jabx Skrevet 9. mai 2019 #4381 Del Skrevet 9. mai 2019 5 timer siden, Isambard skrev: Nei. Spennende fordi det er ganske åpent hvordan det ender. Jeg er enig i mye av kritikken, og særlig det med plot-armour. Unødvendig rett og slett. Jeg synes kritikken går over alle støvleskaft. Folk har fått alt for mye tid til å spekulere, og har drømt opp fanteorier som er mye mer kompliserte og enn serien noensinne har vært. (Det som har skjedd utenfor Westeros har hele tiden vært tegneserieaktig mener jeg). Fansen mener de vet bedre enn serieskaperen og forfatteren hvordan serien "egentlig" er, siden de har brukt så mye tid på å fantasere. Tull og tøys. Jeg har ikke drømt opp noe som helst, og har ikke lest noe særlig eller holdt meg oppdatert på fanteorier. Men når vanlige fans klarer å tenke seg en bedre historie enn skaperne selv så er det noe alvorlig galt... Det er helt håpløst av deg å forsvare og bortforklare hvor elendig serien har blitt med "det er skaperne som vet hvordan den egentlig er". De vet jo åpenbart ikke det siden de ikke er i stand til å følge opp slik serien startet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4382 Del Skrevet 9. mai 2019 Jeg reagerte mest på at de har brukt så mye tid på detaljer på våken, platform, green screens osv... Men totalt misset bosetning utenfor murene. Omtrent alle festede byer i middelalderen hadde mye bosetning og bygg utenfor murene, byen vokste av folk som ikke hadde råd eller plass til hus og verksteder inne i byen. De startet inntil muren for trygghet og spredte seg utover. Her var sterilt. Knapt nok en tråkket vei. De burde lagt noen bygninger utenfor også. Ikke nødvendigvis folk, de hadde bok rømt inn, men at det ligger noen smier og "slum" - hus, beitegjerder, områder for å sette hester tilhørende vakter, osv osv... De misser så vanvittig mange detaljer! Som de var så flinke til i starten. Anonymkode: bf747...b08 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4383 Del Skrevet 9. mai 2019 Innlegget over er om muren til Kings Landing i ep 4. Anonymkode: bf747...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4384 Del Skrevet 9. mai 2019 6 hours ago, Aragorn ll Elessar said: Jeg tror det ville ha vært mye bedre om sesong 7 og 8 hadde 10 episoder slik som sesong 1-6. Ja, men redd de da bare hadde gjort akkurat det samme som nå bare med noen ekstra episoder som ikke bidro til avslutningen på historien. Serieskaperne har jo fått 80 episoder på nesten en time hver. De burde klart å slippe å rushe slutten. Anonymkode: 0c089...a65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4385 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, Vampen said: D&D har hatt noe med alle sesongene å gjøre, de er serieskaperne. De samme D&D som alle nå kritiserer ikke bare skapte serien, men har skrevet de alle fleste episodene siden sesong 1. GRRM har skrevet en og annen episode, men de er få. Episoden du sikter til er episode 4 i sesong 4, og den er skrevet av Bryan Cogman. Mens D&D har skrevet 7 av de 10 episodene i den sesongen. Og alle de potensielle spin offene er prequels. Jeg visste ikke at D&D hadde vært med så lenge. Det er litt trist. Hadde de vært nye folk som kom inn på de to siste sesongene, kunne jeg sagt at de hadde ikke noe forhold til serien. Quote But have you read the final scripts for the season, or have you detached yourself? No, I haven’t read the scripts, although I’ve had meetings with David and Dan where we’ve discussed stuff. So you’re gonna be somewhat surprised by their ending then, perhaps … Well, to a degree. I mean, I think … the major points of the ending will be things that I told them, you know, five or six years ago. But there may also be changes, and there’ll be a lot added. https://www.rollingstone.com/tv/tv-features/george-r-r-martin-on-the-stark-sisters-and-ending-game-of-thrones-813890/ Så ja, hovedpunktene vil stemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4386 Del Skrevet 9. mai 2019 5 timer siden, ops2 skrev: Tyrions utvikling er elendig. Det er ingen søskenkjærlighet mellom han og Cersei. Likevel er han helt på styr fordi "uskyldige kan dø". Sier han som brente opp hele Stannis' flåte i slaget ved Blackwater. Hva har det at han er på styr fordi uskyldige på død med søskenkjærlighet mellom ham og Cersei å gjøre? Og det er en stor forskjell på å drepe haugevis av sivile/uskyldige, og å angripe og ødelegge en hær. Eller mener du at i en krig så er det irrelevant om personen du dreper er soldat eller sivil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4387 Del Skrevet 9. mai 2019 Kan dere ikke slutte å snakke om det dere har lest som er lekket? Har null behov for å lese at slutten blir sååå ræva hvis den slutter sånn. Dere spoiler uten å spoile! Anonymkode: 8e5f8...436 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4388 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Kan dere ikke slutte å snakke om det dere har lest som er lekket? Har null behov for å lese at slutten blir sååå ræva hvis den slutter sånn. Dere spoiler uten å spoile! Anonymkode: 8e5f8...436 Enig. Anonymkode: 0c089...a65 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4389 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 16 minutter siden, ops2 skrev: Jeg visste ikke at D&D hadde vært med så lenge. Det er litt trist. Hadde de vært nye folk som kom inn på de to siste sesongene, kunne jeg sagt at de hadde ikke noe forhold til serien. https://www.rollingstone.com/tv/tv-features/george-r-r-martin-on-the-stark-sisters-and-ending-game-of-thrones-813890/ Så ja, hovedpunktene vil stemme. Altså, de har jo ikke bare vært med, de er seriens skapere. Uten D&D hadde vi ikke hatt TV-serien GoT. Det var de som tok kontakt med GRRM for å spørre om lov til å lage en adaptasjon. Det er de som klart å selge piloten til HBO, og det er de som både har skrevet og produsert nesten hele serien. Serien er deres verk, basert på bøkene til GRRM. Så det er merkelig å se på at fansen nå river dem i fillebiter og skriver om hvor ubrukelige de er, når det er de samme folka som lagde sesongene som hylles og som har sørget for at vi i det hele tatt har serien. https://www.google.no/amp/s/amp.businessinsider.com/how-game-of-thrones-showrunners-got-the-job-2016-4 Jepp, jeg vet. Endret 9. mai 2019 av Vampen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4390 Del Skrevet 9. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier det bare... hvis det blir som det er leaked... da har de ødelagt ALT! Det er den lameste slutten noen gang.. Anonymkode: 60c27...9ac Kan du ikke la være å kommentere slutten, eventuelt legge det i spoilere? Det du gjør nå er å komme med hint, og det er sikkert en del her (meg inkludert) som ikke vil ha noen hint. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4391 Del Skrevet 9. mai 2019 42 minutter siden, Vampen skrev: D&D har hatt noe med alle sesongene å gjøre, de er serieskaperne. De samme D&D som alle nå kritiserer ikke bare skapte serien, men har skrevet de alle fleste episodene siden sesong 1. GRRM har skrevet en og annen episode, men de er få. Episoden du sikter til er episode 4 i sesong 4, og den er skrevet av Bryan Cogman. Mens D&D har skrevet 7 av de 10 episodene i den sesongen. Jeg ser at du forsvarer dem med nebb og klør, men alt du skriver er irrelevant da de i starten hadde bøkene som hjelp, og GRRM hjalp vel også til. Etter hvert ble det mindre materiale fra bøkene, og GRRM trakk seg mer og mer ut. Da raknet det hele, og viste virkeligheten: Hvor ubrukelige serieskaperne er. D&D som alle kritiserer nå skapte serien, og hadde god hjelp fra både GRRM og bøkene i begynnelsen. Da dette begynte å ta slutt, kunne man også se hvor flinke de egentlig var. Og det viser seg at de er elendige. Å prøve å forsvare dem med at "de lagde serien" er tåpelig. De har alltid vært udugelige. De klarte bare å skjule det bedre da de hadde hjelpemidler tilgjengelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HarryDotter Skrevet 9. mai 2019 #4392 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 45 minutter siden, jabx skrev: Tull og tøys. Jeg har ikke drømt opp noe som helst, og har ikke lest noe særlig eller holdt meg oppdatert på fanteorier. Men når vanlige fans klarer å tenke seg en bedre historie enn skaperne selv så er det noe alvorlig galt... Det er helt håpløst av deg å forsvare og bortforklare hvor elendig serien har blitt med "det er skaperne som vet hvordan den egentlig er". De vet jo åpenbart ikke det siden de ikke er i stand til å følge opp slik serien startet. Ja klart de er udugelige 🙄 De har bare stått bak hele showet...selv om de har hatt bøkene og Martin med, betyr ikke at resten er elendig. Eller det er noe alvorlig galt med fansen som selv håper på den eller den utviklingen/avslutningen av serien og blir grovt fornærmet og sint når det ikke skjer? Har sett mye ranting mot skaperne av serien og 90% av det er crap! Det er fortsatt de to samme D&D som står bak showet. De samme geniene som skapte og skrev de første sesongene. Mange fans feiler i å se serien som en eneste lang film. Endret 9. mai 2019 av HarryDotter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4393 Del Skrevet 9. mai 2019 27 minutter siden, Vampen skrev: Altså, de har jo ikke bare vært med, de er seriens skapere. Uten D&D hadde vi ikke hatt TV-serien GoT. Det var de som tok kontakt med GRRM for å spørre om lov til å lage en adaptasjon. Det er de som klart å selge piloten til HBO, og det er de som både har skrevet og produsert nesten hele serien. Serien er deres verk, basert på bøkene til GRRM. Så det er merkelig å se på at fansen nå river dem i fillebiter og skriver om hvor ubrukelige de er, når det er de samme folka som lagde sesongene som hylles og som har sørget for at vi i det hele tatt har serien. De ble hyllet på feilaktig grunnlag, fordi det ikke egentlig var de som sto bak historien. De brukte bøkene. Det er ikke merkelig at de rives i fillebiter når de har ødelagt hele serien med udugeligheten sin. At de tidligere ble hyllet endrer ikke det faktum at serien har blitt elendig og avslørt D&D som ubrukelige serieskapere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4394 Del Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, HarryDotter skrev: Eller det er noe alvorlig galt med fansen som selv håper på den eller den utviklingen/avslutningen av serien og blir grovt fornærmet og sint når det ikke skjer? Har sett mye ranting mot skaperne av serien og 90% av det er crap! Det er fortsatt de to samme D&D som står bak showet. De samme geniene som skapte og skrev de første sesongene. Mange fans feiler i å se serien som en eneste lang film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4395 Del Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, HarryDotter skrev: Eller det er noe alvorlig galt med fansen som selv håper på den eller den utviklingen/avslutningen av serien og blir grovt fornærmet og sint når det ikke skjer? Har sett mye ranting mot skaperne av serien og 90% av det er crap! Det er fortsatt de to samme D&D som står bak showet. De samme geniene som skapte og skrev de første sesongene. Mange fans feiler i å se serien som en eneste lang film. Leser du faen ikke hva jeg skriver engang? Folk er ikke "fornærmet" fordi det skjer noe de ikke forventet, men fordi det gjøres på en elendig måte. Det meste av kritikken er velplassert og legitim. Bortforklaringene som prøver å forsvare de ubrukelige serieskaperne er derimot 99,99% svada. Det er de samme som står bak serien nå som da den var bra, men da den var bra hadde de bøkene og GRRM å støtte seg på. Da de ikke kunne jukse lenger og måtte finne på noe selv, falt alt fra hverandre og avslørte hvor ubrukelige de i realiteten er. Serien feiler som en eneste lang film. Den henger jo ikke sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4396 Del Skrevet 9. mai 2019 6 minutter siden, HarryDotter said: Ja klart de er udugelige 🙄 De har bare stått bak hele showet...selv om de har hatt bøkene og Martin med, betyr ikke at resten er elendig. Eller det er noe alvorlig galt med fansen som selv håper på den eller den utviklingen/avslutningen av serien og blir grovt fornærmet og sint når det ikke skjer? Har sett mye ranting mot skaperne av serien og 90% av det er crap! Det er fortsatt de to samme D&D som står bak showet. De samme geniene som skapte og skrev de første sesongene. Mange fans feiler i å se serien som en eneste lang film. Tuller du? D&D brukte bøkene i de første sesongene. Kvaliteten har blitt betydelig dårligere ettet at de måtte skrive på egen hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4397 Del Skrevet 9. mai 2019 4 minutter siden, HarryDotter skrev: Ja klart de er udugelige 🙄 De har bare stått bak hele showet...selv om de har hatt bøkene og Martin med, betyr ikke at resten er elendig. Eller det er noe alvorlig galt med fansen som selv håper på den eller den utviklingen/avslutningen av serien og blir grovt fornærmet og sint når det ikke skjer? Har sett mye ranting mot skaperne av serien og 90% av det er crap! Det er fortsatt de to samme D&D som står bak showet. De samme geniene som skapte og skrev de første sesongene. Mange fans feiler i å se serien som en eneste lang film. Jeg kom borti poste-knappen før jeg var ferdig. 🤦♀️ Jeg lurer også på hvor mange av de som nå snakker D&D ned som faktisk har lest bøkene. For har man det, så burde man også se at det er et solid stykke arbeid de har gjort, med å ta bøkene og adaptere det inn i et filmformat. Det er ikke akkurat slik at de kom til dekket bord. Joda, bøkene er bra og GRRM har skapt en fantastisk historie. Men man skal fortsatt ta en bok (en ganske omfattende og detaljert en), og gjøre det om til manus og scener. Og der har de gjort en fenomenal jobb. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4398 Del Skrevet 9. mai 2019 2 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Tuller du? D&D brukte bøkene i de første sesongene. Kvaliteten har blitt betydelig dårligere ettet at de måtte skrive på egen hånd. Tenk at det er et par stykker her som ikke skjønner dette enkle, grunnleggende poenget... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4399 Del Skrevet 9. mai 2019 Akkurat nå, Vampen skrev: Jeg kom borti poste-knappen før jeg var ferdig. 🤦♀️ Jeg lurer også på hvor mange av de som nå snakker D&D ned som faktisk har lest bøkene. For har man det, så burde man også se at det er et solid stykke arbeid de har gjort, med å ta bøkene og adaptere det inn i et filmformat. Det er ikke akkurat slik at de kom til dekket bord. Joda, bøkene er bra og GRRM har skapt en fantastisk historie. Men man skal fortsatt ta en bok (en ganske omfattende og detaljert en), og gjøre det om til manus og scener. Og der har de gjort en fenomenal jobb. Herregud. Leser du i det hele tatt før du skriver? I de siste sesongene/episodene har de nettopp ikke tatt bøkene og gjort det til en TV-serie. Bøkene har ikke kommet dit TV-serien er nå. Det er jo hele poenget. Når de ikke har bøkene som krykker, så faller de sammen som små, ubrukelige geleklumper. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4400 Del Skrevet 9. mai 2019 8 minutter siden, Vampen said: Så det er merkelig å se på at fansen nå river dem i fillebiter og skriver om hvor ubrukelige de er, når det er de samme folka som lagde sesongene som hylles og som har sørget for at vi i det hele tatt har serien. Jepp, jeg vet. Hvorfor er det merkelig? Det som er merkelig er å rose dem for jobben med de siste sesongene på bakgrunn av jobben de gjorde med de første sesongene. Det gir jo absolutt ingen mening. D&D gjorde en fremragende jobb med å filmatisere bøkene, men mindre god jobb når de skulle avslutte serien og skulle lage en historie som ikke kan bygge på bøkene. Anonymkode: 0c089...a65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå