Gjest loveli Skrevet 30. april 2019 #3921 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) På 29.4.2019 den 15.47, AnonymBruker skrev: Eventuelt omvendt. At man dummet ned serien for å gjøre den til "allemannseie". Anonymkode: 0c089...a65 Dette. Brienne, Jorah, Jamie, Hivju, Grey worm, kjukken, Podrick, og sikkert noen flere jeg ikke husker navnet på var noen av de som først traff veggen av døde. At ingen av dem ble tatt er ikke bra for realismen og dermed spenningen (for meg). Man skjønner at visse karakterer ikke skal dø der og da. Og veggen av døde, som bølget overveldende over hæren, hvor ble den av?? Og alle gangene folk var omringet i det ene øyeblikket og så vidt hadde folk rundt seg i det neste. Som da NK reiste mange hundre døde opp rundt Jon... NK reiser de døde, de går mot Jon, vi blir klippet bort til en annen kampscene og i neste scene med Jon er det bare tre whites han må kjempe mot... Det er ikke slik at som GoT fan så MÅ folk dø for at jeg skal like serien, men jeg likte realismen i de første sesongene. Dette her er barne-Hollywood. Istedenfor at jeg var redd for at hovedkarakterene skulle dø, satt jeg og ventet på hvordan de skulle bli reddet fra døden i siste liten. Jeg ble aldri overrasket over at de ble reddet eller hvordan de ble reddet. Til slutt var jeg så lei av nesten-død at jeg ikke engang var engasjert i scenene. Og kunne ikke Dany og Jon brent flere døde med dragene sine? De kunne åpenbart se nok til å fly over the battlefield da Red Woman antente the trench. Døden til NK var antiklimaks. Skjønte jo at Arya kom til å drepe han når hun kom i bildet, for Jon var utsatt akkurat på samme tid... Og så bare "stikk". Ferdig. Ok. Ingen oppbygning. (Reisen til Arya er ikke nok oppbygning for meg. Jeg mener i denne episoden. Ja, hun kan snike seg innpå folk, men assa... gi meg litt mer enn et hopp, et stopp og et stikk.). Jaja, likte vel egentlig episoden i seg selv, men jeg liker ikke å føle at jeg vet hva som skal skje. Jeg satt ikke med hjertet i halsen. Men likte scenene og lyset (selv om mange klager på kvaliteten på bildene). Har heldigvis en samboer som har ganske bra teknisk smartutstyr som kan kompensere og gjøre ting bedre. 🤣 Som underholdning funket det jo og det var vakre bilder, men som GoT-verdig materiale? Tja tja... Endret 30. april 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3922 Del Skrevet 30. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mamma så visst her om dagen på et talkshow hvor KIT (Jon snow) fortalte publikum at slutten vil være noe ingen forventet 😏 Kona hans hadde mast veldig lenge på å få vite det å lovet å holde det hemmelig. Til slutt fortalte han henne hva som skjedde og hun ble sint sa han. For sånn kan det ikke ende. Hun var litt sjokkert. Publikum satt å gjettet slutten, men alle hadde feil. Vent å se 😁 Har sittet å grublet på dette i ett par dager nå hvis dette er sant. Hva er det som er så uventet som kan skje på slutten? Anonymkode: 2aedf...d66 Cersei får tronen. The others die trying. Eller dør de fleste. Sam overlever og skriver den historien Anonymkode: 4375c...bdb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3923 Del Skrevet 30. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cersei får tronen. The others die trying. Anonymkode: 4375c...bdb Beklager men det kommer aldri til å skje. Anonymkode: 35ed5...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riju Skrevet 30. april 2019 #3924 Del Skrevet 30. april 2019 Jeg tror vi fortsatt har en del overraskelser i vente. Det er fortsatt halve sesongen igjen, de kan ikke bruke tre lange episoder bare på å knerte Cersei. Det mest spennende i så henseende er hvor mye de faktisk har igjen av sin egen hær sammenlignet med Cerseis. Hun har uansett i stor grad basert seg på leiesoldater og Euron, begge kan godt finne på å stikke av om det blir et for håpløst prosjekt. Jeg var misfornøyd første gangen jeg så episoden, så den en gang til, og fikk med meg mer detaljer. Synes de har løst en del ting bra, storyen til Arya gir nå mer mening og alle trodde det var Jon som skulle ta livet av NK. Liker også at de tar frem detaljer, slik som hvordan Arya kan benytte begge hender til å slåss (som vi også så i scenen med henne og Brienne). Synes Theons historie fikk en bra slutt. Han har hele tiden vært usikker på hvem han er og hvor han hører hjemme. Både Sansa og Jon har akseptert og tilgitt, nå fikk han også Brans aksept, som nok var den viktigste etter alt han har gjort. Jeg tror også vi får vite mer om Bran fremover. Det kan være flere ting som hendte mens han warget i denne episoden, f.eks. at det hjalp NK med å finne han, eller at han har warget tilbake i tid for å få alle de siste puslespillbitene på plass for å få slutten vi fikk. Det jeg savner mest er fokus på de enkelte historiene, jeg vil altså ha mye mer fluff. Jeg så frem til mange av møtene, men mye av det ble bare "meh". Det er persongalleriet og den intrikate fortellingen som har fanget meg med GoT, og jeg synes det har forsvunnet litt i de senere sesongene. Med tre episoder igjen håper jeg vi ikke blir sittende igjen med alt for mange løse røde tråder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 30. april 2019 #3925 Del Skrevet 30. april 2019 https://imgur.com/gallery/xCdJtvZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. april 2019 #3926 Del Skrevet 30. april 2019 1 time siden, SVK skrev: Håper ikke på en slutt hvor Daenerys har vunnet tilliten til de i nord.Sier ikke at det ville være ufortjen om hun får tillitent, det ville absolutt vært fortjent for hun har jo vist at hun er villig til å kjempe for dem. Men showet handler jo ikke om "gjør det rette og så får du alt du ønsker". I tillegg så ønsker jeg å se utviklingen til henne og det ser man vel best om hun ikke får det hun ønsker. Om folket stiller seg bak henne som dronning så ser man jo ikke om hun fortsatt er villig til å drepe alle som ikke underkaster seg henne. Hva handler showet om, da? Serien er hovedsakelig inspirert av to ting, Ringenes herre og Rosens krig. Virkeligheten er ikke slik at de som gjør det rette alltid får det de vil, men historien er full av eksempler på både gode og dårlige monarker. Og støtte i folket er et viktig element man kan hente ut av den historiske inspirasjonen. Det handler om evnen til å danne allianser, som igjen er viktig for å ta og beholde makt. Dany har som nevnt en dualitet og hun har/har hatt makt til å gå inn og knuse motstanden. Det gjør hun til dels i Mereen, og det får hun lide for senere, da hun får et opprør mot seg. Og det er dette utviklingen til Dany handler om, tror jeg, om hun krever makten eller gjør seg fortjent til den. Og jeg tror hun denne gangen er på vei til å ha fortjent den. Faren hennes var hatet av folket, broren elsket, det gikk til helvete med begge. Hvem er Dany og hvordan går det med henne? Det er for min del det interessante med henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. april 2019 #3927 Del Skrevet 30. april 2019 34 minutter siden, Vampen said: Hva handler showet om, da? Serien er hovedsakelig inspirert av to ting, Ringenes herre og Rosens krig. Virkeligheten er ikke slik at de som gjør det rette alltid får det de vil, men historien er full av eksempler på både gode og dårlige monarker. Og støtte i folket er et viktig element man kan hente ut av den historiske inspirasjonen. Det handler om evnen til å danne allianser, som igjen er viktig for å ta og beholde makt. Dany har som nevnt en dualitet og hun har/har hatt makt til å gå inn og knuse motstanden. Det gjør hun til dels i Mereen, og det får hun lide for senere, da hun får et opprør mot seg. Og det er dette utviklingen til Dany handler om, tror jeg, om hun krever makten eller gjør seg fortjent til den. Og jeg tror hun denne gangen er på vei til å ha fortjent den. Faren hennes var hatet av folket, broren elsket, det gikk til helvete med begge. Hvem er Dany og hvordan går det med henne? Det er for min del det interessante med henne. Det er jo jeg enig i og jeg synes man best finner ut hvem Daenerys er om hun ikke får støtten av folket. Det er jo da hun må ta vanskelige valg og det er da man ser hvem hun er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 30. april 2019 #3928 Del Skrevet 30. april 2019 Hvorfor sløste de bort nesten hele hæren ved å plassere den utenfor borgmurene? Litt skuffet for første gang i denne serien, synes episoden var mer slitsom enn spennende. Alle karakterene var liksom en håndbredd fra døden gjennom hele slaget, men likevel klarte de å hangle seg så vidt videre i neste scene. Men godt å være ferdig med NK ihvertfall, blir spennende å se hvordan de skal klare å ta opp kampen med Cersei etter disse tapene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3929 Del Skrevet 30. april 2019 Produsentene / manus-forfatterne fremstår egentlig som ufattelig høye på seg selv. I deres egne øyne er de sannsynligvis grenseløst kreative og fantastiske. Men i realiteten så er de faktisk ganske kjedelige. Ettersom de ikke lenger har noen av bøkene til George R. R. Martin til å holde seg oppdatert, så blir det stort sett Hollywood-aktige klisjeer og søppel. Anonymkode: 882d3...32b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3930 Del Skrevet 30. april 2019 Skuffende. Dypt skuffende. Jeg har (som sikkert de fleste her) lest bøkene. Etter at D&D gikk tom for materiale har serien degenerert til en Hollywoodsk "YASS QUEEN"-serie hvor handling, karakterenes dybde og mening reduseres til fete øyeblikk. Du hadde en karakter i kampen som het "Giantsbane", men kjempen ble naturligvis drept av ei 6 år gammel jente. YASS QUEEN! Jeg har i utgangspunktet ingen problemer med at Arya drepte NK, men hva med å bygge det opp litt? Hva med å la oss se at hun sniker seg innpå ham? Hva med å indikere tidligere at hun faktisk skal drepe ham? Istedet dukker hun opp fra en busk som en ninja i en 70-talls lavbudsjett ninjafilm. YASS QUEEN! Hva med taktikken? Hvorfor ri 1000 dothrakier + mr. Friendzone inn i stummende mørke med lysende sverd? Fordi det var et fett øyeblikk. Rent taktisk var det idiotisk. Kavaleri ble brukt for å spre frykt og forvirring i rekkene i middelaldersk krigføring. Det bruker man da altså til å åpne slaget mot en velorganisert fiende som ikke evner å kjenne noe som helst, minst av alt frykt. Men det var et fett øyeblikk da. Jeg syntes det var trist første gang Sam, Grey Worm, Jaime og Brienne døde, men da de hadde overlevd umulige situasjoner 5-10 ganger ble jeg lei, ettersom jeg forsto at de kom til å overleve. Sam innså sin begrensning og kjempet hele slaget liggende mot en haug lik, smart valg. Mtp. tapstallene menneskene opplevde var det direkte usannsynlig at alle "heltene" overlevde. Hva var greie med Bran? Hva bidro han med bortsett fra å hilse på NK med noen kråker? Hvorfor var NK i det hele tatt fiksert på ham? Det får vi nok aldri vite. Da var NK død. Ferdig med ham. Nå er Cersei og Euron-"I HAVE BIG COCK"-Greyjoy skurkene. Bøkene kan ikke komme fort nok. Dette har utviklet seg til søppel-TV. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3931 Del Skrevet 30. april 2019 13 minutter siden, Mann1979 said: Skuffende. Dypt skuffende. Jeg har (som sikkert de fleste her) lest bøkene. Etter at D&D gikk tom for materiale har serien degenerert til en Hollywoodsk "YASS QUEEN"-serie hvor handling, karakterenes dybde og mening reduseres til fete øyeblikk. Du hadde en karakter i kampen som het "Giantsbane", men kjempen ble naturligvis drept av ei 6 år gammel jente. YASS QUEEN! Jeg har i utgangspunktet ingen problemer med at Arya drepte NK, men hva med å bygge det opp litt? Hva med å la oss se at hun sniker seg innpå ham? Hva med å indikere tidligere at hun faktisk skal drepe ham? Istedet dukker hun opp fra en busk som en ninja i en 70-talls lavbudsjett ninjafilm. YASS QUEEN! Hva med taktikken? Hvorfor ri 1000 dothrakier + mr. Friendzone inn i stummende mørke med lysende sverd? Fordi det var et fett øyeblikk. Rent taktisk var det idiotisk. Kavaleri ble brukt for å spre frykt og forvirring i rekkene i middelaldersk krigføring. Det bruker man da altså til å åpne slaget mot en velorganisert fiende som ikke evner å kjenne noe som helst, minst av alt frykt. Men det var et fett øyeblikk da. Jeg syntes det var trist første gang Sam, Grey Worm, Jaime og Brienne døde, men da de hadde overlevd umulige situasjoner 5-10 ganger ble jeg lei, ettersom jeg forsto at de kom til å overleve. Sam innså sin begrensning og kjempet hele slaget liggende mot en haug lik, smart valg. Mtp. tapstallene menneskene opplevde var det direkte usannsynlig at alle "heltene" overlevde. Hva var greie med Bran? Hva bidro han med bortsett fra å hilse på NK med noen kråker? Hvorfor var NK i det hele tatt fiksert på ham? Det får vi nok aldri vite. Da var NK død. Ferdig med ham. Nå er Cersei og Euron-"I HAVE BIG COCK"-Greyjoy skurkene. Bøkene kan ikke komme fort nok. Dette har utviklet seg til søppel-TV. YASS QUEEN beskriver perfekt hvor serien har gått de siste sesongene, kanskje fra rundt 4-5. Patetisk skriving i denne serien, de skulle aldri ha gjort den ferdig før bøkene. En serie som dette trenger virkelig bra skriving, noe bare få forfattere får til ordentlig. Anonymkode: a7ee5...c4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 30. april 2019 #3932 Del Skrevet 30. april 2019 17 minutter siden, Mann1979 said: Hva var greie med Bran? Hva bidro han med bortsett fra å hilse på NK med noen kråker? Han var i ferd med å utføre sin masterplan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3933 Del Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: YASS QUEEN beskriver perfekt hvor serien har gått de siste sesongene, kanskje fra rundt 4-5. Patetisk skriving i denne serien, de skulle aldri ha gjort den ferdig før bøkene. En serie som dette trenger virkelig bra skriving, noe bare få forfattere får til ordentlig. Anonymkode: a7ee5...c4a Serieskaperne har visstnok uttalt at de ønsket å lage serien for å vise The Red Wedding. Det er nivået vi er på. Fete øyeblikk. Jeg er såpass skuffet at det nesten gjør vondt. Heldigvis får vi bøkene etterhvert. Da de fulgte bøkene fikk handlinger konsekvenser. Ned ble stukket i foten? Han haltet faktisk etterpå. Ned, den hederligste mannen i Westeros, døde en meningsløs død da en 14-åring ønsket applaus fra en flokk tilskuere. Robb brøt et løfte? Han ble slaktet. Tywin ble drept mens han satt på do. Robert Baratheon, mannen som endte et flere hundre år gammelt dynasti, døde en patetisk død da han ble drept av et villsvin. Samtidig dør Mr. Friendzone mens han forsvarer dronningen sin i en klassisk, klisjèfylt dødsscene som skapt for Hollywood. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3934 Del Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Parkeringsvakt said: Han var i ferd med å utføre sin masterplan Ha! Det ville gitt mer mening enn det vi til slutt ble servert! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. april 2019 #3935 Del Skrevet 30. april 2019 26 minutter siden, Mann1979 said: Hva var greie med Bran? Hva bidro han med bortsett fra å hilse på NK med noen kråker? Hvorfor var NK i det hele tatt fiksert på ham? Det får vi nok aldri vite. Håper på og regner med vi får en forklaring i løpet av de neste 3 episodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 30. april 2019 #3936 Del Skrevet 30. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: YASS QUEEN beskriver perfekt hvor serien har gått de siste sesongene, kanskje fra rundt 4-5. Patetisk skriving i denne serien, de skulle aldri ha gjort den ferdig før bøkene. En serie som dette trenger virkelig bra skriving, noe bare få forfattere får til ordentlig. Anonymkode: a7ee5...c4a Jeg er delvis enig. Når de først startet på den enorme oppgaven det er å lage serie ut av denne fantastiske verdenen så bør de gjøre det riktig helt til siste sesong. Synes GRRM burde hatt en finger med i spillet helt til siste sesong. Da hadde det kanskje ikke vært så skuffende som det har blitt. Gleder meg til siste bok kommer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3937 Del Skrevet 30. april 2019 30 minutter siden, SVK said: Håper på og regner med vi får en forklaring i løpet av de neste 3 episodene. Da er du mer optimistisk anlagt enn meg! Jeg håper du har rett, men når man ser hvordan historien har utviklet seg etter at de gikk tom for materiale så har jeg ingen forventninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 30. april 2019 #3938 Del Skrevet 30. april 2019 Jeg lurer på hvor lojal Qyburn egentlig er til Cersei. Å sende bort Bronn, eneste som noensinne har skutt ned en drage, var jo ganske dumt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3939 Del Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Agathe said: Jeg lurer på hvor lojal Qyburn egentlig er til Cersei. Å sende bort Bronn, eneste som noensinne har skutt ned en drage, var jo ganske dumt. At Cersei gjør noe idiotisk er i det minste konsistent med bøkene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 30. april 2019 #3940 Del Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, Mann1979 skrev: At Cersei gjør noe idiotisk er i det minste konsistent med bøkene. Joda, men ett eller annet overraskende må jo skje i KL 🤔 Kanskje Euron er lillebroren (volanqai'en) som dreper Cersei 🤔 Han er jo maktsyk nok til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå