Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en elendig episode. Starten er jo ubetalelig dårlig. Full krig, Jaime og Bronn går i vannet. Hvor lenge er det naturlig å anta at de var under vann? 30 sekunder? Og på den tiden har alle som deltok i slaget forsvunnet, og de er ikke i nærheten av å bli tatt til fange. Neida. Eller så har de svømt milevis under vann, både Jaime og Bronn er i Westeros-toppen i å holde pusten, klarer en halvtime, minst, begge to. Noe så elendig hadde jeg ikke trodd om selv D&D.

Og Tyrion snek seg selvsagt enkelt inn i hovedstaden og fant Bronn uten problemer. Jada. Men det verste: hvordan visste Tyrion at Jaime var i live etter cliffhangeren i forrige episode? Virker ikke som om folkene bak serien tenker.

Og Jon Snow har romskip som førte ham nordover igjen på et blunk. Men å stikke innom Bran og Arya gadd han ikke.

Og Gilly plukket en "tilfeldig" bok blant.. hvor mange? Og leste tilfeldigvis opp beviset på at Jon er en ektefødt Targaryen. Jadda. På nivå Days of our lives, dette.

For øvrig er det vel nå åpenbart for de fleste (?) at Daenerys ikke er "den gode" i denne historien, hun er på vei til å bli the mad queen i rekordtempo.

Anonymkode: 82242...6a7

Jeg visste dette var 6a7 fra første setning

Anonymkode: ee0ad...f48

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste dette var 6a7 fra første setning

Fint å høre at du er enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Nyeste episode er ute. Trist at den ene dragen og han Thoros døde. Skummelt mellom Arya og Sansa nå. Hva tenker dere?

Anonymkode: 46de6...48f

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er redigert i henhold til dette underforumets retningslinjer:

Spoiling. Dette skal markeres i tittelen på tråden, og helst også i selve tråden, så man minsker sjansen for at andre får ødelagt fremtidige underholdningsopplevelser. Selv om mange ser film og serier i det de kommer ut, ber vi om at dette allikevel respekteres. Spoiler lages ved å trykke på øye-ikonet på tekstverktøylinja, eller ved å skrive [ spoiler ] teksten som skal skjules [ / spoiler ] uten mellomrommene.  

/lillesky (mod)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Skjul innhold

Nyeste episode er ute. Trist at den ene dragen og han Thoros døde. Skummelt mellom Arya og Sansa nå. Hva tenker dere?

Hvor er det ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:
  Vis skjult innhold

Idiot. 

Anonymkode: 37b19...2c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2
På 15.8.2017 den 10.27, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker spekulasjoner!

Men hvis denne stemmer, da må jeg bøye meg ned i støvet og si bra jobba. Herregud- så bra jobba. En del av meg ønsker dette!

Anonymkode: 47aee...bd9

Dette ville vært rått!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Idiot. 

Anonymkode: 37b19...2c4

Hvorfor? Du kunne latt vær å trykke på vis skjult innhold. 

Anonymkode: 1089e...0c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Du kunne latt vær å trykke på vis skjult innhold. 

Anonymkode: 1089e...0c0

Hadde vært hyggelig med en liten advarsel da, kunne godt stått at det er spoiler for neste episode.

Anonymkode: de457...cd8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Er på sesong 1, episode 2. Og jeg sitter her som et fuckings spørsmålstegn. Det er så mye å sette seg inni. Forskjellig "hus"/familier whatever. Hvem er i familie med hvem, og hvem er han duden som døde, og hva var de folkene i begynnelsen som drepte folk. Og hvor mange konger er det egentlig?  Var det virkelig to tvillinger som hadde sex, incest? Eller har jeg misforstått noe her. Føler jeg ikke henger helt med i det hele tat og sitter igjen som et spørsmålstegn. 

Blir det lettere etterhvert? Isåfall, når? 

Folk dør som fluer så ja, det blir lettere å holde styr på folk etter en stund. :P  I tillegg til  at det klart blir lettere å vite hvem folk er når de har fått mer tid med dem.  

I episode 2 er det kun 1 konge og ja det er tvillinger som har sex.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
19 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Er på sesong 1, episode 2. Og jeg sitter her som et fuckings spørsmålstegn. Det er så mye å sette seg inni. Forskjellig "hus"/familier whatever. Hvem er i familie med hvem, og hvem er han duden som døde, og hva var de folkene i begynnelsen som drepte folk. Og hvor mange konger er det egentlig?  Var det virkelig to tvillinger som hadde sex, incest? Eller har jeg misforstått noe her. Føler jeg ikke henger helt med i det hele tat og sitter igjen som et spørsmålstegn. 

Det er 1 konge. Robert Barathion (feiten). Han er gift med dametvillingen (Cersei) som er utro med broren sin (Jaime Lannister). Dvergen (Tyrion Lannister) er lillebroren deres. Han gamle fyren som var død på starten er Jon Arryn som var rådgiver "hand of the king" for Robert Baratheon. Det blir lettere når man lærer seg navnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Gled deg, sesong 1-4 er meget, meget gode. 5-7 ikke like bra, og en ting man kan si om sesong 7: overhodet ikke vanskelig å henge med.

Forklaringen er at sesong 1-4 bygger på veldig gode bøker, mens 5-7 i stor grad er TV-folk som har funnet på. Men ikke noe å tenke på. Du kommer inn i det!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Episode 6 var så som så. De som har lest manusspoilere vil ikke bli overrasket. Når det er sagt, så var det egentlig ganske forutsigbart hvordan det ville ende

Spoiler

Dragen dør, omringet av white walkers- la oss ta 1 minutts stillhet for den døde dragen x|

hound x gingermannen var underholdende

Den scenen med bastarden til robert som løper var litt morsom

løp løp løp

*skifte kameravinkel*

løp løp løp

Litt teit at de skulle laga mer "spenning" før danerys kommer ved at noen få white walkers begynner å gå over isen...

måtte le når vi så white walkers spiste han fyren. det ble så teit

Anonymkode: 85e83...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes for øvrig HBO kunne gjort som netflix og legge ut alt på en gang. Mye bedre å kunne se så mange episoder man vil når man har tid, enn å vente på dem. Om jeg vile bruke en hel søndag på got så vil jeg ha muligheten

Faktisk så venter jeg vanligvis med å se en serie til den er ferdig, men har ikke noe annet å se på akkurat nå

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes for øvrig HBO kunne gjort som netflix og legge ut alt på en gang. Mye bedre å kunne se så mange episoder man vil når man har tid, enn å vente på dem. Om jeg vile bruke en hel søndag på got så vil jeg ha muligheten

Faktisk så venter jeg vanligvis med å se en serie til den er ferdig, men har ikke noe annet å se på akkurat nå

Synes egentlig det er fint at de sender en og en episode med denne serien. Det er jo det som muliggjør spekulsjoner og teorier.  Det er noe av det jeg liker best med serien

Hadde alle episodene ligget ute så hadde man jo bare fått fasiten, man hadde ikke brukt tid på å lage teorier, analysere episodene eller hatt et miljø hvor man kunne diskutere teoriene. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ISeeYouCreep
AnonymSjiraff skrev (På 16.8.2017 den 16.18):

Folk dør som fluer så ja, det blir lettere å holde styr på folk etter en stund. :P  I tillegg til  at det klart blir lettere å vite hvem folk er når de har fått mer tid med dem.  

I episode 2 er det kun 1 konge og ja det er tvillinger som har sex.

Herr Heftig skrev (På 16.8.2017 den 16.32):

Det er 1 konge. Robert Barathion (feiten). Han er gift med dametvillingen (Cersei) som er utro med broren sin (Jaime Lannister). Dvergen (Tyrion Lannister) er lillebroren deres. Han gamle fyren som var død på starten er Jon Arryn som var rådgiver "hand of the king" for Robert Baratheon. Det blir lettere når man lærer seg navnene. 

AnonymBruker skrev (På 16.8.2017 den 16.39):

Gled deg, sesong 1-4 er meget, meget gode. 5-7 ikke like bra, og en ting man kan si om sesong 7: overhodet ikke vanskelig å henge med.

Forklaringen er at sesong 1-4 bygger på veldig gode bøker, mens 5-7 i stor grad er TV-folk som har funnet på. Men ikke noe å tenke på. Du kommer inn i det!

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Netflix har mange serier de bare legger ut en episode i uka. 

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netflix har mange serier de bare legger ut en episode i uka. 

Anonymkode: aba6f...0b6

Ok? So what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...