Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er ikke det samme. Zombiene er bare lik som slåss, de kan drepes (igjen) av vanlige våpen. White walkers er de skumle "sjefene". De som tydeligvis trenger nyfødte guttebabyer for å bli flere. De kan ikke drepes av vanlige våpen.Anonymous poster hash: c9966...9ae

White Walkers og Others er det samme jo, det er synonymer. Wights er zombiene.

Vet at det ikke skal være boksnakk her, men det er ikke akkurat en spoiler: i bøkene kalles WW oftest for Others, men i serien bruker de betegnelsen WW mest, sikkert fordi det høres kulere ut.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke det samme. Zombiene er bare lik som slåss, de kan drepes (igjen) av vanlige våpen. White walkers er de skumle "sjefene". De som tydeligvis trenger nyfødte guttebabyer for å bli flere. De kan ikke drepes av vanlige våpen.

Anonymous poster hash: c9966...9ae

Jo, jeg mener bestemt at White Walkers og The Others er det samme, mens zombiene kalles wights.

Skrevet

Vet at det ikke skal være boksnakk her, men det er ikke akkurat en spoiler: i bøkene kalles WW oftest for Others, men i serien bruker de betegnelsen WW mest, sikkert fordi det høres kulere ut.

Det er unektelig litt kulere. Det var kjekt å se at de har blitt ustyrt med rustninger også. Den første White Walker som vi så, da Sam ble skilt fra de andre og så de dødes hær i første sesong, hadde bare et fillete lendeklede eller noe slikt. Det ver definitivt ikke det jeg hadde forventa meg, selv om jeg syns fremstillingen forøvrig var framifrå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok fordi 'the others' ble oppbrukt i Lost.

Anonymous poster hash: 96c5c...b95

Skrevet

Det er nok fordi 'the others' ble oppbrukt i Lost.

F'kin' Lost.

Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Klarte ikke å puste under episoden, og har enda ikke fått tilbake normal puls :sjokkert: Den var bare helt syk. Satt bare å venta på at hun dama skulle dø på en eller annen måte under farvelet med datteren. Fyf.

Men hvem andre i serien er det som har valyrisk sverd? Er det kun Jon, Jamie og Brienne, eller fikk Robb et og(som kanskje finnes et sted enda)?

* Kom på en til :)

Endret av ElizabethTaylor
Skrevet

Klarte ikke å puste under episoden, og har enda ikke fått tilbake normal puls :sjokkert: Den var bare helt syk. Satt bare å venta på at hun dama skulle dø på en eller annen måte under farvelet med datteren. Fyf.

Men hvem andre i serien er det som har valyrisk sverd? Er det kun Jon, Jamie og Brienne, eller fikk Robb et og(som kanskje finnes et sted enda)?

Brienne of Tarth har et valyrisk sverd, ett av to som ble smidd om fra det store valyriske sverdet til Ned Stark. Og jeg tror muligens Jaime har det andre.

Men Longclaw, sverdet til Jon Snow, fikk han av den gamle kommandanten, Jeor Mormont, faren til Jorah.

Ellers er det mye status knyttet til å eie et valyrisk sverd, og mange av de mest innflytelsesrike familiene har ett. Det var til stor irritasjon for Lannisters at de aldri klarte å tilegne seg ett. Ingen ville selge sine sverd til dem, uansett hva de var villig til å betale.

Anyway, innen Stark-klanen er det bare Jon Snow som har et. Og det befinner seg på akkurat riktig sted.

Gjest bruker83924
Skrevet

Brienne of Tarth har et valyrisk sverd, ett av to som ble smidd om fra det store valyriske sverdet til Ned Stark. Og jeg tror muligens Jaime har det andre.

Men Longclaw, sverdet til Jon Snow, fikk han av den gamle kommandanten, Jeor Mormont, faren til Jorah.

Ellers er det mye status knyttet til å eie et valyrisk sverd, og mange av de mest innflytelsesrike familiene har ett. Det var til stor irritasjon for Lannisters at de aldri klarte å tilegne seg ett. Ingen ville selge sine sverd til dem, uansett hva de var villig til å betale.

Anyway, innen Stark-klanen er det bare Jon Snow som har et. Og det befinner seg på akkurat riktig sted.

Takk for svar! :)

Skrevet (endret)

Takk for svar! :)

We aim to please :)

Av og til :twisted:

Endret av Mann 42
Skrevet

Syns forrige episode var litt overrated, 9.9 ifølge IMDB. Det skjedde tross alt ikke noe spesielt..

Men til en annen sak; i episode 7 var det noe jeg ikke skjønte, fordi jeg så episoden uten tekster. Det var da Bronn i fengselet snakket med en av disse Dorne-damene, og plutselig ble dårlig. Det virket som om denne dama visste at han kom til å bli dårlig, siden hun hadde motgiften. Jeg fikk dog ikke med meg dialogen på engelsk, og skjønte ikke hennes aksent.. Kan noen forklare?

• Liker 2
Skrevet

Syns forrige episode var litt overrated, 9.9 ifølge IMDB. Det skjedde tross alt ikke noe spesielt..

Men til en annen sak; i episode 7 var det noe jeg ikke skjønte, fordi jeg så episoden uten tekster. Det var da Bronn i fengselet snakket med en av disse Dorne-damene, og plutselig ble dårlig. Det virket som om denne dama visste at han kom til å bli dårlig, siden hun hadde motgiften. Jeg fikk dog ikke med meg dialogen på engelsk, og skjønte ikke hennes aksent.. Kan noen forklare?

Da de sloss tidligere kuttet hun ham med spydet sitt som hun hadde hatt gift på. Så hun visste det ja.

Skrevet

Da de sloss tidligere kuttet hun ham med spydet sitt som hun hadde hatt gift på. Så hun visste det ja.

Åja, takk for svar ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er jo nettopp Jaimes sverd Brienne har. Det andre er Joffrey sitt, som sikkert har gått videre til Tommen.

• Liker 2
Skrevet

Ahaha, da han begynte med det der trodde jeg først at han bare heva armene som i "so whatcha gonna do, bitch?"  :fnise:

:ler: :ler:

Skrevet

Uuu og den dolken fra tidlig i serien? Men hvem var det som eide den? Littlefinger?

Gjest Haaploes
Skrevet

Klarte ikke å puste under episoden, og har enda ikke fått tilbake normal puls  :sjokkert:  Den var bare helt syk. Satt bare å venta på at hun dama skulle dø på en eller annen måte under farvelet med datteren. Fyf. 

Uhuhu!

Takk for oversikt, for det har ikke jeg tenkt paa i det hele tatt! Naa ble det plutselig enda litt mer spennende. Haha, detaljene i dette universet, altsaa.

Skrevet (endret)

Spydet hennes var forgiftet med en gift som de kalte "The Long Goodbye", og som ikke hadde noen effekt umiddelbart. Men etter en dag eller så, ville man bli akutt dårlig og dø ganske kjapt. Og det fantes bare en motgift. Bronn fikk et lite kutt på armen under kampen før de alle ble arrestert.

Så hun hadde antakelig bare ventet på at Bronn skulle vise symptomer. Bra for ham at hun tydeligvis hadde begynt å like ham litt, da hun begynte å flashe puppene. Hun ble sikkert mildnet av at Bronn er en sånn genuin damevenn at han faller i staver over et par perfekte gazongas og ikke makter å skjule det. Kanskje han ender opp med å gjøre dornier av seg?

Endret av Mann 42
Skrevet

Uuu og den dolken fra tidlig i serien? Men hvem var det som eide den? Littlefinger?

Jeg tror at den egentlig tilhørte ham. Men om jeg ikke husker feil, så var den ment å skulle lede mistanken over på Tyrion. Men det blir ikke avklart før mye senere. Det var en ganske innfløkt sak. Pussig at ikke noen fattet mistanke da en lite kompetent morder ble knepet med en dolk som var verdifull nok til å kjøpe en halv landsby. Det er jo ingen som lager valyrisk stål lenger. Det er bokstavelig talt uvurderlig.

Skrevet

Er det noen som husker hvem som drepte Joffrey?

Skrevet

Er det noen som husker hvem som drepte Joffrey?

Olenna Tyrell med god hjelp av Littlefinger, hvis jeg ikke husker helt feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...