Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Tita92 skrev:

Kunne ønske de kunne ha flere eller lengre episoder, fordi akkurat nå går alt så fort unna. Skulle gjerne likt å se mer av møtet mellom Tyrion og Jaime. Jon skulle ha dratt rett til Winterfell når han leste at Arya hadde kommet frem. Likte at Jon fikk møte Drogon og at han er en ektefødt Targaryen. 

Jon er så motivert at ingenting annet teller. Hadde han ikke hatt det så travelt så tror jeg han hadde funnet tid til å både få hilset på Arya og prøvd å sjekke opp Dany :P but aint nobody got time for that

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jon er så motivert at ingenting annet teller. Hadde han ikke hatt det så travelt så tror jeg han hadde funnet tid til å både få hilset på Arya og prøvd å sjekke opp Dany :P but aint nobody got time for that

Du har et poeng der. Jeg håper vi får se en reunion mellom han og Arya senere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Tita92 skrev:

Kunne ønske de kunne ha flere eller lengre episoder, fordi akkurat nå går alt så fort unna. Skulle gjerne likt å se mer av møtet mellom Tyrion og Jaime. 

Enig, samtidig er det kanskje kvalitetstegn at man "ønsker mer", lengre og flere episoder.   Ting får for unna, men tidligere har jeg følt at ting gikk for tregt fremover. 

Synes det først går for fort om man kutter så mye at det ødelegger historien og det synes jeg ikke de gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kjempeglad for å se Gendry! Men er også redd for Arya. Mye spenning mellom henne og Sansa. Jeg stoler ikke helt på Sansa, og i hvert fall ikke Littlefinger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg savner sexen og puppene i GoT. I starten av serien var seksuell løssluppenhet ett av kjennetegnene. Nå har det blitt utrolig sterilt. De feiger nok ut angående nakenhet siden serien har blitt så stor. Skuffende. 

Anonymkode: 3710d...bd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitronmelisse

Men hva skal nå Sam ut og reke for? Han var jo fint plassert der han var. Hva kan han gjøre hjemme på Tarly? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Jojo, men det vet han ikke sjøl ennå. Og uansett kan han påvirke mer hos gamlerådet enn på Tarly. Skal han nå måtte slåss for Cersei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg savner sexen og puppene i GoT. I starten av serien var seksuell løssluppenhet ett av kjennetegnene. Nå har det blitt utrolig sterilt. De feiger nok ut angående nakenhet siden serien har blitt så stor. Skuffende. 

Anonymkode: 3710d...bd5

Det er ikke tid til masse sex i krigen, men det blir episk båtsex.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han jo head of house Tarly?

Anonymkode: 11488...fcd

Er han det? Trodde han hadde sagt fra seg alle rettigheter da han ble med i Night's Watch. Tror først noen må gi han rettighetene til house Tarly. Ikke sikker på hvordan det vil fungere nå som det ikke er noen som er sjef for Tarly-familien. Mulig  konger/dronninger kan gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan ikke eie land eller ha titler når han er i Nights Watch. 

Jeg tror ikke han kommer til å oppsøke familien, men prøve å komme i kontakt med Jon, eller dra mot muren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo stjelt familiesverdet, så han blir nok å dra mot muren. Om ikke han kan kjempe selv, så gir han nok sverdet til noen andre. Siden valyrisk stål og dragon glass dreper "de døde"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og nei. Han mistet retten da han kledde seg i svart. Men siden han har reddet Jorah, så ville nok ikke Dany vært sen med å pardone han. Ei heller Jon, siden de er bffs. Så han har gode sjanser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett episoden en gang til. :P

Tror dere klippet med Varys og Tyrion var der for å vise at Varys er med i spillet om Game of Thrones?

Varys forteller Tyrion at Tyrion må passe på å rådgi henne godt og prøver å få Tyrion til å forstå samt følte seg medansvarlig for hve Danys måtte finne på.  Dette er nærmest rett etter Varys hadde lovet til Danys at om han mistenkte at Danys ikke var til det beste for riket så ville han snakke med henne direkte og ikke prøve å jobbe mot henne.  Varys har jo ALDRI vært en man kan stole på. 

Varyrs vil kanskje si at han hele tiden kun jobber for rikets beste, men det blir rimelig mye blod slik han holder på og det er ikke sikkert all krigingen og drepingen er hva som er best for folket. 

Det er jo heller ikke som om Danys gjorde noe mer grusomt enn andre ledere ville gjort. Hun lot dem velge mellom døden og å overgi seg.  At noen velger å ikke overgi seg får jo nesten være deres problem. Som Tyrion sa i klippet så var det jo ikke som om Tallyene satte lojalitet så veldig høyt. Samt at Cersei ikke var noe bedre enn Danys, mer trolig at Cersei er verre. 

Likevel prøver Varys å få Tyrion til å se paralleller til "The Mad King" og ikke til 

Edit: Varys har jo også magikeren i den boksen. Kan det være relevant? Vil si det viser at Varys er en som ikke bare tar hevn, men også en som ikke tilgir.  Det er vel ikke egenskaper man har sett så mye fra han i serien. Men de hadde vel ikke vist at det var slik han egentlig er om det ikke er relevant? Det virket jo heller ikke som om han viste den boksen for å skremme Tyrion til lojalitet?

Edit2: Hvilken rolle har egentlig Varys i serien om han ikke pønsker på noe? 

Endret av AnonymSjiraff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker spekulasjoner!

Men hvis denne stemmer, da må jeg bøye meg ned i støvet og si bra jobba. Herregud- så bra jobba. En del av meg ønsker dette!

Anonymkode: 47aee...bd9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, Muscae skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg begynt på nytt fra sesong en. Så moro det er å se en serie på nytt og kunne oppdage nye sammenhenger en ikke har sett før. 

I boken han ga lille-Sam sto det at Rhaegar hadde fått annulert ekteskapet til sin første kone (søsteren til Oberyn, som igjen er mann og far til The Sand Snakes), og giftet seg med en ny. Vi forstår det da sånn at han har giftet seg med Lyanna Stark, som var mor til Jon, og at Jon dermed er ektefødt sønn av Rhaegar. Rhaegar er arvingen til den gale kongen, og Daenerys blir da tanten til Jon. Lyanna Stark er søster til Eddard Stark, så Jon er søskenbarn av de han tror er sine søsken. Vi fant ut at Jon var Lyannas sønn i ett av Bran sine syn, der vi så Lyanna føde et barn, og ba Eddard passe på at Robert aldri fant ut at han eksisterte. Lyanna døde etter fødselen. Eddard sa at barnet var hans bastard. Fra før visste vi at Robert startet krigen fordi Rhaegar hadde "kidnappet" Lyanna, som Robert ville gifte seg med. Robert ville derfor drepe alle Targaryene, inkl Jon om han visste at han eksisterte. 

Lappen fra Sansa fikk jeg ikke lest skikkelig, men jeg tolket det som om det var den hun sendte Robb for å si at han måtte komme til Kings Landing og "bend the knee" for Joffrey.

Gendry som ble hentet i Kings Landing var kong Roberts bastard. Cersei beordret alle kongens bastarder drept, mens Gendry ble tatt ut av Kings Landing og skulle egentlig til muren. Underveis ble han tatt fange av Stannis, som ville bruke hans kongeblod til å få mer makt. Han ville gjerne bruke ham på samme måte som han brukte sin egen datters kongeblod; brenne ham levende. Davos ga ham en båt og hjalp ham å flykte. Og nå kom Davos for å finne ham og hjelpe ham ytterligere. 

Edit: I Bran sitt syn visste Eddard at det var i den bygningen Rhaegar "hold Lyanna til fange", og dermed visste vi også at Rhaegar og Lyanna oppholdt seg der sammen. Derfor visste man at barnet var hans. Jeg mener hun sa noe til Eddard om at hun elsket ham eller noe sånt, slik at man fikk forståelse av at det var frivillig fra begges side, og at hun ikke var kidnappet eller tatt med makt. 

Takk for veldig utfyllende svar :) Skjønner at det er mye jeg har glemt/gått glipp av/ikke fortstått. Sånn går det når det går så lang tid mellom sesongene :) Har faktisk starta på sesong 1 nå :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker spekulasjoner!

Men hvis denne stemmer, da må jeg bøye meg ned i støvet og si bra jobba. Herregud- så bra jobba. En del av meg ønsker dette!

wow. Det med spiralen har gått laangt over hodet på meg i alle fall, og jeg har aldri fått med meg noen sammenheng der. Men den siste teorien der var ganske god. Jeg håper den ikke stemmer, for da er den kraftig spoilet nå.

Spoiler

Men det er jo tydelig at Bran kan påvirke realiteten som finnes i synene sine, både i sanntid (the night king grep ham i armen) og fortid (Eddard hørte han rope i ene synet, og han påvirket Hodor til å holde døren), så det skulle ikke forundre meg om han kan ha vært med på å lage fremtiden slik den er i dag. Det er vel det man på "Doctor Who'sk" kaller en bootstrap paradox. Han reiser tilbake i tiden for å rette opp noe i samtiden, og ved å gjøre det ender han opp med å skape situasjonen han ønsket å rette opp, som igjen fører til at han reiser tilbake. En sirkel av hendelser, som man ikke kan vite begynnelsen på. I videoen ble det sagt at Bran må dø, men det gjør jo ingen forskjell dersom han allerede har gjennomført endringene i fortiden. Eller mente han at Jon må drepe The Night King, som i følge teorien er Bran? Det gir jo mening, men Bran kan jo leve videre selv om The Night King dør? Om han virkelig også var Brandon the builder så har jo han vært død i mange år, og Bran lever fortsatt) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Muscae skrev:

wow. Det med spiralen har gått laangt over hodet på meg i alle fall, og jeg har aldri fått med meg noen sammenheng der. Men den siste teorien der var ganske god. Jeg håper den ikke stemmer, for da er den kraftig spoilet nå.

*snip*

Jeg vet. Hvis teorien stemmer, så har det en rød tråd og en dybde i serien som er helt unik. Da ser vi hvor godt planlagt og gjennomført historien er. At hver eneste lille handling, hver eneste karakter, har spilt en stor rolle til slutt. Det gir meg gåsehud og det vil være mye, mye mer trist enn masseslakten i Red Wedding for min del. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Hvis teorien stemmer, så har det en rød tråd og en dybde i serien som er helt unik. Da ser vi hvor godt planlagt og gjennomført historien er. At hver eneste lille handling, hver eneste karakter, har spilt en stor rolle til slutt. Det gir meg gåsehud og det vil være mye, mye mer trist enn masseslakten i Red Wedding for min del. 

Det pleier jo ofte å være sånn i store fantasy-bokserier, så jeg vil tro at forfatteren har planer om at det hele skal henge sammen på en fantastisk måte, helt ned til den minste detalj. Det er jo derfor de ofte bruker mange år på en bok. I en serie blir det verre å få til, for skrivingen må gå så fort. Jeg håper vi ikke blir sittende igjen med løse tråder "men hva skjedde med han da...?" eller noe som ikke henger sammen "jamen i første sesong gjorde/sa de noe som er helt motsatt av det de gjør/sier nå" eller historiske feil, fordi de ikke har forfatterens evne til å få det til å henge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...