AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3141 Del Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg elsker spekulasjoner! Men hvis denne stemmer, da må jeg bøye meg ned i støvet og si bra jobba. Herregud- så bra jobba. En del av meg ønsker dette! Anonymkode: 47aee...bd9 Noe av det jeg tenker som ikke stemmer med det han sier, er at det er mulig white walkers var med på å bygge muren for å skille de to rikene. At da de inngikk en fredspakt, lagde de selv, eller var de med på å lage muren. Siden det er white walkers som har krefter over kulde og is, så ville det gitt mening. Magien som hindrer de i å krysse kunne være en del av pakten, eller lagt på senere Anonymkode: 85e83...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3142 Del Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, Muscae skrev: Det pleier jo ofte å være sånn i store fantasy-bokserier, så jeg vil tro at forfatteren har planer om at det hele skal henge sammen på en fantastisk måte, helt ned til den minste detalj. Det er jo derfor de ofte bruker mange år på en bok. I en serie blir det verre å få til, for skrivingen må gå så fort. Jeg håper vi ikke blir sittende igjen med løse tråder "men hva skjedde med han da...?" eller noe som ikke henger sammen "jamen i første sesong gjorde/sa de noe som er helt motsatt av det de gjør/sier nå" eller historiske feil, fordi de ikke har forfatterens evne til å få det til å henge sammen. Jobber RR Martin sammen med serieskaperne med de siste to sesongene? At han har fortalt hvordan det hele skal ende, eller er det serieskaperne som skaper sin egen avslutning? Noen som vet? JK Rowling fortalte ikke noen hvordan Harry Potter skulle ende, forutenom Alan Rickman som skulle spille Snape (Slur). Det var for at Rickman skulle forstå Snape bedre. Valgene han tok, hvorfor han var som han var. Jeg lurer på om skuespillerne i GOT vet sin egen skjebne på lerretet. Anonymkode: 47aee...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3143 Del Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe av det jeg tenker som ikke stemmer med det han sier, er at det er mulig white walkers var med på å bygge muren for å skille de to rikene. At da de inngikk en fredspakt, lagde de selv, eller var de med på å lage muren. Siden det er white walkers som har krefter over kulde og is, så ville det gitt mening. Magien som hindrer de i å krysse kunne være en del av pakten, eller lagt på senere Anonymkode: 85e83...649 Jeg mener at det var "giants" som bygde muren med Brandon Stark (Brandon the Builder). Tror det har blitt nevnt i tidligere sesonger. Det bor jo giants på andre siden av muren også. Jeg har også hørt den var bygd med magi, så hvem vet. Kanskje du har rett. Anonymkode: 47aee...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 15. august 2017 #3144 Del Skrevet 15. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber RR Martin sammen med serieskaperne med de siste to sesongene? At han har fortalt hvordan det hele skal ende, eller er det serieskaperne som skaper sin egen avslutning? Noen som vet? JK Rowling fortalte ikke noen hvordan Harry Potter skulle ende, forutenom Alan Rickman som skulle spille Snape (Slur). Det var for at Rickman skulle forstå Snape bedre. Valgene han tok, hvorfor han var som han var. Jeg lurer på om skuespillerne i GOT vet sin egen skjebne på lerretet. Anonymkode: 47aee...bd9 Jeg har ikke satt meg veldig godt inn i hvordan det samarbeidet foregår, men jeg har forstått det sånn at RR Martin jobber sammen med serieskaperne. Men det har vel hele tiden vært kjent at han skal skrive de to siste bøkene sånn som han vil, uavhengig av hva som skjer i serien. De må vel få nok informasjon til å klare å avslutte det på en god måte, men jeg tviler på at det blir helt likt eller like bra som det forfatteren får til i to mursteins-bøker, på de to korte sesongene de har igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3145 Del Skrevet 15. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber RR Martin sammen med serieskaperne med de siste to sesongene? At han har fortalt hvordan det hele skal ende, eller er det serieskaperne som skaper sin egen avslutning? Noen som vet? JK Rowling fortalte ikke noen hvordan Harry Potter skulle ende, forutenom Alan Rickman som skulle spille Snape (Slur). Det var for at Rickman skulle forstå Snape bedre. Valgene han tok, hvorfor han var som han var. Jeg lurer på om skuespillerne i GOT vet sin egen skjebne på lerretet. Anonymkode: 47aee...bd9 Jeg har lest at Martin hele tidsen har visst hvordan alt skal avsluttes, selv om han ikke er ferdig med historien sin, og av Benioff og Weiss har vært veldig respektive og samarbeidet med Martin om slutten. Anonymkode: aba6f...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 15. august 2017 #3146 Del Skrevet 15. august 2017 (endret) 1 time siden, Muscae skrev: Det pleier jo ofte å være sånn i store fantasy-bokserier, så jeg vil tro at forfatteren har planer om at det hele skal henge sammen på en fantastisk måte, helt ned til den minste detalj. Det er jo derfor de ofte bruker mange år på en bok. I en serie blir det verre å få til, for skrivingen må gå så fort. Jeg håper vi ikke blir sittende igjen med løse tråder "men hva skjedde med han da...?" eller noe som ikke henger sammen "jamen i første sesong gjorde/sa de noe som er helt motsatt av det de gjør/sier nå" eller historiske feil, fordi de ikke har forfatterens evne til å få det til å henge sammen. Enig, men tror man kanskje unngår mye av problemene med at serien ikke nøster opp problemene ved at de på forhånd gikk ut med at det kun ville være 2 sesonger igjen. Ofte så lever jo serier etter hvor mye penger de tjener, osv Og når man da bestemmer seg for om man skal avslutte serien så har man for kort tid til å nøste opp alt på en god måte. Liker å tro at når de bestemte seg for 2 sesonger og med kortere episoder så var det fordi de tror at de skal klare å lage en god avslutning på den tiden. Virker ikke som om det var HBO som sa at dere får så og så mange episoder uansett om det går utover historien. Manusforfatterne har i hvert fall sagt at de fikk sitt ønske om at antall episoder skulle bli bestemt etter hva som ga den beste historien og at man plusset på flere episoder om man så muligheten til å tjene penger på det. Enig i at med bøker er det lettere å få til en bra avslutning på en bokserie, men akkurat her tror jeg det kommer til å gå bra. Kilde på at forfatterne sa de valgte lengden på historien etter hva som ga best historie: http://www.cinemablend.com/television/1528370/why-game-of-thrones-has-decided-to-end-after-season-8 Klart det kan jo være det var etter press fra HBO. Men med tanke på hvor suksessfull serien har vært og at det er snakk om spinoff-seire så virker det rart at HBO skulle ønske å ødelegge en av serie ved å korte ned serien med noen episoder selv om episodene er kostbare. Edit: Ikke alt i serien er like dyrt å lage heller. Regner med at slagene, osv er de dyreste. Det å nøste opp ting derimot trenger jo ikke være like dyrt. Endret 15. august 2017 av AnonymSjiraff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3147 Del Skrevet 15. august 2017 Ikke bare det, men tidligere sesonger tok alt mye, mye lengre tid. Daenarys brukte vel over én sesong på å komme seg fra Vaes Dothrak til Quarth, mens nå i sesong 7 kan de reise fra Highgarden til Dragonstone eller Dragonstone til The Wall på noen minutter. Men jeg skjønner det. Det må nesten være slik. I sesong 1 sa Robert Baratheon at de brukte en måned fra Kings Landing til Winterfell. Vi må nesten bare minne oss selv på hvor lang tid alle reisene tar. Anonymkode: 47aee...bd9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3148 Del Skrevet 15. august 2017 Anonymkode: 85e83...649 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 15. august 2017 #3149 Del Skrevet 15. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare det, men tidligere sesonger tok alt mye, mye lengre tid. Daenarys brukte vel over én sesong på å komme seg fra Vaes Dothrak til Quarth, mens nå i sesong 7 kan de reise fra Highgarden til Dragonstone eller Dragonstone til The Wall på noen minutter. Men jeg skjønner det. Det må nesten være slik. I sesong 1 sa Robert Baratheon at de brukte en måned fra Kings Landing til Winterfell. Vi må nesten bare minne oss selv på hvor lang tid alle reisene tar. Anonymkode: 47aee...bd9 Gudskjelov. Det ble litt vel kjedelig tidligere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3150 Del Skrevet 15. august 2017 For en elendig episode. Starten er jo ubetalelig dårlig. Full krig, Jaime og Bronn går i vannet. Hvor lenge er det naturlig å anta at de var under vann? 30 sekunder? Og på den tiden har alle som deltok i slaget forsvunnet, og de er ikke i nærheten av å bli tatt til fange. Neida. Eller så har de svømt milevis under vann, både Jaime og Bronn er i Westeros-toppen i å holde pusten, klarer en halvtime, minst, begge to. Noe så elendig hadde jeg ikke trodd om selv D&D. Og Tyrion snek seg selvsagt enkelt inn i hovedstaden og fant Bronn uten problemer. Jada. Men det verste: hvordan visste Tyrion at Jaime var i live etter cliffhangeren i forrige episode? Virker ikke som om folkene bak serien tenker. Og Jon Snow har romskip som førte ham nordover igjen på et blunk. Men å stikke innom Bran og Arya gadd han ikke. Og Gilly plukket en "tilfeldig" bok blant.. hvor mange? Og leste tilfeldigvis opp beviset på at Jon er en ektefødt Targaryen. Jadda. På nivå Days of our lives, dette. For øvrig er det vel nå åpenbart for de fleste (?) at Daenerys ikke er "den gode" i denne historien, hun er på vei til å bli the mad queen i rekordtempo. Anonymkode: 82242...6a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3151 Del Skrevet 15. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: For en elendig episode. Starten er jo ubetalelig dårlig. Full krig, Jaime og Bronn går i vannet. Hvor lenge er det naturlig å anta at de var under vann? 30 sekunder? Og på den tiden har alle som deltok i slaget forsvunnet, og de er ikke i nærheten av å bli tatt til fange. Neida. Eller så har de svømt milevis under vann, både Jaime og Bronn er i Westeros-toppen i å holde pusten, klarer en halvtime, minst, begge to. Noe så elendig hadde jeg ikke trodd om selv D&D. Og Tyrion snek seg selvsagt enkelt inn i hovedstaden og fant Bronn uten problemer. Jada. Men det verste: hvordan visste Tyrion at Jaime var i live etter cliffhangeren i forrige episode? Virker ikke som om folkene bak serien tenker. Og Jon Snow har romskip som førte ham nordover igjen på et blunk. Men å stikke innom Bran og Arya gadd han ikke. Og Gilly plukket en "tilfeldig" bok blant.. hvor mange? Og leste tilfeldigvis opp beviset på at Jon er en ektefødt Targaryen. Jadda. På nivå Days of our lives, dette. For øvrig er det vel nå åpenbart for de fleste (?) at Daenerys ikke er "den gode" i denne historien, hun er på vei til å bli the mad queen i rekordtempo. Anonymkode: 82242...6a7 Hvis du virkelig misliker serien så mye, hvorfor fortsetter du å se på? Og besøker forumtråder som omhandler serien? Anonymkode: de457...cd8 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. august 2017 #3152 Del Skrevet 15. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber RR Martin sammen med serieskaperne med de siste to sesongene? At han har fortalt hvordan det hele skal ende, eller er det serieskaperne som skaper sin egen avslutning? Noen som vet? JK Rowling fortalte ikke noen hvordan Harry Potter skulle ende, forutenom Alan Rickman som skulle spille Snape (Slur). Det var for at Rickman skulle forstå Snape bedre. Valgene han tok, hvorfor han var som han var. Jeg lurer på om skuespillerne i GOT vet sin egen skjebne på lerretet. Anonymkode: 47aee...bd9 Serieskaperne vet vel de store trekkene og hvordan det vil ende. Skuespillerne vet det nok ikke med mindre det er helt nødvendig. Men det er det sannsynligvis ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3153 Del Skrevet 15. august 2017 Jeg har også voldsomt mange problemer med denne episoden. Starten er evneveik. Cliffhanger serverer de oss uten noe. De har bare svømt langt vekk fra slaget. Ingen i Dany-leiren ser tydeligvis noen verdi i Jaime. Ikke en gang en referanse til at Drogon ble truffet av en pil. Hele plottet de setter opp er absurd idiotisk. 1) Hvorfor er Dany plutselig klar for en våpenhvile?. 2) Hvorfor i alle dager tror de at Cersei bryr seg om de henter en whitewalker? Hun gir jo blanke faen. Og er jo gira på å komme nærmere dem uansett. Hvorfor henter Davos Gendry for kun å sende han opp beyond the wall? Enda mer idiotisk. Jeg ble glad når jeg så Gendry, men verdien falt fort. Dette er kun for å please fansen og fullstendig unødvendig. Møtet med Tyrion og Jaime var også dust. Som nevnt tidligere, planen er helt idiotisk. Som alt Tyrion foretar seg. Men det er kanskje meningen? Skal Sam bare fortsette å ikke høre etter for så å plutselig legge sammen to og to ting (som dragonglass på Dragonstone). Noen: "Rhaegar was Jon's father" Sam: "Oh Gilly read something about Rhaegar remarrying blablabl" Fryktelig skuffet. Ikke fordi det ikke var noe slag eller noe sånt men fordi det henger jo faen meg ikke sammen. Anonymkode: 53eb3...b3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 15. august 2017 #3154 Del Skrevet 15. august 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: For øvrig er det vel nå åpenbart for de fleste (?) at Daenerys ikke er "den gode" i denne historien, hun er på vei til å bli the mad queen i rekordtempo. Anonymkode: 82242...6a7 Hvorfor sier du det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3155 Del Skrevet 15. august 2017 Og enda en gang skal en hel haug med menn nord for muren i en vinterstorm og ingen av dem har tenkt å ha på seg lue, eller noe annet som beskytter varmetapet fra hodet. Jaja, viktigst at ikke de awesome tv-titterne blander personene. De er jo ikke gjenkjenner med hodeplagg... Anonymkode: 53eb3...b3e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3156 Del Skrevet 15. august 2017 Plothensyn irriterer meg også. Nå er det plottet som er i fokus og karakterer gjør hele tiden handlinger for at dette plottet skal skje. I motsetning til tidligere i GoT hvor karakterenes handlinger var det som skapte plott og ikke motsatt. Altså en ting er om f.eks. søsken krangler fordi de er forskjellige og dette fører til et utvikling og konsekvenser som blir et plot. En annen ting er det om søsknene krangler uten noen logisk grunn bare fordi at skaperne vil at et plot skal skje. Det merkes stor forskjell, da det første er naturlige konsekvenser av karakterenes personligheter, mens det andre bare er styrt å drive frem en konflikt, action og historie. Og karakterer gjør gjerne noe som de ellers ikke ville ha gjort. Og når i tillegg selve plottet er evneveikt da blir det syltynt. Anonymkode: 53eb3...b3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regn Skrevet 15. august 2017 #3157 Del Skrevet 15. august 2017 Hun kan være god, selv om hun er en leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3158 Del Skrevet 15. august 2017 På 8/14/2017 den 22.27, AnonymBruker skrev: Må si jeg savner sexen og puppene i GoT. I starten av serien var seksuell løssluppenhet ett av kjennetegnene. Nå har det blitt utrolig sterilt. De feiger nok ut angående nakenhet siden serien har blitt så stor. Skuffende. Anonymkode: 3710d...bd5 Seriøst? Jeg har sett to par unødvendige pupper i løpet av de siste episodene. Nemlig puppene til Missandei og Cersei. Anonymkode: ef011...16a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 15. august 2017 #3159 Del Skrevet 15. august 2017 Bra sesong så langt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2017 #3160 Del Skrevet 15. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Og Tyrion snek seg selvsagt enkelt inn i hovedstaden og fant Bronn uten problemer. Jada. Men det verste: hvordan visste Tyrion at Jaime var i live etter cliffhangeren i forrige episode? Virker ikke som om folkene bak serien tenker. Og Jon Snow har romskip som førte ham nordover igjen på et blunk. Men å stikke innom Bran og Arya gadd han ikke. Tidshoppene er mye større i denne sesongen, snakk om uker og måneder mellom noen av scenene 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For øvrig er det vel nå åpenbart for de fleste (?) at Daenerys ikke er "den gode" i denne historien, hun er på vei til å bli the mad queen i rekordtempo. Anonymkode: 82242...6a7 Forfatter har avkreftet at hun kommer til å bli gal. Kald, kynisk, maktsyk? Kanskje, men ikke gal. Dessuten er det sterke tegn på at faren ikke var gal av sykdom, men gal fordi Bran reiser i tid og hvisker han i øret om at han må "burn them all" (white walkers). Om du husker scenen fra fortiden med Ned Stark og tårnet. Bran roper ut father, og Ned snur seg, men er ikke i stand til å se Bran. Muligens kommer noe lignende til å skje med the mad king og bran Anonymkode: 85e83...649 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå