Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Skilpadden skrev:

Er det bare jeg som synes at denne var hittil den dårligste episoden? Siste sesong skuffer noe så innmari! 

Ja! Hva faen har skjedd med serien? Er så enormt skuffa. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvem har aagt at Jaime ikke har valgt riktig? Jeg tror han blir den som dreper Cersei (volanqar-profetien). Tror oppriktig at han er forelska i Brienne at han ikke ville dra henne med seg i en eventuell kamp - at hun er tryggere i nord. Han ramset jo opp alle de onde gjerningene han hadde gjort, jeg tror og håper han drar for å gjøre det riktige for å gjøre opp for seg :) 

Håper du har rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, TulleJenny skrev:

Ja! Hva faen har skjedd med serien? Er så 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper Drogon får seg rustning til neste episode

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy F*n! 

Her sitter jeg og ser åpnings-senen, de har akkurat stukket inn faklene, det er emosjonelt som f ..... og så kommer isbilen utenfor med den klimprelyden sin .... Er det mulig!  Vet ikke om jeg skal le eller hive murstein etter den ... :sjokk:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper Drogon får seg rustning til neste episode

Anonymkode: c86d3...1c2

Både Drogon og Rhaegal burde fått rustning for lenge siden, er jo helt sykt dårlig skriving at de ikke har tenkt på det etter beyond the wall og the loot train attack 😑

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, TulleJenny skrev:

Både Drogon og Rhaegal burde fått rustning for lenge siden, er jo helt sykt dårlig skriving at de ikke har tenkt på det etter beyond the wall og the loot train attack 😑

Aegon the conquerer hadde jo rustning på sine. Meraxes er eneste drage som er blitt truffet av mennesker før, men seff, Euron med sin trebochet som er nylig oppfunnet treffer med 3 piler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Takida skrev:

Aegon the conquerer hadde jo rustning på sine. Meraxes er eneste drage som er blitt truffet av mennesker før, men seff, Euron med sin trebochet som er nylig oppfunnet treffer med 3 piler.

Scorpion. Ikke trebuchet. Kan også kalle det ballista.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg skikkelig iskald...Reagerte knapt når Missandei døde, mens når Rhaegal døde ble jeg veldig opprørt og trist...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Takida skrev:

Såklart 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningssenen var fin... bortsett fra hun Mormont jenta ... Hun ble vekket fra de døde av NK men her er hun plutselig menneske igjen. Måten Danny kjenner seg utenfor på banketten og den krypende veien i retning av mistenksomhet og despoti gjennom episoden er fin. Det samme er spliden som sniker seg inn over alt. Den syntes jeg er rimelig troverdig. Talen fra Tyrion til Cersei syntes jeg traff bra. Synes Bronn kommer veeeeldig lett inn og vet tydelig vis hvor han skal gå.. :roll: 

Det er en del ting som ødelegger noe voldsomt. Båtene til Danny og Euron har noe bedriten dekorasjon på baugene som ser ut som det kommer fra en B-film. Måten Euron sin flåte kommer umerket på Danny på en dag med lettskyet vær er helt teit. Litt av poenget med drager flygende over må da være å rekognosere. De scorpionene de skyter med har en kraft som ikke henger sammen med noe som helst. Det blir bare latterlig. Slutt-senen ser ikke ut som det er Kings landing i det hele tatt. Hvorfor får ikke Cersei bare bueskytterne og scorpionene til å beskyte den siste dragen? Den er godt innenfor skuddhold. Hvorfor ikke beskyte Danny, Tyrion og den lille håndfullen med unsullied hun har med? De er også godt innenfor skuddhold. Deretter åpne porten og sende ut et tungt kavaleriangrep for å gjøre slutt på restene.  

Det gir ingen mening det Danny sier om at Cersei blir sterkere for hver dag. Hun hat the Golden company. Det er et gitt antall soldater som ikke styrkes. Euron sin flåte er også en rimelig permanent faktor.

For Danny og ikke minst Jon og stark barna er det en annen historie. Med litt tid vil de sårede få kommet seg og samlet krefter. 

Hvorfor samler ikke Danny og Jon tropper fra the Iron Islands (hvor de har en aliert) eller fra Dorne (hvor de har en aliert) eller flere fra the Vale (som er aliert), the Reach hvor Sam Tarly er fra ... og hvorfor gjør ikke Danny Sam til herre over the Reach? Stark barna har en Tully som mor og de burde finne støtte i the riverlands. Hun har utnevnt en ny Baratheon til herre over the Stormlands, men de skal ikke hente noe tropper derfra? De kan ikke samle tropper for det er ikke nok episoder igjen? er det derfor?

Blandede følelser. Hadde dette vært sesong 1 og ikke sesong 8 hadde jeg nok ikke begynt å se på Got. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Parkeringsvakt skrev:

Arya er for øvrig ganske stygg mot Gendry. Flørter med han og får han i senga, når han ønsker å være med henne sier hun "jeg er ikke en lady" og går tilbake til å skyte piler uten å bry seg mer. Kald som faen mot en mann som kun har vært snill og god mot henne. Ta noen minutter å avvis han på en bedre måte... ikke at hun burde misledet han til å begynne med...

Hva er galt med at en kvinne bare vil ha sex etter å ha flørtet litt? Hun var jo ganske tydelig at hun bare ville vite hvordan det kjennes, det var ikke noe "jeg elsker deg", bare begjær. Dessutten sa Arya at ladyen som fikk han ville være veldig heldig, så å kalle henne "kald som faen" er ganske overdrevet. Men for Jaime Lannister derimot er det en mer passende beskrivelse.

6 timer siden, ops2 skrev:

Og så Arya badass igjen. Ingen kjærlighet der. Hun skal vel dukke opp i Kings Landing og redde alle igjen. Hun er som Ms. Marvel i Avengers Endgame. Og den skuespilleren hater jeg.

Hvorfor kan ikke Arya kose seg en natt uten å være badass? Og samtidig være helt i The great battle. Da burde man iallfall nevne Jaimie Lannister sin oppførsel mot Brienne i samme slengen, selv om jeg ikke syns de episodene kan sammenlignes. Og det er ganske drøyt å hate en en kvinnelig karakter for å være en god kriger. Gjennom hele Game of Thrones serien har det bare vært menn som har vunnet krigene. Jeg synes det er kjempe kult at Game of Thrones har sterke kvinnelige karakterer som Arya og Sansa Stark som er opptatt av mer enn et kjærlighetsforhold! Jeg tenker Arya har søskenkjærlighet til Jon, Sansa og Bran og vennskapelig kjærlighet til Gendry og Hunden, kanskje litt far—datter kjærlighet til og med. Ikke noe personangrep altså, jeg bare utfordrer meningene dine :)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Ariana807 skrev:

Dette er faktisk noe jeg likte med de siste to sesongene 😅 oppfriskende og ikke bevege seg 5 min i tid fremover i en hel episode 😂

Nei det er kanskje ikke realistisk, men fryktelig greit å slippe å se dem sitte på en hesterygg i 14 dager 😅

Men er nå mange som kritiserer dette, så kanskje bare emg som er rar :fnise:

Helt enig....i de første 3-4 sesongene spesielt så gikk alt i slowmotion....fremdriften i storyen var ekstremt treg.
Nå går det kanskje litt vel fort men jeg liker det.
Digga forøvrig siste episoden....Arja spesielt :)
Men enig at Dany i siste episode burde sett fiende skipene når hu var på dragen høyt over....sløvt av serie skaperne akkurat dette.

Anonymkode: 3d192...e46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

OK, SÅ DA SKAL DE BARE BRUKE HELE SESONGEN PÅ REISING NÅR DET BARE ER 1 SESONG IGJEN DA!

ENKELTE BLIR JO FADER ALDRI FORNØYDE 

Anonymkode: 9bdf7...d7d

Du trenger ikke rope. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok enig med de som er litt skuffa over episoden. Synes den var langtekkelig og lite underholdende. Trenger ikke action i alle retninger, men det ble litt for mye stirrende ansikter som så forvirra ut for min del. Men tipper de sparer på kruttet og bygger opp nå til finalen. Og ja, det var noen logiske brister i denne jeg ikke er helt komfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes denne episoden hadde flere veldig fine dialoger. Flere ting som kan kjennes igjen fra tidligere sesonger. Samtalene mellom Tyrion og Varys. Jeg så HBO sin inside the episode, og festscenene er laget slik at du skal kunne skjønne stemningen uten lyd. Jeg synes de har gjort en god jobb der. Tidligere sesonger har vært preget av mye gode samtaler og dialoger. Og jeg elsker at de har fått litt tilbake der. 

At Jamie var så "slem" mot Brienne skjønner jeg. Jeg skjønner det slik som at han må stoppe henne, ikke dra tilbake til henne. Ved å være stygg mot Brienne, sørget han for at hun ikke ble med. Samtalen mellom Arya og The Hound er nydelig, selv om den er kort. 

At de plutselig spoler veldig frem i tid ila en episode ser jeg også. Ja det tok votter og vintre i tidligere sesonger, men de har faktisk ikke tid til å bruke en episode på å reise til KL. Det er to (!) episoder igjen. De har fått x antall episoder å snurpe det sammen. De gjør så godt de kan, og regissørene kan ikke klandres for begrensningene.. GRRM har en liten finger med, de vet hvem han har tenkt til skal være igjen og ikke, og de følger det. Selv om GOT har flere karakterer så vil nok sluttsummen bli noe av det samme. De snakker nok med han.. :)

I bøkene så "snakker" jo Starks med ulvene, så kanskje de prøvde å få til det. Men jeg synes det er dårlig gjort å droppe Ghost så lenge, for at han bare skal svippe innom. De kunne vist han i kamp, han har tydeligvis gjort en del. Måten de drepte Rhegal på var fæl, alt var over på et blunk (ble forøvrig spoilet det klippet i går som ødela veldig). Greit de hadde mange scorpions, og at han sleit litt med å fly, men at alle tre traff så godt var litt i overkant. Mer realistisk hvis han ble truffet to ganger og døde senere av skadene (for meg virker det som at de har brukt opp mye av ulve/drage budsjettet, så de må kutte noen bare for det). 

Jeg får litt vondt av Dany som nå er helt aleine. Hun har ingen igjen. Om det klikker for hu, så er det nesten forståelig. Alt hun har trodd på, kjempet for og gjort blir bare forkastet. Alle hun er glade i dør, inkludert dragene. Siste klippet av henne var sterkt. Hun er forbanna, og hun er alene. Føler hun. Missandeis død var forferdelig, hadde hun død i krypten så la gå. Jeg regnet med hun og Grey Worm kom til å dø. Men forferdelig måte for hun å dø på.  Hennes siste ord var Dracarys, mens hun sto i lenker. Samme ordet som Dany brukte for å fri henne, og the unsullied, fra sine "lenker".. Og hun sier vel kanskje at Dany faktisk SKAL brenne dem...?

Og stakkars Grey Worm. ❤️

Men det er mange ting å pirke på. Det ER mange hull og teite avgjørelser og logiske brister. Men fokuserer man bare på feilene så går man glipp av så mye fint. Dialogene er viktige! Og jeg elsker at de drar inn tidligere sesonger (F.eks Little Bird, Arya som mest sannsynlig vil la The Hound ligge igjen for å dø, at Brienne måtte hjelpe Jamie til å spise i sesong 2, og til å kle av seg i sesong 8. Alt er ikke så veldig tilfeldig liksom). GOT har alltid vært og er enda glad i frampek. Det liker jeg! 

For all del, der finnes mange bedre episoder enn dette. Men det irriterer meg litt at alt fokuset er på det som er feil. 

Beklager rotete tekst, men lang dag kombinert med at jeg sto opp 04.45 gjør at hodet ikke er helt med 😂

Endret av Rørleggerfrue
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, ops2 skrev:

Jaja, Euron er en så todimensjonal figur at jeg ikke klarer å forholde meg til han. De andre karakterene har i det minste hatt øyeblikk med godhet, mens Euron er så mye drittsekk og sadist.

Ikke alle, da. Ramsay og Joffrey er...vel....sadister.

For en episode! Jeg likte den..selv om den var trist..

Anonymkode: c29a0...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle, da. Ramsay og Joffrey er...vel....sadister.

For en episode! Jeg likte den..selv om den var trist..

Anonymkode: c29a0...06e

Du kan ikke seriøst sammenligne Euron med Ramsay og Joffrey når det gjelder kvaliteten av hvordan de er skrevet og framført som karakterer. Spesielt Joffrey var jo en fantastisk sammensatt person og den grusomheten han endte opp med fulgte en troverdig psykiskutvikling. Vi forsto hvorfor han endte opp som det monsteret han ble. Ramsay var mer utviklet som ond, men han hadde evne til å skjule ondskapen sin når han trengte det og som en maktperson så gjorde han interessante valg. 

Euron er en tegneseriefigur og ingen ting annet. Han er tegneseriegal for galskapens skyld. Passer bedre i Batman enn i Got.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Spiralis skrev:

Åpningssenen var fin... bortsett fra hun Mormont jenta ... Hun ble vekket fra de døde av NK men her er hun plutselig menneske igjen. Måten Danny kjenner seg utenfor på banketten og den krypende veien i retning av mistenksomhet og despoti gjennom episoden er fin. Det samme er spliden som sniker seg inn over alt. Den syntes jeg er rimelig troverdig. Talen fra Tyrion til Cersei syntes jeg traff bra. Synes Bronn kommer veeeeldig lett inn og vet tydelig vis hvor han skal gå.. :roll: 

Det synes jeg er helt troverdig (innenfor seriens virkelighet). Når NK ble drept forsvant kraften som vekket henne, og siden hun akkurat hadde dødd gikk hun tilbake til det hun var, et nylig drept menneske. Nedbrytelsesprosessen hadde jo ikke hatt tid til å gjøre noe med henne og de andre som ble drept i slaget, slik den hadde med mange av de andre døde som hadde vandret et stykke. De er jo bare reanimert, de er ikke forvandlet på noen annen måte. 

Anonymkode: b71aa...201

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...