Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Nimbus2000
20 timer siden, Takida skrev:

Jeg har brukt så mange timer på game of thrones, investert vanvittig mye tid og krefter på det universet. Timesvis med youtube-teorier o.l. 

Kondolere. Synes synd på dere som har investert mye tid på å teorier og analyse av Game of Thrones. Selv sett at det er egne youtubekanaler som kun har teorier og analyser av Game of Thrones. Har også hørt noen av teoriene og de er jo svært avanserte. 

Så kommer siste sesong og "alle" som har investert enormt med tid til å analysere hver episode ser at det har vært helt bortkasta. Serien var ikke så intelligent som mange trodde.

Men om det er noe trøst så er det kanskje bedre at du faktisk fikk den smellen og oppdaget at serien ikke egner seg for å analysere og teorisere. Må være verre å være de som ikke har gått på smellen. De som fortsatt driver med analysene og alltid får resultatene til å stemme med spådommene. Det må  være samme type folk som tror på tarot-kort og stjernetegn. Bedre å gå på smellen og oppdage at man tok feil enn å aldri klare å komme ut av boblen.   

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Nimbus2000 skrev:

Kondolere. Synes synd på dere som har investert mye tid på å teorier og analyse av Game of Thrones. Selv sett at det er egne youtubekanaler som kun har teorier og analyser av Game of Thrones. Har også hørt noen av teoriene og de er jo svært avanserte. 

Så kommer siste sesong og "alle" som har investert enormt med tid til å analysere hver episode ser at det har vær thelt bortkasta. Serien var ikke så intelligent som mange trodde.

Men om det er noe trøst så er det kanskje bedre at du faktisk fikk den smellen og oppdaget at serien ikke egner seg for å analysere og teorisere. Må være verre for å være de som ikke har gått på smellen. De som fortsatt driver med analysene og alltid får resultatene til å stemme med spådommene. Det må  være samme type folk som tror på tarot-kort og stjernetegn. Bedre å gå på smellen og oppdage at man tok feil enn å aldri klare å komme ut av boblen.   

Jeg tror du misforstår. Folk gjør jo dette fordi de liker det. Fordi det er noe som engasjerer dem og det er noe de har lyst å bruke tid på. Det er helt greit at ikke du syns det samme, men det er ikke greit at du forsøker å mindreverdiggjøre noen andres interesser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 14.5.2019 den 8.43, AnonymBruker skrev:

Viserys Targaryen var den av de to som hadde krav på tronen. Han ble «groomet» hele livet sitt, i tro at at det var hans rett. Så får vi se i sesong 1, hvordan det påvirket Viserys at det plutselig var Daenerys som ble høyst elsket av dothrakiene og hyllet som en dronning uten at hun en gang ønsket det eller jobbet for det opprinnelig. Hun var i utgangspunktet lojal mot sin bror. Viserys ble sint og «gal» av sjalusi over at ikke HAN ble elsket og behandlet som en konge, da det var tross alt dette han var vokst opp til å tro at han hadde krav på. Den maktsyke siden kom frem umiddelbart, hvor han «snappet» på sin søster, som ledet til at Khal Drogo drepte han. 

Jeg føler dette er en av de første tegnene vi kan se, som er et tydelig parallell nå med Daenerys og Jon. 

Her har Daenerys nå gått i årevis å blitt «groomet» på samme måte som Viserys var først, at det er en Targaryen’s KRAV å sitte på tronen, dermed er det hennes fødte krav og rett. Hun vokste opp med Viserys og fikk høre de samme fortellingene som han, og barn blir påvirket av svært mye som kan lagres i ubevisstheten, og miljøskader kan forme et barns personlighet uten at det kommer tydelig frem før langt senere i livet. 

Å må være vitne til hvordan Jon blir hyllet og elsket av alle og enhver, og blir erklært som folkets Konge selv om han ikke ønsker det selv, og til tross for hvor hardt Jon har stått lojal med Daenerys sin sine og utnevnt henne som sin dronning, har folket i Westeros fortsatt å elske og hylle Jon. Slik det føltes for Viserys når han ble oversett til fordel for Daenerys, føltes det nøyaktig likt ut for Daenerys når hun ble oversett til fordel for Jon. Det sviket hun føler, og den sjalusien vi fikk se, var slik for Viserys også, som heller ikke taklet det. 

Tegnene og parallellene har vært sterke og tydelige fra starten av, det er det ingen tvil om. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Jeg er helt enig med deg! Jeg tror heller ikke dette handlet om at hun var impulsiv, hva er det hun sier til Jon kvelden før KL blir lagt i ruiner? "If they can't love me, let them fear me". Og det hun sier til Grey Worm om at han vil vite hva han skal gjøre når tiden er inne. Jeg tror hun var på forhånd "åpen" for å vise ytterste konsekvens av å si henne i mot. 

Anonymkode: f8971...28c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
18 minutter siden, Anwa skrev:

Jeg tror du misforstår. Folk gjør jo dette fordi de liker det. Fordi det er noe som engasjerer dem og det er noe de har lyst å bruke tid på. Det er helt greit at ikke du syns det samme, men det er ikke greit at du forsøker å mindreverdiggjøre noen andres interesser. 

Folk overanalyserte Game of Thrones fordi de trodde serien var mer intelligent enn det den er.  Det er fakta. Det er ikke å forsøke å mindreveriggjøre noen andres interesser. 

Så er det sant at jeg synes det er bedre å være oppegående nok til å se når en tok feil enn å aldri klare å oppdage det.  Synes det er spesielt om noen skulle føle seg mindreverdiggjort av det. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg! Jeg tror heller ikke dette handlet om at hun var impulsiv, hva er det hun sier til Jon kvelden før KL blir lagt i ruiner? "If they can't love me, let them fear me". Og det hun sier til Grey Worm om at han vil vite hva han skal gjøre når tiden er inne. Jeg tror hun var på forhånd "åpen" for å vise ytterste konsekvens av å si henne i mot. 

Anonymkode: f8971...28c

Jeg er litt uenig med dere. Viserys ble jo oppvokst med troen på tronen og arverett, mens Danerys vokste opp mer eller mindre mobbet av broren. Når Khal Drogo døde og hun følte for å grille seg litt i likbålet sammen med drageeggene var det restene av Drogos khalessar som la seg ned for hennes føtter i ærefrykt og utnevnte henne som dronning. Viserys opplevde aldri noe som kunne sammenlignes. Han krevde respekt, men fortjente den aldri. Danys handlinger har gitt henne respekt. Hvordan hun behandlet slaver, kvinner, the unsullied osv. 

Pga måten Viserys behandlet henne på så tror jeg ikke hun så det som et stort tap når Drogo ga han gullkronen og drepte ham. Hun hadde opplevd at han ble stadig mer problematisk fordi han ikke tålte at hun ble sterkere med Drogo i ryggen, og hun så Viserys for det han var; en bølle. Når noen har plaget deg hele livet og tafset på deg fra du var barn, tror jeg ikke du er psykotisk fordi du ikke sørger for dem. 

Tviler ikke på at Danerys er litt på kanten, men jeg mener det heller er en samlet reaksjon på vonde opplevelser og latent sinnsyke, fremfor den sosiopatiske oppførselen Viserys viste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nimbus2000 skrev:

Det må  være samme type folk som tror på tarot-kort og stjernetegn.

I tillegg til dette antyder du ikke bare at folk analyserer serien fordi de antok den var mer intelligent, men du stadfester det som fakta når du har intet annet enn din egen subjektive mening å hvile deg på. 

Folk analyserer fordi det er en historie. I hvilken som helst historie/serie, så gir handlingene til karakterene deg gjennomgående små hint som kan vise til videre handling. Når man allerede er investert i en historie og lurer på hvordan det vil gå videre, er det jo nærmest en selvfølgelig at man spekulerer videre på handlingen.

Hva mer er, så reagerer de fleste på at historien og karakterene i den nyeste sesongen er blitt veldig forenklet i sammenligning med tidligere, og dette er forklart med at manusforfattere hadde for få gjenværende  episoder til å utfolde seg på. Så klagen ligger ikke at serien er uintelligent, men at den har blitt det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

At broren ble drept hadde jeg ingen problemer med, min første dårlige magefølelse på Dany kom da hun fikk denne heksa til å forsøke å gjenopplive Khal Drogo, og ofret barnet sitt. Da fremsto hun både som gal og usympatisk. Og etter at hun korsfestet slaveeierene har jeg aldri sett henne som potensiell heltinne, det var unødig brutalt, og en ekte helt hadde gitt dem en renere død. 

Det er egentlig litt komisk, fangirls/boysa til Dany bare nekter å innse at de tar feil, og prøver å skylde på dårlig skriving, når vi andre har argumentert for dette i årevis. Greit at dere føler dere dumme, men hva med å bare godta at dere tok feil, og at det var litt teit å kalle ungen sin Danerys, før serien var avsluttet? Blar dere litt tilbake i tråden vil dere se at både jeg og andre har skrevet at vi tror Dany vil falle, for ganske mange sesonger siden. 

Anonymkode: c9b3b...4e8

Jeg er helt enig. Jeg har likt Dany hele veien, men det har vært en ambivalent liking. Jeg har ønsket at hun skal være god, men hun har også gjort flere ting som har gitt meg en dårlig følelse. Min favoritt til tronen var Jon Snow, nettopp fordi Dany hadde disse sidene som gjorde at hun kunne ty til overdreven vold og virket litt for opptatt av sin personlige makt. Så jeg ble skuffa i forstand «Åh nei, jeg hadde håpet hun skulle klare å vinne over seg selv», men jeg ble ikke overrasket. For muligheten til at det kunne slå begge veier har vært der hele veien. 

1 time siden, Nimbus2000 skrev:

Så kommer siste sesong og "alle" som har investert enormt med tid til å analysere hver episode ser at det har vært helt bortkasta. Serien var ikke så intelligent som mange trodde.

Men om det er noe trøst så er det kanskje bedre at du faktisk fikk den smellen og oppdaget at serien ikke egner seg for å analysere og teorisere. Må være verre å være de som ikke har gått på smellen. De som fortsatt driver med analysene og alltid får resultatene til å stemme med spådommene. Det må  være samme type folk som tror på tarot-kort og stjernetegn. Bedre å gå på smellen og oppdage at man tok feil enn å aldri klare å komme ut av boblen.   

Nå må du gi deg!😂 At man synes det er gøy med teorier, analyser og hypoteser handler verken om tarotkort eller at man tror serien er mer intelligent enn den er. Det handler om interesse. For min del var det L+R som vekket den interessen, og alle teoriene og analysene, egne og andres, gjorde både bøkene og seriene mer gøy. Fordi man også venter på å se om noe av det faktisk stemmer. Og det er mange teorier som har stemt, samtidig som andre ikke har stemt. Jeg er verken skuffa eller angrer av den grunn. Å ta feil er til tider like gøy som å ha rett.

Så sorry, serien egner seg faktisk veldig godt til analyse og teorier. All litteratur og film kan analyseres, og noen av oss synes faktisk det er gøy på et generelt grunnlag. I dette tilfellet er det også god mulighet til analyse fordi man også kan sammenligne serie og bøker. At du ikke har den interessen betyr ikke at det er noe galt med det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nimbus2000 skrev:

Er ikke så farlig med serien sånn sett, er bare leit at serien tok en u-sving fra bøkene. Sånn sett slipper jeg å være en av de som har kalt barna sine khaleesi;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vampen skrev:

Jeg er helt enig. Jeg har likt Dany hele veien, men det har vært en ambivalent liking. Jeg har ønsket at hun skal være god, men hun har også gjort flere ting som har gitt meg en dårlig følelse. Min favoritt til tronen var Jon Snow, nettopp fordi Dany hadde disse sidene som gjorde at hun kunne ty til overdreven vold og virket litt for opptatt av sin personlige makt. Så jeg ble skuffa i forstand «Åh nei, jeg hadde håpet hun skulle klare å vinne over seg selv», men jeg ble ikke overrasket. For muligheten til at det kunne slå begge veier har vært der hele veien. 

Nå må du gi deg!😂 At man synes det er gøy med teorier, analyser og hypoteser handler verken om tarotkort eller at man tror serien er mer intelligent enn den er. Det handler om interesse. For min del var det L+R som vekket den interessen, og alle teoriene og analysene, egne og andres, gjorde både bøkene og seriene mer gøy. Fordi man også venter på å se om noe av det faktisk stemmer. Og det er mange teorier som har stemt, samtidig som andre ikke har stemt. Jeg er verken skuffa eller angrer av den grunn. Å ta feil er til tider like gøy som å ha rett.

Så sorry, serien egner seg faktisk veldig godt til analyse og teorier. All litteratur og film kan analyseres, og noen av oss synes faktisk det er gøy på et generelt grunnlag. I dette tilfellet er det også god mulighet til analyse fordi man også kan sammenligne serie og bøker. At du ikke har den interessen betyr ikke at det er noe galt med det. 

Haha. er for en ganga skyld enig!

Det som har vært nesten aller mest spennende i ventan på serie og bøker ER jo teorier!

Feks; er 3er en bad guy?(jeg får chills av denne teorien)

Azor ahai

Dorne

Hvem er the others, hva blir greia videre her osv

Osv. Anbefaler virkelig Dornish masterplan. Helt syk teori men gir mening 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Det er ikke interesse alene som gjør at folk har teorier og grubler rundt serien. Det er nettopp fordi grrm lærte oss tidlig at mange små hint, beskrivelser av karakterer osv faktisk gir hint til plot og tvister. Grrm har vært en forfatter som bevisst har lagt inn disse må hintene, og den viser da leseren at det lønner seg å følge med på detaljer. Det betyr også at dersom han skriver inn feil detaljer (glemmer hvordan en karakter så ut for eks), så vil mange tolke det som bevisst og at det betyr noe viktig

Som eksempel så hadde han beskrevet lårene til Jeyne (tror jeg) i boken ulikt i to ulike situasjoner. En karakter mente lårene var smale, en annen karater møtte henne senere og mente de var vide (eller noe sånt). Det førte til at mange lesere trodde at hun var byttet ut med en annen kvinne eller at noe hadde skjedd. Men grrm har selv senere sagt at det var en feil fra hans side. 

Hadde vi lest de fleste andre bøker, så hadde vi med en gang antatt at forfatteren husket feil. Mens i denne serien lærer grrm oss tidlig i bøkene at små detaljer som er ulike på ulike tidspunkt, faktisk betyr noe

De som har lest bøkene har da tatt med denne måten å tenke på inn i serien, og siden den fulgte boken endte mange av frempekene i tvserien opp med å gjøre det samme, for hintene i serien fulgte hintene i bøkene en stund

Men nå viser det seg at tvserien ikke følger dette systemet i det hele tatt, og alt kan skje. Alt som har vært hintet til eller vist, spiller ingen rolle. Ingenting av det som skjedde tidligere i serien betyr noe som helst. Det er ganske tydelig at d&d lager en helt egen slutt basert mye på hva de selv ønsker den skal være, ikke basert på det som har blitt hintet til eller lagt opp til før. Det er det mange mener når de sier at alt som har skjedd før har blitt kastet ut vinduet og ikke spiller noen rolle

Endret av Parkeringsvakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
1 time siden, Anwa skrev:

. Så klagen ligger ikke at serien er uintelligent, men at den har blitt det. 

Hvis det er der uenigheten mellom oss ligger så er det vel ingen grunn til å hevde at jeg mindreverdiggjør noen. Vi kan godt si at de første sesongene var hyperingtelligente og de siste ikke var det. Endrer jo ingenting for min del. Poenget mitt var jo uansett at de som trodde man kunne analysere noe i detalj for å forutsi  hva som skjedde på slutten overvurderte seriens intelligens. 

Godt mulig at de som lagde teorier fra sesong 1 om hva som skjedde i sesong 2 fikk mer ut av teoriene sine. Men det var ikke de jeg siktet til da jeg skrev innlegget mitt og beklager at det ikke kom frem. 

For min del må man analysere hva som helst.  Har man lyst til å se på stjernetegnene for å gjette hva som skjer med ens kjærlighetsliv så må man gjerne gjøre det. Men da må det være lov å si at de overvurderer hva stjernetegnene har å si for deres kjærlighetsliv.  

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Vampen skrev:

Det du skriver stemmer for min del også. Jeg har alltid likt Dany og har aldri ønsket å tro at hun er gal eller at hun kommer til å bli det. Noen av handlingene hun har gjort tidligere har vært nådeløse, men handlingene har vært rettet mot folk som fortjener det. Hun har alltid vist empati og omsorg for folk som er underdogs og som har blitt utnyttet på en eller annen måte, hun har slik jeg ser det alltid gjort opprør mot maktmennesker og det er nettopp derfor jeg aldri har reagert når hun har gjort ting som er litt på kanten. Historien hennes har vært legandarisk og det har alltid blitt lagt vekt på at hun ikke er som faren sin. Selv om hun er nådeløs overfor fiendene sine, har hun alltid vært en av de gode og som har kjempet for de fattige og de svake. Nettopp derfor var det trist at hun snappet i siste episode. Jeg ble faktisk lei meg over at hun nå skal bli det nye mad queen etter Cersei. Jeg mener dog at disse tegnene folk snakker om, er tegn nesten samtlige av de høyt respekterte karakterene har, men fordi hun er datteren til madking så har alle ment at dette er tegn på at hun kommer til å bli en mad queen. Jeg liker Dany og vet at jeg kommer til å bli lei meg når/dersom hun dør, men én ting er i hvert fall sikkert, hun kan ikke være dronning etter hva hun gjorde i femte episode. Uansett så har hun hjulpet mange mennesker og gjorde mye fint før hun snappet. For det meste av tiden har hun gjort mye bra og yndlingsscene mine har vært med Dany og da er det gjerne de scenene hvor hun er nådeløs mot folk som fortjener det, som slaveeiere for eksempel. 

Anonymkode: 15840...4fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ikke rart serien virker "rushet". Før var det jo tjue hovedkarakterer med storylines. Hver karakter hadde kanskje 5 minutter på skjermen og av og til kunne det gå flere episoder mellom hver gang du så dem. 

Man var sånn "o shit, den røde heksa ja! Henne hadde jeg glemt".

Nå er nesten alle karakterene døde. Man har ett fåtall igjen og mange av dem er sammen og har samme storyline. Det betyr at de får kanskje 30 minutter på skjermen i stede for 5. Før kunne karaktere bruke èn sesong på å ri fra A til B - gjøre noe på B og ri ett annet sted. Nå er det så få igjen at de kan ikke holde på sånn lenger. Og ingen kommer til å bry seg om nye karakterer ala Oberyn så det er det ikke vits i. 

Før hadde det vært slik at Tyrion satte fri Jamie, Jamie red mot KL å så hadde det gått kanskje to episoder før du så han igjen når han dukket opp i KL. Nå har de ikke like mye materiale å fylle episodene med lenger, derfor kommer Jamie fram til KL raskere for at storyen ikke skal stoppe opp og folk skal bli sure fordi det er treigt. 

D&D har gjort det beste med det de hadde. GRRM kommer aldri til å bli ferdig med bokserien sin, så de kunne ikke venta på han. Det er synd, men sånn er det. Jeg prøver å se på de siste sesongene som tankeløs underholdning. Og har det i bakhodet at forferdelig mange tusen mennesker har jobbet dag og natt for at dette skal gå i boks. 

Anonymkode: 2095f...ca6

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lena Heady fikk forøvrig 1 mill pr episode denne sesongen. Det er bra betalt for å være med i totalt 7 minutter hvor du bare står og ser ut av vinduet.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lena Heady fikk forøvrig 1 mill pr episode denne sesongen. Det er bra betalt for å være med i totalt 7 minutter hvor du bare står og ser ut av vinduet.

3264174.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Karakterene i boka/serien har jo lurt på om daenerys er like gal som sin far. Er jeg den eneste som helt fra starten har sett det som en mulighet at daenerys kunne komme til å klikke? 

Anonymkode: 09797...39d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg tenker at Daenerys var psykotisk da hun brant ned byen. Det gir jo mening med tanke på at også hennes far hørte stemmer i hodet som fortalte han hva han skulle gjøre. Psykose er delvis arvelig og i tillegg kan det slå ut ved traumer og stress alt hva Daenerys har opplevd alt for mye av. 

Så når hun sitter på dragen sin og hører folk rope om bjellene og til slutt bjellene ringe så tror hun det er brannbjeller. Tidlige tegn på psykose er å være ekstremt opptatt av ett tema og hennes tema er ild. Hun tror de ringer i bjellene fordi det brenner, hun tror dragen hun sitter på er en brannbil og hun tror folkemengden er brann. Så hun sprayer ned  brannen med hva hun tror er vann, men i virkeligheten er ild.  Tragisk! Her prøver hun å redde redde Kings Landing. Her tror hun at hun har fått  muligheten til å vise folket at alt hun ønsker er å hjelpe. Men så viser det seg jo at hun lider av psykose. 

Viktig å huske på at selv om Daenerys drepte kanskje millioner av mennesker, så skjedde det jo under psykose. Og da kan man jo ikke klandres moralsk. 

Så er spørsmålet om de i Westeros klarer å ha forståelse for dette.  Kommer de til å sende henne til behandling i stedet for å prøve å straffe henne? Kommer Daenerys til å forstå hva hun har gjort? 

Vi vet at selv i dagens samfunn så er det mange(også profesjonelle) som sliter med å vite hvilke handlinger som burde medføre straffeansvar og hvilke som burde føre til medisinsk og psykologisk behandling.  

Blir spennende neste episode. Synes det er tøft av serien å tørre å ta opp vanskelige problemstillinger. 

Anonymkode: fb3fc...51f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen helter i Game of Thrones.

Anonymkode: 35ed5...937

Nemlig. Og det er er derfor disse paniske Dany-fansa fremstår som så latterlige. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modig gjort å gjøre Dany til bad guy på tampen! Plot twist som gjorde seg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At broren ble drept hadde jeg ingen problemer med, min første dårlige magefølelse på Dany kom da hun fikk denne heksa til å forsøke å gjenopplive Khal Drogo, og ofret barnet sitt. Da fremsto hun både som gal og usympatisk. Og etter at hun korsfestet slaveeierene har jeg aldri sett henne som potensiell heltinne, det var unødig brutalt, og en ekte helt hadde gitt dem en renere død. 

Hadde det bare vært så vel så kunne jeg forstått at Daenerys var frisk i hodet. Det er alt for mange mennesker i verden uansett. 

Men nå er det slik at Daenerys ikke bevisst ofret sitt barn, hun sa ja til å ofre en hest. Her bude alarmbjellene begynne å ringe. Hvorfor skal et dyr dø for at et menneske skal leve? Galskap!

Om ikke dette var ille nok, og det er det jo! Så har Daenerys ofret to av dragene sine. Den tredje dragen ble sendt rett mot disse skorpionene selv om hun visste at de er livsfarlige for drager. Bare flaks at den overlevde. 

Det er har vært helt klart fra starten av at Daenerys er helt gal i hodet. Men enkelte  reagerer visst først når noen mennesker blir brent levende.....

3 drager i verden og Daenerys later som om hun er deres mor, men likevel så bruker hun dem som krigsredskaper. Null omtanke for deres liv. Om hun er lei seg så er det fordi hun ikke lenger kan bruke dragene lenger. 

Hadde Daenerys vært frisk i hodet så hadde hun gjort alt i sin makt for å hindre at dragene risikerte å bli drept. Hun hadde insistert på at dothrakiene skulle slutte å bruke hester til krigføring. 

Men håper de som har heid på Daenerys nå forstår, hva Mahatma Gandhi sa så godt: The greatness of a nation can be judged by the way its animals are treated.  

Jeg har alltid visst at Daenerys var i stand til å brenne millioner av uskyldige mennesker. Mennesker er dyr og Daenerys  har jo aldri hatt respekt for uskyldige dyr.

Anonymkode: fb3fc...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...