Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Vampen skrev:

Når det gjelder dothrakiene, så skjønner jeg poenget. Jeg tror problemet ligger i at serieskaperne gikk for en emosjonell impact, der mange ønsket en strategisk plan. For jeg tror ikke det handlet om at det bare så kult ut, jeg tror tanken var at man skal få følelsen av sjokk og håpløshet i starten. Og det funker til en viss grad. For min del var den scenen preget av at man blir revet med når sverdene tar fyr, man blir gira, både av at det ser kult ut og at ey, ild! Det er bra! Dothrakiene er tøffe, og nå har de brennende sverd. Kanskje dette kan gå? Og så begynner de chargen, og man blir sittende på kanten av sofaen. Så får de av oss som er litt for opptatt av dyrevelferd i Westeros nærmest slag av å se at Ghost charger med. Og så blir det mørkt. Og det treffer. Plutselig er man både litt forvirra, og tom. Hvordan i all verden skal dette gå? Det blir litt sånn: 

Nettopp, produsentene valgte en billig løsning på dette. De valgte "style over substance". Hadde de ikke vært inkompetente så kunne de ha oppnådd samme effekt, men samtidig ivaretatt GoT-universets interne regler og konvensjoner, og brakt historien videre på en mye bedre måte.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Spiralis said:

Episode 4. 

Har en følelse av at Danny kommer til å love the North selvstendighet i bytte mot at de skal kjempe for henne. I promoen er det noen klipp fra en feiring hvor hun skåler med jublende nordboere.. og at hun går derfra med et kjølig blikk.. Lurer på om hun kommer til å gi et løfte hun ikke har tenkt å holde. Tenker tilbake på samtalen hun hadde med Sansa. Der virket hun litt manipulerende. 

Godt mulig! For øvrig tenker jeg at nå som NK er død så kan mye endre seg. Flott å ha drager i Westeros når man skal slåss mot de døde. Kanskje ikke folket i Westeros synes det er like kult at Daenerys har drager når de døde er slått ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Takida skrev:

Jaggu ble det leaked

?

Anonymkode: 2234d...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 2234d...5f3

Episode 4 er leaked. Jeg har sett klipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når i natt episoden blir lagt ut på HBO?

Endret av mammamora90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, mammamora90 skrev:

Noen som vet når i natt episoden blir lagt ut på HBO?

Kl3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NK er død, så hva blir liksom greien videre med Bran da? Og Aryas evne til å skifte "ham"? Trodde hun skulle få stor bruk for den i fighten. Kanskje til og med skifte ham til en white walker og "inflitrere mijøet" (jeg tenker for mye, hehe)  Fortsatt skuffet over at det ikke var mer mystikk involvert i den store krigen jeg. Selv om jeg syns det var stas at Arya hoppet på "styggen" på den måten hun gjorde. 

Så de neste episodene skal handle om at Danny og Jon skal finne ut hvem av de som er den rettmessige arvingen til jerntronen da?  Bli bitre uvenner -  også får vi en vond episode om kjærlighetssorg.. Men så ender det med at de må jo samarbeide igjen mot Cersei, også blir de sammen igjen i siste episode - blir konge og dronning og happily ever after. 

Kan de egentlig være sammen? Hvordan er familieforholdet der egentlig? Blir Snow onkelen hennes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Isild skrev:

NK er død, så hva blir liksom greien videre med Bran da? Og Aryas evne til å skifte "ham"? Trodde hun skulle få stor bruk for den i fighten. Kanskje til og med skifte ham til en white walker og "inflitrere mijøet" (jeg tenker for mye, hehe)  Fortsatt skuffet over at det ikke var mer mystikk involvert i den store krigen jeg. Selv om jeg syns det var stas at Arya hoppet på "styggen" på den måten hun gjorde. 

Så de neste episodene skal handle om at Danny og Jon skal finne ut hvem av de som er den rettmessige arvingen til jerntronen da?  Bli bitre uvenner -  også får vi en vond episode om kjærlighetssorg.. Men så ender det med at de må jo samarbeide igjen mot Cersei, også blir de sammen igjen i siste episode - blir konge og dronning og happily ever after. 

Kan de egentlig være sammen? Hvordan er familieforholdet der egentlig? Blir Snow onkelen hennes? 

Hehe. Nå tenker du som en oppegående seer. Uheldigvis har w+b kjørt game of thrones til helvete så etter imorgen trenger du ikke tenke mer på sånne ting 

Anonymkode: ad593...2a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Isild skrev:

Tipper at Brand og Sansa blir i Winterfell. Arya, Jon og Daenerys regner jeg med drar sørover. .. Litt usikker på hva jeg forventer. Ser jo at det er en båt med en drage over, så Daenerys drar tydeligvis sørover med et skip. Det gjør hun neppe alene, i og med at Euron har en farlig flåte. Logisk sett så burde de samle kreftene før de møter Cersei, men nå har serien forlatt logikk så .. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser de tidligere sesongene om igjen, og jeg lurer på om Varys faktisk er en hemmelig Targaryan/ konge sønn - for hvorfor skulle han trollmannen ellers velge seg ut akkurat Varys og brenne de edlere delene til. Jfr at Melisandre sa at kongeblod har magisk kraft. Og at vi aldri har sett håret til Varys.

Og så tror jeg det blir en spiltt mellom Jon og Dany, tror den banketten vi ser klipp fra er en feiring av seieren, men så nekter wildlingene og de andre folkene i nord å reise sør med henne. Noe som ikke nødvendigvis har noe å si, for som de også snakker om i tidligere sesonger er hvordan Aegon erobreren tok Westeros med kun tre drager, og hjelpen fra sine to søstre. Men, dette henger jo sammen med det Maester Aemon sa om at dragen alltid må ha tre hoder. Og akkurat nå har de to drager og så vidt vi vet er det bare to targaryans med i spillet.

Burn them all!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Agathe skrev:

Jeg ser de tidligere sesongene om igjen, og jeg lurer på om Varys faktisk er en hemmelig Targaryan/ konge sønn - for hvorfor skulle han trollmannen ellers velge seg ut akkurat Varys og brenne de edlere delene til. Jfr at Melisandre sa at kongeblod har magisk kraft. Og at vi aldri har sett håret til Varys.

Og så tror jeg det blir en spiltt mellom Jon og Dany, tror den banketten vi ser klipp fra er en feiring av seieren, men så nekter wildlingene og de andre folkene i nord å reise sør med henne. Noe som ikke nødvendigvis har noe å si, for som de også snakker om i tidligere sesonger er hvordan Aegon erobreren tok Westeros med kun tre drager, og hjelpen fra sine to søstre. Men, dette henger jo sammen med det Maester Aemon sa om at dragen alltid må ha tre hoder. Og akkurat nå har de to drager og så vidt vi vet er det bare to targaryans med i spillet.

Burn them all!

Jeg ble litt forundret i promoen hvor Varys står ved siden av Dany når hun taler om "den siste krigen". Han har vært litt ute av nåde og har vært mye mindre sentral fra sesong 7.  Jeg tror ikke han er noe Targaryan. Da hadde han vært en mer sentral person når det bare gjenstår tre episoder. 

Problemet med Dany er at om hun så blir dronning så har hun ingen arving eller mulighet til å få det. Det blir uansett en ny kamp om tronen når hun blir eldre. Hvem har egentlig Dany å støtte seg på. Hun få soldater selv. Hun har to drager, men du styrer ikke et kontinent med drager. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
54 minutter siden, Atrix said:

Hvilket klokkeslett legges episodene på HBO?

Bla litt lenger opp i tråden så ser du at det allerede er svart på. På denne siden til og med.

Anonymkode: c86d3...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at kommende episode foreløpig har svært lav rating på imdb, kun 7.2. Riktignok etter bare 1400 stemmer. Spent på hvordan avslutningen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg blitt megaspoila for episode 4 fordi en idiot hadde lagt ut et klipp. Så fire sekunder før jeg skjønte hva jeg så på, men da var det for seint. Er så forbanna. Jeg står opp klokka halv fem for å se GOT før forelesninger. Også er det noen som bare må ødelegge. Synes det er så utrolig dårlig gjort. 

Hvor jævla vanskelig kan det være å ikke lekke episoden, HBO? Drit og dra! 

Endret av Rørleggerfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, Isild skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at Aryas "hamskifting" skulle ha noe å si mot overnaturlige vesener. Øynene deres funker ikke slik våre gjør engang, for mange av skrømtene har ikke øyne, helt uten at det påvirker evnen deres til å sloss. Hvorfor skulle de da la seg lure av et ansikt? Om det er noen som er i stand til å "se" rett gjennom forkledningen hennes vil jeg tro det er white walkers og skrømt. 

I Kings Landing, derimot - der kan Aryas evner bli skummelt nyttige. :)  

Dany er Jons tante. Jons far Rhaegar var hennes eldste bror, død før hun ble født. I Targaryen-kretser registreres vel dette knapt som en hindring, tatt i betraktning at søskenekteskap er vanlig i den slekten. Dany vokste jo opp i troen at hun skulle gifte seg med broren sin. Men Jon har hatt en veldig annerledes oppvekst, så jeg tipper forholdet deres er avhengig av om han kan leve med slektskapet eller ikke. 

Anonymkode: b71aa...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde helt glemt at det er ny episode allerede i morgen. Har liksom den siste episoden så ferskt i minne pga all diskusjon om den her, så føltes som om jeg så den for kun et par dager siden :ler:

Anonymkode: a0ce3...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...