Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok en logisk brist fra D&D. På den tiden Jon bruker fra å reise fra muren, via Winterfell og til Dragonstone skulle man tro Nattkongen også hadde greid å bevege seg et par km, men dengang ei.

Anonymkode: 82242...6a7

Det som er logisk er at de venter til havet på siden av muren fryser og så går de på isen. På den måten kommer de seg "rundt" muren. Når havet fryser kommer de nok, men det tar bare litt tid

rettelse: skrivefeil

Endret av Lærke
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Snow (Jon Targaryan) er Lynna og Rhaegars ektefødte sønn 😁

Anonymkode: 15840...4fd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

:mynona:

Samt Cersei er gravid med Jaime! Ikke like lett for Jaime å drepe henne nå! Er jo mange som berettiget har trodd at Jamie ville drepe Cersei og oppfylle profetien. 

Littlefinger gjør også det han kan best! Han kommer neppe til å vinne til slutt, men synes egentlig det er fint at han fortsatt driver med spillene sine. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Da har han jo rett til kronen. Men tok Sam med seg den boken der det var nedskrevet? Kommer han noensinne til å finne ut hvilken betydning det har? Når han ga boken til lille-Sam var jeg sikker på at han kom til å rive den i stykker, men heldigvis er han for godt oppdratt til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Samt Cersei er gravid med Jaime! Ikke like lett for Jaime å drepe henne nå! Er jo mange som berettiget har trodd at Jamie ville drepe Cersei og oppfylle profetien. 

Kanskje babyen cersei føder er "lillebror" som kommer til å drepe henne. Kanskje han blir født som en sånn skygge som melisandre fødte for mange sesonger siden

Anonymkode: 85e83...649

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje babyen cersei føder er "lillebror" som kommer til å drepe henne. Kanskje han blir født som en sånn skygge som melisandre fødte for mange sesonger siden

Anonymkode: 85e83...649

Ja, mulig det er babyen som dreper henne, men hadde jeg mer tenkt barselseng. Er vel ikke noe som tyder på at hun har blitt gravid ved hjelp av  magien av typen  melisandre driver med?  Kanskje Qyburn er innblandet og har drevet med noen av sine triks for å få henne gravid siden han var i den scenen? Men om han har hjulpet henne med å bli gravid så har han vel neppe lagd en skygge for å drepe henne? Det vil jo heller ikke være "lillebror" om det er en skygge?

Samtidig er kanskje ikke å dø i barselseng "passende" død for en som  Cersei?

Kan det også være at hun ikke er gravid? At hun sier det for å holde han lojal? Hun hadde jo den kommentaren om at Jaime aldri måtte svike henne igjen. Samt hun visste om Jaime sitt møte med Tyrion.

Kanskje mister hun ungen før fødselen? 

Profetien sa vel at hun skulle få 3 unger og det har hun jo fått. Det taler vel i mot at det blir en fødsel? 

Samtidig så er det jo heller ikke slik at profetiene må gå i oppfyllelse. 

Dette ble litt rotete, men det var noen av mine tanker. 

Synes absolutt dette med graviditeten var en bra ide for å øke spenningen og spekulasjonene om hva som kommer til å skje fremover. 

Edit: Hadde vært litt kult om hun fødte en dverg.

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Profetien sa vel at hun skulle få 3 unger og det har hun jo fått. Det taler vel i mot at det blir en fødsel? 

Samtidig så er det jo heller ikke slik at profetiene må gå i oppfyllelse. 

Den profetien har jeg lurt litt på, for i begynnelsen av serien fortalte hun at hun hadde fått et barn med Robert, som døde som spedbarn. Så hun har født fire barn, og ingen av dem har levd opp. 

Jeg håper på en måte at hun bare finner opp graviditeten, for man kan jo ikke gå og håpe på at en gravid kvinne skal dø, selv en som er så ond som Cersei. Håper i så fall hun blir tatt til fange og får føde barnet før hun henrettes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, Arya må virkelig passe seg for Littlefinger, han er så utspekulert, hva er det han lurer henne oppi nå? :sur: 

Og SAM! Hvorfor kan han ikke høre på henne :fnise: Jeg hadde lyst å be ham om å holde munn og høre på hva hun faktisk sa :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Muscae skrev:

Den profetien har jeg lurt litt på, for i begynnelsen av serien fortalte hun at hun hadde fått et barn med Robert, som døde som spedbarn. Så hun har født fire barn, og ingen av dem har levd opp. 

Jeg håper på en måte at hun bare finner opp graviditeten, for man kan jo ikke gå og håpe på at en gravid kvinne skal dø, selv en som er så ond som Cersei. Håper i så fall hun blir tatt til fange og får føde barnet før hun henrettes. 

Det med at hun hadde hatt en unge til som døde som spedbarn hadde ikke jeg fått med meg. :PDet fører jo til at argumentet mitt om at hun ikke skal ha flere barn blir svekket. Forstår ikke helt hvordan ting går opp heller. For det er jo klart at Cersei oppfører seg som hun tror på profetien, samtidig som det med tre unger ikke gikk i oppfyllelse. 

Nei, jeg håper heller ikke at hun blir drept som gravid. Jeg har egentlig aldri sett for meg at hun blir tatt til fange og henrettet. Er hun tatt til fange så er hun jo uskadeliggjort og da skal det vel litt til før hun blir henrettet av sin lillebror?  Når Tyrion Lannister dreper faren så er det jo i affekt. Når man har sett for seg at Jaime skal drepe Cersei så har det vært for å hindre et blodbad.  Det er jo ting man mer kan forstå enn en henrettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Det med at hun hadde hatt en unge til som døde som spedbarn hadde ikke jeg fått med meg. :PDet fører jo til at argumentet mitt om at hun ikke skal ha flere barn blir svekket. Forstår ikke helt hvordan ting går opp heller. For det er jo klart at Cersei oppfører seg som hun tror på profetien, samtidig som det med tre unger ikke gikk i oppfyllelse. 

Jeg måtte søke litt, for å være sikker på at jeg ikke hadde misforstått, men i sesong en, mens Cat våker over Bran forteller Cersei om sitt førstefødte barn, en nydelig gutt med svart hår som faren (Robert). Han døde av en feber, og ble tatt fra henne mens hun skrek og bar seg. Senere i serien forteller hun Robert at hun elsket ham en stund, også etter at de mistet sin første sønn. 

Bok:

Spoiler

I bøkene fødte hun aldri barnet til Robert, men gikk til Pycelle og fikk et middel som gjorde at hun mistet barnet. Hun skal også ha gått til ham for å få noe som gjorde at hun ikke ble gravid etter å ha vært hos Robert. Jeg mistenker at forfatteren hadde ment at profetien skulle komme i oppfyllelse, men at serieskaperne ville legge inn noe moderlig og ømt over karakteren. Så den profetien må nok serieskaperne finne på noe lurt med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, inle skrev:

Åååh, Arya må virkelig passe seg for Littlefinger, han er så utspekulert, hva er det han lurer henne oppi nå? :sur: 

Og SAM! Hvorfor kan han ikke høre på henne :fnise: Jeg hadde lyst å be ham om å holde munn og høre på hva hun faktisk sa :bond:

Hva var det hun prøvde å si? Hva sto i boken han ga lille-sam? :bond:

Hva var der Arya fant egentlig?

Og hvem var egentlig han gutten som ble hentet i Kings Landing? Husker der var et eller annet med han, men husker ikke hva.

Mange spørsmål her, men dere er så flinke til å se sammenhenger! Har dere lest bøkene? Hvordan har dere ellers kommet med teorien om at John Snow egentlig er en Targarian?😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Muscae skrev:

Jeg måtte søke litt, for å være sikker på at jeg ikke hadde misforstått, men i sesong en, mens Cat våker over Bran forteller Cersei om sitt førstefødte barn, en nydelig gutt med svart hår som faren (Robert). Han døde av en feber, og ble tatt fra henne mens hun skrek og bar seg. Senere i serien forteller hun Robert at hun elsket ham en stund, også etter at de mistet sin første sønn. 

Bok:

Vis skjult innhold

I bøkene fødte hun aldri barnet til Robert, men gikk til Pycelle og fikk et middel som gjorde at hun mistet barnet. Hun skal også ha gått til ham for å få noe som gjorde at hun ikke ble gravid etter å ha vært hos Robert. Jeg mistenker at forfatteren hadde ment at profetien skulle komme i oppfyllelse, men at serieskaperne ville legge inn noe moderlig og ømt over karakteren. Så den profetien må nok serieskaperne finne på noe lurt med. 

Takk.Ikke at jeg tvilte på deg. 

Merkelige greier det med profetien. Virker spesielt om det er en glipp også når de har gjort så  mye ut av nettopp profetien. 

Blir som du sier spennende hvordan de nøster opp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, PatrickBateman_ skrev:

Hva var det hun prøvde å si? Hva sto i boken han ga lille-sam? :bond:

Hva var der Arya fant egentlig?

Og hvem var egentlig han gutten som ble hentet i Kings Landing? Husker der var et eller annet med han, men husker ikke hva.

Mange spørsmål her, men dere er så flinke til å se sammenhenger! Har dere lest bøkene? Hvordan har dere ellers kommet med teorien om at John Snow egentlig er en Targarian?😊

Hvis jeg var deg ville jeg begynt på nytt fra sesong en. Så moro det er å se en serie på nytt og kunne oppdage nye sammenhenger en ikke har sett før. 

I boken han ga lille-Sam sto det at Rhaegar hadde fått annulert ekteskapet til sin første kone (søsteren til Oberyn, som igjen er mann og far til The Sand Snakes), og giftet seg med en ny. Vi forstår det da sånn at han har giftet seg med Lyanna Stark, som var mor til Jon, og at Jon dermed er ektefødt sønn av Rhaegar. Rhaegar er arvingen til den gale kongen, og Daenerys blir da tanten til Jon. Lyanna Stark er søster til Eddard Stark, så Jon er søskenbarn av de han tror er sine søsken. Vi fant ut at Jon var Lyannas sønn i ett av Bran sine syn, der vi så Lyanna føde et barn, og ba Eddard passe på at Robert aldri fant ut at han eksisterte. Lyanna døde etter fødselen. Eddard sa at barnet var hans bastard. Fra før visste vi at Robert startet krigen fordi Rhaegar hadde "kidnappet" Lyanna, som Robert ville gifte seg med. Robert ville derfor drepe alle Targaryene, inkl Jon om han visste at han eksisterte. 

Lappen fra Sansa fikk jeg ikke lest skikkelig, men jeg tolket det som om det var den hun sendte Robb for å si at han måtte komme til Kings Landing og "bend the knee" for Joffrey.

Gendry som ble hentet i Kings Landing var kong Roberts bastard. Cersei beordret alle kongens bastarder drept, mens Gendry ble tatt ut av Kings Landing og skulle egentlig til muren. Underveis ble han tatt fange av Stannis, som ville bruke hans kongeblod til å få mer makt. Han ville gjerne bruke ham på samme måte som han brukte sin egen datters kongeblod; brenne ham levende. Davos ga ham en båt og hjalp ham å flykte. Og nå kom Davos for å finne ham og hjelpe ham ytterligere. 

Edit: I Bran sitt syn visste Eddard at det var i den bygningen Rhaegar "hold Lyanna til fange", og dermed visste vi også at Rhaegar og Lyanna oppholdt seg der sammen. Derfor visste man at barnet var hans. Jeg mener hun sa noe til Eddard om at hun elsket ham eller noe sånt, slik at man fikk forståelse av at det var frivillig fra begges side, og at hun ikke var kidnappet eller tatt med makt. 

Endret av Muscae
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Muscae skrev:

Hvis jeg var deg ville jeg begynt på nytt fra sesong en. Så moro det er å se en serie på nytt og kunne oppdage nye sammenhenger en ikke har sett før. 

I boken han ga lille-Sam sto det at Rhaegar hadde fått annulert ekteskapet til sin første kone (søsteren til Oberyn, som igjen er mann og far til The Sand Snakes), og giftet seg med en ny. Vi forstår det da sånn at han har giftet seg med Lyanna Stark, som var mor til Jon, og at Jon dermed er ektefødt sønn av Rhaegar. Rhaegar er arvingen til den gale kongen, og Daenerys blir da tanten til Jon. Lyanna Stark er søster til Eddard Stark, så Jon er søskenbarn av de han tror er sine søsken. Vi fant ut at Jon var Lyannas sønn i ett av Bran sine syn, der vi så Lyanna føde et barn, og ba Eddard passe på at Robert aldri fant ut at han eksisterte. Lyanna døde etter fødselen. Eddard sa at barnet var hans bastard. Fra før visste vi at Robert startet krigen fordi Rhaegar hadde "kidnappet" Lyanna, som Robert ville gifte seg med. Robert ville derfor drepe alle Targaryene, inkl Jon om han visste at han eksisterte. 

Lappen fra Sansa fikk jeg ikke lest skikkelig, men jeg tolket det som om det var den hun sendte Robb for å si at han måtte komme til Kings Landing og "bend the knee" for Joffrey.

Gendry som ble hentet i Kings Landing var kong Roberts bastard. Cersei beordret alle kongens bastarder drept, mens Gendry ble tatt ut av Kings Landing og skulle egentlig til muren. Underveis ble han tatt fange av Stannis, som ville bruke hans kongeblod til å få mer makt. Han ville gjerne bruke ham på samme måte som han brukte sin egen datters kongeblod; brenne ham levende. Davos ga ham en båt og hjalp ham å flykte. Og nå kom Davos for å finne ham og hjelpe ham ytterligere. 

Edit: I Bran sitt syn visste Eddard at det var i den bygningen Rhaegar "hold Lyanna til fange", og dermed visste vi også at Rhaegar og Lyanna oppholdt seg der sammen. Derfor visste man at barnet var hans. Jeg mener hun sa noe til Eddard om at hun elsket ham eller noe sånt, slik at man fikk forståelse av at det var frivillig fra begges side, og at hun ikke var kidnappet eller tatt med makt. 

:blomst:Imponerende.

Tenker at Danaerys likte Jon enda bedre da han viste seg å ikke være redd for dragen! Ellers er de mesterne til å bli gale av. Herregud for en gjeng med sulliker. Liker ikke at The White King kan føle Bran, altså. Og lurer på hva Little Finger driver med! :angry: Ikke noe som gagner Arya i hvert fall... han prøver nok å isolere Sansa fra søsknene sine så han kan ha henne for seg selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sheherasade skrev:

:blomst:Imponerende.

Jeg så nylig alle sesongene, før den nye kom ut nå, ellers hadde jeg ikke husket så godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheherasade skrev:

Tenker at Danaerys likte Jon enda bedre da han viste seg å ikke være redd for dragen! 

Ja, men hvor lenge holder det om(og sikkert når) de finner ut at Jon er foran henne i arverekkefølgen? Danaerys krav på tronen blir jo nå kun makt og ikke av fødsel og hun er heller ikke valgt av de lavere adelsfolkene slik Jon ble konge i Nord. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, Sheherasade skrev:

Og lurer på hva Little Finger driver med! :angry: Ikke noe som gagner Arya i hvert fall... han prøver nok å isolere Sansa fra søsknene sine så han kan ha henne for seg selv. 

Han er nok ute etter å skape splid ja. Det brevet skrev Sansa under sterkt press fra Cersei, men Arya kan jo ikke vite om Sansa mente det hun skriver. Brevet fant jeg på en side, og her er hele teksten:

Sitat

Robb, I write to you with a heavy heart. Our good king Robert is dead, killed from wounds he took in a boar hunt. Father has been charged with treason. He conspired with Robert’s brothers against my beloved Joffrey and tried to steal his throne. The Lannisters are treating me very well and provide me with every comfort. I beg you: come to King’s Landing, swear fealty to King Joffrey and prevent any strife between the great houses of Lannister and Stark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Muscae skrev:

Han er nok ute etter å skape splid ja. Det brevet skrev Sansa under sterkt press fra Cersei, men Arya kan jo ikke vite om Sansa mente det hun skriver. Brevet fant jeg på en side, og her er hele teksten:

:ohmy: 

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er stor sjanse for at Cersei lyver om graviditeten for å holde på Jaimes lojalitet.

Anonymkode: 22f65...19d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske de kunne ha flere eller lengre episoder, fordi akkurat nå går alt så fort unna. Skulle gjerne likt å se mer av møtet mellom Tyrion og Jaime. Jon skulle ha dratt rett til Winterfell når han leste at Arya hadde kommet frem. Likte at Jon fikk møte Drogon og at han er en ektefødt Targaryen. 

Endret av Tita92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...