Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Howl said:

Først og fremst synes jeg bare synd på Dany. Hun har vært en av mine favoritter gjennom serien, og er det fortsatt til tross for hennes handling i ep. 5. Det at hun begynte å gråte fortvilet før hun fløy avgårde for å brenne byen sier meg at hun ikke har det bra i det hele tatt og så ingen god slutt uansett. Jeg er veldig spent på hvordan det blir siste episode. Jeg håper Jon havner på tronen og forbereder meg på at han dreper Dany i siste episode. 

:blink:

Greit at Dany ikke har det noe kjekt, men litt spesielt å dra frem det i samme setning som hun brenner ned en by med uskyldige mennesker. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge en leak så er det

Spoiler

Bran

som ender opp på tronen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Aaargh, dette er overhodet ikke troverdig, at Dany plutselig skulle klikke SÅ fullstendig. Sorry. Det kjøper jeg bare ikke. Det burde de bygget mye bedre opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Albbas said:

Aaargh, dette er overhodet ikke troverdig, at Dany plutselig skulle klikke SÅ fullstendig. Sorry. Det kjøper jeg bare ikke. Det burde de bygget mye bedre opp. 

Det har ligget i kortene lenge.

Anonymkode: d6791...df2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi bort fra at episodenes 'regler' endrer seg kontinuerlig -> slagene blir vunnet fordi det er skrevet slik, ikke pga taktikk som i bøkene, så er jeg positivt overrasket.

Synes samtlige karakterers handlinger passer inn i deres utvikling. Har nesten akseptert det faktum at hele denne sesongen virker som en forhastet farse, så det var kjekt å ha noe som hang på greip.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg har forsvart de siste episodene, har har ikke syntes at de har vært så ille (selv om det har vært litt kjedelig med plot-armor osv), men nå vet jeg virkelig ikke helt. Jeg syns Jon var den det var mest interessant å følge med på i denne episoden, for jeg ser for meg at han ikke kan stå for dette. Det var ikke dette han sa ja til. Så hans rolle i siste episode er jeg litt spent på. 

Alle de andre.. Jeg vet ikke. 

Og hva var vitsen med hele reisen til Dany når hun bare brenner alt ned? Inkl Red Keep, som hun har ventet på å overta? Sykt fett å være dronning over en haug med aske. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

"Slik det kan virke som så, er kampen mellom Fire & Ice, mellom jon snow og dany. Helt til slutt. Så neste episode mister cersei makten og/eller livet, og siste episode står mellom dany (den onde mad queen) og jon (den gode, snow)

På en annen side, jon er jo ikke en snow egentlig, så kanskje arya og sansa (med varys ?) blir den Nye Gode generasjonen? Jon dør i kampen mot cersei, og sansa/arya stiger frem, den ene klok, de andre dyktig til å sloss."

------skrev jeg forrige gang som ikke ble postet pga oppdatering til KG...

-----------

Hadde feil om Varys. Synd. 

Bran må jo ha noe mer enn bare sitte i stolen sin? Hvor ble det av Arya, krigeren? 

Siste episode: Dany dør, jon dør? Arya på tronen??? ingen på tronen med arya som en king of the Northerns? sansa på tronen?

Håper ikke bran dukker opp med noe "smart ass", passive fjotten, og havner på tronen. Hvis han ikke har "sett det hele tiden" og derfor ikke løftet en finger.

Synd med brenningen av hele bye. Hvorfor??? Forsto ikke det helt, dany har vært taktisk tidligere og nå bare.... ja ja, la oss brenne alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, tranedatter said:

"Slik det kan virke som så, er kampen mellom Fire & Ice, mellom jon snow og dany. Helt til slutt. Så neste episode mister cersei makten og/eller livet, og siste episode står mellom dany (den onde mad queen) og jon (den gode, snow)

På en annen side, jon er jo ikke en snow egentlig, så kanskje arya og sansa (med varys ?) blir den Nye Gode generasjonen? Jon dør i kampen mot cersei, og sansa/arya stiger frem, den ene klok, de andre dyktig til å sloss."

------skrev jeg forrige gang som ikke ble postet pga oppdatering til KG...

-----------

Hadde feil om Varys. Synd. 

Bran må jo ha noe mer enn bare sitte i stolen sin? Hvor ble det av Arya, krigeren? 

Siste episode: Dany dør, jon dør? Arya på tronen??? ingen på tronen med arya som en king of the Northerns? sansa på tronen?

Håper ikke bran dukker opp med noe "smart ass", passive fjotten, og havner på tronen. Hvis han ikke har "sett det hele tiden" og derfor ikke løftet en finger.

Synd med brenningen av hele bye. Hvorfor??? Forsto ikke det helt, dany har vært taktisk tidligere og nå bare.... ja ja, la oss brenne alle.

Regner med at Jon dreper Danny, men han vil ikke blir konge og drar nordover etter Ghost, så blir Bran konge.

Anonymkode: d6791...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Albbas skrev:

Om du har fulgt med så har de bygget det opp siden sesong 1.

Anonymkode: 35ed5...937

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, tranedatter skrev:

. Helt til slutt. Så neste episode mister cersei makten og/eller livet,

Er du på episode 4 ?

Spoiler

Siden alt det skjedde nå i episode 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke forventet en lykkelig slutt, men Daenerys som «mad queen» er både «rushed», kjedelig og forutsigbart. Skulle ønske de valgte en annen vri. Synes det er kjedelig og «safe» om Jon ender opp på tronen.

Anonymkode: c86d3...1c2

Hvilken vri skulle de ellers valgt da for å ikke gjøre det forutsigbart? For det finnes populære fan teorier som går i absolutt alle retninger, så man kan jo argumentere for at det ville føltes «forutsigbart» hva enn slags retning de hadde gått. 

Når det gjelder Dany, så har jo faktisk dette ligget i kortene helt dra sesong 2, med mange klare og tydelige tegn og hint underveis i sesongene på at dette ble utfallet. Dany hadde til og med et syn om hennes skjebne, for 6 sesonger siden. Men folk hadde klaget nøyaktig like mye uansett hvilket utfall Dany ville hatt. 

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det ligger i kortene at Arya knerter daenerys i siste episode. Håper også Jon dør og at Tyrion blir Kung. Om det går i boks, så er den siste episoden god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er Jon som kommer til å ta livet av Daenerys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, frabergen skrev:

28ECB72C-4F70-4878-9973-C618B8FD8BFF.jpe 

En liten overdrivelse synes jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, loveli said:

Arya har hele tiden sagt at hun skal "kill the queen", kanskje det heller blir Dany enn Cercei?

Uansett så håper jeg ikke det da hun allerede har fått drept NK. Har sagt tidligere i tråden at jeg ikke ønsker én helt i denne serien, det blir for hollywood.

Hun dama i rødt sa jo at Arya skulle lukke brune, blåe og grønne øyne. Kan være at grønne øyne viser til Dany  Når det er sagt så er jo disse profetiene noe som ikke følges slavisk(og bra er det!).  

Anonymkode: 0c089...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 hours ago, loveli said:

Euron traff dragen, spente opp scorpionen igjen og traff dragen på nytt sist episode, men nå fikk han ikke til mer enn ett dårlig skudd, selv rett forfra mot Dracarys... Dracarys fløy lenge over flåten uten noe mer fare.

Drogon?

Håper ærlig talt at han er den eneste gjenlevende i byen og brenner opp hele den forbaska jerntronen!

Jeg har gått fra å glede meg til episodene til å vente på at serien skal være overstått :P

Anonymkode: ef011...16a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om du har fulgt med så har de bygget det opp siden sesong 1.

Nei de har ikke bygget det opp på en troverdig måte, for det skjedde veldig brått. Det var jo ikke sjokkerende, fordi vi har fått disse hintene, men det var IKKE troverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Albbas skrev:

Nei de har ikke bygget det opp på en troverdig måte, for det skjedde veldig brått. Det var jo ikke sjokkerende, fordi vi har fått disse hintene, men det var IKKE troverdig. 

Hvorfor var det ikke troverdig? 

Du skriver jo to helt motsiende ting, «ikke bygget det opp på en troverdig måte, for det skjedde veldig brått» for så å si «det var jo ikke sjokkerende, fordi vi har fått disse hintene».  

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, megda said:

Tenker det ligger i kortene at Arya knerter daenerys i siste episode. Håper også Jon dør og at Tyrion blir Kung. Om det går i boks, så er den siste episoden god.

Ja, da snur Arya 360 grader igjen.

Hun har blitt trent til en iskald og grusom morder som stakk ut øynene på Ser Trant og så stakk han gang på gang, til hun skar over halsen hans, skar over halsen over på gamle Frey og forgiftet hele Frey-klanen, drepe en masse WW og NK, til å bli en vanlig tenåring som springer rundt i byen.

For ikke å glemme at hun serverte gamle Frey kjøttet av hans egne sønner i en pai.

Hvor mange andre har Arya drept? https://www.thewrap.com/game-of-thrones-everyone-arya-stark-killed-night-king-season-8/

Arya denne episoden:

- Jeg har kommet for å drepe Cersei

- Jenta mi, du vil ikke bli som meg

- Takk, Sandor

- Løpe fra drageild

- Nærbilde av redde barn

- Løpe fra drageild

- Brente kropper

- Brente barn

- Løpe fra drageild

- Falle og bli tråkket på

- Mer tragisk død for barn + mor

- Brente kropper, hender, leker, mer brente lik, masse brente lik

- Våkne dekket av aske

- Hvit hest som har overlevd og ikke blitt livredd og galoppert bort

- Ri gjennom asken og ut av byen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...