AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4601 Del Skrevet 13. mai 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjul innhold Lurer på hva folk som kalte døtrene sine Khaleesi opp gjennom de siste årene tenker nå. Anonymkode: bf747...b08 Det ødelegger denne serien for meg at Dany ble "mad queen." Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 13. mai 2019 #4602 Del Skrevet 13. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ødelegger denne serien for meg at Dany ble "mad queen." Anonymkode: 15840...4fd Om du faktisk hadde fulgt med på denne serien så ville du ha sett at de har bygd opp til det siden sesong 1. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4603 Del Skrevet 13. mai 2019 Det henger jo ikke på greip at Dany stilt opp for de levende og kjempet til det siste, mistet store deler av hæren sin for å redde folk, også drar hun til Kings Landing for å brenne uskyldige mennesker. Hun har vært gjennom mye, men denne karakterutviklingen er lame. Anonymkode: 15840...4fd 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4604 Del Skrevet 13. mai 2019 7 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev: Om du faktisk hadde fulgt med på denne serien så ville du ha sett at de har bygd opp til det siden sesong 1. Jeg ser at noen av dere skriver det, men det er bare fanteorier. Det har vært mye spekulasjoner, hvem som helst kunne endt opp som the mad queen eller mad king. Historien til Dany henger ikke på greip. Hun har nettopp vært med å vinne "the great war", hun har brukt dragene og soldatene sine for å redde "de levende" og etter denne krigen reiser hun til KL for å drepe uskyldige. Anonymkode: 15840...4fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 13. mai 2019 #4605 Del Skrevet 13. mai 2019 Jeg har ikke problemer med at Deanerys endte opp som gal, det har det egentlig vært lagt opp til. Og et frempek fikk vi jo i slutten av sesong to hvor hun vandrer rundt i tronsalen i aske. Det er vel en drøm eller noe hun har? Men jeg ble faktisk litt fysisk kvalm av å se på- er noe med det å se mennesker bli brent levende som gjør meg litt uvel, til tross for at jeg liker store slagscener. Det jeg er mest skuffet over er Jamie. Fordi han har vært min favoritt karakter så lenge. Jeg hadde håpet på en annerledes slutt for han. Jeg sitter igjen med en skuffa følelse, hva var poenget med å la han dra hele veien til winterfell- bare for at det skulle få han til å innse at han elsket Cersei? Utrolig nok fikk jeg faktisk litt vondt av Quburn, første gang han har visst tegn til menneskelighet. Den kuleste scenen var jo nesten da Cersei snek seg forbi clegane brødrene.. bare sånn-- unnskyld meg.. liste meg forbi. Også er det Euron da.. jeg skal ikke si så mye om det siden dette ikke er en boktråd. Jeg bare syns de kunne fått til en bedre karakter der. Og det er synd, fordi jeg liker skuespilleren. Til slutt lurer jeg på karakterene vi ikke har sett dø, og heller ikke på en stund. Som f.eks Edmure Tully, hvor er han nå? Lille Arryn? Er de bare borte? Flere løse tråder som jeg er redd de ikke rekker å nøste opp i en siste episode. Noen som tror eller vet noe om de to siste bøkene? Kommer de til å bli gitt ut? Jeg mangler å lese bok nr 4 og 5, men orker nesten ikke hvis jeg aldri skal få vite slutten 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4606 Del Skrevet 13. mai 2019 8 timer siden, ops2 skrev: Ja, da snur Arya 360 grader igjen. Hun har blitt trent til en iskald og grusom morder som stakk ut øynene på Ser Trant og så stakk han gang på gang, til hun skar over halsen hans, skar over halsen over på gamle Frey og forgiftet hele Frey-klanen, drepe en masse WW og NK, til å bli en vanlig tenåring som springer rundt i byen. For ikke å glemme at hun serverte gamle Frey kjøttet av hans egne sønner i en pai. Hva er det som er så rart med dette? Arya har alltid vært hevngjerrig og viser ingen nåde når det kommer til fiender, men hun viser empati med folk som er i familie med henne og folk hun kjenner. Hun ble jo nesten drept av the wife da hun ikke klarte å ta livet av skuespilleren. Dette skjedde jo rett før hun dro tilbake til Westeros. Denne kvinnen hun forsøkte å redde i siste episode var jo den samme kvinnen som reddet Arya. Anonymkode: 15840...4fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 13. mai 2019 #4607 Del Skrevet 13. mai 2019 Skjønner ikke at folk er så sure for hvordan Dany har blitt. Siden hun brandt Tarley Snr og Jnr har hun blitt mer og mer avhengig av å ha rådgivere som kunne stagge de verste impulsene hennes. Hun har jo mistet alle hun var glad i, Jon elsker henne ikke lenger, folket vil aldri elske henne, samtidig som hun hele livet har trodd at skjebnen hennes var å befri Westeros fra Husene som "tok" tronen fra hennes familie. Har Dany noensinne egentlig skjønt hvorfor familien hennes ble forhatt? For meg har det alltid virket som hun rosemalte farens vanstyre og galskap. Uansett, veldig blandene føleser om episoden. Driter i Clegane Bowl, men veldig skuffet over at Cersei og Jaime døde på den måten. Hva var vitsen med den spådommen fra Cersei var liten da? "En lillebror skulle drepe henne". Har alltid trodd at Cersei ville true med å sprenge KL med wildfire, og så ble Jaime til en Queenslayer. meh 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4608 Del Skrevet 13. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det henger jo ikke på greip at Dany stilt opp for de levende og kjempet til det siste, mistet store deler av hæren sin for å redde folk, også drar hun til Kings Landing for å brenne uskyldige mennesker. Hun har vært gjennom mye, men denne karakterutviklingen er lame. Anonymkode: 15840...4fd Sant. Den eneste grunnen til at enkelte synes karakterutviklingen gir mening er fordi den stemmer med at hennes far sa at byen skulle brenne. Ingen hadde gjettet på at hun skulle gjort som hun gjorde om det ikke var for familietreet hennes. Ærlig sak det, men det er jo det samme som å si at det at Dany brant ned byen ikke er i tråd med hennes tidligere oppførsel. Ja, var mange hint i serien om at hun ville bli det Mad Queen, men alt bygger jo på profetier, syn, familiebakgrunn Ingenting bygger på hennes tidligere handlinger. Ja, Dany kan være emosjonell, spontan, osv. Hun er tydelig veldig skuffet over at ting ikke ble som hun ville. Men det betyr jo ikke at Det lå i kortene at Dany skulle brenne enormt mange uskyldige mennesker helt unødvendig. Jeg er emosjonell, spontan, osv. Jeg kan klikke, jeg kan gjøre mye dumt. Men jeg har jo sperringer mot å gjøre de mest grusomme ting mot uskyldige. Ingenting av Danys tidligere handlinger tyder på at hun skulle se at hun var sikret å vinne slaget om Kings Landing, se all lidelsen det medførte og tenke "innbyggerne har ikke lidd nok pga krigingen, la meg brenne samtlige helt uten annen grunn enn å spre frykt og for å straffe dem for noe helt andre mennesker har gjort". Anonymkode: b0541...93f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4609 Del Skrevet 13. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt rart at de klarte å treffe Rhaegal i forrige episode, men ikke Drogon... Ellers var det en grei episode, men jeg merker at GOT ikke er det samme som før. Veldig bra skuespill av Lena Headey! Anonymkode: 20f2f...a05 Rhaegal hadde ingen rytter. Dany fløy jo Drogon og klarte å unngå å bli truffet, på samme måte som da hun unngikk å bli truffet da Rhaegal ble truffet og styrtet. Anonymkode: 15840...4fd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4610 Del Skrevet 13. mai 2019 11 minutter siden, Tanuki skrev: Driter i Clegane Bowl, men veldig skuffet over at Cersei og Jaime døde på den måten. Hva var vitsen med den spådommen fra Cersei var liten da? "En lillebror skulle drepe henne". Har alltid trodd at Cersei ville true med å sprenge KL med wildfire, og så ble Jaime til en Queenslayer. meh Det er ingen regel i Game of Thrones at spådommene, profetier og syn skal være riktige. Det er for øvrig en av grunnene til jeg synes det er teit når folk tar frem spådommene om Dany for å vise at det var helt i tråd med serien at hun ble Mad Queen. Forfatteren av bokserien har jo også sagt at disse profetiene ikke er noe man skal ta for seriøst. Noen stemmer, noe stemmer ikke, akkurat som profetier i vår verden. Anonymkode: b0541...93f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 13. mai 2019 #4611 Del Skrevet 13. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen regel i Game of Thrones at spådommene, profetier og syn skal være riktige. Det er for øvrig en av grunnene til jeg synes det er teit når folk tar frem spådommene om Dany for å vise at det var helt i tråd med serien at hun ble Mad Queen. Forfatteren av bokserien har jo også sagt at disse profetiene ikke er noe man skal ta for seriøst. Noen stemmer, noe stemmer ikke, akkurat som profetier i vår verden. Anonymkode: b0541...93f jada, skjønner det, MEN hadde vært så mye kulere om jaime drepte henne. Jeg husker ingen spådommer om Dany, bare syns det var logisk at hun har blitt gal i hodet etter alt som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 13. mai 2019 #4612 Del Skrevet 13. mai 2019 4 timer siden, lille pille skrev: Det som skjedde nå i nest siste episode var overhodet ikke troverdig. Ok at hun kunne bli sint å brenne ned et par hus i affekt, men ikke hele byen. Denne sesongen er en tragedie. Terningkast 3. Hitler var heller ikke troverdig. Helt usannsynlig at en kunstmaler skulle drepe millioner. Han skulle bare drept noen få russere i affekt. Terningkast 1 til WW2. WW1 var bedre. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4613 Del Skrevet 13. mai 2019 6 timer siden, Vampen skrev: Enig. Enten er har hun et veldig anstrengt forhold til bjeller, eller så var det øyeblikket var hun snappet fullstendig. For å sitere Ibsen, «Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, så tar De lykken fra ham med det samme». Dany har brukt lang tid på å overleve, lytte til historier om at familien hennes er elsket i Westeros, for så å bygge et liv på målet om å ta sin rettmessige plass som dronning. Og i det øyeblikket glipper vel livsløgnen, hun innser realiteten og går i full fire and blood-modus. De vil ikke elske henne, altså får de frykte henne. Jeg tenker heller at det var broren til Dany, Viserys, som lyttet og trodde på historiene om hvor elsket Targaryen familien var i Westeros. Daenerys har alltid snakket om at hun ikke er sin far, hun var klar over hvor ondskapsfull han var. Hun trodde jo også at broren hennes, Rhaegar, kidnappet og voldtok Lyanna. Hun siterte også hva de pleide å si til Viserys: «The people drink secret toasts to your health. They cry out for their true king.» Han trodde på dette fordi han, i følge Dany, var en «fool.» Jeg er nok litt irritert når det gjelder utviklingen til Dany i de siste episodene. Dany kan være nådeløs mot fiendene sine, men at hun skulle brenne ned en hel by er trist. At en Targaryen gjorde det er kanskje ikke sjokkerende, men i hele serien har det kommet fram at Dany er annerledes enn resten av familien hennes. Anonymkode: 15840...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4614 Del Skrevet 13. mai 2019 26 minutter siden, Tanuki skrev: Driter i Clegane Bowl, men veldig skuffet over at Cersei og Jaime døde på den måten. Hva var vitsen med den spådommen fra Cersei var liten da? "En lillebror skulle drepe henne". Har alltid trodd at Cersei ville true med å sprenge KL med wildfire, og så ble Jaime til en Queenslayer. meh Det er en teori/spådom fra bøkene som aldri ble nevnt i tv-serien. Så antar derfor. Men enig at det er skuffende. Anonymkode: 7d651...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 13. mai 2019 #4615 Del Skrevet 13. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker heller at det var broren til Dany, Viserys, som lyttet og trodde på historiene om hvor elsket Targaryen familien var i Westeros. Daenerys har alltid snakket om at hun ikke er sin far, hun var klar over hvor ondskapsfull han var. Hun trodde jo også at broren hennes, Rhaegar, kidnappet og voldtok Lyanna. Hun siterte også hva de pleide å si til Viserys: «The people drink secret toasts to your health. They cry out for their true king.» Han trodde på dette fordi han, i følge Dany, var en «fool.» Jeg er nok litt irritert når det gjelder utviklingen til Dany i de siste episodene. Dany kan være nådeløs mot fiendene sine, men at hun skulle brenne ned en hel by er trist. At en Targaryen gjorde det er kanskje ikke sjokkerende, men i hele serien har det kommet fram at Dany er annerledes enn resten av familien hennes. Anonymkode: 15840...4fd Dany har fullstendig feiltolket hvordan det ville bli å ta Westeros. Greit nok at hun ikke var like idiot som broren sin, men likefullt har hun hele livet trodd på "skjebnen" om at bare hun skal sitte på jerntronen. Jeg tolket episoden som at Dany endelig skjønte at den eneste måten hun kan herske på er med frykt, for folket vil aldri støtte henne fremfor Jon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 13. mai 2019 #4616 Del Skrevet 13. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en teori/spådom fra bøkene som aldri ble nevnt i tv-serien. Så antar derfor. Men enig at det er skuffende. Anonymkode: 7d651...06b den ble nevnt i serien, det var en episode hvor Cersei har et tilbakeblikk til den gangen hun besøkte Maggy the Frog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4617 Del Skrevet 13. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen regel i Game of Thrones at spådommene, profetier og syn skal være riktige. Det er for øvrig en av grunnene til jeg synes det er teit når folk tar frem spådommene om Dany for å vise at det var helt i tråd med serien at hun ble Mad Queen. Forfatteren av bokserien har jo også sagt at disse profetiene ikke er noe man skal ta for seriøst. Noen stemmer, noe stemmer ikke, akkurat som profetier i vår verden. Anonymkode: b0541...93f Edit og som i vår verden så prøver man gjerne å tolke profetiene i ettertid slik de passer med hvordan verden faktisk ble. Mange spådommer er jo litt vage slik at de kan tolkes i flere mulige retninger og man i ettertid nesten alltid kan si: "Det var det jeg spådde". 3 minutter siden, Tanuki skrev: jada, skjønner det, MEN hadde vært så mye kulere om jaime drepte henne. Jeg husker ingen spådommer om Dany, bare syns det var logisk at hun har blitt gal i hodet etter alt som har skjedd. Enig i at det hadde føltes riktig at det var Jamie som drepte henne. Hadde likt en sånn slutt jeg også. Men syntes denne slutten også var fin. Det at Cersei ikke fikk en poetisk slutt, men døde av av bygninger raste på lik linje med så mange andre i serien. Anonymkode: b0541...93f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4618 Del Skrevet 13. mai 2019 12 minutter siden, Isambard skrev: Hitler var heller ikke troverdig. Helt usannsynlig at en kunstmaler skulle drepe millioner. Han skulle bare drept noen få russere i affekt. Terningkast 1 til WW2. WW1 var bedre. Synes jeg blir spesiell sammenligning. Skal man vri det sånn kan man si at ingenting er troverdig, Det var ikke troverdig at du skulle skrive innlegget ditt, siden går man langt nok tilbake i tid kunne du hverken skrive eller lese. Slikt burde alle skjønne ikke gir mening. Anonymkode: b0541...93f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4619 Del Skrevet 13. mai 2019 8 minutter siden, Tanuki skrev: den ble nevnt i serien, det var en episode hvor Cersei har et tilbakeblikk til den gangen hun besøkte Maggy the Frog. Nei de droppet den biten. De tok kun med det at hun skulle bli dronning, få tre barn og alle skulle dø. Jeg er nesten sikker på at de ikke hadde med siste biten. Anonymkode: 7d651...06b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4620 Del Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det henger jo ikke på greip at Dany stilt opp for de levende og kjempet til det siste, mistet store deler av hæren sin for å redde folk, også drar hun til Kings Landing for å brenne uskyldige mennesker. Hun har vært gjennom mye, men denne karakterutviklingen er lame. Anonymkode: 15840...4fd Jeg tenkte slik at hun har mistet barna sine. Det var det siste som gjorde utslaget. Anonymkode: 3cdc4...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå