Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4401 Del Skrevet 9. mai 2019 Fun fact: GRRM selv hyller i disse dager Endgame, bla for god skriving. Jeg er Marvel-fan selv jeg, så jeg skal ikke krangle på hyllesten. Men jeg synes det er interessant å se at GRRM selv altså hyller en film som har mange av de samme trekkene som folk her kritiserer D&D for. Jeg skal ikke utdype for mye hva jeg sikter til, for jeg vil ikke spoile Endgame, men altså.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 9. mai 2019 #4402 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, jabx skrev: Leser du faen ikke hva jeg skriver engang? Folk er ikke "fornærmet" fordi det skjer noe de ikke forventet, men fordi det gjøres på en elendig måte. Det meste av kritikken er velplassert og legitim. Bortforklaringene som prøver å forsvare de ubrukelige serieskaperne er derimot 99,99% svada. Det er de samme som står bak serien nå som da den var bra, men da den var bra hadde de bøkene og GRRM å støtte seg på. Da de ikke kunne jukse lenger og måtte finne på noe selv, falt alt fra hverandre og avslørte hvor ubrukelige de i realiteten er. Serien feiler som en eneste lang film. Den henger jo ikke sammen. Avslutningen på serien er ikke kokt opp på helium mens D&D runket på dass! Fra starten av sesong 1, var alle karaktertrådene bestemt og lagt ferdig, i samråd med Martin. Noen bi-karakterer fikk de frihet til å gjøre egne ting med. Allt som skjer i denne serien slik det var tenkt fra start. Du driter deg ut med bastantheten din her. Fint at du missliker de siste sesongene, men se nå helheten. Det blir som å se Braveheart. Du eeeelsker filmen, men hatet de siste 10 minuttene, så du kjefter og klager på hvor ubruklig Mel Gibson er som regissør og filmskaper! Da er det litt mangel på innsikt i hvor krevende det er å bare ha ansvar for en to timer lang film. Se for deg hva som kreves i en 8 sesongs TV serie til milliarder!! Det værste jeg ser på nett er geekfans som tror de selv kunne gjort jobben bedre enn både Spielberg og James Cameron (X3 Facepalm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4403 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det merkelig? Det som er merkelig er å rose dem for jobben med de siste sesongene på bakgrunn av jobben de gjorde med de første sesongene. Det gir jo absolutt ingen mening. D&D gjorde en fremragende jobb med å filmatisere bøkene, men mindre god jobb når de skulle avslutte serien og skulle lage en historie som ikke kan bygge på bøkene. Anonymkode: 0c089...a65 Det er merkelig fordi påstander som De ER ubrukelige eller, for å sitere en YT film jeg nylig så, D&D sucks, gir null rom for å nyansere eller å se både pros and cons. Det er aggressive personangrep, ikke seriøs kritikk av deler av verket. De har heller ikke bare satt opp et kamera og filmet handlingen fra bøkene, det er en adaptasjon. Og en god adaptasjon er det også. Og som sagt, hovedtrekkene fra slutten skal være GRRMs tankegods. Hvor mye som er forskjellig vet vi ikke før vi eventuelt får bøker å sammenligne med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4404 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, HarryDotter said: Avslutningen på serien er ikke kokt opp på helium mens D&D runket på dass! Fra starten av sesong 1, var alle karaktertrådene bestemt og lagt ferdig, i samråd med Martin Nei, slutten på serien var ikke gitt i sesong 1 av grrm. For eks har D&Dsagt at de bestemte at arya skulle være den som drepte NK i sesong x. Husker ikke nøyaktig hvilken, kanskje 2. Men det var en avgjørelse de tok. D&D har ikke tatt samme avgjørelser om hvordan serien skal slutte som grrm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4405 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, HarryDotter skrev: Avslutningen på serien er ikke kokt opp på helium mens D&D runket på dass! Fra starten av sesong 1, var alle karaktertrådene bestemt og lagt ferdig, i samråd med Martin. Noen bi-karakterer fikk de frihet til å gjøre egne ting med. Allt som skjer i denne serien slik det var tenkt fra start. Du driter deg ut med bastantheten din her. Fint at du missliker de siste sesongene, men se nå helheten. Det blir som å se Braveheart. Du eeeelsker filmen, men hatet de siste 10 minuttene, så du kjefter og klager på hvor ubruklig Mel Gibson er som regissør og filmskaper! Da er det litt mangel på innsikt i hvor krevende det er å bare ha ansvar for en to timer lang film. Se for deg hva som kreves i en 8 sesongs TV serie til milliarder!! Det værste jeg ser på nett er geekfans som tror de selv kunne gjort jobben bedre enn både Spielberg og James Cameron (X3 Facepalm) Jeg får flashbacks til fansen som var sinna på hver eneste endring Peter Jackson gjorde. Ellers et knakende godt innlegg, og poenget med å se det som en 80 timer lang film er godt. Vi er i sluttspillet, da går det raskere. Dette blir som de kritikerne som for et år siden kritiserte Infinity war for å ikke bruke nok tid på å introdusere karakterene, og for at handlingen gikk fort. Nei, sier du det? Kan det komme av at de har lagt 375 filmer for å bygge opp til denne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4406 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Nei, slutten på serien var ikke gitt i sesong 1 av grrm. For eks har D&Dsagt at de bestemte at arya skulle være den som drepte NK i sesong x. Husker ikke nøyaktig hvilken, kanskje 2. Men det var en avgjørelse de tok. D&D har ikke tatt samme avgjørelser om hvordan serien skal slutte som grrm Ja, men for N’te gang, det er ingen NK i bøkene pr nå! En karakter som serien har laget må serien også bestemme hvordan de skal drepe, eller hvem som skal drepe! GRRM virker om noe lunken til hele NK. Og GRRM har selv uttalt at han ga dem detaljene for de siste bøkene og slutten over flere dager. L+R er pr nå ikke avslørt i bøkene, så det er ett eksempel på noe av veien videre de har visst om fra starten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 9. mai 2019 #4407 Del Skrevet 9. mai 2019 17 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Tuller du? D&D brukte bøkene i de første sesongene. Kvaliteten har blitt betydelig dårligere ettet at de måtte skrive på egen hånd. Så Martin døde og de har fomlet i mørket siden det?? Du fikk ikke med deg at D&D har diskutert allt av plot utfall med Martin? Da skriver man ikke "allt på egenhånd". Folk forstår ikke at Martin selv har godkjent dette. Dere har hengt dere fast i at "bøkene er ikke ferdige så da er resten bæsj!" Sesong 8 tilsvarer de siste 20 minuttene i en action/drama/thriller. Da skal allt av intriger, drama og karaktertråder konkluderes. Bare at dette er en tv serie som har gått i snart 8 år! Personlig skulle jeg ønske det ble 10 sesonger. Da ville vi fått bedre tid til å nøste opp allt som skjer bedre. At ting føles rushed og litt for lettvindt nå, vil jeg tro skyldes nettopp det. At de ble enige om å avslutte litt for brått med lengre episoder på 8 sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4408 Del Skrevet 9. mai 2019 6 timer siden, ops2 skrev: Stakkars Daenerys. Til tross for alt Cersei og Euron har gjort mot henne, skal hun fremdeles forhandle, mener Tyrion og Varys. Tyrion og Varys er ubrukelige. Alt de kan er å konspirere. Og nå som hun er forbannet (noe annet ville vært meget rart), så fremstilles hun som en mad queen. Det ødelegger serien for meg hvis de nå skal gjøre henne gal. Anonymkode: 15840...4fd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 9. mai 2019 #4409 Del Skrevet 9. mai 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke merkelig at begge kvnnene Daenerys og Cersei blir framstilt som onde og sinnsyke. Anonymkode: 35ed5...937 Ingen av de blir framstilt som sinnsyke og Danny blir ikke framstilt som ond, bare at hun har mørke sider. Vil forøvrig minne om at det er en eller to av mennene i serien som også har blitt framstilt som noe annet en kosebamser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4410 Del Skrevet 9. mai 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: 😅 Er jo spent på slutten, men det føles litt sånn. Spesielt denne sesongen. Anonymkode: bf747...b08 LOL. Ender vel med at Bran våkner etter fallet ned fra tårnet og oppdager at alt bare var en drøm. Anonymkode: 0c089...a65 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 9. mai 2019 #4411 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL. Ender vel med at Bran våkner etter fallet ned fra tårnet og oppdager at alt bare var en drøm. Anonymkode: 0c089...a65 Hvis det skjer så har jeg en tatovering jeg må covre 😡😂😂 Endret 9. mai 2019 av Rørleggerfrue 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4412 Del Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, Rørleggerfrue said: Hvis det skjer så har jeg en tatovering jeg må covre 😡😂😂 Hva har du tatovering av? Anonymkode: 0c089...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 9. mai 2019 #4413 Del Skrevet 9. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du tatovering av? Anonymkode: 0c089...a65 Tekst bare. 😊 Valar morghulis og Valar dohaeris på hvert sitt "sted" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4414 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, Rørleggerfrue said: Tekst bare. 😊 Valar morghulis og Valar dohaeris på hvert sitt "sted" Takk! Får håpe serieskaperne får til en slutt som innebærer at tatoveriene dine får overleve. Anonymkode: 0c089...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 9. mai 2019 #4415 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk! Får håpe serieskaperne får til en slutt som innebærer at tatoveriene dine får overleve. Anonymkode: 0c089...a65 Håper jeg også, for er alt en drøm så har jeg ikke noe valg 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4416 Del Skrevet 9. mai 2019 58 minutter siden, HarryDotter skrev: Så Martin døde og de har fomlet i mørket siden det?? Du fikk ikke med deg at D&D har diskutert allt av plot utfall med Martin? Da skriver man ikke "allt på egenhånd". Folk forstår ikke at Martin selv har godkjent dette. Dere har hengt dere fast i at "bøkene er ikke ferdige så da er resten bæsj!" Sesong 8 tilsvarer de siste 20 minuttene i en action/drama/thriller. Da skal allt av intriger, drama og karaktertråder konkluderes. Bare at dette er en tv serie som har gått i snart 8 år! Personlig skulle jeg ønske det ble 10 sesonger. Da ville vi fått bedre tid til å nøste opp allt som skjer bedre. At ting føles rushed og litt for lettvindt nå, vil jeg tro skyldes nettopp det. At de ble enige om å avslutte litt for brått med lengre episoder på 8 sesong. Nå er det jo også en grunn til at D&D var pent nødt til å korte ned på sesongen, og avslutte i denne sesongen, og der er økonomi. D&D kan ikke bare gjøre som de vil, de er bundet av HBO og må forholde seg til det de får godkjent av budsjett osv. Anonymkode: aba6f...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4417 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: D&D gjorde en fremragende jobb med å filmatisere bøkene, men mindre god jobb når de skulle avslutte serien og skulle lage en historie som ikke kan bygge på bøkene. Anonymkode: 0c089...a65 Ja, man kan sikkert si at de er flinke til å ta noen andres historie og overføre det til TV-skjermen, men de er elendige til å lage en egen historie. Litt som Nintendo, for å ta et helt annet eksempel. De er ekstremt flinke til å lage spill med meget god spillbarhet, men helt elendige til å lage spill med en god storyline. At noen er gode til en ting betyr ikke at de er gode til alt mulig annet rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 9. mai 2019 #4418 Del Skrevet 9. mai 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det jo også en grunn til at D&D var pent nødt til å korte ned på sesongen, og avslutte i denne sesongen, og der er økonomi. D&D kan ikke bare gjøre som de vil, de er bundet av HBO og må forholde seg til det de får godkjent av budsjett osv. Anonymkode: aba6f...0b6 Helt riktig. Det forstår jeg godt. Tipper de ville dradd det litt mer ut om de fikk bestemme selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4419 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, HarryDotter skrev: Avslutningen på serien er ikke kokt opp på helium mens D&D runket på dass! Fra starten av sesong 1, var alle karaktertrådene bestemt og lagt ferdig, i samråd med Martin. Noen bi-karakterer fikk de frihet til å gjøre egne ting med. Allt som skjer i denne serien slik det var tenkt fra start. Du driter deg ut med bastantheten din her. Fint at du missliker de siste sesongene, men se nå helheten. Det blir som å se Braveheart. Du eeeelsker filmen, men hatet de siste 10 minuttene, så du kjefter og klager på hvor ubruklig Mel Gibson er som regissør og filmskaper! Da er det litt mangel på innsikt i hvor krevende det er å bare ha ansvar for en to timer lang film. Se for deg hva som kreves i en 8 sesongs TV serie til milliarder!! Det værste jeg ser på nett er geekfans som tror de selv kunne gjort jobben bedre enn både Spielberg og James Cameron (X3 Facepalm) Det er du som ikke ser helheten. Du ser deg blind på den første delen av serien, der de har noen andres historie å basere seg på. Og da mener du at fordi det gikk greit så må det bety at nå som de ikke lenger har noen andre som kan lage historien for seg så må det også være bra. Ulogisk og tåpelig. Nei, alt som skjer i serien er ikke slik det var tenkt fra start, fordi serien nå ikke lenger har bøkene å basere seg på. Jeg har aldri sagt at jeg kunne gjort jobben bedre. Men selv jeg klarer å se hvor elendige D&D er. Og dine paniske forsøk på å forsvare dem blir bare latterlige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4420 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Vampen skrev: Det er merkelig fordi påstander som De ER ubrukelige eller, for å sitere en YT film jeg nylig så, D&D sucks, gir null rom for å nyansere eller å se både pros and cons. Det er aggressive personangrep, ikke seriøs kritikk av deler av verket. De har heller ikke bare satt opp et kamera og filmet handlingen fra bøkene, det er en adaptasjon. Og en god adaptasjon er det også. Og som sagt, hovedtrekkene fra slutten skal være GRRMs tankegods. Hvor mye som er forskjellig vet vi ikke før vi eventuelt får bøker å sammenligne med. At de har klart å lage TV-serie av bøkene betyr ikke at de er flinke til å lage sin egen historie. Når de ikke lenger har bøkene til å lage historien for seg, så faller alt sammen som et korthus. Hvor mange ganger skal man måtte påpeke dette før du tar det til deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå