Vampen Skrevet 2. mai 2019 #4081 Del Skrevet 2. mai 2019 9 timer siden, ops2 skrev: En av de "millitære grunnene" til at menneskenes hær gikk utenfor murene og angrep White walkers, var nettopp det at de kunne ikke ha holdt ut en beleiring. De døde spiser ikke. Egentlig var WW uovervinnelige. En "normal" hær reagerer på kavalleriangrep, disse bare lot Dothraki ride inn og svermet de fra alle kanter. Den massive styrkeforskjellen i hæren av WW mot menneskene, gjør det til rått parti. De brukte kroppene til å skape broer over ilden og til å danne "stiger" for de andre som svermet opp murene. Dothraki - angrepet var vel bevisst taktikk for å få oss til å tro de skulle gjøre en innsats, og så bli helt i sjokk når de brennende sverdene sluknet. Fin effekt av hestene som kom løpende tilbake i panikk, det skal serieskaperene ha. Jeg er vel litt skuffet. Jeg hadde tenkt at Arya kunne drepe Nattkongen, men at så mange helter skulle overleve, var tyyypisk klisje. Vi vet jo, og dette er en sannhet i serien også, at Jaime er elendig med venstre hånd i forhold til høyre. Han skulle dødd. Eventuelt skulle Brienne dødd fordi hun måtte hjelpe Jaime hele tiden. Gendry har aldri kjempet før, men han overlevde selvfølgelig, æsj. Bare fordi han er pen. Sam overlever alt, fordi han er Sam. Antagelig kommer Sam til å bli den siste overlevende, som setter seg på tronen i Kings Landing. (Ok, det var en overdrivelse) Arya er en figur som har irritert meg så lenge. Jeg synes både bøkene og serien bruker himla mye tid på henne, å være ute i skogen med Gendry, tjener hos Tywin, på flukt med Sandor, og så all den tiden i "House of Black and White". Men da fikk man uttelling, siden hun vant slaget på egenhånd. Mange har sagt hun er en Mary Sue, men hun er trenet for kamp. Antagelig hadde GRRM også tenkt at hun skal komme inn i en viktig kamp. For hun har en himla masse plass i bøkene. (Og hvorfor kan ikke GRRM få rompa opp av stolen og gi ut de siste bøkene?) Jeg synes det var en dårlig død, at Drogon skulle bli drept av zombier. Det var liksom for svakt. Men så ser jeg i traileren til neste episode, at det er to drager som flyr. Hvis ikke det er en kjip bløff, så har Drogon overlevd. Noe å tenke på, hvor er dragen Jon red på mens Dany blir angrepet fra alle kanter? Hverken Jon eller Dany får noen hjelp fra denne levende og uskadde dragen Rhaegal, eller fra den skadede Drogon, mens de kjemper for å holde seg i live på bakken. Man skulle tro at Rhaegal andrep isdragen Viserion når han prøvde å drepe Jon. Samtidig er det svakheter her. Viserion blåser hull i den store muren, og gjør også kort prosess med muren rundt Vinterfell. Likevel kan Jon stupe i sikkerhet bak en vegg. Som er mye tynnere enn borgmurene. Synes det er synd at vi ikke får noen kjennskap til hvem nattkongen er. Er han en Stark - forfader? Hvorfor tåler han drageild, men ikke Valyriansk stål? Er han en tidlig Targaryen? Drageild? Det er så varmt at stein smelter. Ok, så er det fantasy, og alle kan overleve hva som helst som står i manus. Men jeg ville gjerne vite hvorfor. Jeg er vel ikke helt fornøyd, men slakter ikke episoden heller. Irriterende svakheter, men bra underholdning. Synes likevel at serien har tapt seg, for hver sesong siden sesong 4. Jeg er egentlig enig i mye her, Aryas story er heller ikke min favoritt. Dragescenen er så mørk at det er vanskelig å se hva som er hva, men jeg tror det er Rhaegal som blir verst skadd? Etter å ha sett det klippet tusen ganger for faktisk skjønne hva som skjer, så ser det ut som NK angriper WF, som får Jon på Rhaegal til å charge. Det blir en kamp i lufta, hvor Rhaegal ser ut til å få hard medfart. Dany og Drogon kommer etter hvert til, og det er Drogon, den største av de tre, som får best taket på Viserion. Så den første delen er Rhaegal vs Viserion, mens den siste delen av dragkampen er Drogon vs Viserion. Det er bla Drogon som biter ham i halsen. Rhaegal på sin side krasjlander med Jon, og vi ser ikke mer til han før han er med i traileren til neste episode. Så det er, tror jeg, den verste skadde dragen som holder seg unna resten. Vi ser Drogon få noen smeller, både av skrømtene som hopper på ham og NK som kaster etter spyd etter ham. Men så vidt jeg kan tyde i mørket, så er det Rhaegal som er dragen hvor vi ser blant annet huden blir revet opp av klør, og som som nevnt krasjlander ganske hardt. Det, samt at vi ikke ser ham igjen, tolker jeg til å bety at han er skadd, men ikke død eller døden nær. Men nok til å trekke seg unna. Drogon stikker jo når Dany er på bakken fordi han holder på å bli oversvømt av skrømt, og flyr for å riste dem av, men kommer tilbake etterpå. Jeg tror det er slik? Som sagt, den delen er irriterende mørk og vanskelig å tyde. NK tror jeg lider av å være en seriekarakter. Altså har han ikke den samme bakhistorien som mange av de andre karakterene. Jeg tror han er et grep for å personifisere trusselen, basert på bruddstykker fra både ditt og datt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4082 Del Skrevet 2. mai 2019 9 timer siden, ops2 skrev: *snip* Jeg synes det var en dårlig død, at Drogon skulle bli drept av zombier. Det var liksom for svakt. Men så ser jeg i traileren til neste episode, at det er to drager som flyr. Hvis ikke det er en kjip bløff, så har Drogon overlevd. Noe å tenke på, hvor er dragen Jon red på mens Dany blir angrepet fra alle kanter? Hverken Jon eller Dany får noen hjelp fra denne levende og uskadde dragen Rhaegal, eller fra den skadede Drogon, mens de kjemper for å holde seg i live på bakken. Man skulle tro at Rhaegal andrep isdragen Viserion når han prøvde å drepe Jon. Samtidig er det svakheter her. Viserion blåser hull i den store muren, og gjør også kort prosess med muren rundt Vinterfell. Likevel kan Jon stupe i sikkerhet bak en vegg. Som er mye tynnere enn borgmurene. *snip* Her har du ikke fulgt med i svingene. Drogon lever i beste velgående. Han la seg f.eks rundt Daenerys og Jorah, da sistnevnte døde og Daenerys gråt. Rhaegal ble ganske hardt skadet i kamp med isdragen Viserion, og måtte "nødlande" med Jon Snow på ryggen. Anonymkode: f1f9a...bb7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4083 Del Skrevet 2. mai 2019 Må innrømme at jeg ikke er fan av Arya. Utrolig kjedelig at det er så mye fokus på henne, og at det er Arya som til slutt dreper NK er i seg selv utrolig irriterende. Da blir vel fokuset enda mer på henne i de neste episodene. Men er utrolig lettet for at krigen startet og sluttet med 1 episode. De har liten tid til å dra ut denne krigen. Deres største fienden vil vel vise seg å være cersei. Anonymkode: 2aedf...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 2. mai 2019 #4084 Del Skrevet 2. mai 2019 19 timer siden, Vampen skrev: Jeg sliter litt med å se at å bure seg inne i WF hadde fungert bedre? Det fungerer jo også dårlig når de først trekker seg tilbake. Hordene av skrømt kommer seg inn. De hadde jo som nevnt også en drage og minst en kjempe. BotB viser jo også at det ikke er så vanskelig å slå ned døra til WF om man har en kjempe. De kastet bort 100 000 dothraki på fem minutter. Tror de ville ha gjort en smule mer nytte på muren. Selv om de så bare var bevæpnet med en tannpirker hver. Dårlig skrevet spør du meg, men det er vel av en grunn, slik at hovedpersonene skal stå ovenfor umulige odds igjen i de neste episodene mot Cersei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 2. mai 2019 #4085 Del Skrevet 2. mai 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: 1. Dragene høres jevnlig gjennom episoden. Hvorfor er det annerledes for Jorah denne gangen? Kjenner han dragene så godt at han hører forskjell på dem tross bråket rundt seg? Det er jo ikke Jon han løper for å redde, selv om Rhaegal skriker en del under kampen med Viserion. Hvordan vet han hvor Dany er? Scenen der Jorah reagerer på dragene er jo ikke i nærheten av der Dany ender opp. Etter å ha feilet i å brenne opp NK flyr hun i full fart i en annen retning, og i det minste over andre siden av Winterfell. Har Jorah tatt seg en løpetur rundt hele borgen? Tja, litt tynt, men kanskje. 2. I Hardhome har de jo ingen igjen å angripe. Jon og gjengen er i båt på vannet, og det er ingen flere levende igjen å løpe etter. De går gjerne sakte og rolig når de vandrer, ledet av white walkers. Synes det er en fin kontrast som lager en ganske kald stemning. Men med en gang det er noe levende i rekkevidde er det rett på, av hva jeg kan huske. Bortsett fra et tilfelle med Sam, igjen, som må være immun. Ja, det ser ut til at NK har kontroll over wights. Men at Jon ikke ble overmannet i den scenen ser jeg kun som en dramatisk effekt. NK har ingen grunn til å ikke bare bli ferdig med Jon raskt og effektivt, istedenfor å uten hensikt gi han en sjanse. Men jeg er selvfølgelig glad for at Jon overlevde, for det hadde vært ganske bortkastet om han gikk dukken der.3. Inntrykket mitt er at Dany med vilje slipper taket fordi wight holder på å få tak i beinet hennes.4. Igjen, hun beveger seg ikke gjennom en folkemasse i biblioteket. Det er møbler, vegger, stolper å gjemme seg ved. Ja, det er trær i Godswood. Men det er også ganske tette rekker med wights mellom trærne og Bran. Om du ser på scenen, og ikke kartet. Men jeg forstår samtidig avgjørelsen med å ikke vise hvordan hun snek seg frem. Litt på bekostning av flyten, men det skulle være en overraskelse i siste liten. Ja, enig i dette. Poenget er jo ikke at utfallet skulle blitt annerledes. For historiens del er de tydeligvis ment å tape, stort sett, ved at de svekkes og mister mesteparten av styrkene. Ja, det skal gi dem større utfordringer for det siste slaget. Hadde fortsatt likt at strategien var gjennomtenkt. Ikke ved at heltene nødvendigvis klarte seg så mye bedre, men ved at det så ut som om de ga alt og likevel ble fullstendig overkjørt. Dårlige og svake strategier er en ting. Å sende inn dothrakiene ga like mye mening som å sende dem hjem, bare at de ville overlevd det siste. Heller svake strategier, fremfor ingen strategi i det hele tatt. Jeg liker episoder der jeg glemmer at dette er en produksjon. Uten distraksjoner som får meg til å lure på hvordan serieskaperne har tenkt og planlagt scenene. Der det føles som en egen verden og man lever seg inn i bobla hele den tiden det varer. Det synes jeg ikke helt denne episoden leverte. Visuelt var det formidabelt. Anonymkode: a0ce3...e69 1. Rett før han løper avgårde har det vært en dragefight i lufta, med påfølgende krasj, og en del «skriking». Jeg ser for meg at det kan være både mer og annerledes lyd enn når Dany flyr rundt og setter fyr på ting. Så akkurat den delen ser jeg ikke på som problematisk. Jeg vil jo anta at de fleste også fikk med seg at Viserion var på plass? Når det gjelder hvor de befinner seg, såner scenen for mørk til at jeg klarer å vurdere geografi, avstand og hvor de faktisk er. Så behovet for en eventuell joggetur, og hvor han har vært fra han reagerer til han dukker opp, klarer jeg ikke å vurdere. 2. Jada, i HH hadde de levende kommet seg unna. Men det ser fortsatt ut som de nyvekkede konsekvent er treige i oppstarten. Det tar litt tid inne i krypten og WF også, før de er i rask angrepsmodus. Jeg kan ikke huske et tilfelle hvor et nyvåknet skrømt spretter opp og er klar for drap på sekundet. Så at de er trege i starten i den scenen er ikke et brudd med det vi har sett forøvrig. Men ja, at Jon blir omringet og stående å fekte med skrømt fra alle kanter handler selvfølgelig også om dramatisk effekt. 3. Igjen, scenen er mørk. Men jeg synes fortsatt det ser ut som hun har en nesten over seg når hun glir av. 4. Joda, men det ser fortsatt ut som hun kommer ovenfra og ned? Og det er fortsatt åpne områder uten skrømt. Mange av skrømtene står pent oppstilt akkurat rundt porten. Det er vanskelig å få helt oversikten forøvrig, men ser ikke ut som de står helt klint oppe i NK eller i hele området. Eller er jeg enig i sluttpoenget. Jeg tror vel egentlig det vi er uenig i først og fremst er hvor mye den dårlige strategien hadde å si. For som nevnt, jeg er enig i at strategien var dårlig. Det blir en dramatisk last stand, hvor man går hardt ut før alt går til helheim. Men jeg synes ikke det har den helt store betydningen. Både mtp fortsettelsen og hvordan det fungerte i scenen. Og årsakene til det koker jo ned til de ørti andre innleggene mine. Jeg hadde blitt mer grinete om de kødder til strategien mot Cersei, for der møter de en kjent fiende og en mer tradisjonell hær. Det hadde vært vanskeligere å akseptere for min del, enn at de er mer rådville i møtet med hær av døde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 2. mai 2019 #4086 Del Skrevet 2. mai 2019 10 minutter siden, Gullik skrev: De kastet bort 100 000 dothraki på fem minutter. Tror de ville ha gjort en smule mer nytte på muren. Selv om de så bare var bevæpnet med en tannpirker hver. Dårlig skrevet spør du meg, men det er vel av en grunn, slik at hovedpersonene skal stå ovenfor umulige odds igjen i de neste episodene mot Cersei. Jeg tror det handler minst like mye om å jevne ut maktforholdet. Om ikke Dany hadde gått på en hard smell, så hadde hun hatt en relativt overlegen styrke. Jeg tipper kampen mot Cersei blir et mer fellesprosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4087 Del Skrevet 2. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De har forsyninger som skal være gjennom vinteren. Når de må kjempe mot den verste fienden de noensinne har stått ovenfor, tror jeg helt ærlig første prioritet er å samle nok folk til å få størst mulig hær. Anonymkode: 9bdf7...d7d Men hvilken verdi har egentlig en slik "størst mulig hær" hvis de ikke har nok mat eller vann? Denne hæren kommer ikke til å være nyttig så veldig lenge, hvis det går helt tomt for slike forsyninger... Anonymkode: 882d3...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 2. mai 2019 #4088 Del Skrevet 2. mai 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Må innrømme at jeg ikke er fan av Arya. Utrolig kjedelig at det er så mye fokus på henne, og at det er Arya som til slutt dreper NK er i seg selv utrolig irriterende. Da blir vel fokuset enda mer på henne i de neste episodene. Men er utrolig lettet for at krigen startet og sluttet med 1 episode. De har liten tid til å dra ut denne krigen. Deres største fienden vil vel vise seg å være cersei. Anonymkode: 2aedf...d66 Jeg syns det gir mening at hun endelig får drept en viktig fiende. Hun kom for sent til å advare Ned, hun var for sen til å redde Rob, hun kom for sent til slottet til tanten sin og hun har gått mange omveier for å ende opp der hun er. Timingen hennes når det gjelder night king var derimot perfekt, endelig var tiden på hennes side og den lange tiden hun brukte på å bli en dyktig kriger var ikke forgjeves. Men var det tilfredsstillende? Nei. Nei det var det ikke. Har Cersei et lager med wildfire igjen så bruker hun sikkert det og tar en Mad king. Men Dany er immun mot ild og det vet ikke Cersei... Jeg tror seriøst Cersei er sprø nok til å torche hele Kings landing og har rigget noen ganske heftige feller, men uansett hva som skjer under den krigen så håper jeg de ikke sparer på kruttet. Får håpe de angriper på dagen da, så vi får en episode hvor vi kan se hva som foregår 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4089 Del Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 20.22, AnonymBruker skrev: Blir helt sjokka over hvor høye tanker du har om deg selv. Hvor faen er din serie som overgår alt vi har sett hittil? Du kommer aldri til å være i nærheten av en statist i en slik serie engang. GOT er den beste serien i vår tid, og skaperne og alle som er involvert i serien er noen genier! 🤩🤩🤩 Anonymkode: a0225...672 Jeg er da ikke serieskaper, og jeg har aldri sagt at jeg har laget noen serie som overgår GoT. Du driver jo bare med drittslenging og stråmenn. Det jeg er, er en seer av serien som har vært med fra dag 1 og som har sett kvaliteten falle betraktelig. Serieskaperne er ikke genier. Det viste seg at med en gang de ikke kunne bruke bøkene som krykker, så flat hele greia sammen som et korthus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4090 Del Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 20.32, Vampen skrev: Jada, vi har fått med oss at du mener at det er Hollywood-dritt. Mye av den Hollywood-dritten har vært der hele veien. NK har feks aldri vært spesielt nyansert, og hele framstillingen av the others som WW med general NK er en Hollywoodifisering og forenkling. Jeg har ikke et problem med den adatasjonen, men jeg synes det er merkelig at folk mener at dette er noe nytt. Ærlig talt, de droppet betegnelsen The others fra start, fordi de mente det ville bli for komplisert for publikum. De har gjort slike forenklinger hele veien, for å få det til å funke i filmformat og for et større publikum. Nei, NK har ikke vært nyansert. Men så har man aldri helt visst hva det er snakk om heller. Det var rom for nyansering. Det var jo for eksempel enkelte som teoriserte om at NK egentlig prøvde å gjenopprette en eller annen urettferdighet, og at han ikke egentlig var som han ble fremstilt. Men så var han bare en tegneserieskurk likevel. Skuffende. (Så får vi se om det kommer noe mer frem i de siste episodene.) Så nei, Hollywood-dritten har ikke vært der hele tiden. Det ble mer og mer av det etter hvert som de gikk tom for stoff fra bøkene. Sitat Og siden NK ikke engang finnes i bøkene, så er selvfølgelig ikke han karakteren som bryter med HF. Og vrien serien nå har tatt understreker jo bruddet, den erketypiske onde fantasy-fienden som vil kverke alle, ble avsluttet halvveis i siste sesong. Og så står vi igjen med en menneskelig fiende, med langt flere nyanser. Vi kverka ikke Sauron halvveis i tredje bok, for så å samle troppene mot Pippen Hobbit-konge, for å si det sånn. Jeg har ikke lest bøkene engang. Og hele serien bygget liksom opp til den fæle NK som var viktigere enn krigen mellom de ulike grupperingene... og så endte det med en drittepisode full av klisjeer og fullstendig idiotiske og ulogiske hendelser. Fy faen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4091 Del Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 21.37, bippo skrev: Jeg er spent på om Dany kommer til å ta med dragene inn i KL eller ikke. Hun vinner jo byen ganske lett om hun bruker dem, men det er taktisk kanskje ikke så smart, da omdømmet hennes allerede er ganske skadet pga faren hennes. Hvis hun bruker dragene så blir det masseslakt ja, og mange sivile liv vil gå tapt. Men det kan være at hun velger denne løsningen, og at dette f.eks. vender Tyrion og Jon mot henne så det blir en intern kamp der og så får man den bittersøte slutten det har vært snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4092 Del Skrevet 2. mai 2019 På 30.4.2019 den 23.50, Vampen skrev: Kort oppsummert, jeg er enig i at planen funket dårlig. Men jeg sliter litt med å se at det fantes så mange gode alternativer. Om de hadde holdt dothrakiene tilbake og dumpet litt olje fra muren, så hadde nok fortsatt resultatet ha blitt det samme. Ned Stark sa en gang at man kan holde WF lenge, men da er det også snakk om mot en tradisjonell hær. Det er bokstavelig talt døden som kommer, og den er vanskelig å slå eller holde tilbake. Et langt bedre alternativ ville være å ikke bevisst sende dem rett til slakting. Å bruke dem nærmere basen, med støtte fra andre enheter. Det du sier er at de egentlig bare kunne lagt ned våpnene og la seg drepe alle sammen, for resultatet hadde blitt det samme. Nei, dette er enda et eksempel på elendig manus fra forfatterne side. I "inside the episode" eller hva det er så snakker de jo om at dette var en del av planen, og at Dany ødela planen fordi hun reagerte på at gjengen hennes ble slaktet ned. De var også åpne om at de gjorde det på denne måten for effektens skyld. Publikum skulle få et håp om at det kunne gå bra da de så våpnene flamme opp. Talentløst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4093 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 8.26, AnonymBruker skrev: Sesong 8 er i ferd med å bli en skikkelig nedtur. Hittil har ingen av de 3 episodene engasjert meg mye, og jeg frykter denne serien ender opp med en ekstremt skuffende sistesesong... Får virkelig håpe det tar seg opp. Anonymkode: 10b3b...705 Det er "Lost" all over again. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4094 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 11.47, NBA skrev: Serien heter Game of Thrones, ikke Game of Life. Da er det jo pussig at de bygget så massivt opp mot denne kampen, og så viser det seg at det ikke var det som var hovedkampen likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4095 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 16.46, Vampen skrev: Godt poeng! Det er ironisk over at mange mener at GoT ikke overrasker lenger, samtidig som de største overraskelsene får mest tyn. Eh, overraskelsen er at det var så ekstreme mengder Plot Armor at de fleste hovedkarakterene mirakuløst ble reddet fra den visse død opptil flere ganger. Det er ikke en kvalitetsoverraskelse. Tvert imot. Du har overraskelser, som vendingen der Ned mister hodet. Og så har du overraskelser over hvor elendig serien klarer å være. Serien blir ikke bedre av en overraskelse som skyldes elendig manus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4096 Del Skrevet 2. mai 2019 På 1.5.2019 den 19.54, AnonymBruker skrev: Folk må slutte å se serien utifra bøkene. Dette er en serie som er basert og inspirert av bøkene - ikke mer. Anonymkode: 4375c...bdb Det er ingen her som ser serien ut fra bøkene. Eller, om det gjør det, så har de ikke snakket om det. Skjerpings. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4097 Del Skrevet 2. mai 2019 On 4/30/2019 at 8:32 PM, Vampen said: Jada, vi har fått med oss at du mener at det er Hollywood-dritt. Mye av den Hollywood-dritten har vært der hele veien. NK har feks aldri vært spesielt nyansert, Helt uenig. NK har jo vært spennende fordi seerne har lurt på motivet hans og hvordan han og Bran henger sammen. Det at de i Westeros har unyansert syn på NK betyr jo ikke at karakteren er unyansert. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. mai 2019 #4098 Del Skrevet 2. mai 2019 9 timer siden, Vampen skrev: Jeg tror det handler minst like mye om å jevne ut maktforholdet. Om ikke Dany hadde gått på en hard smell, så hadde hun hatt en relativt overlegen styrke. Jeg tipper kampen mot Cersei blir et mer fellesprosjekt. Så da er du enig i at det er lat manusskriving, kun gjort for effektens skyld, og for å finne en måte å tynne ut rekkene på så de skal være svekket når de skal gå mot Cersei... Ikke verst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #4099 Del Skrevet 2. mai 2019 6 hours ago, BabyBlue said: Jeg syns det gir mening at hun endelig får drept en viktig fiende. Hun kom for sent til å advare Ned, hun var for sen til å redde Rob, hun kom for sent til slottet til tanten sin og hun har gått mange omveier for å ende opp der hun er. Timingen hennes når det gjelder night king var derimot perfekt, endelig var tiden på hennes side og den lange tiden hun brukte på å bli en dyktig kriger var ikke forgjeves. Men var det tilfredsstillende? Nei. Nei det var det ikke. Gode poenger! Anonymkode: 0c089...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 2. mai 2019 #4100 Del Skrevet 2. mai 2019 Etter å ha sett de tre episodene, er min tanke at GoT ikke er hva det en gang var - desverre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå