Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke forventet en lykkelig slutt, men Daenerys som «mad queen» er både «rushed», kjedelig og forutsigbart.

Anonymkode: c86d3...1c2

Dette. D&D er så elendige at de ikke klarer å få til noe som helst som virker troverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ligget i kortene lenge.

Anonymkode: d6791...df2

Ja, og så ble det rushet noe til de grader, så det fremstod ekstremt lite troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men man må spør seg,. er slutten vi får den sammen som man George R.R Martin planlegger for bøkene ?

Anonymkode: 35ed5...937

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Howl skrev:

Jeg tror hun innså at hun aldri vil få jerntronen

Hva mener du? Krigen var allerede vunnet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ang at Dany "plutselig klikket". Hun har jo alltid vært brutal på mange vis, men har blitt holdt tilbake av Tyrion, Ser Barristan og selvfølgelig hennes Jorah. Hun korsfestet slaveeierne, har gitt uttrykk for "de kan leve i min nye verden eller dø i sin gamle", ønsket å brenne/angripe KL med en gang hun kom dit, brente en av de adelsfolka i Mereen om jeg husker riktig osv osv osv osv... Hun har jo alltid hatt vold i seg, hun har bare blitt holdt i tøylene av mennesker hun stoler på og elsker. 

Anonymkode: e4464...741

Det er en viss forskjell på å drepe slaveeiere, og tusenvis av uskyldige mennesker. Sorry, jeg kjøper den ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Folk sier at galskapen til Dany kom plutselig men det gjorde den ikke, den har kommet sakte men sikkert siden sesong 1.

Men det har veldig gradevis noe som gjør at folk tror det kom plutselig.

Neida, det er bare det at D&D ikke klarte å gjøre selve overgangen på en god måte, så de måtte finne på en haug med idiotiske ting for å rushe gjennom det.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvorfor drepe Varys? Javisst konspirerte han og spredde sannheten om John, men er ikke John og Tyrion like skyldig i foræderi?

Varys prøvde å fjerne henne fra makten. Det gjorde ikke Jon og Tyrion.

Sitat

3. Clegane Bowl var skuffende

Men de måtte ha det med fordi det var så mange fans som ønsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.15, Nazak skrev:

Synes også at Cersei ikke fikk en verdig død, begravet under en kollaps med mannen hun elsket. Fra å ha bygd opp hennes karakter som en av de mest kyniske, ondskapsfulle til å la henne få alt hun noen gang kunne ønske seg på slutten. Det hadde vært mer rettferdig om hun døde alene - at hun mistet alt.

Jeg synes ikke døden hennes var så ille. Hun mistet jo alt. Hun ble redusert fra en mektig dronning til flyktende dødsdømt i løpet av ganske kort tid. En lite glamorøs død, med med et innslag av menneskelighet fra hennes side. Hun har jo vært en iskald dronning hittil i sesongen. I sine siste øyeblikk mister hun masken hun har hatt på seg og viser sårbarhet.

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Tror egentlig han må ha misforstått noe her. Kanskje grrm sa han ikke skulle utgi bøkene for lenge siden da han/ de fortsatt trodde han ville bli ferdig før serien, men jeg tror ikke de kan faktisk være ferdige? Dette blir sannsynligvis avklart ganske kjapt om det er sant eller ikke, ville jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx skrev:

Hva mener du? Krigen var allerede vunnet.

Jeg tror ikke hun får beholde jerntronen, og det tror jeg også hun har blitt klar over. Ryktet om Jon Snow aka den rettmessige kongen sprer seg jo, han er elsket av folket, hun derimot er alene uten kjennskap eller lojalitet i Westeros. Jeg tar nok mest sannsynlig feil, jeg har ikke vært flink til å gjette meg til handlingen tidligere i serien. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, jabx skrev:

Jeg synes ikke døden hennes var så ikke. Hun mistet jo alt. Hun ble redusert fra en mektig dronning til flyktende dødsdømt i løpet av ganske kort tid. En lite glamorøs død, med med et innslag av menneskelighet fra hennes side. Hun har jo vært en iskald dronning hittil i sesongen. I sine siste øyeblikk mister hun masken hun har hatt på seg og viser sårbarhet.

Holy shit, nå står ikke verda til påske, for her er vi faktisk helt enig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde nå i nest siste episode var overhodet ikke troverdig. Ok at hun kunne bli sint å brenne ned et par hus i affekt, men ikke hele byen. Denne sesongen er en tragedie. Terningkast 3.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1. Hvorfor drepe Varys? Javisst konspirerte han og spredde sannheten om John, men er ikke John og Tyrion like skyldig i foræderi?

Anonymkode: 9c08d...29e

Sjekk de andre svarene du har fått angående det at Varys prøver å avsette Dany i motsetning til de andre. Det sier jo alle karakterene rett ut. 

Men sjekk også:

Nothing? She won't eat. [] We'll try again at supper. I think they're watching me. - Who? - Her soldiers. Of course they are. That's their job. What have I told you, Martha? The greater the risk, the greater the reward. Go on. They'll be missing you in the kitchen. Read more: https://www.springfieldspringfield.co.uk/view_episode_scripts.php?tv-show=game-of-thrones&episode=s08e05

Varys får en av sine små hjelpere til å prøve å gi mat til Dany. Om det kun handlet om omtanke for Dany så hadde det vel ikke vært hysjhysj. Da hadde ikke jenta snakket om risiko og Varys om at  de på kjøkkenet vil reagere på at hun er borte derfra. Tipper Varys prøver å forgifte Dany. 

Man ser også at Dany ikke vil spise maten hun får. Er det fordi hun ikke er sulten eller er det nettopp fordi hun frykter å bli forgiftet?

Er nok også et lite nikk til sesong 1:

Ned: Poison is a woman's weapon.
Pycelle: Yes. Women, cravens... and eunuchs.

Anonymkode: b0541...93f

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste sesongene tenkt Jon Snow ville passet som konge. Men hvis han fortsatt nå etter flammebade fortsatt begjærer eller elsker Danerys er jeg redd det blir hans undergang. Da vil jeg faktisk vurdere Arya Stark som dronning. Hvordan hun prøvde å redde de uskyldige var bare skikkelig wow. Eller Sansa Stark siden hun allerede har erfaring med å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv hadde jeg likt at serien ga oss mer info om Varys. Noe mer enn: "for the good of the realm".

Anonymkode: b0541...93f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
52 minutter siden, jabx said:

Varys prøvde å fjerne henne fra makten. Det gjorde ikke Jon og Tyrion.

Men de måtte ha det med fordi det var så mange fans som ønsket det.

Men John sverget val at han ikke skulle fortelle noen om sitt opphav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, jabx skrev:

Jeg synes ikke døden hennes var så ikke. Hun mistet jo alt. Hun ble redusert fra en mektig dronning til flyktende dødsdømt i løpet av ganske kort tid. En lite glamorøs død, med med et innslag av menneskelighet fra hennes side. Hun har jo vært en iskald dronning hittil i sesongen. I sine siste øyeblikk mister hun masken hun har hatt på seg og viser sårbarhet.

Nei det viste bare hvor feig hun egentlig var.

Anonymkode: 35ed5...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men John sverget val at han ikke skulle fortelle noen om sitt opphav?

Nei, han sa at han måtte fortelle det til familien sin.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke det var rart at Dany plutselig klikka. Hun så hvordan alle så på Jon etter klokkene ringte. Han fikk enda mer beundring fra folket, det var i grunn han som fikk de til å overgi seg. Og da ble hun forbannet. Jon som kommer til å ta fra henne tronen, som ikke elsker henne, som ikke vil kysse henne. Hun er emosjonell og forbannet. Og har ild! Ikke en god kombo. 

Synes heller ikke det var rart at Arya ble satt ut av det som skjedde i infernoet i KL. Hun er jo vant til en til en kamp, ikke bygg som raser, brann overalt, døde og døende barn og uskyldige rundt seg. Ikke rart å miste fokus da. 

Jeg håper at Tyrion blir konge til slutt. Den siste av Lannisterne, fordi Dany og Jon av en eller annen grunn ikke ender på tronen. Tyrion er smart og vil det gode for folket. Det hadde også vært et siste føkkoff til familien sin som aldri har godtatt han. Sansa og Tyrion kunne hatt et godt samarbeid.  Da blir det jo happy ending da. Og det tror jeg egentlig ikke det blir. Men hvem vet. 

Men han blonde karen som truet Tyrion og Jamie sist gang, lurer på hva som skjer med han. (sorry jeg er skikkelig dårlig på navn)

Endret av Mynona
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...