Agathe Skrevet 15. mai 2019 #4861 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg lurer på om Arya døde i forrige episode, der hun ligger dekket av støv for hun trekker pusten igjen... Det minner om da Jon lå død og så våknet igjen. For jeg tror ikke det var Mellisandre som vekket Jon, jeg tror hun mislyktes og da hun gikk ut fikk en annen muligheten til å prøve. Og det tror jeg egentlig var Bran 🤔 For det må jo være mer ved Bran enn det som har kommet frem til nå, historien hans kan vel ha sluttet med at NK døde. Selv om mye av *Bran* er borte og det er mest three eyed raven, så sier han selv at det fortsatt er en del av han som enda er Bran. Og den delen bruker han til å beskytte familien sin. Da Ned døde hadde han ikke fått evnene sine, og Ned ble uansett halshugget. Rob ble halshugget og Catlyn ble vel og så ødelagt at hun var umulig å redde, men han kunne berge Jon og Arya. Og han kunne vekke til liv hesten til han Golden Company-fyren og sende til henne så hun kom seg ut. Men, kanskje jeg bare forventer for mye. Og Arya hadde plot armour og en hest bare er en random hest. Det er vel alt for mange løse tråder til at de skal få tråklet det sammen på en episode. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 15. mai 2019 #4862 Del Skrevet 15. mai 2019 Akkurat nå, Agathe skrev: Jeg lurer på om Arya døde i forrige episode, Nei hun døde ikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 15. mai 2019 #4863 Del Skrevet 15. mai 2019 1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev: Nei hun døde ikke. Sikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4864 Del Skrevet 15. mai 2019 Jo Mellisandre vekket Jon - nei Arya døde ikke. Serien er ikke SÅ komplissert lenger.. Anonymkode: 2095f...ca6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. mai 2019 #4865 Del Skrevet 15. mai 2019 (endret) 14 minutter siden, Agathe said: For det må jo være mer ved Bran enn det som har kommet frem til nå, historien hans kan vel ha sluttet med at NK døde. Selv om mye av *Bran* er borte og det er mest three eyed raven, så sier han selv at det fortsatt er en del av han som enda er Bran. Og den delen bruker han til å beskytte familien sin. Da Ned døde hadde han ikke fått evnene sine, og Ned ble uansett halshugget. Rob ble halshugget og Catlyn ble vel og så ødelagt at hun var umulig å redde, men han kunne berge Jon og Arya. Og han kunne vekke til liv hesten til han Golden Company-fyren og sende til henne så hun kom seg ut. Håper Bran har en enda større rolle i serien enn å være lokkemat for NK og å skaffe en hest til Arya. Lurer på om Arya døde eller ikke jeg også. Skjønte ikke så mye med den hestescenen. Håper som deg at Bran får en viktig rolle på slutten. At man får en slutt som nøster opp i hvert fall de viktigste trådene. Endret 15. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 15. mai 2019 #4866 Del Skrevet 15. mai 2019 9 minutter siden, SVK skrev: Håper Bran har en enda større rolle i serien enn å være lokkemat for NK og å skaffe en hest til Arya. Lurer på om Arya døde eller ikke jeg også. Skjønte ikke så mye med den hestescenen. Håper som deg at Bran får en viktig rolle på slutten. At man får en slutt som nøster opp i hvert fall de viktigste trådene. De har så mange baller som henger i lufta at det må bli mye de ikke får nøstet opp i. Azor Ahai/Prince that was promised, Children of the forrest: Hva skjer med alle som nå er i nord, Night watch, Bronn. Gjelden til iron bank osv, osv. For nå må jo mye tid nødvendigvis gå med til etterspillet etter forrige episode og kampen om tronen. Og, hvis hesten bare er en hest uten en dypere mening så syns jeg det er veldig pretensiøst-la-oss-nå-skape-en-flott-scene-her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 15. mai 2019 #4867 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg savner virkelig det game of thrones pleide å väre. Jeg har brukt så mange timer på game of thrones, investert vanvittig mye tid og krefter på det universet. Timesvis med youtube-teorier o.l. Kan virkelig varmt anbefale Preston Jacobs sin Dornish masterplan på youtube. Da serien kom tenkte jeg at nääh, det blir nok superkjedelig og dårlig. Og det var jo ikke alt jeg likte så godt da GOT kom ut. Syns f.eks nakenheten var like teit og påtatt her som i bökene, hvor det er veldig åpenbart for meg i det minste, at "her er grrm kåt, her er han sulten". I tillegg ble en del sexscener glorifisert. Javisst, Emilia Clarke gråt da hun ble tatt av Khal Drogo, men det var vel ikke helt så rosenrödt i bökene. Jeg vet bokprat ikke er lov her, og det er greit. Men jeg vil anbefale igjen, Preston Jacobs sin "what you are missing". Da serien kom fölte jeg faktisk at bökene ble om noe enda bedre. Jeg fölte en närmere tilknytning til karakterene via gode skuespillere og at Dan og Dave hadde klart å gjöre mindre karakterer svärt större mye tidligere. Feks Jaime. I de delene som ikke er med i boken eller som er annerledes gjorde Dan og Dave mye bra for "war fog". I bökene ser vi jo bare perspektivet til den som er point of view, og det er derfor noe mer forvirrende hvem som vet hva og hvem som ljuger og ikke ljuger. Men dette gjorde de i en fantastisk jobb med å knytte i hop. Noen av episodene er - hands down - det beste jeg har sett noengang. Så gikk de tom for bokmateriell, og det preges sesong 5 og 6 en del av, men de tok med bits og pieces og gjorde det bra likevel. Det var jo ikke som sesong 1-5, men det var fortsatt bra. Men man merket at det var lite bok igjen. Det plager meg at de har hatt med Dorne overhodet når man ser hvor neglisjert Dorne er nå. I bökene er Dorne helt vanvittig stort og det skjer mye mer. Forstår at ikke alt kan tas med, men besökene til Dorne i serien er bare dumme. F.eks når Jaime er et halvt år i Dorne og gjör.. ja hva gjör han? Får vi noen slags forklaring på hans fravär? Nei. Så kom sesong 7 og da kjente jeg nesten ikke got igjen. Dialogen var svärt svak, og for meg preget av å skulle väre "tung" og ha "bra" sitater. Dragene hadde jo også blitt anseelige. Mange reagerer på at Daenerys brenner Tarlyene. Det er ikke så rart, av nesten alle i Westeros er Tarlyfamilien VIRKELIG ute etter Targaryens. Dette vet jo ikke Dany i serien selvsagt. Hun vet jo ikke hvem de er annet enn at de er fiender som ikke vil bend the knee. Beyond the wall var virkelig et vendepunkt for meg hvor jeg så hvor mye snarveier og tull som ble gjort. Samme med hardhome. For meg kunne de godt slutten i siste episode av sesong 7, det var fortsatt litt got igjen. Jeg syns Spoils of war er en flott episode, men har i ettertid sett den på nytt og innser at.. nja.. Den var bra, men det var plot armor der og. Dette er irriterende, siden GRRM selv sier at "flaks er sjeldent" og spesielt i got-universet. Alt DnD har gjort de seneste sesongene er å väre "utro" mot det universet og de rammene serien er laget i. Noen sier at "ikke legg for mye vekt på bökene når dere ser got". Nei, det kan man jo ikke, Twow er ikke ute, samme med a dream of spring. Så det er ikke böker å basere ting på og det har showet lidd under. Grrm sier det selv. Grrm håner jo "subverted expectations" som DnD er så glad i. Conleth Hill uttaler at han er misfornöyd med fordummingen av Varys. Dette gjelder faktisk fler av skuespillerene. De er skuffet over hva som har skjedd med karakteren sin og det er med god grunn. At Dany blir gal er ikke så rart, det legges det opp til i boken også og det er et helt tenkelig utfall på alle mulige måter. Men oppbyggningen har värt svak og dårlig, og skjedde for raskt. Selv om jeg "Visste" at det ville skje syns jeg det ble spilt opp for dårlig. Det er akkurat tid og overganger som har värt denne sesongen og sist sesongs store problem syns jeg. Jeg savner den tiden hvor Arya og the Hound var "på eventyr" i Westeros, koselig. Arya sin arc er for meg ganske ödelagt, hun tilförte ingenting i sist episode. Det verste med denne sesongen er likevel å se DnD etter showet belönne seg selv og prate om hvor flinke de er. Jeg elsket för å diskutere teorierer, profetier mm. men når man ser hva de selv sier etter showet er det bare trist. "While Dany kind of forgot about the iron fleet" osv. Det er rett og slett pinlig syns jeg. Det er blitt mange morsomme memes ut av denne sesongen, men det er fortsatt skikkelig kjipt at de har gjort dette med serien. Det er virkelig förste gang jeg har opplevd at en serie er så bra, så elsket av så mange. Er ganske forstyrrende at de klarte å sende så mange års utvikling down the drain. At Silvermint sier det han sier leggerjeg ikke så mye vekt på. Det er hans mening og mange er uenig med han. Det blir for meg noe feil at man legger frem han som en slags fasit på "hvorfor" ting er annerledes. Det forsvarer ikke dårlig writing med pantsers og plotters. Ser man på dialogen i ep5 er den en av de korteste i hele GOT. Mange "basic fans" syns denne sesongen er en av de beste, at den er kul etc. Det er den jo, men jeg forventet ikke sensasjoner av got, jeg forventet "troverdighet" og at den holdt seg til det. Noen snarveier kan man akseptere, det gjorde man jo i sesong 5-6 og delvis 7. Det gikk bra. Og for å väre helt ärlig ble jeg ikke så imponert over CGI i sist episode. Det var mye Drogon skyter ild i linjer over byen. Ok. Drager kan spy ild og alle vet det. Dany er liksom gal nå og alt er "whaaaaaat". Varys dör en kjapp död etter et forsök på å forgifte Dany litt i forbifarten. Dany har ikke spist på uker, alle bedrar henne, men når man ser på internett at mange lurer på om "la dere merke til at Varys forsökte å forgifte Dany" så ser man ganske klart at dette ikke ble lagt opp riktig for "den store skare". Tidslinjene går liksom ikke opp i denne sesongen. Jaja. Snart er det over. Jeg håper han fullförer bökene. Jeg er dessverre bare med videre fordi jeg har brukt så mye tid på dette. Så mange teorierer og tid og latterlig mye penger også egentlig. Og det jeg sitter igjen med i sesong 8 er at jeg ble lurt og jeg ble snytt for den beste avslutningen noengang. Disclaimer för noen mener jeg er "bastant" og "alltid har rett" : dette er mine meninger. dette er sånn jeg föler det. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4868 Del Skrevet 15. mai 2019 Har nettopp kommet over flere fanteorier om at Bran warget til dragen og at det var Bran som fløy rundt å brant hele King’s Landing. Var noen gode argumenter om hvordan det henger sammen med hva Ned sa til Bran i begynnelsen av serien «The man who passes the sentence should swing the sword». Dét hadde i det minste kommet som en overraskende twist som ingen hadde kunne klaget over å være forutsigbart 😳 Anonymkode: aba6f...0b6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 15. mai 2019 #4869 Del Skrevet 15. mai 2019 (endret) 1 hour ago, Agathe said: De har så mange baller som henger i lufta at det må bli mye de ikke får nøstet opp i. Azor Ahai/Prince that was promised, Children of the forrest: Hva skjer med alle som nå er i nord, Night watch, Bronn. Gjelden til iron bank osv, osv. For nå må jo mye tid nødvendigvis gå med til etterspillet etter forrige episode og kampen om tronen. Og, hvis hesten bare er en hest uten en dypere mening så syns jeg det er veldig pretensiøst-la-oss-nå-skape-en-flott-scene-her. Enig, med både ditt første og andre avsnitt. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Har nettopp kommet over flere fanteorier om at Bran warget til dragen og at det var Bran som fløy rundt å brant hele King’s Landing. Var noen gode argumenter om hvordan det henger sammen med hva Ned sa til Bran i begynnelsen av serien «The man who passes the sentence should swing the sword». Dét hadde i det minste kommet som en overraskende twist som ingen hadde kunne klaget over å være forutsigbart 😳 Anonymkode: aba6f...0b6 Ja, hadde vært en veldig overraskende twist! Ser man på den dragescenen så stirrer jo Dany hele tiden på Red keep, for så å plutselig drepe alle sivile. Man ser vel ikke ansiktet hennes når dragen faktisk brenner ned alle de uskyldige menneskene. Så kan jo være at dette er noe som skjer mot Danys vilje. Selv synes jeg det var veldig ulikt Dany å kunne drepe sivile slikt dragen gjør i siste episode. Endret 15. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 15. mai 2019 #4870 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg har kjempe mange blandede følelser knyttet til de to siste episodene, hvor man åpenbart ser at Dany blir mer og mer ustabil. Det krever egentlig ikke mye for å gå i psykose, du kan enkelt forklart ha anlegg for det, og hvis "de riktige tingene" skjer, kan psykosen slå ut. Jeg kjente en person som fullstendig mista grep om virkeligheten for en del år siden, og h*n hadde aldri vist tegn til å være psykisk ustabil før. Allikevel klikket det for vedkommende, og h*n ble lagt inn. Grunnen til at det skjedde, var egentlig fordi personen gikk gjennom store mengder stress og motgang. Psyken er så variert hos mennesker, og noen takler motgang bedre enn andre. De fleste tilfeller handler det om oppvekst og barndom, samt arv og miljø. Dany hadde ingen god oppvekst, og broren var villig til å selge henne som sexslave kun for å få tronen (når han sier at han ville latt 40,000 menn voldta henne for å få tronen). En slik oppvekst er tung, og når man da ikke har de samme håpstrategiene som en med en god oppvekst hadde (jmf Jon Snow), er det veldig mye mindre som skal til for å knekke psyken til noen. Jeg er en typisk "håper alt ender godt" - person, men innser at det ikke er realistisk å forvente i denne serien. Jeg tror jeg er mest skuffet over at alt er så hastet, og det er ikke mer av denne historien på TV igjen... Denne sesongen har vært en rollercoaster av følelser, så det blir spennende å se slutten! Den forrige episoden har egentlig hjemsøkt meg siden jeg så den mandag kveld, og til en viss grad er jeg enda veldig satt ut følelsesmessig. Jeg har jo heiet på Dany i 8 år nå, så å se henne bli "the villain" er egentlig (for meg) et stort slag i magen. Allikevel forstår jeg det. Hun har mistet mannen i sitt liv, et ufødt barn, to barn, Jorah, halve hæren sin, hun har null respekt eller kjærlighet fra folket. Enhver person med Danys oppvekst ville nok blitt litt smågal av alt det tapet. For ikke å snakke om forræderiet fra rådgiverene rundt seg... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4871 Del Skrevet 15. mai 2019 17 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev: Jeg har kjempe mange blandede følelser knyttet til de to siste episodene, hvor man åpenbart ser at Dany blir mer og mer ustabil. Det krever egentlig ikke mye for å gå i psykose, du kan enkelt forklart ha anlegg for det, og hvis "de riktige tingene" skjer, kan psykosen slå ut. Jeg kjente en person som fullstendig mista grep om virkeligheten for en del år siden, og h*n hadde aldri vist tegn til å være psykisk ustabil før. Allikevel klikket det for vedkommende, og h*n ble lagt inn. Grunnen til at det skjedde, var egentlig fordi personen gikk gjennom store mengder stress og motgang. Om det er psykose så bør de i hvert fall forklare det i neste episode. Synes deler av problemet med episode 5 er at det ikke bare er vanskelig å forstå hvorfor Dany brant ned Kings Landing, men hva episoden prøver å vise. Vi sitter jo her på forumet og prøver å komme på teorier. Kanskje var det psykose eller kanskje var det pga at dette var måten hun trodde hun skulle sikre tronen på. Kan f.eks se i denne tråden her hvor enkelte viser til alle handlingene og tingene hun har sagt som viser at dette faktisk ikke var så ulikt Dany. Det er jo litt spesielt at psykosen skal få henne til å gjøre akkurat hva mange forventet at hun skulle gjøre. I tillegg om dette faktisk ikke er psykose, men Danys virkelige jeg. Så har man kanskje ikke forklart ting godt nok da heller, når seere lurer på om det er psykose. Men som deg spent på neste episode og få en forklaring på Dany. Anonymkode: b0541...93f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4872 Del Skrevet 15. mai 2019 1 time siden, Agathe skrev: De har så mange baller som henger i lufta at det må bli mye de ikke får nøstet opp i. Azor Ahai/Prince that was promised, Children of the forrest: Hva skjer med alle som nå er i nord, Night watch, Bronn. Gjelden til iron bank osv, osv. For nå må jo mye tid nødvendigvis gå med til etterspillet etter forrige episode og kampen om tronen. Og, hvis hesten bare er en hest uten en dypere mening så syns jeg det er veldig pretensiøst-la-oss-nå-skape-en-flott-scene-her. Det er en av de tingene som er bra med Got. At ikke alle profetier går i oppfyllelse, at ikke alt får en forklaring eller en ende, at ikke alt blir forklart. Det er mer realistisk og det har de ikke rukket å fuc*e opp. Anonymkode: 3710d...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 15. mai 2019 #4873 Del Skrevet 15. mai 2019 9 timer siden, Isambard skrev: Ingen deler av GOT har vært helt troverdige etter min mening. I tidligere sesonger så folk det som var bra, og var villige til å overse ganske store glipp i realismen. Hadde "The red wedding" skjedd nå ville episoden blitt slaktet. Garantert. Hvordan kunne hele kjempehæren til Robb bli utradert på den måten? Hadde de flere tusen mann, men INGEN som så seg litt rundt og la merke til at Freys forberedte seg? I sesong 8 ville mange hylt over hvor lite troverdig det var. Det var lite troverdig sånn som det ble fremstilt, men målet er å sjokkere og underholde. Skulle alt vært helt troverdig ville bøkene og serien blitt ganske annerledes. Er ikke særlig glad i denne sesongen, men du har et poeng her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4874 Del Skrevet 15. mai 2019 Anonymkode: c86d3...1c2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 15. mai 2019 #4875 Del Skrevet 15. mai 2019 Jeg tror ikke Dany er "gal", hun tok et valg. En ekstrem-versjon av ting hun har gjort tidligere. Hun har alltid vært brutal, så hennes opptreden irriterte meg minst. - Men hva var poenget med Jaime og Brienne når Jaime uansett dro tilbake til Cersei? Dro han fordi han elsker henne? Pga barnet? Jaimes karakter har vært spennende å følge med på, hver gang jeg begynte å tenke han ikke er så ille ble jeg raskt minnet på hvor brutal han egentlig er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4876 Del Skrevet 15. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Anonymkode: c86d3...1c2 LOL. Men var vel ingen som trodde at Dany var gal da de så sesong 1 med Dany se broren bli drept? De som nå drar frem det som tegn på galskap gjør det jo kun nå for å få fortiden til Dany med å stemme med hvordan hun brente ned Kings Landing. Så handler nok ikke om at "madness just means beig a woman in the world of GoT", men at en del tolker Danys tidligere handlinger til det absurde for å få det til å stemme med Danys handling i episode 5 sesong 8. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 15. mai 2019 #4877 Del Skrevet 15. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL. Men var vel ingen som trodde at Dany var gal da de så sesong 1 med Dany se broren bli drept? De som nå drar frem det som tegn på galskap gjør det jo kun nå for å få fortiden til Dany med å stemme med hvordan hun brente ned Kings Landing. Så handler nok ikke om at "madness just means beig a woman in the world of GoT", men at en del tolker Danys tidligere handlinger til det absurde for å få det til å stemme med Danys handling i episode 5 sesong 8. Anonymkode: 0c089...a65 Det er serieskaperne selv som har dratt frem eksempelet med Viserys for å forsvare at fallet til Daenerys var lagt opp til tidligere. De sier "it's chilling how she responds to the death of her enemies" når de snakker om reaksjonen hennes til Viserys død og at potensialet alltid har ligget der men omstendighetene gjorde at "galskapen" ble trigget. De sier at når hun ser på the Red Keep, selve symbolet på det som forfedrene bygget opp og som ble tatt fra henne, så tar hun avgjørelsen om å gjøre det personlig. Selv mener jeg dette ikke er godt nok for en så ekstrem reaksjon, men det er det vi har fått. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2019 #4878 Del Skrevet 15. mai 2019 28 minutter siden, Browncoat said: Det er serieskaperne selv som har dratt frem eksempelet med Viserys for å forsvare at fallet til Daenerys var lagt opp til tidligere. De sier "it's chilling how she responds to the death of her enemies" når de snakker om reaksjonen hennes til Viserys død og at potensialet alltid har ligget der men omstendighetene gjorde at "galskapen" ble trigget. De sier at når hun ser på the Red Keep, selve symbolet på det som forfedrene bygget opp og som ble tatt fra henne, så tar hun avgjørelsen om å gjøre det personlig. Selv mener jeg dette ikke er godt nok for en så ekstrem reaksjon, men det er det vi har fått. Skjønner. Synes serieskaperne burde blitt vist den memen jeg siterte. Så kunne de fått forklart seg. Men det er jo ikke som om serieskaperne kan være ærlige. De tar jo intervjuene for å promotere serien. Skulle tatt seg ut om serieskaperne til verdens dyreste serie sa "Er mye som skurrer denne sesongen, men vi har brukt for mye penger og tid til å kunne rette opp feilene nå. Vi bare sender episodene uansett. PS det er fortsatt mye bra i sesongen", mens det fortsatt er episoder igjen av serien. Anonymkode: 0c089...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Browncoat Skrevet 15. mai 2019 #4879 Del Skrevet 15. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Synes serieskaperne burde blitt vist den memen jeg siterte. Så kunne de fått forklart seg. Men det er jo ikke som om serieskaperne kan være ærlige. De tar jo intervjuene for å promotere serien. Skulle tatt seg ut om serieskaperne til verdens dyreste serie sa "Er mye som skurrer denne sesongen, men vi har brukt for mye penger og tid til å kunne rette opp feilene nå. Vi bare sender episodene uansett. PS det er fortsatt mye bra i sesongen", mens det fortsatt er episoder igjen av serien. Anonymkode: 0c089...a65 Haha, ja det hadde vært noe. Serieskaperne har sagt at de kommer til å gå "underground" når finalen sendes, ta fri noen uker på et sted ingen vet om og isolere seg fullstendig fra Internett. De bryr seg nok ikke om memes eller hva fansen tenker (hverken de som liker eller misliker serien). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 15. mai 2019 #4880 Del Skrevet 15. mai 2019 2 timer siden, Tanuki skrev: Jeg tror ikke Dany er "gal", hun tok et valg. En ekstrem-versjon av ting hun har gjort tidligere. Hun har alltid vært brutal, så hennes opptreden irriterte meg minst. - Men hva var poenget med Jaime og Brienne når Jaime uansett dro tilbake til Cersei? Dro han fordi han elsker henne? Pga barnet? Jaimes karakter har vært spennende å følge med på, hver gang jeg begynte å tenke han ikke er så ille ble jeg raskt minnet på hvor brutal han egentlig er. Poenget? Hvorfor skal det være et poeng? Er ikke det ikke akkurat sånne ting som gjør at GOT er spesielt. I de fleste bøker skal alle hendelser gå inn i en rød tråd. I GOT kan tråder i historien plutselig kuttes over, akkurat som i livet sjøl. Forfatteren lar ikke karakterene fullføre prosjektene sine i følge han selv. Dermed kan det skje helt uventede ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå