Isambard Skrevet 6. mai 2019 #4241 Del Skrevet 6. mai 2019 (endret) 1 time siden, Spiralis skrev: Åpningssenen var fin... bortsett fra hun Mormont jenta ... Hun ble vekket fra de døde av NK men her er hun plutselig menneske igjen. Måten Danny kjenner seg utenfor på banketten og den krypende veien i retning av mistenksomhet og despoti gjennom episoden er fin. Det samme er spliden som sniker seg inn over alt. Den syntes jeg er rimelig troverdig. Talen fra Tyrion til Cersei syntes jeg traff bra. Synes Bronn kommer veeeeldig lett inn og vet tydelig vis hvor han skal gå.. Det er en del ting som ødelegger noe voldsomt. Båtene til Danny og Euron har noe bedriten dekorasjon på baugene som ser ut som det kommer fra en B-film. Måten Euron sin flåte kommer umerket på Danny på en dag med lettskyet vær er helt teit. Litt av poenget med drager flygende over må da være å rekognosere. De scorpionene de skyter med har en kraft som ikke henger sammen med noe som helst. Det blir bare latterlig. Slutt-senen ser ikke ut som det er Kings landing i det hele tatt. Hvorfor får ikke Cersei bare bueskytterne og scorpionene til å beskyte den siste dragen? Den er godt innenfor skuddhold. Hvorfor ikke beskyte Danny, Tyrion og den lille håndfullen med unsullied hun har med? De er også godt innenfor skuddhold. Deretter åpne porten og sende ut et tungt kavaleriangrep for å gjøre slutt på restene. Det gir ingen mening det Danny sier om at Cersei blir sterkere for hver dag. Hun hat the Golden company. Det er et gitt antall soldater som ikke styrkes. Euron sin flåte er også en rimelig permanent faktor. For Danny og ikke minst Jon og stark barna er det en annen historie. Med litt tid vil de sårede få kommet seg og samlet krefter. Hvorfor samler ikke Danny og Jon tropper fra the Iron Islands (hvor de har en aliert) eller fra Dorne (hvor de har en aliert) eller flere fra the Vale (som er aliert), the Reach hvor Sam Tarly er fra ... og hvorfor gjør ikke Danny Sam til herre over the Reach? Stark barna har en Tully som mor og de burde finne støtte i the riverlands. Hun har utnevnt en ny Baratheon til herre over the Stormlands, men de skal ikke hente noe tropper derfra? De kan ikke samle tropper for det er ikke nok episoder igjen? er det derfor? Blandede følelser. Hadde dette vært sesong 1 og ikke sesong 8 hadde jeg nok ikke begynt å se på Got. Jeg synes Ep4 var en veldig bra episode, til tross for at du og andre har gyldige poeng. Dekorasjonen på skipene tenkte jeg ikke over. Visste du at vikingskip (og dragehodene på dem) var malt i skarpe farger forresten? Det ville også sett ut som en B-film. Enig i at de kunne spart litt på kruttet når det gjelder kraften til katapultene. Det blir litt generisk actionfilm-action i blant, hvor man stikker sverdet tvers gjennom en mann i full rustning så det kommer ut på andre siden (Ep 3). Prøv å stikke en kniv gjennom en stålkjele. Det går bare ikke. Stakkars Theon fikk jo et kosteskaft tredd tvers gjennom rustningen sin, men NK var overnaturlig sterk, så det er kanskje logisk i GOT-universet? Personlig tar jeg det ikke SÅ tungt, men litt synd med tanke på at forfatteren er så nøye på middelaldervåpen i bøkene. (OOOps. Forbudt å nevne.) Nei, nå ble jeg for negativ igjen. Jeg folk har litt høye forventninger etter å ha ventet så lenge på denne sesongen. Det har aldri vært realistisk, og de gamle sesongene har ikke vært like bra hele tiden heller. Cercei kunne angrepet dem, men det er ikke vanlig å gjennom historien å angripe delegasjoner som kommer for å forhandle. Det er tydeligvis ikke skikken i Westeros heller, og det aksepterer jeg som troverdig nok. Jeg vet heller ikke hvordan Cercei blir sterkere for hver dag, men hittil har de bygget masse katapulter som egentlig får dragen til å virke hjelpeløs. De kan forsterke forsvaret av byen på mange måter som ikke innebærer flere soldater, Jeg tenker at de vi så i det siste klippet ikke var hele hæren til Dany, men en liten del. Jeg anser det uansett som en del av plottet at Dany er for utålmodig til å samle krefter og tropper før hun angriper. Kanskje det virker urealistisk, men jeg sier bare "Custer" så får du google om du ikke kjenner den historien. Endret 6. mai 2019 av Isambard Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 6. mai 2019 #4242 Del Skrevet 6. mai 2019 12 minutter siden, Isambard skrev: Jeg folk har litt høye forventninger etter å ha ventet så lenge på denne sesongen. Det har aldri vært realistisk, og de gamle sesongene har ikke vært like bra hele tiden heller. Cercei kunne angrepet dem, men det er ikke vanlig å gjennom historien å angripe delegasjoner som kommer for å forhandle. Det er tydeligvis ikke skikken i Westeros heller, og det aksepterer jeg som troverdig nok. Jeg vet heller ikke hvordan Cercei blir sterkere for hver dag, men hittil har de bygget masse katapulter som egentlig får dragen til å virke hjelpeløs. De kan forsterke forsvaret av byen på mange måter som ikke innebærer flere soldater, Jeg tenker at de vi så i det siste klippet ikke var hele hæren til Dany, men en liten del. Jeg anser det uansett som en del av plottet at Dany er for utålmodig til å samle krefter og tropper før hun angriper. Kanskje det virker urealistisk, men jeg sier bare "Custer" så får du google om du ikke kjenner den historien. Ja vi har høye forventninger ... Fordi det fra første episoden var en fantastisk serie med spektakulært bra utviklede karakterer, med en svært realistisk tilnærming til maktspillet mellom maktmennesker. Det var karakterer som hadde gode sider selv om de var onde og det var mørke sider ved de "snille" karakterene. Og det er mange gode deler av denne episoden. Mye av dialog-senene er bra. .. MEN ....... ... .. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4243 Del Skrevet 6. mai 2019 Arya vet virkelig hva hun vil... Det eneste jeg vet, er at hun kommer til å drepe Cersei. Og det kommer til å være det siste hun gjør.. Hun kommer aldri tilbake til Winterfell. Anonymkode: c29a0...06e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4244 Del Skrevet 6. mai 2019 17 timer siden, Rørleggerfrue skrev: Innimellom lurer jeg på hvorfor jeg ser på en serie som gjør meg så forferdelig vondt. 💔 Jeg har nettopp sett episoden og det gjorde vondt, har en ekkel følelse og vet ikke hva jeg skal si engang. Denne episoden var trist. Anonymkode: 15840...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atrix Skrevet 6. mai 2019 #4245 Del Skrevet 6. mai 2019 Likte siste del av episode 4. Blir spennende fremover. Syntes første del ble for holliwoodisert for min smak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmidt Skrevet 6. mai 2019 #4246 Del Skrevet 6. mai 2019 Nok en episode full av feil. Gratulerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4247 Del Skrevet 6. mai 2019 9 timer siden, Mynlen skrev: Fortalte hun ikke Tyrion om Jon, da? Hvordan skulle ellers Tyrion vite det? Det var nok ikke Sansa som fortalte det til Tyrion, men Bran. Han hadde en lang samtale med Tyrion før "the great war." Anonymkode: 15840...4fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 6. mai 2019 #4248 Del Skrevet 6. mai 2019 16 minutter siden, Schmidt skrev: Nok en episode full av feil. Gratulerer. Kondolerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4249 Del Skrevet 6. mai 2019 Nå er jeg ganske sikker på at Danerys dauer. Hvordan vi har sett henne denne sesongen tyder veldig imot at hun blir sittende på tronen. Anonymkode: 1730e...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4250 Del Skrevet 6. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg ganske sikker på at Danerys dauer. Hvordan vi har sett henne denne sesongen tyder veldig imot at hun blir sittende på tronen. Anonymkode: 1730e...582 Det er vel ganske sikkert at hun kommer til å dø. Historien hennes har vært legendarisk i GoT og det er leit at de ødelegger karakteren. Dersom Dany angriper, er det fullt forståelig og ikke det minste rart. Anonymkode: 15840...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2019 #4251 Del Skrevet 6. mai 2019 8 timer siden, Isild skrev: Håper du har rett 8 timer siden, Mrs Robinson skrev: Hvem har aagt at Jaime ikke har valgt riktig? Jeg tror han blir den som dreper Cersei (volanqar-profetien). Tror oppriktig at han er forelska i Brienne at han ikke ville dra henne med seg i en eventuell kamp - at hun er tryggere i nord. Han ramset jo opp alle de onde gjerningene han hadde gjort, jeg tror og håper han drar for å gjøre det riktige for å gjøre opp for seg I «inside the episode» sier de at selv om Jamie beundrer og elsker Brienne, så er han i et avhengighetsforhold til Cersei som han ikke klarer å bryte ut av. I følge skaperne reiste han ikke dit for å drepe henne, jeg håper selvfølgelig at han forsøker å drepe henne, men jeg håper at det er Arya som ender livet hennes. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Walterwhite Skrevet 7. mai 2019 #4252 Del Skrevet 7. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I «inside the episode» sier de at selv om Jamie beundrer og elsker Brienne, så er han i et avhengighetsforhold til Cersei som han ikke klarer å bryte ut av. I følge skaperne reiste han ikke dit for å drepe henne, jeg håper selvfølgelig at han forsøker å drepe henne, men jeg håper at det er Arya som ender livet hennes. Anonymkode: 15840...4fd Jeg har sett det, men jeg tror fortsatt ikke på det. De vil nok ha det til å fremstå som som at han ikke klarer å bryte ut med Cersei. Men jeg tror ikke et sekund på at han drar til Cersei for å bli med henne. I såfall kan de ta seg en stor, feit, bolle. 😂 Men, tiden vil vise, vi får se vite det innen to uker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 7. mai 2019 #4253 Del Skrevet 7. mai 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I «inside the episode» sier de at selv om Jamie beundrer og elsker Brienne, så er han i et avhengighetsforhold til Cersei som han ikke klarer å bryte ut av. I følge skaperne reiste han ikke dit for å drepe henne, jeg håper selvfølgelig at han forsøker å drepe henne, men jeg håper at det er Arya som ender livet hennes. Anonymkode: 15840...4fd Jeg også håper han gjør det, men tror det ikke helt kanskje - nettopp pga det du forteller der. Han har vært helt bortreist når det gjelder Cersei hele livet, så.. Heier på Arya! Det aller beste ville vært om det hadde vært Sansa... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 7. mai 2019 #4254 Del Skrevet 7. mai 2019 (endret) Hvis Arya dreper NK og Cercei... vel, det blir litt vel mye å gi én karakter. Klarer ikke helt å godta det hvis det skjer, for det ville ikke vært realistisk å klare. Blir litt som Batman, Superman osv og jeg vil ikke at det bare skal være én O store hellige (super)helt som redder hele verden i GoT. Rett og slett fordi GoT ikke er en superheltserie... Meningen min henger sammen med hvordan NK ble drept.., det ble superheltaktig. Så for meg er allerede Arya en superhelt, og jeg vil liksom ikke få det bekreftet... Nekter å tro at Jamie går tilbake til sin elskede Cercei? Måten han dro fra Brienne på er slik man drar fra folk man vil beskytte (i Hollywoodfilmer. Og ettersom serien nå prøver så hardt å bruke alle kjente Hollywoodklisjeer satser jeg på at det er greia). Jeg har hele tiden tenkt at Arya skulle drepe Cercei ved å ta i bruk sine tillærte triks, men nå håper jeg som sagt ikke det lenger. Samtidig er jeg delt der, fordi jeg hatet Arya sin storyline og syntes den var driiitkjedelig og det hadde vært bra om det ble til noe mer enn det superheltdrapet på NK som jeg egentlig bare vil glemme. Og Euron skjønner vel at barnet ikke er hans, når andre som ikke kunne visst om barnet vet om det? Barnet var i magen sist Tyrion var i KL, og Euron vet jo at det var før han selv var der.... På den annen side er han en så endimensjonal figur at han sikkert ikke tenker over det. Alt han tenker på er jo å pule Cercei så våt av cum at hun sklir av jerntronen hun besitter. Euron har tydeligvis øvd noe grønnjævlig på å treffe flyvende blinker høyt oppe i himmelen med det nye våpenet sitt... lurer på hvordan det har vært utført. Hvilken rolle vil Bran ha fremover? Håper hans reise vil ha mer å si for historien enn at han bare ble skapt for å være lokkemat for NK. Hva var liksom greia der? Vær det ikke mer? Det må være mer. Var heller ikke NK mer enn en sinnsykt dårlig strateg som eksponerte seg selv helt åpent? Karakteren som ble bygget opp til å være THE badass gjennom flere sesonger?? Og så dør han på 2-3 sekunder? A.n.t.i.k.l.i.m.a.k.s .no. Greit, han var ikke hovedstorylinen, det er Cercei, men gjør det nå litt spennende med selve drapet av han. Ikke bruk opp hele budsjettet på kampen før slik at drapet hans må bli så billig som mulig og full av logiske brister... Arya kan snike seg rundt, men vi har ikke fått vite at det også funker på de døde. Og hvis hun kan snike seg rundt, hvorfor snek hun seg ikke bare via/på siden av hæren av døde for å drepe NK FØR de alle måtte dø!? Eller, "alle" måtte jo ikke dø. På tross av at hovedkarakterene ble satt i umulige situasjoner gikk det jo bra med hver og en av dem alle gangene de skulle ha dødd. Sansa er nå den karakteren jeg liker best, pga utviklingen fra liten skjør fugl til en kvinne som taler skarpt mot dronningen ansikt til ansikt. Må se resten av serien, men jeg gleder meg dessverre ikke slik jeg gjorde til første episode som jeg hadde gledet meg til i 2 år. Jeg trodde de skulle bruke 2 år fordi de ville levere et produkt som var litt bedre enn de par siste sesongene, men tydeligvis var det bare fordi de måtte bruke tid på dataen sin... Åh! Jeg vil ha tilbake den serien jeg likte så godt! Der strategien betydde mer enn kampscenene, der kampscenene gjerne var korte men dialogene skarpe og lengre. Karakterene hadde motiver for sine handlinger og de var ikke enten gode eller onde bare "fordi". Serien handlet ikke om det gode mot det onde. Nå gjør den jo det selv om Dany kanskje klikker. Håper på superfete twister i de to neste episodene! Endret 7. mai 2019 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4255 Del Skrevet 7. mai 2019 Har ikke deltatt noe særlig i tråden til nå, men må si meg enig i at denne sesongen er en skuffelse så langt. Når det er sagt synes mye av det problematiske kom til syne allerede i sesong 7. Jeg er ingen GoT-nerd, så har ikke enorme forventninger, men jeg merker når serien er forandret. Hadde sesong 8 vært den første, hadde jeg ikke begynt å følge serien. Den minner om en streit actionserie, ikke det karakterdrevne, komplekse og episke universet som serien lenge var - og som gjorde den spesiell. Nå er de interne reglene helt borte. De reiser på kryss og tvers av Westeros som om det skulle vært Akershus fylke. Folk som tidligere har vært skarpe strateger er plutselig stokk dumme, og karakterer blir reddet ut av håpløse situasjoner på helt usannsynlige måter; Dany som redder Jon og gjengen fra white walkers i sesong 7, Sam som overlever tidenes wight-angrep i Winterfell.. Ja, dette er en serie, og sånn foregår det i mange serier. Men GoT skal jo ikke være en vanlig serie. Den skal være skarp, innovativ og ikke ty til teite sentimentale B-film-triks. Nå går ting så raskt at man ikke får tid til å føle noe. Dany er i Winterfell det ene øyeblikket, og i Kings Landing det neste. Mange forsvarer det med at de bare har seks episoder å avslutte ting på, men hallo - det er jo problemet her. Hvorfor i alle dager gjør man de to siste sesongene så korte, i en serie som har gradvis utvikling og karakterdybde som utgangspunkt? Det burde selvsagt vært minst 10 episoder i både sesong 7 og 8, med reiseetapper hvor mye av karakterinteraksjonen og plottingen fant sted. Drit i masse drage-runking, pøs på med politikk! Noe av problemet er selvsagt også at de to siste sesongene har vært utrolig fokusert på Jon og Dany, som må være blant de minst interessante hovedrollene i TV-historien - mens mega-karismatiske og ekstremt gode skuespillere som Cersei og Tyrion nesten ikke har noe manus å jobbe med. Men det får være en annen diskusjon. Anonymkode: 78569...c81 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 7. mai 2019 #4256 Del Skrevet 7. mai 2019 Likte ukas episode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4257 Del Skrevet 7. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drit i masse drage-runking, pøs på med politikk! Anonymkode: 78569...c81 Jeg ønsker meg en t-skjorte med denne teksten. Anonymkode: 5deee...ab2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 7. mai 2019 #4258 Del Skrevet 7. mai 2019 14 hours ago, Diamond99 said: Hva er galt med at en kvinne bare vil ha sex etter å ha flørtet litt? Hun var jo ganske tydelig at hun bare ville vite hvordan det kjennes, det var ikke noe "jeg elsker deg", bare begjær. Dessutten sa Arya at ladyen som fikk han ville være veldig heldig, så å kalle henne "kald som faen" er ganske overdrevet. Men for Jaime Lannister derimot er det en mer passende beskrivelse. Det er ikke det som skjer. Arya merker at Gendry liker henne og det er derfor hun går til han. Fordi serieforfatterne vil få oss til å tro at de skal ende opp sammen. Så etter slaget avviser hun han veldig kort og brutalt. Fordi serieforfatterne vil fremstille henne som en badass som ikke trenger kjærlighet eller har ønske om å være en lady. Er ikke det ganske "sterk kvinne"? 🙄 Men det som egentlig skjer er at de fremstiller Arya som en egoistisk hurpe som gir faen i hvem hun sårer. At hun kan dure på som hun vil uten å ta hensyn til hvem som sitter igjen skadet på den andre siden, selv om de aldri har gjort henne noe vondt. Det gir heller ingen mening at Arya tror Gendry ville forventet at hun skulle vært og oppført seg som en lady. Det er ingen grunn til å tro at han ikke ville akseptert at hun var ute og løp, red og slåss som hun ville. Hun burde heller ikke involvert seg med noen det er tydelig har følelser for henne. Det er scumbag move både på den tiden og idag. Eneste grunnen til at hun får en freepass er fordi hun er en favorittkarakter og mange liker henne, så de blir blind for at hun oppfører seg som en dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4259 Del Skrevet 7. mai 2019 16 hours ago, Spiralis said: Du kan ikke seriøst sammenligne Euron med Ramsay og Joffrey når det gjelder kvaliteten av hvordan de er skrevet og framført som karakterer. Spesielt Joffrey var jo en fantastisk sammensatt person og den grusomheten han endte opp med fulgte en troverdig psykiskutvikling. Vi forsto hvorfor han endte opp som det monsteret han ble. Ramsay var mer utviklet som ond, men han hadde evne til å skjule ondskapen sin når han trengte det og som en maktperson så gjorde han interessante valg. Euron er en tegneseriefigur og ingen ting annet. Han er tegneseriegal for galskapens skyld. Passer bedre i Batman enn i Got. I bøkene er Euron mye verre enn både Joffrey og Ramsay. Type han voldtar spedbarn. Fremstillingen i serien er ganske kjip, selv om jeg er glad vi ikke får se voldtekt av spedbarn. Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 7. mai 2019 #4260 Del Skrevet 7. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: I bøkene er Euron mye verre enn både Joffrey og Ramsay. Type han voldtar spedbarn. Fremstillingen i serien er ganske kjip, selv om jeg er glad vi ikke får se voldtekt av spedbarn. Anonymkode: c86d3...1c2 Her diskuterer jeg TV-serieutgaven. Det er ikke bokprat i denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå