Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
7 timer siden, frabergen skrev:

Er noen som postet samme på torsdag og da fikk den 30 likes. Så er nok mange som er enig med deg. :PDumt det gikk som det gikk de siste sesongene. 

Anonymkode: b0541...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk Varys sendt ett av brevene sine ut og i så fall til hvem? 

Anonymkode: 0c089...a65

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mynona said:

Men han blonde karen som truet Tyrion og Jamie sist gang, lurer på hva som skjer med han. (sorry jeg er skikkelig dårlig på navn)

Tenker du på Bronn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, jabx skrev:

Dette. D&D er så elendige at de ikke klarer å få til noe som helst som virker troverdig.

Så utdyp minst én annen retning som de «elendige» D&D kunne tatt istedenfor med Dany da, som ville vært litt mer «troverdig, spennende og ikke rushed»? 

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne episoden var fantastisk og akkurat det jeg håpet på. Jeg håpet Dany ville bli the Mad Queen. For meg har det ligget i kortene lenge og er slett ikke noe som kommer plutselig eller uventet. En helt fantastisk karakterutvikling - først spak og undertrykket, så sterk og selvstendig, og så deretter maktsyk og gal. (Faktisk ganske likt karakterutviklingen til Walter White). 

Jeg er glad vi ikke får en slutt med Dany og Jon på tronen mens deres undersåtter og houses holder hender og jubler. Det hadde vært Hollywoodklisje, det!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SVK skrev:

Tenker du på Bronn?

Ja! Jeg sliter så voldsomt med navn, så når jeg leser i tråden her også må jeg ofte google for å se bilde :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Tabris skrev:

Jeg synes denne episoden var fantastisk og akkurat det jeg håpet på. Jeg håpet Dany ville bli the Mad Queen. For meg har det ligget i kortene lenge og er slett ikke noe som kommer plutselig eller uventet. En helt fantastisk karakterutvikling - først spak og undertrykket, så sterk og selvstendig, og så deretter maktsyk og gal. (Faktisk ganske likt karakterutviklingen til Walter White). 

Jeg er glad vi ikke får en slutt med Dany og Jon på tronen mens deres undersåtter og houses holder hender og jubler. Det hadde vært Hollywoodklisje, det!

👏🏻👏🏻

Anonymkode: aba6f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mynona said:

Ja! Jeg sliter så voldsomt med navn, så når jeg leser i tråden her også må jeg ofte google for å se bilde :P 

Sliter med navn selv og googler hele tiden.  Er for øvrig en av grunnene til jeg liker å se serier på dataen, for da kan jeg ta pauser og sjekke opp ting underveis. :laugh:

Er veldig nysgjerrig på hva som vil skje med Bronn jeg også. Tyrion har jo lovet Bronn langt mer enn Tyrion er i stand til å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Bronn vil vel ikke være interessert i å ta livet av Tyrion nå. Cersei er jo død og vil ikke kunne gi ham Riverrun uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2019 at 9:46 AM, SVK said:

Håper ikke på en slutt hvor Daenerys har vunnet tilliten til de i nord.Sier ikke at det ville være ufortjent om hun får tilliten, det ville absolutt vært fortjent for hun har jo vist at hun er villig til å kjempe for dem. Men showet handler jo ikke om "gjør det rette og så får du alt du ønsker". I tillegg så ønsker jeg å se utviklingen til henne og det ser man vel best om hun ikke får det hun ønsker. Om folket stiller seg bak henne som dronning så ser man jo ikke om hun fortsatt er villig til å drepe alle som ikke underkaster seg henne.

On 4/30/2019 at 12:34 PM, SVK said:

Det er jo jeg enig i og jeg synes man best finner ut hvem Daenerys er om hun ikke får støtten av folket. Det er jo da hun må ta vanskelige valg og det er da man ser hvem hun er. 

Jeg fikk vel hva jeg håpte på. Dany fikk ikke viljen sin og vi fikk se hva slags person hun er. Må innrømme at hun var lengt mørkere enn jeg hadde trodd. Men er jo greit å bli litt overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, jabx skrev:

Det er en viss forskjell på å drepe slaveeiere, og tusenvis av uskyldige mennesker. Sorry, jeg kjøper den ikke.

Har du/dere fulgt med på serien??

Dany's fall er 100% logisk og høyst sansynlig. Det eneste sansynlige. Det er som brukeren du diskuterer med skriver, hun har vist i 7 år, stadige større og større tendenser til å oppfylle Targaryen skjebnen. Hun er helblods og har jevnt og trutt fått motstand og bekymringer fra de rundt seg om at hun vil ende som sin slekt: The mad king! Hun har selv benektet dette, men alle har visst at dette ville skje!

Tenk logikk. Hva ville skjedd med en hersker, som offrer hæren sin og to av dragene (barna sine) på å redde et land med kyniske, skeptiske og ganske hatefulle og utakknemlige borgere. Legg til at hennes nærmeste venn og beskytter dør i slaget mot night king. Hun mister Jon's kjærlighet. Hun blir sveket av sine to rådgivere! Og der står hun til slutt med dragen...rett foran kvinnen som er skyld i allt sammen. Det koker i drageblodet hennes for å si det mildt! Dette var profetien fra starten! At Dany plutselig skulle tilgi og ende opp som en balansert og nobel dronning, vil jo være stikk i strid med allt som finnes av GOT standard! At noen mener hennes utvikling er unaturlig, kan ikke ha fulgt godt med. Dette er ikke Disney!

Dette ER OG VAR Martin's avgjørelse. Han har selv bekreftet at han har gitt skjebnen til alle de sentrale karakterene. Ja ting går raskt nå. Hadde håpet på flere sesonger, men slik er det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som påstår at Dany klikket utav det blå må sette dere ned og se hele serien på nytt. For dere har gått glipp av ting!

Det har lenge vært teorier om at hun kom til å snappe. Og som andre her sier: Westeros var ikke som hun hadde tenkt. Hun har mistet barna (dragene) sine, sine nærmeste rådgivere og venner og store deler av hæren sin. Og hun vant ikke hjertet til folket.

Alt hun har levd og kjempet mot har hun innsett ikke er mulig å få. Og praktisk talt alle rundt henne har dødd for at hun skulle bli dronning.

Danearys burde aldri krysset havet men holdt seg der hun var.

Håper Jon flytter inn sammen med Tormund og Ghost og at Gendry og Arya havner på tronen..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville folk virkelig ha en happy Hollywood-slutt med Jon/Dany bryllup med dragene som brudedrager og så levde de lykkelig i alle sine dager? 

🤮

Anonymkode: d6791...df2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke særlig overraskende at det klikket for Dany...Hun vokste opp med Viserys som nærmeste familie, og vi vet alle hvordan han var...

Anonymkode: 20f2f...a05

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva alle fangirlsa som har kalt døtrene sine for Daenerys og Khaleesi tenker etter denne episoden 😂

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
39 minutter siden, Tabris skrev:

Er så enig! Og folk syter over at dette har blitt for mye hollywood?! Om de to hadde havnet på tronen sammen ville vært skikkelig teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig folk overdriver litt med all den sytinga de gjør. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Synes egentlig folk overdriver litt med all den sytinga de gjør. 

Ikke bare litt! Har jo nesten utelukkende vært sutring fra sesong 8 startet. Ingen som tvinger dem til å se. 

Anonymkode: f1f9a...bb7

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ang. lekkasje: De filmet inn flere alternative slutter til serien, så "ingen" vet hvilken slutt vi får. Selv om noe har lekket fra de tidlige episodene i sesongen så er det ikke sikkert de vet detaljene i slutten.

Anonymkode: c80b3...ec6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god gjennomgang av episoden. Fikk meg til å komme litt mer til ro med hvordan episoden endte. Jeg tror sesongen hadde vært bedre om de bare hadde hatt litt mer tid. Det kom ikke ut av det blå at Daenerys kom til å klikke.

Hadde helt glemt Bran sitt syn om en drage over KL. Han kunne ha stoppet det, men valgte å ikke gjøre noe. Blir spennende å se avslutningen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...