Mann1979 Skrevet 30. april 2019 #3941 Del Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, Agathe said: Joda, men ett eller annet overraskende må jo skje i KL 🤔 Kanskje Euron er lillebroren (volanqai'en) som dreper Cersei 🤔 Han er jo maktsyk nok til det. Han kommer helt sikkert til å forråde henne. Nå kommer ikke dette like godt frem i serien (hvor han er redusert til «I HAVE A BIG COCK») men i bøkene er han en av de verste personene i hele Westeros. Samtidig har hun jo fremdeles to brødre som er i live da. Kanskje Jaime dreper henne til slutt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3942 Del Skrevet 30. april 2019 Jeg er i hvert fall enig med New York Times i at episoden innfridde forvetningene NyTimes. Det er umulig å gjøre alle fornøyde, det er tross alt flere titalls millioner som ser på denne serien. Episoden er, som han skriver, et mesterstykke av spenning og forløsning, gåsehud og hjertesorg." Anonymkode: 15840...4fd 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agathe Skrevet 30. april 2019 #3943 Del Skrevet 30. april 2019 15 minutter siden, Mann1979 skrev: Han kommer helt sikkert til å forråde henne. Nå kommer ikke dette like godt frem i serien (hvor han er redusert til «I HAVE A BIG COCK») men i bøkene er han en av de verste personene i hele Westeros. Samtidig har hun jo fremdeles to brødre som er i live da. Kanskje Jaime dreper henne til slutt? I bokserien tror jeg det blir for opplagt at Jamie dreper henne, men etter å ha sett de siste episodene så begynner jeg å forvente det opplagte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 30. april 2019 #3944 Del Skrevet 30. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i hvert fall enig med New York Times i at episoden innfridde forvetningene NyTimes. Det er umulig å gjøre alle fornøyde, det er tross alt flere titalls millioner som ser på denne serien. Episoden er, som han skriver, et mesterstykke av spenning og forløsning, gåsehud og hjertesorg." Anonymkode: 15840...4fd For noe tull Dette var en gang en spennende serie hvor det uventede skjedde, mens nå er det fullstendig snudd til en masse «åh nei, nå dør han/hun vel? Nei! Ble reddet i siste hundredel!» Gårsdagens episode var tragisk, hadde de spart seg for alle «nå døde xxx nesten», så hadde den vært helt ok, men de klarer ikke dy seg, de må ha glemt hvordan denne serien faktisk var de første sesongene 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. april 2019 #3945 Del Skrevet 30. april 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i hvert fall enig med New York Times i at episoden innfridde forvetningene NyTimes. Det er umulig å gjøre alle fornøyde, det er tross alt flere titalls millioner som ser på denne serien. Episoden er, som han skriver, et mesterstykke av spenning og forløsning, gåsehud og hjertesorg." Anonymkode: 15840...4fd Jeg er enig med deg og NyTimes. Der vi er nå, så tror jeg noen kommer til å klage og være misfornøyd uansett hva som skjer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3946 Del Skrevet 30. april 2019 1 minutt siden, Vampen said: Jeg er enig med deg og NyTimes. Der vi er nå, så tror jeg noen kommer til å klage og være misfornøyd uansett hva som skjer. Selvsagt kommer seriens mest interesserte fans til å klage når serien tar en vending for det verre. Denne episoden var fylt med lat skriving og Hollywood-klisjè. Det var det ikke i 2011. Helt ærlig talt, om man syntes denne episoden var noe mer enn 7/10, så er man ikke en ekte fan av high fantasy. For dette var ikke bra fantasy. Anonymkode: a7ee5...c4a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3947 Del Skrevet 30. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kommer seriens mest interesserte fans til å klage når serien tar en vending for det verre. Denne episoden var fylt med lat skriving og Hollywood-klisjè. Det var det ikke i 2011. Helt ærlig talt, om man syntes denne episoden var noe mer enn 7/10, så er man ikke en ekte fan av high fantasy. For dette var ikke bra fantasy. Anonymkode: a7ee5...c4a Det er litt vanskelig å ta slike svar seriøst, for her påstår du at alle som er enig med deg har best smak og er mest interessert i serien, mens de som liker episodene har ikke peiling, forstår ikke high fantasy og er ikke ekte fans. Ja, ja. Anonymkode: 15840...4fd 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3948 Del Skrevet 30. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er litt vanskelig å ta slike svar seriøst, for her påstår du at alle som er enig med deg har best smak og er mest interessert i serien, mens de som liker episodene har ikke peiling, forstår ikke high fantasy og er ikke ekte fans. Ja, ja. Anonymkode: 15840...4fd Tipper de aller færreste som faktisk har lest high fantasy i 10+ år likte denne episoden. Enkelt og greit. Den var skrevet dårlig. For hollywood-consumers var den sikkert fantastisk, med bra regissering, musikk osv. Anonymkode: a7ee5...c4a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3949 Del Skrevet 30. april 2019 6 minutter siden, Hedersbrukeren said: For noe tull Dette var en gang en spennende serie hvor det uventede skjedde, mens nå er det fullstendig snudd til en masse «åh nei, nå dør han/hun vel? Nei! Ble reddet i siste hundredel!» Gårsdagens episode var tragisk, hadde de spart seg for alle «nå døde xxx nesten», så hadde den vært helt ok, men de klarer ikke dy seg, de må ha glemt hvordan denne serien faktisk var de første sesongene Skjønner at de gjør som de gjør. Stod i VG at siste sesong kan ha kostet 750 millioner kroner. Uansett så er det utrolig mye penger per episode og da lager man jo det "folk flest" liker. Det er jo nettopp ting som "helten blir reddet i siste sekund". Er nok derfor Game of Thrones egner seg best i bokformat hvor man ikke trenger å tenke like kommersielt. Anonymkode: 0c089...a65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. april 2019 #3950 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kommer seriens mest interesserte fans til å klage når serien tar en vending for det verre. Denne episoden var fylt med lat skriving og Hollywood-klisjè. Det var det ikke i 2011. Helt ærlig talt, om man syntes denne episoden var noe mer enn 7/10, så er man ikke en ekte fan av high fantasy. For dette var ikke bra fantasy. Anonymkode: a7ee5...c4a Jeg tror du skal holde deg litt for god til å definere hvem som er seriens «mest interesserte fans», basert på hvem som er enig med deg. Og sånn ellers, så trodde jeg det var ganske opplagt at GoT, bøker og film, alltid har brutt med en del av de typiske karakteristikkene for high fantasy. Kanskje spesielt når det gjelder det typiske skillet mellom det gode og det onde. GoT har flere gråsoner, og mange karakterer som representerer potensialet for begge deler. Jon er vel den karakteren som er mest HF. Og basert på det Martin selv har sagt, så er det med vilje og overlegg at det er såpass mye grått. Westeros er fiktiv, men realistisk nok til å være en historisk setting med litt ekstra krydder og noen drager. Om du googler, så ser du også ganske raskt at ASOIAF klassifiseres som både high, low og mid fantasy, nettopp fordi den har trekk som passer i flere definisjoner. Og det er kanskje ikke så rart, mtp at de viktigste inspirasjonskildene er både historiske hendelser og et av tidenes mest kjente fantasy-verk. Og sånn ellers, siden du tydeligvis har et behov for å sette fans i båser. Jeg leste LotR første gang da jeg var 11 år, Narnia fikk jeg i gave fra jeg var 8, og har lest forskjellige typer fantasy siden. Det er vel det jeg har lest mest av siden. Både de kjente titlene og de mindre kjente, voksenlitteratur og ungdomslitteratur, high og low. En av de siste forfatterne jeg leste var vel B. T. Narro. Jeg har også skrevet noen oppgaver om nettopp fantasylitteratur i utdanningen. Jeg skal dog tilstå at jeg etter hvert har gitt opp Silmarillion. Kan jeg fortsatt få lov til å like The long night? Edit: og bare sånn at jeg ikke blir kastet ut av fellesskapet for fantasy-nerder med akseptabel smak, det er altså 10+ år siden jeg var både 8 og 11. Og jeg glemte å nevnte The never ending story, som også var en av mine første store møter med fantasy. Både bok og film. Endret 30. april 2019 av Vampen 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3951 Del Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, Vampen said: Jeg tror du skal holde deg litt for god til å definere hvem som er seriens «mest interesserte fans», basert på hvem som er enig med deg. Og sånn ellers, så trodde jeg det var ganske opplagt at GoT, bøker og film, alltid har brutt med en del av de typiske karakteristikkene for high fantasy. Kanskje spesielt når det gjelder det typiske skillet mellom det gode og det onde. GoT har flere gråsoner, og mange karakterer som representerer potensialet for begge deler. Jon er vel den karakteren som er mest HF. Og basert på det Martin selv har sagt, så er det med vilje og overlegg at det er såpass mye grått. Westeros er fiktiv, men realistisk nok til å være en historisk setting med litt ekstra krydder og noen drager. Om du googler, så ser du også ganske raskt at ASOIAF klassifiseres som både high, low og mid fantasy, nettopp fordi den har trekk som passer i flere definisjoner. Og det er kanskje ikke så rart, mtp at de viktigste inspirasjonskildene er både historiske hendelser og et av tidenes mest kjente fantasy-verk. Og sånn ellers, siden du tydeligvis har et behov for å sette fans i båser. Jeg leste LotR første gang da jeg var 11 år, Narnia fikk jeg i gave fra jeg var 8, og har lest forskjellige typer fantasy siden. Det er vel det jeg har lest mest av siden. Både de kjente titlene og de mindre kjente, voksenlitteratur og ungdomslitteratur, high og low. En av de siste forfatterne jeg leste var vel B. T. Narro. Jeg har også skrevet noen oppgaver om nettopp fantasylitteratur i utdanningen. Jeg skal dog tilstå at jeg etter hvert har gitt opp Silmarillion. Kan jeg fortsatt få lov til å like The long night? Edit: og bare sånn at jeg ikke blir kastet ut av fellesskapet for fantasy-nerder med akseptabel smak, det er altså 10+ år siden jeg var både 8 og 11. Og jeg glemte å nevnte The never ending story, som også var en av mine første store møter med fantasy. Både bok og film. Gjesp. Da er du jo bare dum da. Anonymkode: a7ee5...c4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. april 2019 #3952 Del Skrevet 30. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gjesp. Da er du jo bare dum da. Anonymkode: a7ee5...c4a Fint om vi kan ha det litt triveligere i tråden enn slike svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 30. april 2019 #3953 Del Skrevet 30. april 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i hvert fall enig med New York Times i at episoden innfridde forvetningene NyTimes. Det er umulig å gjøre alle fornøyde, det er tross alt flere titalls millioner som ser på denne serien. Episoden er, som han skriver, et mesterstykke av spenning og forløsning, gåsehud og hjertesorg." Anonymkode: 15840...4fd Jeg tror akilleshælen til GoT har blitt akkurat de flere titals millionene du nevner. Da serien startet var den ikke så stor. Nå investeres det så enorme summer. Da må ekstremt mange se og dermed så gjør man tilpassinger slik at bredere kundegrupper trekkes til. .... og selvfølgelig at færre blir fornærmet. Da nedprioriterer man de som så på fra starten, som setter pris på komplekse karakterer og historiefortelling. I stedet blir det forenklede historielinjer, mer klisje pregede karakterer. Seksualitet og nakenhet har for eksempel praktisk talt forsvunnet fra serien. Sikkert for ikke å støte bort enkelte kundegrupper. Og bare tenk på Dorne historien .. komplekst i bøkene, men degenerert til påkostet Xena i Got. . Man kan ikke gjøre alle fornøyde... så man prioriterer den store massen med lavest krav. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. april 2019 #3954 Del Skrevet 30. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjesp. Da er du jo bare dum da. Anonymkode: a7ee5...c4a En av oss klarer i hvert fall å argumentere for sitt syn uten å kalle andre dumme, eller påstå at de ikke er fan nok. Det er ikke deg. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skarpegg Skrevet 30. april 2019 #3955 Del Skrevet 30. april 2019 Slutter aldri å forundre meg over kor mange sjølvutnevnte strategieksperter det finnes i slike tråder Og manusforfattere, ikkje minst.. Og: kva er eigentleg high fantasy? Er enkelte typer fantasy meir opphøyet enn andre? Er man ein betre person dersom ein likar Wheel of Time framfor Narnia? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3956 Del Skrevet 30. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjesp. Da er du jo bare dum da. Anonymkode: a7ee5...c4a Du mangler argumenter, alt du lirer av deg er at andre som ikke har samme smak som deg er dumme og forstår ingenting. Barneskole-retorikk er det du driver med, og det er ganske ironisk at du kaller andre dum. Du lager også dårlig stemning med slike kommenterer. Anonymkode: 15840...4fd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #3957 Del Skrevet 30. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt kommer seriens mest interesserte fans til å klage når serien tar en vending for det verre. Denne episoden var fylt med lat skriving og Hollywood-klisjè. Det var det ikke i 2011. Helt ærlig talt, om man syntes denne episoden var noe mer enn 7/10, så er man ikke en ekte fan av high fantasy. For dette var ikke bra fantasy. Anonymkode: a7ee5...c4a Er det kriteriet for å ha rett til å like serien, og for å ha en mening om en serie man har fulgt med på i 8 år? 😂 High fantasy faktisk.. Anonymkode: 15817...688 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 30. april 2019 #3958 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at de gjør som de gjør. Stod i VG at siste sesong kan ha kostet 750 millioner kroner. Uansett så er det utrolig mye penger per episode og da lager man jo det "folk flest" liker. Det er jo nettopp ting som "helten blir reddet i siste sekund". Er nok derfor Game of Thrones egner seg best i bokformat hvor man ikke trenger å tenke like kommersielt. Anonymkode: 0c089...a65 Nettopp det motsatte dannet grunnlaget for denne seriens popularitet Først Ned Starks død, etterfulgt av the red wedding og deretter the mountain vs the viper. Noe gikk galt underveis her, etter sesong 4 har man forlatt det som gjorde serien bra og endt opp med vanlig, klassisk, kjedelig og forutsigbar historiefortelling med klassiske «spenningstopper» og en masse heftig plot armour på en masse karakterer. Skjønner at det har blitt slik, når man ikke lenger hadde noen gode bøker å bygge serien videre på etter sesong 4 Endret 30. april 2019 av Hedersbrukeren 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedersbrukeren Skrevet 30. april 2019 #3959 Del Skrevet 30. april 2019 (endret) Seriens utvikling gjør at det virker som om det var en person som skrev historien til de fire første sesongene. Og deretter har en gjeng fan boys tatt over og laget noe lavkvalitetisk fan fiction-greier i de neste fire sesongene. Det verste er jo at det på sett og vis nettopp er slik det er, fra GRRM til D&D Endret 30. april 2019 av Hedersbrukeren 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 30. april 2019 #3960 Del Skrevet 30. april 2019 13 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Nettopp det motsatte dannet grunnlaget for denne seriens popularitet Først Ned Starks død, etterfulgt av the red wedding og deretter the mountain vs the viper. Noe gikk galt underveis her, etter sesong 4 har man forlatt det som gjorde serien bra og endt opp med vanlig, klassisk, kjedelig og forutsigbar historiefortelling med klassiske «spenningstopper» og en masse heftig plot armour på en masse karakterer. Skjønner at det har blitt slik, når man ikke lenger hadde noen gode bøker å bygge serien videre på etter sesong 4 9 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Seriens utvikling gjør at det virker som om det var en person som skrev historien til de fire første sesongene. Og deretter har en gjeng fan boys tatt over og laget noe lavkvalitetisk fan fiction-greier i de neste fire sesongene. Det verste er jo at det på sett og vis nettopp er slik det er, fra GRRM til D&D Sesong 5 har også elementer fra bøkene. Jons story, hvor han blir drept, er feks fra bøkene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå