jabx Skrevet 14. mai 2019 #4781 Del Skrevet 14. mai 2019 (endret) 10 timer siden, Isambard skrev: Uansett: Dette er GRRM sin historie og ikke din. Han er Gud når det gjelder hvordan Dany "egentlig er". Serieskaperne har skrevet mye, men det er forfatteren som har bestemt hvordan det skal ende. For det første, hvem som helst kan ha en mening om det, og en forfatter er ikke Gud og ikke ufeilbarlig. Men: Jeg er ganske sikker på at GRRM har gjort Danys utvikling mot galskapen uendelig mye bedre enn de inkompetente fjolsene som laget TV-serien. Endret 14. mai 2019 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 14. mai 2019 #4782 Del Skrevet 14. mai 2019 Just now, Rørleggerfrue said: Mener du. Betyr ikke at det stemmer for resten av verden. Alle har rett på sin egen mening, og tolkning av serien. Noen ser Dany sin reise som et stort frempek, andre gjør ikke det. Tenk så kjedelig serien hadde vært hvis alle forutså alt ☺️ Folk er ekstremt delt etter denne episoden, og den skaper mye engasjement. Enten elsker folk episoden, eller så hater de den virker det som! Sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4783 Del Skrevet 14. mai 2019 9 timer siden, Isambard skrev: Jeg likte vendingen i siste episode veldig godt. Det holdt på å bli en serie hvor alle ble venner og gode på bunnen. Det passet bra med et realt sjokk akkurat nå, som setter mange av karakterene i en utrolig vanskelig situasjon. Ikke 100% troverdig, men regel nummer én er å gjøre det spennende. De som er opptatt av at alt skal være troverdig får skrive en gørr kjedelig og forutsigbar roman selv, hvor alle gjør det man forventer av karakteren. Nå har GRRM vist at det er mulig å lage en troverdig historie uten at den blir gørr kjedelig og forutsigbar. Det er bare serieskaperne Dumb & Dumber som ikke klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 14. mai 2019 #4784 Del Skrevet 14. mai 2019 9 minutter siden, jabx skrev: Det er ingen paralleller til Dany. Aerys ble "became increasingly erratic and murderous", noe Dany ikke ble. Dany starter som et aspeløv, som er helt underlagt andres makt og vilje. Både evnen og viljen til å bruke makt og vold har jo vokst utover i sesongene. 8 minutter siden, jabx skrev: Ja, akkurat som hun vant fram denne gangen da klokkene ringte og hun dermed hadde overtatt tronen? Du roter fælt. Hadde hun vunnet folks støtte? Kjærlighet? Det beste kravet på tronen? Gode støttespillere? Jons kjærlighet? Et samlet Westeros? Eller stod hun fortsatt i en situasjon hvor hun er en fremmed, mens en annen seiler fram som favoritt til tronen hun ønsker mer enn noe annet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4785 Del Skrevet 14. mai 2019 9 timer siden, Tabris skrev: Det er pga skuespillerne at sesongen nå er så kort, flere av dem ønsker å gå videre med andre prosjekter. Så de hadde ikke så mye valg enn å la avslutningen gå fort. Problemet er at det ikke måtte være så elendig som det er nå. Det er flere der ute som har kommet med forholdsvis små justeringer til episodene så langt som har gjort alt mye bedre sammenlignet med mølet Dumb & Dumber har kommet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4786 Del Skrevet 14. mai 2019 8 timer siden, Vampen skrev: Hint? Hun sier jo gjentatte ganger rett ut at hun vil brenne byer, knuse motstand, kreve hva som er sitt og svarer i tillegg ekstremt flere ganger. Det har ikke vært hint, det har vært solide frampek, samtidig som de har klart å lure oss til å tro at hun skal lykkes i å komme ut av det som en god dronning. Men for helvete da, det var ingen motstand (og spesielt ikke fra de uskyldige hun bestemte seg for å brenne opp). Hun hadde vunnet alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4787 Del Skrevet 14. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har du et problem, for det har vært i kortene siden sesong 1.. Anonymkode: 1089e...0c0 Vennligst begrunn denne påstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. mai 2019 #4788 Del Skrevet 14. mai 2019 5 minutter siden, jabx said: Problemet er at det ikke måtte være så elendig som det er nå. Det er flere der ute som har kommet med forholdsvis små justeringer til episodene så langt som har gjort alt mye bedre sammenlignet med mølet Dumb & Dumber har kommet med. Du fremstiller dine meninger som om de er fakta. Det blir fort lite interessant å delta i en diskujon under slike premisser. Noen av oss synes ikke det er elendig i det hele tatt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 14. mai 2019 #4789 Del Skrevet 14. mai 2019 (endret) 28 minutter siden, Tabris said: Man må ha i bakhodet at D&D nærmest ble "tvunget" til å skrive slutten på ganske få episoder, fordi - slik jeg har forstått det - flere av skuespillerne ønsker nå og gå videre og gjøre andre prosjekter. Noe som selvsagt er fullt forståelig. De hadde dermed ikke tid til å utvikle slutten noe mer enn den tiden de hadde til rådighet. Skjønner at det ikke er lett for serieskaperne og at de i motsetning til vi her på Kvinneguiden må ta hensyn til skuespillerne og mye mer. Men om vi ikke får mer info om Bran og Night King i neste episode blir jeg veldig skuffet. Akkurat det håper jeg de har tatt seg tid til å prioritere. Endret 14. mai 2019 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4790 Del Skrevet 14. mai 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke hvilken retning de kunne gjort med The mad queen. Du sier at dette er det mest elendige utfallet D&D kunne skrevet. Dermed spør jeg hva du mener kunne skjedd med Daenerys sin karakter i episode 5 da (og 6) istenfor den retningen som det ble med the Mad Queen. Kom med et annet eksempel da for hvilken retning Danys karakter kunne tatt etter episode 4, på de resterende 2 episodene som skal fordeles med sine totalt 3 timer på alle karakterene og handlingene. Hva ville vært mindre elendig mener du? Anonymkode: aba6f...0b6 Eh, nei, jeg skrev: "D&D er så elendige at de ikke klarer å få til noe som helst som virker troverdig." Om hun ble mad queen eller ikke er egentlig irrelevant. Hun kan være hva som helst for min del. Det jeg reagerer på er at de inkompetente fjolsene ikke klarte å gjøre det troverdig i det hele tatt. Jeg er heller ikke nødt til å sitte og lage serien for dem. Det er de som får betalt for dette, ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4791 Del Skrevet 14. mai 2019 29 minutter siden, Tabris skrev: Man må ha i bakhodet at D&D nærmest ble "tvunget" til å skrive slutten på ganske få episoder, fordi - slik jeg har forstått det - flere av skuespillerne ønsker nå og gå videre og gjøre andre prosjekter. Noe som selvsagt er fullt forståelig. De hadde dermed ikke tid til å utvikle slutten noe mer enn den tiden de hadde til rådighet. For min del synes jeg Danys utvikling har vært særdeles bra, og jeg synes ikke hennes Mad Queen-scene var brå eller plutselig i det hele tatt. Jeg hadde sett det komme lenge som et alternativ til hennes utvikling og satt og håpet på nettopp det. De har da visst ganske lenge hvor mange sesonger de ville ha for å avslutte. Det du prøver å gjøre nå er å bortforklare D&Ds inkompetanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4792 Del Skrevet 14. mai 2019 1 minutt siden, jabx skrev: Eh, nei, jeg skrev: "D&D er så elendige at de ikke klarer å få til noe som helst som virker troverdig." Om hun ble mad queen eller ikke er egentlig irrelevant. Hun kan være hva som helst for min del. Det jeg reagerer på er at de inkompetente fjolsene ikke klarte å gjøre det troverdig i det hele tatt. Jeg er heller ikke nødt til å sitte og lage serien for dem. Det er de som får betalt for dette, ikke jeg. Men kom med et eksempel på hvordan de kunne løst det LITT mindre «elendig og lite troverdig» da? På to episoder? Anonymkode: aba6f...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4793 Del Skrevet 14. mai 2019 (endret) 24 minutter siden, Vampen skrev: Med tanke på hvor godt det er gjort, så synes jeg Daniel Silvermint hadde den beste gjennomgangen av forskjellen i måten GRRM og D&D skriver på. Om en eventuell slutt fra GRRM blir bedre er jo en smakssak, men jeg tror definitivt den blir lengre og mer detaljert. På godt og vondt. Hun hadde vunnet slaget om KL og slått Cersei, ja. Men hadde hun egentlig løst noen av de problemene hun var mest opptatt av? At hun kan brenne byer for å knuse all motstand har jo ligget i korta hele veien. Igjen: Motstanden var knust alt. Sitat Aerys begynte som en klok og god konge. Ja, det tok lenger tid, men situasjonen var også annerledes. Dany står i en erobringskrig, og hun har tapt mye. Aerys satt på tronen, over flere år, og hadde tid til å utvikle en mer langsom paranoia. Ned Stark opererte etter lover og regler. Dany operer etter egen overbevisning. Nettopp, Aerys hadde en lang utvikling og klikket ikke bare plutselig som Dany gjorde. Så å bruke ham som bortforklaring hjelper ikke. Jon Snow henrettet en guttunge (og flere andre). Dany henrettet folk som gikk imot henne, akkurat som alle andre med makt i denne verdenen gjør. Endret 14. mai 2019 av jabx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4794 Del Skrevet 14. mai 2019 17 minutter siden, Rørleggerfrue skrev: Mener du. Betyr ikke at det stemmer for resten av verden. Alle har rett på sin egen mening, og tolkning av serien. Noen ser Dany sin reise som et stort frempek, andre gjør ikke det. Tenk så kjedelig serien hadde vært hvis alle forutså alt ☺️ Jeg venter spent på at noen skal komme med noe konkret som tilsier at hun var på vei til å utvikle seg til en massemorder som gjerne dreper tusenvis av barn uten grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4795 Del Skrevet 14. mai 2019 14 minutter siden, Vampen skrev: Dany starter som et aspeløv, som er helt underlagt andres makt og vilje. Både evnen og viljen til å bruke makt og vold har jo vokst utover i sesongene. Virkelig? Har du noen eksempler? Sitat Hadde hun vunnet folks støtte? Kjærlighet? Det beste kravet på tronen? Gode støttespillere? Jons kjærlighet? Et samlet Westeros? Eller stod hun fortsatt i en situasjon hvor hun er en fremmed, mens en annen seiler fram som favoritt til tronen hun ønsker mer enn noe annet? Hun vet ikke hva hun hadde vunnet fordi hun aldri prøvde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 14. mai 2019 #4796 Del Skrevet 14. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men kom med et eksempel på hvordan de kunne løst det LITT mindre «elendig og lite troverdig» da? På to episoder? Anonymkode: aba6f...0b6 Nei. Det er ikke min jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 14. mai 2019 #4797 Del Skrevet 14. mai 2019 Siden dette med kvaliteten på skrivingen igjen er et poeng, så tar jeg med et utdrag av forklaringen til Daniel Silvermint: Jeg synes dette er en glimrende forklaring, som får fram styrkene og svakhetene ved begge måtene å fortelle historien på. Jeg forstår at twisten til Dany kom brått på noen, selv om jeg liker den. Men i GRRMs verk har hun fortsatt ikke kommet seg til Westeros, 5 bøker inn i soga. D&D må lande storyen på et vis, og skal de kjøre i havn det jeg antar er en del av GRRMs plan for Dany, så har de et begrenset antall sesonger på å få henne til Westeros, få henne inn i et forhold med Jon, gjøre henne gal og fullføre skjebnen hennes. Da blir tempoet en del høyere, enn når GRRM skal styre med hagen sin som han selv vil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4798 Del Skrevet 14. mai 2019 Er vel ingen tvil om at Daerenys dauer i finalen?? Anonymkode: 21136...18a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 14. mai 2019 #4799 Del Skrevet 14. mai 2019 7 minutter siden, jabx skrev: Jeg venter spent på at noen skal komme med noe konkret som tilsier at hun var på vei til å utvikle seg til en massemorder som gjerne dreper tusenvis av barn uten grunn. Det er jo allerede diskutert de siste ti sidene, men når du er så fastlåst på at det ikke fantes hint eller frempek, så er det litt vanskelig å diskutere med deg. Det er ikke slik at det bare er noen av oss på KG som tenker tanken. Jeg kjenner jeg ikke orker å diskutere videre med deg. Helt greit å være uenige og ha ulike meninger, men du fremstår ikke som en som ønsker å diskutere serien, kun rope ut ut din fasit som er den eneste rette. Ha en fin kveld 😊 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4800 Del Skrevet 14. mai 2019 7 minutter siden, jabx skrev: Nei. Det er ikke min jobb. Så til tross for at du bare gjentar gang på gang hvor lite troverdig og elendig alt er, og at du kaller manusforfatterne for «dum og dummere» som er verdens verste manusforfattere, så har du likevel ikke en eneste tanke om hva som kunne blitt gjort annerledes da for å gjøre historien hakket bedre og mer troverdig... Skjønner 😉 Anonymkode: aba6f...0b6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå