Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Gjest Parkeringsvakt
1 hour ago, Vampen said:

Det du beskriver hadde vært en elendig twist, hvor hun bare ble provosert og gikk for et ekstremt svar. Det hadde vært mye dårligere enn måten det faktisk er realisert på. 

Ikke bare provosert, også redd, truet og fortvilet. Omringet av mennesker som kaster ting på dragen/ dany. Det hadde også vært et mer dystert øyeblikk der hun gikk fra å føle på noe godfølelser rundt seieren, til at det mørkner. Der folkets reaksjon blir en bekreftelse på det hun ikke ville tro på, at de ikke vil ha henne. At etter alt dette, så viser folket henne fortsatt forakt 

Du er mer villig til å legge følelser og motivasjoner i serien, enn i det bilde jeg manet frem, som også kan tillegges mange motivasjoner og følelser om man vil. Men du ville ikke. Grunnen til at serien gir mening for deg, er at du veldig sterkt ønsker at det skal gi mening. Så du legger mer i det som har blitt oss vist enn det som faktisk er det. Dany har ikke vært mer brutal enn for eks arya i sin utførelse og i hvem hun velger å drepe. Mulig hun kommer til å bli det i bøkene, men i serien gir det ingen mening at noen som har kjempet så hardt for de uskyldige og svake (alle scenene der hun låste inne dragen fordi 1 barn var død osv er glemt) plustelig snur 180 grader og angriper de uskyldige først

Det er jo ikke annerledes enn det som skjedde i episoden, der hun følte på sinnet mot cercei... og angrep mange uskyldige slik at cercei fik bedre tid til å stikke av. Hadde cercei stukket av før hadde hun klart å rømme lenge før dany var fremme. 

Ellers ser jeg ikke hvorfor du gidder sitere meg når du aldri egentlig er interessert i å lytte til det jeg sier uansett. Jeg har ikke sitert deg på lenge av den grunn, og jeg har heller ikke gått særlig ned i diskusjoner rundt serien fordi jeg har ikke hatt forventninger til at det skal være bra siden episode 3 og nå er fokuset på the memes for meg. Så kommenterer jeg på småting innimellom. Ja det er dårlig og ja det er helt ok. Jeg er spent på hvor mange flere de klarer å skuffe som fortsatt ikke har blitt skuffet enda. På dette punkt føles det ut som om de har forsøkt å skape en slutt som flest mulig hater og som gir minst mulig mening. 

11 minutter siden, Browncoat said:

Ja, du har helt rett. Jeg skrev feil men fikk ikke redigert pga jeg trykket på anonymknappen, men jeg håpet det likevel var forståelig ut fra konteksten til tross for feil navn. Det jeg mente var at Aegon og søstrene brukte frykt på en effektiv måte (altså ikke gale), mens Aerys galekongens bruk av frykt var ikke konstruktivt/effektivt da det gikk over til galskap.

Det er mange som vil ventilere litt og bare få ut det de mener om serien, og synes at analyse er en like morsom del av å se en serie eller lese en bok, som en del av opplevelsen. For deg er det syting og negativitet, for andre er det bare diskusjon.

^

Endret av Parkeringsvakt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I bunn og grunn så koker det hele ned til, for meg, at man ikke får like godt innblikk i karakterenes tanker, motivasjon, drivkraft, følelser og så videre i en TV-serie som man får i bokform. Det er nok derfor at Danys nedadgående spiral, som jeg er helt enig i har ligget i kortene hele veien, plutselig fikk turbofart. 

Nå som ting har blitt som de har blitt kan jeg ikke skjønne annet enn at hennes neste punkt på agendaen kan være noe annet enn å prøve å ta livet av Jon. Han er jo per dags dato den eneste reelle trusselen hennes, så hva annet skal hun gjøre? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

Ikke bare provosert, også redd, truet og fortvilet. Omringet av mennesker som kaster ting på dragen/ dany. Det hadde også vært et mer dystert øyeblikk der hun gikk fra å føle på noe godfølelser rundt seieren, til at det mørkner. Der folkets reaksjon blir en bekreftelse på det hun ikke ville tro på, at de ikke vil ha henne. At etter alt dette, så viser folket henne fortsatt forakt 

Du er mer villig til å legge følelser og motivasjoner i serien, enn i det bilde jeg manet frem, som også kan tillegges mange motivasjoner og følelser om man vil. Men du ville ikke. Grunnen til at serien gir mening for deg, er at du veldig sterkt ønsker at det skal gi mening. Så du legger mer i det som har blitt oss vist enn det som faktisk er det. Dany har ikke vært mer brutal enn for eks arya i sin utførelse og i hvem hun velger å drepe. Mulig hun kommer til å bli det i bøkene, men i serien gir det ingen mening at noen som har kjempet så hardt for de uskyldige og svake (alle scenene der hun låste inne dragen fordi 1 barn var død osv er glemt) plustelig snur 180 grader og angriper de uskyldige først

Det er jo ikke annerledes enn det som skjedde i episoden, der hun følte på sinnet mot cercei... og angrep mange uskyldige slik at cercei fik bedre tid til å stikke av. Hadde cercei stukket av før hadde hun klart å rømme lenge før dany var fremme. 

Ellers ser jeg ikke hvorfor du gidder sitere meg når du aldri egentlig er interessert i å lytte til det jeg sier uansett. Jeg har ikke sitert deg på lenge av den grunn, og jeg har heller ikke gått særlig ned i diskusjoner rundt serien fordi jeg har ikke hatt forventninger til at det skal være bra siden episode 3 og nå er fokuset på the memes for meg. Så kommenterer jeg på småting innimellom. Ja det er dårlig og ja det er helt ok. Jeg er spent på hvor mange flere de klarer å skuffe som fortsatt ikke har blitt skuffet enda. På dette punkt føles det ut som om de har forsøkt å skape en slutt som flest mulig hater og som gir minst mulig mening. 

^

Jeg siterer deg fordi jeg hadde lyst til å si noe om en del av det du skrev. Jeg leste også hva du skrev, men jeg er uenig i at det hadde vært en bedre løsning. Det er vel også en del av debatten? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Vampen skrev:

Jeg siterer deg fordi jeg hadde lyst til å si noe om en del av det du skrev. Jeg leste også hva du skrev, men jeg er uenig i at det hadde vært en bedre løsning. Det er vel også en del av debatten? 

Poenget er nok Vampen, at du ikke er enig i noe av kritikken og forteller alle oss hvorfor vår kritikk er feil mens din praise er riktig. Derfor orker mange ikke diskutere med deg. Som vanlig rapporterer du nok for brukerdebatt, men du bør kanskje ta til deg at du provoserer ganske mange med måten du svarer kritikere på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Parkeringsvakt skrev:

^

Det triste nå er jo at man er 'in it'for memes.. men samtidig er robbet for det beste tv noengang har vist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Takida skrev:

Poenget er nok Vampen, at du ikke er enig i noe av kritikken og forteller alle oss hvorfor vår kritikk er feil mens din praise er riktig. Derfor orker mange ikke diskutere med deg. Som vanlig rapporterer du nok for brukerdebatt, men du bør kanskje ta til deg at du provoserer ganske mange med måten du svarer kritikere på. 

Nå er vel ikke du akkurat rette person til å uttale deg her, som kommer med nok av spydige og bastante meninger som om din mening er mer rett og andre har ikke peiling.

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vel ikke du akkurat rette person til å uttale deg her, som kommer med nok av spydige og bastante meninger som om din mening er mer rett og andre har ikke peiling.

LOL. Du er den SISTE som skal kunne kritisere noen for å være spydig. Du har knapt gjort annet å skrive innlegg av typen: "Skjønner ikke hvorfor du gidder å se på serien" og "Jeg er er lei sutringen din". 

Men skjønner at du er mer enig med Vampen enn Parkeringsvakt og det bestemmer hvem du mener det er greit å komme med spydige kommentarer til. 

Anonymkode: b0541...93f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol ok. Men har ikke sagt jeg har mer rett enn andre. Søtt brukerangrep da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL. Du er den SISTE som skal kunne kritisere noen for å være spydig. Du har knapt gjort annet å skrive innlegg av typen: "Skjønner ikke hvorfor du gidder å se på serien" og "Jeg er er lei sutringen din". 

Men skjønner at du er mer enig med Vampen enn Parkeringsvakt og det bestemmer hvem du mener det er greit å komme med spydige kommentarer til. 

Det er jo ofte sånn på KG føler jeg. Man finner de man er enig med og da blir man fryktelig sint på de som ikke er enige med den man selv er enig med. 

Merker at jeg syns det er rart så mange ønsker å forsvare dårlig skriving fra dnd, men tror det er fordi de så gjerne ønsker at got skal være bra. Jeg skulle også ønske det men det er bare blitt en farse:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Takida skrev:

At jeg eventuelt provoserer deg og et par andre lever jeg veldig godt med. For min del faller kritikken i denne tråden i to kategorier. På den ene siden har vi de som kommer med gode, begrunnede innlegg, som forklarer hva de mener og hvorfor, på en måte som gjør at det er interessant å diskutere med dem. Vi blir ikke nødvendigvis enig, men det er faktisk helt greit, for diskusjonene og de forskjellige innfallsvinkelen er i seg selv interessante. 

Den andre siden er den du representerer med innlegg som dette. Innlegget ditt tilfører ikke selve debatten noe, utover å komme med lett surmaga oppgulp, noen stikk til bruker og et og annet innlegg om enten hvor dårlig serien er eller hvor lavt nivå tråden har. Den typen innlegg synes jeg personlig er totalt uinteressante og ødeleggende for tråden. Det løser jeg hovedsakelig på to måter, ignorere innlegg jeg synes er mindre interessante og rapportere innlegg som er ufine. Du er hjertelig velkommen til å gjøre det samme. 

Å få det til å fremstå som all kritikk er lik, eller at noen har problemer med alle former for kritikk, er tullete. Jeg har faktisk skrevet flere ting jeg ikke er helt fornøyd med. Jeg har også skrevet at jeg er helt enig i at flere sesonger hadde vært bedre, samtidig som jeg også har forståelse for at det ikke er mulig å få til. Jeg lider derfor svært lite av akutt allergi mot all form for kritikk, men jeg setter pris på en debatt hvor det går an å se flere sider av en sak, nyansere og hvor det også er rom for at det er lov å være uenig. Og, ikke minst, at debatten i seg selv har en verdi. Helt uavhengig av om man er enig eller uenig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Takida skrev:

Det er jo ofte sånn på KG føler jeg. Man finner de man er enig med og da blir man fryktelig sint på de som ikke er enige med den man selv er enig med. 

Merker at jeg syns det er rart så mange ønsker å forsvare dårlig skriving fra dnd, men tror det er fordi de så gjerne ønsker at got skal være bra. Jeg skulle også ønske det men det er bare blitt en farse:(

Her gjør du faktisk det du påstår at du ikke gjør i innlegget over. På en side sier du at du ikke påstår at du har mer rett enn andre, samtidig som du i samme åndedrag også sier at det ER dårlig skriving, at de som mener noe annet nok ønsker at det skal være bra og at serien har blitt en farse. Da har du med innlegg to faktisk slått beina under innlegg en, du argumenterer utifra at du vet best. Hva man mener, hva som er bra og dårlig, er en objektiv størrelse, og de som mener noe annet tar feil, er i essens det du skriver. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vampen skrev:

Her gjør du faktisk det du påstår at du ikke gjør i innlegget over. På en side sier du at du ikke påstår at du har mer rett enn andre, samtidig som du i samme åndedrag også sier at det ER dårlig skriving, at de som mener noe annet nok ønsker at det skal være bra og at serien har blitt en farse. Da har du med innlegg to faktisk slått beina under innlegg en, du argumenterer utifra at du vet best. Hva man mener, hva som er bra og dårlig, er en objektiv størrelse, og de som mener noe annet tar feil, er i essens det du skriver. 

Du får ha din tolkning. Det har du vist gjennom flere innlegg at du har uansett. 

Det er ikke interessant for meg å diskutere med deg, hovedsaklig fordi du ønsker å forme debatten til å passe deg. Du ønsker lange og velbegrunnede innlegg om s8- det er ikke noe man trenger, og dette er ikke stedet. Du legger altfor mye i episodene og ignorerer glatt at skaperne innrømmer alt vi kritikere kritiserer. Sånn sett skal du jo ha for at du i det minste forsøker å gjøre serien smartere enn det den er blitt. 

Beklager, men d n d har ingen respekt for fantasygenren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Takida skrev:

Du får ha din tolkning. Det har du vist gjennom flere innlegg at du har uansett. 

Det er ikke interessant for meg å diskutere med deg, hovedsaklig fordi du ønsker å forme debatten til å passe deg. Du ønsker lange og velbegrunnede innlegg om s8- det er ikke noe man trenger, og dette er ikke stedet. Du legger altfor mye i episodene og ignorerer glatt at skaperne innrømmer alt vi kritikere kritiserer. Sånn sett skal du jo ha for at du i det minste forsøker å gjøre serien smartere enn det den er blitt. 

Beklager, men d n d har ingen respekt for fantasygenren. 

Ja, jeg har min tolkning, er det er problem? Hver og en av oss har vår tolkning, som igjen påvirker hva vi synes om det vi ser. 

Ellers gjør du det samme som jeg nettopp kommenterte at du gjorde i forrige innlegg. Du sier først at jeg prøver å forme tråden slik jeg vil ha den, for så å slå fast at den type innlegg ikke er nødvendig og dette ikke er stedet. Hvorfor skulle det ikke være det? Tråden er det brukerne synes er interessant å diskutere. Du og jeg har tydeligvis forskjellige preferanser der. Jeg kommer til å fortsett å gjøre det jeg synes er interessant, diskutere teorier, meninger og tolkninger, og ignorere det jeg synes er mindre interessant. Så får du gjøre det samme. Jeg synes «mangler respekt for sjangeren fantasy» er et dårlig argument, men du er hjertelig velkommen til å fortsette med slike innlegg, om det gir deg noe. Så får du også tåle svar på det du kommer med, om noen føler for å svare på det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Vampen skrev:

Ja, jeg har min tolkning, er det er problem? Hver og en av oss har vår tolkning, som igjen påvirker hva vi synes om det vi ser. 

Ellers gjør du det samme som jeg nettopp kommenterte at du gjorde i forrige innlegg. Du sier først at jeg prøver å forme tråden slik jeg vil ha den, for så å slå fast at den type innlegg ikke er nødvendig og dette ikke er stedet. Hvorfor skulle det ikke være det? Tråden er det brukerne synes er interessant å diskutere. Du og jeg har tydeligvis forskjellige preferanser der. Jeg kommer til å fortsett å gjøre det jeg synes er interessant, diskutere teorier, meninger og tolkninger, og ignorere det jeg synes er mindre interessant. Så får du gjøre det samme. Jeg synes «mangler respekt for sjangeren fantasy» er et dårlig argument, men du er hjertelig velkommen til å fortsette med slike innlegg, om det gir deg noe. Så får du også tåle svar på det du kommer med, om noen føler for å svare på det. 

Jeg blokkerer deg jeg. Så slipper jeg lese sånne innlegg. Alt du gjør er å vri og vende på ting. Jeg klarer å akseptere at du har din mening. Du klarer ikke motsatt. Tenker du skal slutte med brukerdebatten din nå. Er rett og slett flaut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Takida skrev:

Jeg blokkerer deg jeg. Så slipper jeg lese sånne innlegg. Alt du gjør er å vri og vende på ting. Jeg klarer å akseptere at du har din mening. Du klarer ikke motsatt. Tenker du skal slutte med brukerdebatten din nå. Er rett og slett flaut.

Du skal blokkere meg. Du vil slippe å lese sånne innlegg. Jeg vrir og vender på ting. Jeg klarer ikke å akseptere andres mening. Men -jeg-  skal slutte med brukerdebatten, fordi det er flaut. 

Den er grei, du. :) 

Endret av Vampen
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt meg til å sniklese her inne bestandig, og har helt nylig begynt å skrive i tråden, hvor jeg har delt et par videoer og skrevet noen få innlegg med mine synspunkter og meninger om episodene og Daenerys sin karakterutvikling. Jeg har sitert to innlegg, den ene av typen «hvorfor gidder du å se på serien» til en bruker som konsekvent skriver om at det er verdens dårligste serie som verdens mest elendige manusforfattere og alle andre er noen «jævler» som «faen ikke har peiling». Det andre innlegget jeg har sitert er det over her som du siterte meg for. Det er de to innleggene.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest loveli
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har holdt meg til å sniklese her inne bestandig, og har helt nylig begynt å skrive i tråden, hvor jeg har delt et par videoer og skrevet noen få innlegg med mine synspunkter og meninger om episodene og Daenerys sin karakterutvikling. Jeg har sitert to innlegg, den ene av typen «hvorfor gidder du å se på serien» til en bruker som konsekvent skriver om at det er verdens dårligste serie som verdens mest elendige manusforfattere og alle andre er noen «jævler» som «faen ikke har peiling». Det andre innlegget jeg har sitert er det over her som du siterte meg for. Det er de to innleggene.

La det gå, legg den død.

Dette er en tråd om GoT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en god analyse av forskjellen på start og slutt av GoT, som tar for seg de forskjellige måtene å skrive på.

Edit: her er den i hvert fall: https://www.boredpanda.com/got-season-8-difference-explanation-daniel-silvermint/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=BPFacebook&fbclid=IwAR1aaXs0oZP8GJPlbsbQItwu_Ne_vLZFC-lOE9DsULnnFOxfuhIEt7zgtGk

Endret av Vampen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, loveli skrev:

La det gå, legg den død.

Dette er en tråd om GoT.

Ja, helt sant, og beklager for det. Håper admin kan komme å rydde opp litt her. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sweet Ingrid
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig praktisk med en som er god å sitte til å sitte på jerntronen. :laugh:

Anonymkode: 0c089...a65

De må gjøre tronen mer universelt utformet da. Rampe til rullestolen og sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...