frabergen Skrevet 11. mai 2019 #4461 Del Skrevet 11. mai 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg lurer på hva produsentene / manus-forfatterne tenker, dersom noen av dem legger merke til alle kommentarene på sosiale medier. Temmelig lite å hente for dem, i positiv forstand... Anonymkode: 882d3...32b De sjekker vel kontoutskriften og koser seg med den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 12. mai 2019 #4462 Del Skrevet 12. mai 2019 Bare noen timer igjen til seriens klimaks. Kjenner ikke jeg gleder meg engang. Gleder meg mest til at serien er overstått, slik at jeg kan vente på bøkene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mai 2019 #4463 Del Skrevet 12. mai 2019 På 11.5.2019 den 1.10, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at Sansa gikk rett til Tyrion og plapret om Jons herkomme. Hun gav et løfte til Jon om å holde tett. Er ikke the Starks kjent for å holde sine løfter? Eddard Stark var i hvert fall en svært ordholden mann. Og Jon lovet Dany å ikke plapre. Jeg vet ikke jeg, det kan virke som det bare er enda et påfunn fra de udugelige produsentene, som får karakterer til å gjøre merkelige ting bare fordi de må gjøre det for at D&Ds historie skal gå videre. De tilpasser karakterene til historien, og ikke motsatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mai 2019 #4464 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) På 11.5.2019 den 3.57, Fornuftig-mann skrev: Hvorfor er episode 4 så himla dårlig ratet? 6.5 er den dårligste ratingen en GoT-episode har fått. Jeg syns episoden var helt ok, en vanlig gjennomsnittlig episode. Hva er det folk misliker så med denne episoden? Det var en dårlig episode, men den var bedre enn episode 3. Kanskje mange der ute synes det er greit å skru av hjernen så lenge de får servert hodeløs action. Da er liksom ikke plot-hullene og all idiotien så viktig? Eller kanskje folk ikke likte at den ene dragen døde. Måten det ble gjort på var jo enda verre. Helt idiotisk, og typisk D&D-tåpeligheter. Endret 12. mai 2019 av jabx 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 12. mai 2019 #4465 Del Skrevet 12. mai 2019 1 time siden, jabx skrev: Det var en dårlig episode, men den var bedre enn episode 3. Kanskje mange der ute synes det er greit å skru av hjernen så lenge de får servert hodeløs action. Da er liksom ikke plot-hullene og all idiotien så viktig? Eller kanskje folk ikke likte at den ene dragen døde. Måten det ble gjort på var jo enda verre. Helt idiotisk, og typisk D&D-tåpeligheter. Hvem er D og D? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4466 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Spoiler Jeg har i utgangspunktet vært glad i serien, men nå kjenner jeg at jeg ikke bryr meg stort. Jeg gleder meg mer til at serien er ferdig Nysgjerrigheten min tok også overhånd så jeg leste den "leaken" som var på Reddit. Vet ikke om det som sto der er sant eller ikke, men er det sant så blir jeg veldig skuffet. Håper skriverne har et ess i ermet og at slutten blir interessant som ingen hadde sett for seg. Slik som det ser ut nå, så synes jeg slutten blir veldig åpenbar, noe jeg synes er kjedelig.. Lurer på hvordan de skal pakke en god avslutning inn i de 3 timene som er igjen av serien Anonymkode: e49b0...e7f Innlegget er lagt i spoiler. Papirfly, mod. Endret 12. mai 2019 av Papirfly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4467 Del Skrevet 12. mai 2019 1 hour ago, Fornuftig-mann said: Hvem er D og D? Serieskaperne Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4468 Del Skrevet 12. mai 2019 Hvilken karakterer synes alle sammen har hatt den sterkeste karakterutviklingen? Hvis du kan velge 3, evt topp 5, og etter rekkefølge med nr 1 som den beste (og det trenger ikke nødvendigvis å være de karakterene du personlig liker best, nå er det bare selve karakterutvikling). Ikke umulig at jeg endrer mening etter vi har fått sett resten av sesongen, men per dags dato er min personlige rangering: 1. Theon Greyjoy 2. Jaime Lannister 3. Sansa Stark Anonymkode: aba6f...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sweet Ingrid Skrevet 12. mai 2019 #4469 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg tror ikke Jon blir konge, han vil jo ikke. Og Danys kommer til å klikke og dø, det virker sånn. Men hvem blir konge/dronning da? Cersei? Sansa? Impen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frabergen Skrevet 12. mai 2019 #4470 Del Skrevet 12. mai 2019 31 minutter siden, Sweet Ingrid said: Jeg tror ikke Jon blir konge, han vil jo ikke. Og Danys kommer til å klikke og dø, det virker sånn. Men hvem blir konge/dronning da? Cersei? Sansa? Impen? Gendry. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. mai 2019 #4471 Del Skrevet 12. mai 2019 6 timer siden, Fornuftig-mann skrev: Hvem er D og D? Serieskaperne, David Benioff og D.B. Weiss. Men på grunn av de siste sesongene og særlig sesong 8 er de nå populært kalt Dumb & Dumber blant tidligere storfans av serien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 12. mai 2019 #4472 Del Skrevet 12. mai 2019 Avslørende innlegg er alt i spoiler og ryddet svar til dette. Papirfly, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4473 Del Skrevet 12. mai 2019 Jeg håper faktisk serien slutter med at en eller annen form for white walkers oppstår igjen.....kanskje plante smitter over på dyr og der slutter det....så kan man selv tenke seg hva som skjer Men alle har vel sin mening om hvordan det bør slutte...og serien har blitt veldig hollywood `sk. Ja synes NK og WW sekvensene var høyde punktene i serien Da det ble game over så var serien litt over for min del. Anonymkode: 3d192...e46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 12. mai 2019 #4474 Del Skrevet 12. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Ja synes NK og WW sekvensene var høyde punktene i serien Da det ble game over så var serien litt over for min del. Anonymkode: 3d192...e46 Håper man får mer info om dem de to siste episodene for det var NK jeg var mest spent på med siste sesong. Akkurat hvem av menneskene som får tronen var jeg ikke like nysgjerrig på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4475 Del Skrevet 12. mai 2019 I de tidligere sesongene - og særskilt i de 4 første - var det mange flere scriptwriters involvert ( i tillegg til at man hadde bøkene, selvsagt). Sesong 8 er derimot kun skrevet av 3 menn. Og fantasiløst har det blitt. Jeg forsøker å finne en oversikt over scriptwriters for hver episode som er laget av GoT, men finner ikke en slik oversikt. Er det noen som vet? Leste en oversikt for flere år siden, for de første sesongene, men finner ikke noe nå? Anonymkode: c80b3...ec6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frabergen Skrevet 12. mai 2019 #4476 Del Skrevet 12. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker said: I de tidligere sesongene - og særskilt i de 4 første - var det mange flere scriptwriters involvert ( i tillegg til at man hadde bøkene, selvsagt). Sesong 8 er derimot kun skrevet av 3 menn. Og fantasiløst har det blitt. Jeg forsøker å finne en oversikt over scriptwriters for hver episode som er laget av GoT, men finner ikke en slik oversikt. Er det noen som vet? Det finner du vel på IMDb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4477 Del Skrevet 12. mai 2019 27 minutter siden, frabergen skrev: Det finner du vel på IMDb. Nei, men fant det på Wiki til slutt. Man må bare søke på hver enkelt sesong, så står det der. Sånn...(sorry, ble litt lang..): Written by Sesong 1 Episode 1 D&D Episode 2 D&D Episode 3 D&D Episode 4 Bryan Cogman Episode 5 D&D Episode 6 Story by D&D, Teleplay by Jane Espenson and D&D Episode 7 D&D Episode 8 G.R.R. Martin Episode 9 D&D Episode 10 D&D Sesong 2 Episode 1 D&D Episode 2 D&D Episode 3 Bryan Cogman Episode 4 Vanessa Taylor Episode 5 D&D Episode 6 Vanessa Taylor Episode 7 D&D Episode 8 D&D Episode 9 G.R.R. Martin Episode 10 D&D Sesong 3 Episode 1 D&D Episode 2 Vanessa Taylor Episode 3 D&D Episode 4 D&D Episode 5 Bryan Cogman Episode 6 D&D Episode 7 G.R.R. Martin Episode 8 D&D Episode 9 D&D Episode 10 D&D Sesong 4 Episode 1 D&D Episode 2 G.R.R. Martin Episode 3 D&D Episode 4 Bryan Cogman Episode 5 D&D Episode 6 Bryan Cogman Episode 7 D&D Episode 8 D&D Episode 9 D&D Episode 10 D&D Sesong 5 Episode 1 D&D Episode 2 D&D Episode 3 D&D Episode 4 Dave Hill Episode 5 Bryan Cogman Episode 6 Bryan Cogman Episode 7 D&D Episode 8 D&D Episode 9 D&D Episode 10 D&D Sesong 6 Episode 1 D&D Episode 2 Dave Hill Episode 3 D&D Episode 4 D&D Episode 5 D&D Episode 6 Bryan Cogman Episode 7 Bryan Cogman Episode 8 D&D Episode 9 D&D Episode 10 D&D Sesong 7 Episode 1 D&D Episode 2 Bryan Cogman Episode 3 D&D Episode 4 D&D Episode 5 Dave Hill Episode 6 D&D Episode 7 D&D Sesong 8 Episode 1 Dave Hill Episode 2 Bryan Cogman Episode 3 D&D Episode 4 D&D Episode 5 D&D Episode 6 D&D Anonymkode: c80b3...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #4478 Del Skrevet 12. mai 2019 4 hours ago, Sweet Ingrid said: Jeg tror ikke Jon blir konge, han vil jo ikke. Og Danys kommer til å klikke og dø, det virker sånn. Men hvem blir konge/dronning da? Cersei? Sansa? Impen? Bran eller Gendry. Anonymkode: d6791...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xemiliex Skrevet 13. mai 2019 #4479 Del Skrevet 13. mai 2019 GoT var en gang helt enestående på historiefortelling; nå er det redusert til en endimensjonal actionserie. Den har skiftet karakter fullstendig og om den hadde vist seg som dette fra begynnelsen, ville den aldri blitt verdensomspennende. Denne sesongen generelt og den siste episoden spesielt er som et greit fuck you til det som har vært seriens varemerke og vil gjøre at jeg rangerer GoT langt lavere enn tidligere. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 13. mai 2019 #4480 Del Skrevet 13. mai 2019 Ja, der var den ferdig. Phu. Ikke les her. Det virker som om lekkasjene stemte. Da vet jeg hvordan siste episode slutter også.... Jeg var redd for at D&D skulle ta den enkle veien ut. Og ja. Når Rhaegal ble drept, var lufta full av piler fra ballistene, skorpionene eller hva de heter. Nå tror jeg de fikk fyrt av to fra flåten, og noen fra de som var montert på land. De sto og ventet på dragen, og fikk ikke skutt engeng. Men i forrige episode, skjøt de gang på gang. Det irriterer meg grenseløst, å forandre fysiske lover mellom to episoder. Jeg synes også det gikk for raskt, at Dany klikket over til drapsmodus. Hvorfor hadde episode 4 den hersens drikkeleken med Brienne, bare for å få inn sex og en sjokkerende vending når han drar tilbake. Det var slutten for Cersei. Bedre å dø slik, enn å bli henrettet. Hun hadde aldri fått leve. Arya går fra iskald drapsmaskin til redd ungjente. Du skulle tro hun har sett slike ting før. Det er ingen utvikling, bare tvist fra den ene til den andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå