Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2019 #4341 Del Skrevet 9. mai 2019 15 minutter siden, Aragorn ll Elessar said: Jeg tror det ville ha vært mye bedre om sesong 7 og 8 hadde 10 episoder slik som sesong 1-6. Og at det var en sesong 9. GoT er jo en serie som, i utgangspunktet, ikke forhaster ting. Det er dog det eneste de gjør nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullik Skrevet 9. mai 2019 #4342 Del Skrevet 9. mai 2019 På 8.5.2019 den 11.44, tiger123 skrev: Det var så sinnsykt unødvendig og egentlig lite troverdig at Rhaegal ble skutt. Når hun rir på dragene burde hun sett Eurons skip på lang avstand. Bronn prøvde å skyte dragene hennes i forrige sesong. Dany burde ha hatt en mistanke om at Cersei rakk å bygge langt flere våpen mens hun hjalp Jon og Winterfell. Dessuten kunne dragene ha rukket å fly til siden og rundt skipene til Euron, slik at dragene kom bak skipene; da kunne de rukket å brenne ned skipene før Euron rakk å snu dem rundt (våpenene lå på fremsiden av skipene og kan ikke bli snudd baklengs). Synes det rett og slett var lite troverdig. Enig, føler de to siste episodene har ødelagt hele serien for min del. For det første, Dany og co visste at Euron med hele ironflåten hadde totalt herredømme til sjøs, likevel velger de altså å *seile* en aldri så liten tur til Dragonstone (som ligger rett ved hovedstaden) med en liten styrke og nesten alle de viktigste karakterene ombord. Hadde de glemt Iron fleet? Speiding, hva er det? Når de så ved hjelp av dette hjelpeløse sjakktrekket får hele flåten sin utradert, spaserer de ubeskyttet opp til bymuren med 20-30 mann for å legge frem krav om at Cercei må overgi seg. 🤣 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4343 Del Skrevet 9. mai 2019 😅 Er jo spent på slutten, men det føles litt sånn. Spesielt denne sesongen. Anonymkode: bf747...b08 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. mai 2019 #4344 Del Skrevet 9. mai 2019 19 timer siden, jabx skrev: "Spennende" på grunn av billige snarveier som tidligere var nærmest uhørt i GoT... Nei. Spennende fordi det er ganske åpent hvordan det ender. Jeg er enig i mye av kritikken, og særlig det med plot-armour. Unødvendig rett og slett. Jeg synes kritikken går over alle støvleskaft. Folk har fått alt for mye tid til å spekulere, og har drømt opp fanteorier som er mye mer kompliserte og enn serien noensinne har vært. (Det som har skjedd utenfor Westeros har hele tiden vært tegneserieaktig mener jeg). Fansen mener de vet bedre enn serieskaperen og forfatteren hvordan serien "egentlig" er, siden de har brukt så mye tid på å fantasere. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4345 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Stakkars Daenerys. Hun mister Viserion når hun redder Jon. Tyrion og Varys gir henne elendige råd. Hun ville gå til krig mot Cersei straks hun kom til Westeros. Hadde hun gjort det, ville hun stått sterkere mot the Night King. Han ville ikke hatt is-Viserion til å ødelegge muren. Tyrion sørger for å sende Jon inn for å fange en wight. Noe av den mest bortkastete tingen de har gjort. Hun mistet The Iron Islands, da flåten deres ble overvunnet. De få som overlevde, reiste tilbake. Hun mistet Lady Olenna og Highgardens hær, hun mistet Dorne. Alle Sand-søskenene er døde. Kvinnelige lederskikkelser ble utslettert av en mann med en hånd og en gal pirat. Og det var Tyrion som rådet henne til å ta den ubetydelige borgen til Lannister-familien. Hennes krigsråd var og er en katastrofe. Jeg trodde Tyrion hadde noe millitær kunnskap, men han og Varys kan bare konspirere. Grey Worm følger bare ordre. Ser Davos virker ikke som om han kan noe lenger. Jorah skulle ha millitær erfaring, men bruker den ikke. Tyrions utvikling er elendig. Det er ingen søskenkjærlighet mellom han og Cersei. Likevel er han helt på styr fordi "uskyldige kan dø". Sier han som brente opp hele Stannis' flåte i slaget ved Blackwater. Tyrion overtaler Dany til å stole på at Cersei vil sloss sammen med de. Noe som selv Sansa skjønner er løgn. Dany mister nesten alle Dothraki og store deler av Unsullied for å slåss i nord. Noe som kunne vært unngått, hvis The Night King hadde måttet bruke mer tid på å komme gjennom muren, uten en drage. Hun mister Jorah, en av sine eldste venner og beskytter. Hennes elskede velger familien, ikke henne. Og får mer ære for at krigen er vunnet, enn henne. Hun mister Rhaegal til Euron, i et angrep som ingen så komme, med ballistaer som traff 3 av 3 for å drepe Rhaegal, men som bommet på alle de andre skuddene. Hun mister enda mer av hæren når Euron bruker ballistaene som moderne kanoner. Til tross for alt Cersei og Euron har gjort mot henne, skal hun fremdeles forhandle, mener Tyrion og Varys. Hun må se på at Missandrei blir henrettet. Tyrion og Varys konspirerer bak ryggen hennes. Selv om hun har gitt alt hun har for dette folket, mistror de henne og vil foretrekke Jon. Endret 9. mai 2019 av ops2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4346 Del Skrevet 9. mai 2019 Og likevel, til tross for alt over, fremstiller serien henne som om hun er på vei til å bli gal hvert øyeblikk. Lurer på om ikke en hvilken som helst annen konge eller dronning ville sparket Tyrion ut for lenge siden. Hun har vært forbausende utholdende. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4347 Del Skrevet 9. mai 2019 Er det ikke merkelig at begge kvnnene Daenerys og Cersei blir framstilt som onde og sinnsyke. Anonymkode: 35ed5...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. mai 2019 #4348 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, ops2 skrev: Og likevel, til tross for alt over, fremstiller serien henne som om hun er på vei til å bli gal hvert øyeblikk. (...) Gjør serien det, eller er det en fanteori at hun skal bli en ny "mad king"? Hun ser forbanna, intens og opprørt ut, men det er ikke så rart i hennes situasjon. Det er åpent for meg om hun vil bli gal eller ikke. Jeg vet ikke hvor serien vil ta dette, og hittil har fansen vært dårlige til å gjette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 9. mai 2019 #4349 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke merkelig at begge kvnnene Daenerys og Cersei blir framstilt som onde og sinnsyke. Anonymkode: 35ed5...937 Hvordan da? Ingen av dem er direkte onde eller sinnsyke. De har sine motiv, på linje med Tywin og Little Finger f.eks. De virkelig ondskapsfulle sadistene har vært menn. Joffrey, Ramsay Bolton, Mountain etc. Endret 9. mai 2019 av Isambard 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 9. mai 2019 #4350 Del Skrevet 9. mai 2019 Har ikke skuespillerne sagt selv at det blir en "bittersweet" slutt? -Ingen vinner tronen? Tyrion blir en slags midlertidig statsoverhode. -Dany får tronen men blir ny mad king? -Varys har noe på lur? Noe som ingen har tenkt på. -Snow sitter desillusjonert på tronen, men krig i hele westeros. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4351 Del Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, tranedatter said: -Ingen vinner tronen? Tyrion blir en slags midlertidig statsoverhode. -Dany får tronen men blir ny mad king? -Varys har noe på lur? Noe som ingen har tenkt på. -Snow sitter desillusjonert på tronen, men krig i hele westeros. Jeg tenker at uansett hvem som vinner tronen sp er det ingen som vil klare å styre Westeros. Man sp jo det allerede i første sesong at kongen var svært avhengig av støtte fra småkongene. Man var avhengig av å låne penger. Dany aner jo ikke hva hun går til om hun blir dronning. Tror hun fort blir skuffet når hun ser at det å være dronning i realiteten betyr at man må selge makt og gifte bort familiemedlemmer(Hun har jo bare Snow) for å sikre penger i kassa. Anonymkode: 0c089...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4352 Del Skrevet 9. mai 2019 På 8.5.2019 den 7.48, ops2 skrev: Ok, store ting har lekket. Fra episode 7 og 8. 5 og 6. Jeg har lest de, og jeg håper det er HBO som har sluppet et falskt sammendrag. Jeg har lest tidligere at de har skrevet 2 forskjellige episode 8. Kanskje nettopp for at den ekte slutten ikke blir lekket ut. Men på den andre side, så hadde den lekkasjen med ting fra episode 3 og 4 som har skjedd. Den som lekker hevder å jobbe med spesialeffekter, så han har fått vite ting gjennom det. - Som at isdragen blir såret, og "isild" kommer ut av halsen på den. - At Jaime drar tilbake til Cersei. - At Euron dreper en av dragene. - At "The Mountain" halshugger Missandrei. Jeg kommer ikke til å linke, fordi det er altfor fristende å klikke på en link. Mulig at noen klikker, og angrer seg etterpå. Hvis noen virkelig vil vite, så får de søke selv. Kan du legge link i spoiler? Finner ikke! Anonymkode: 33021...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 9. mai 2019 #4353 Del Skrevet 9. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker said: Er det ikke merkelig at begge kvnnene Daenerys og Cersei blir framstilt som onde og sinnsyke. Anonymkode: 35ed5...937 Hvorfor det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4354 Del Skrevet 9. mai 2019 27 minutter siden, tranedatter skrev: Har ikke skuespillerne sagt selv at det blir en "bittersweet" slutt? -Ingen vinner tronen? Tyrion blir en slags midlertidig statsoverhode. -Dany får tronen men blir ny mad king? -Varys har noe på lur? Noe som ingen har tenkt på. -Snow sitter desillusjonert på tronen, men krig i hele westeros. Nei, ikke noe av dette kommer til å skje. Dere blir så skuffet alle sammen 😂 Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4355 Del Skrevet 9. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du legge link i spoiler? Finner ikke! Anonymkode: 33021...29f Spoiler Bare Google Game og Thrones leaks så kommer det meste opp. Anonymkode: 2234d...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiger123 Skrevet 9. mai 2019 #4356 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 43 minutter siden, ops2 skrev: Og likevel, til tross for alt over, fremstiller serien henne som om hun er på vei til å bli gal hvert øyeblikk. Lurer på om ikke en hvilken som helst annen konge eller dronning ville sparket Tyrion ut for lenge siden. Hun har vært forbausende utholdende. Jeg er enig med punktene du legger frem. Jeg har aldri likt Dany som leder, og har mislikt henne mer og mer for hver sesong. Synes hun har vært så ufølsom (f.eks da Khal Drogo og Viserion døde), for nådeløs, fått makten sin 'gratis', og vært alt for maktsyk. Fikk mer sansen for henne da hun i forrige sesong ville hjelpe Jon og Winterfell, men jeg tenkte fortsatt at hun kun hadde baktanker. Før denne sesongen håpet jeg at hun ville dø / ikke få tronen. Men nå heier jeg på henne, utrolig nok. Spesielt da hun for første gang plukket opp et sverd, og da hun genuint ble lei seg da Jorah døde. Endelig kan Dany vise følelser! Emila Clarke hadde et imponerende skuespill i denne episoden. Punktene dine får virkelig frem at hun har ofret mye, noe jeg har innsett nå i ettertid. Hadde hun gått i krig mot Westeros på det tidspunktet hun ville, hadde ting gått så mye bedre. Men hun innså at trusselen i nord var viktigere enn krigen om tronen, og la målet sitt til sides for å hjelpe. Men jeg tenker at hun ville klart å ta tronen ganske fort på det tidspunktet, og fortsatt rukket å hjelpe nord. Hadde de ikke hentet den wighten ville hun ikke mistet dragen, og hadde hun ikke mistet dragen ville ikke NK kommet seg forbi muren så fort. Så nå sitter hun igjen med en brøkdel av hva hun hadde, og det for ingenting? Det blir jo bare etterpåklokskap, men jeg tenker at de ville unngått et stort blodbad hvis Dany tok tronen først og deretter dro til nord. Og, Tyrion burde dessuten visst innerst inne at å ofre så mye for ta med en wight til KL, ikke kom til å få Cersei til å spille på lag? Endret 9. mai 2019 av tiger123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valyria83 Skrevet 9. mai 2019 #4357 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Isambard skrev: Nei. Spennende fordi det er ganske åpent hvordan det ender. Jeg er enig i mye av kritikken, og særlig det med plot-armour. Unødvendig rett og slett. Jeg synes kritikken går over alle støvleskaft. Folk har fått alt for mye tid til å spekulere, og har drømt opp fanteorier som er mye mer kompliserte og enn serien noensinne har vært. (Det som har skjedd utenfor Westeros har hele tiden vært tegneserieaktig mener jeg). Fansen mener de vet bedre enn serieskaperen og forfatteren hvordan serien "egentlig" er, siden de har brukt så mye tid på å fantasere. Er ganske enig med deg. Jeg likte godt episode 2 og deler av 3.Jeg likte denne episoden og ( utenom Raegal og Ghost senen). Det jeg synes var bra med den var stemningen de klarte å skape. Har virkelig ingen anelse on hva som skal skje neste episode. Jeg senker forventningene og håper på å bli posetiv overasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4358 Del Skrevet 9. mai 2019 2 hours ago, Gullik said: Enig, føler de to siste episodene har ødelagt hele serien for min del. For det første, Dany og co visste at Euron med hele ironflåten hadde totalt herredømme til sjøs, likevel velger de altså å *seile* en aldri så liten tur til Dragonstone (som ligger rett ved hovedstaden) med en liten styrke og nesten alle de viktigste karakterene ombord. Hadde de glemt Iron fleet? Speiding, hva er det? Når de så ved hjelp av dette hjelpeløse sjakktrekket får hele flåten sin utradert, spaserer de ubeskyttet opp til bymuren med 20-30 mann for å legge frem krav om at Cercei må overgi seg. 🤣 Om det at Dany ikke så flåten og dragen ble skutt ned: "I'm a former naval officer and watching those crossbows be DEADLY freaking accurate when our radar-guided, gyro stabilized gun most of the time got pretty sorta kinda close...Besides, the fact you can see a stand-up paddle boarder from like 4 miles away, let alone a damned enemy fleet." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 9. mai 2019 #4359 Del Skrevet 9. mai 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4360 Del Skrevet 9. mai 2019 2 hours ago, Isambard said: Folk har fått alt for mye tid til å spekulere, og har drømt opp fanteorier som er mye mer kompliserte og enn serien noensinne har vært. (Det som har skjedd utenfor Westeros har hele tiden vært tegneserieaktig mener jeg). Fansen mener de vet bedre enn serieskaperen og forfatteren hvordan serien "egentlig" er, siden de har brukt så mye tid på å fantasere. Grrm selv sier han har lagt igjen mange hint om det som har skjedd og det som vil skje i bøkene. Det var for eks hint i bøkene om at Jon var sønn av Rhaegar og Lyanna, og mange gjettet seg frem til det før avsløringen. Jeg tror heller det er slik at serieforfatterne ikke ville følge grrm sin slutt og valgte sin egen. Derfor er det mye som ikke gir mening, i tillegg har de skrevet inn mange hendelser som ikke gir mening. Alt i alt blir det veldig dårlig. Hadde de fulgt grrm sin historie til en logisk slutt, tror jeg mange ville tilgitt mye av fast travel som foregår, for eks. De kunne tilgitt litt slapp dialog om historien gav mening i forhold til hvordan vi har sett karakterne frem til nå og hvordan vi har fulgt dem så lenge. Grrm sier selv at selv om andre finner ut slutten basert på hintene man har lagt igjen, er det viktig å fullføre historien slik man planla. Se for deg en krimhistorie der man legger igjen mange hint om at butleren gjorde det, men så ser man at mange gjettet slutten og endrer morderen til kammerspiken. Da vil plustelig alle hintene man la igjen ikke gi mening og historien vil kollapse og bli dårlig. Grrm mener da at det er viktig at historien skal ende slik man har hintet om at den vil gjøre. Men her virker det som om serieforfatterne har valgt en helt annen måte å skrive historien på, der de har vektlagt hva de selv liker og hvordan de selv vil at historien skal ende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå