Sheherasade Skrevet 7. august 2017 #3001 Del Skrevet 7. august 2017 Herlig episode! Tenk at nå er tre av søsknene gjenforent! Gøy at Arya viste hva hun hadde av våpenkunster. Og gjenforeningen med Jon Snow og han Greyjoy... sterkt! Var sikker på at dragen ville dø, men heldigvis ikke. Men nå vet Danaerys hva hun kan forvente seg senere, da. Også sterkt å se Tyrion se familiens hær bli slaktet, og effekten det hadde på ham. Og lurer på om Jon knelte i grotten eller ikke! Men Bran... hva faen liksom? "Takk"??? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3002 Del Skrevet 7. august 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Arya og Littlefinger, har vel aldri vært noe spesielt mellom dem? Anonymkode: 82242...6a7 For meg var blikkvekslingen mer et bekreftende "Ja, jeg kjente deg igjen i Harrenhal, men jeg sa ingenting." Arya vet egentlig veldig lite om Littlefinger sitt spill ennå, og han har aldri vært på listen hennes. Men, jeg ser ikke bort ifra at puslespillbitene snart settes sammen. Bran har nok sett mye (alt?) av det Littlefinger har drevet med (Han siterer jo "Chaos is a ladder", hentet fra samtalen mellom Varys og Finger'n i sesong 3), og Sansa har jo en viss peiling på hva han er i stand til å gjøre. Anonymkode: e1893...a35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 7. august 2017 #3003 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg var blikkvekslingen mer et bekreftende "Ja, jeg kjente deg igjen i Harrenhal, men jeg sa ingenting." Arya vet egentlig veldig lite om Littlefinger sitt spill ennå, og han har aldri vært på listen hennes. Men, jeg ser ikke bort ifra at puslespillbitene snart settes sammen. Bran har nok sett mye (alt?) av det Littlefinger har drevet med (Han siterer jo "Chaos is a ladder", hentet fra samtalen mellom Varys og Finger'n i sesong 3), og Sansa har jo en viss peiling på hva han er i stand til å gjøre. Anonymkode: e1893...a35 Var det jeg skulle skrive som svar på innlegget under. I tillegg er Arya en som dreper for hevn, hun fikk den dolken av Bran. Dolken til Littlefinger og som ble brukt for å prøve å drepe Bran. Littlefinger lever på at Stark-familien(og mange andre) ikke vet hva han har drevet med. Ikke er Littlefinger en som er uvurdelig i kampen mot whitewalkerne heller så han kan ryke når som helst. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med dette? Anonymkode: 82242...6a7 Endret 7. august 2017 av AnonymSjiraff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3004 Del Skrevet 7. august 2017 31 minutter siden, Sheherasade skrev: Herlig episode! Tenk at nå er tre av søsknene gjenforent! Gøy at Arya viste hva hun hadde av våpenkunster. Og gjenforeningen med Jon Snow og han Greyjoy... sterkt! Var sikker på at dragen ville dø, men heldigvis ikke. Men nå vet Danaerys hva hun kan forvente seg senere, da. Også sterkt å se Tyrion se familiens hær bli slaktet, og effekten det hadde på ham. Og lurer på om Jon knelte i grotten eller ikke! Men Bran... hva faen liksom? "Takk"??? Vi vet jo ikke om Drogon overlever, håper selvfølgelig det. Dothrakiene var jo overlegne i den kampen, kommentaren til han dothraki-fyren som sto bak Tyrion var spot on ("your people can't fight"), og dét ansiktsuttrykket til Tyrion.. Jaime er vel ferdig? :/ Bran er jo ikke lenger bare Bran, han ser og vet alt og det gjør vel kanskje at han blir litt apatisk? Anonymkode: 15840...4fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 7. august 2017 #3005 Del Skrevet 7. august 2017 Episode 4 var veldig bra! Mye som skjedde, og jeg er spent på hva som skjer i neste episode. Litt rart å tenke på at det er kun 3 episoder igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3006 Del Skrevet 7. august 2017 Episoden hadde brukbar action. Men dessverre er det blitt ufattelig forutsigbart. At de tok fram dolken til Littlefinger igjen er bare så utrolig teit. Skal fortelle alt med teskjeer. Men det verste er Daenerys/Jon. Ingenting er mer kvalmende enn de to sammen. Jeg har bedt om en ting fra starten, og det var at de to ikke ble sammen. Fordi det er så klisjé. Og ingen kjemi mellom de to dårligste skuespilleren i tv-serien. Heldigvis er ikke forfatteren så dum at han lar det skje, så det er nok ikke noe som er "meant to be", takk og lov! Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3007 Del Skrevet 7. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet jo ikke om Drogon overlever, håper selvfølgelig det. Dothrakiene var jo overlegne i den kampen, kommentaren til han dothraki-fyren som sto bak Tyrion var spot on ("your people can't fight"), og dét ansiktsuttrykket til Tyrion.. Jaime er vel ferdig? :/ Bran er jo ikke lenger bare Bran, han ser og vet alt og det gjør vel kanskje at han blir litt apatisk? Anonymkode: 15840...4fd Drogon dør neppe av dette. Jaime dør neppe, da hadde han dødd i episoden, en slik cliffhanger kommer aldri til å ende med at han drukner. Nei, han blir fisket opp, og tatt til fange, kanskje han til og med "bytter side". Bronn kan selvsagt ryke, men håper ikke det. Men for at det nettopp ikke skal bli så forutsigbart, så hadde det vært greid om alle disse ble knerta. Anonymkode: 82242...6a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 7. august 2017 #3008 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vet jo ikke om Drogon overlever, håper selvfølgelig det. Dothrakiene var jo overlegne i den kampen, kommentaren til han dothraki-fyren som sto bak Tyrion var spot on ("your people can't fight"), og dét ansiktsuttrykket til Tyrion.. Anonymkode: 15840...4fd Syntes ikke den kommentaren var spot on. Dothrakiene hadde en overlege styrke når det kom til antall og hester, de kom overraskende på og de kom med drage! Likevel så kjempet Lannisterhæren med en vanvittig disiplin. De kom i formasjon raskt, spesielt med tanke på at de var spredd over et større areal og man så Dothrakiene ble slaktet når de løp rett inn spydformasjonen. Klart de ikke kunne holde formasjonen mens drage flammet dem ned. Men selv da så kommer bueskytterne i formasjon når Jamie roper på dem og gjør sitt beste. For ikke å snakke om Bronn som virkelig oppfører seg som en helt. Nei, Lannisterhæren vinner ikke, men de kunne kjempe. Endret 7. august 2017 av AnonymSjiraff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3009 Del Skrevet 7. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Episoden hadde brukbar action. Men dessverre er det blitt ufattelig forutsigbart. At de tok fram dolken til Littlefinger igjen er bare så utrolig teit. Skal fortelle alt med teskjeer. Men det verste er Daenerys/Jon. Ingenting er mer kvalmende enn de to sammen. Jeg har bedt om en ting fra starten, og det var at de to ikke ble sammen. Fordi det er så klisjé. Og ingen kjemi mellom de to dårligste skuespilleren i tv-serien. Heldigvis er ikke forfatteren så dum at han lar det skje, så det er nok ikke noe som er "meant to be", takk og lov! Anonymkode: 82242...6a7 Skal fortelle alt med teskjeer? Og det kommer fra den som har sutret i ukevis om at de ikke viser reisene/at reisene ikke tar lengre tid, for det er visst så vanskelig å forstå at det passerer en del tid mellom scenene. Har du lest bøkene? Har du tenkt litt over hvorfor serien heter «the song of ice and fire»? Om Daenerys og Jon blir sammen har jeg ikke tenkt på engang, men tviler på at det kommer til å skje. Anonymkode: 15840...4fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3010 Del Skrevet 7. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drogon dør neppe av dette. Jaime dør neppe, da hadde han dødd i episoden, en slik cliffhanger kommer aldri til å ende med at han drukner. Nei, han blir fisket opp, og tatt til fange, kanskje han til og med "bytter side". Bronn kan selvsagt ryke, men håper ikke det. Men for at det nettopp ikke skal bli så forutsigbart, så hadde det vært greid om alle disse ble knerta. Anonymkode: 82242...6a7 Hvis Jaime blir fisket opp, så blir han så klart tatt til fange og muligens byttet mot Grejyoy/Sand. Det skal vel mye til før han bytter side, Cersei er kvinnen i hans liv og han har stått ved hennes side hele tiden, til og med etter at hun brukte wildfire. Samtidig har han jo hatt et veldig godt forhold til Tyrion, men etter at Tyrion drepte faren uttrykte Jaime at han ville drept Tyrion dersom de møtes igjen. Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3011 Del Skrevet 7. august 2017 21 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Syntes ikke den kommentaren var spot on. Dothrakiene hadde en overlege styrke når det kom til antall og hester, de kom overraskende på og de kom med drager! Likevel så kjempet Lannisterhæren med en vanvittig disiplin. De kom i formasjon raskt, spesielt med tanke på at de var spredd over et større areal og man så Dothrakiene ble slaktet når de løp rett inn spydformasjonen. Klart de ikke kunne holde formasjonen mens drage flammet dem ned. Men selv da så kommer bueskytterne i formasjon når Jamie roper på dem og gjør sitt beste. For ikke å snakke om Bronn som virkelig oppfører seg som en helt. Nei, Lannisterhæren vinner ikke, men de kunne kjempe. Dothrakiene slåss på en helt annen måte enn hærene i Westeros gjør. De er villmenn, slåss ikke med ære og er fryktløse. Det samme kan ikke sies om de The Golden Company. De hadde masse beskyttelsesutstyr/rustning, etc., mens dothrakiene kun hadde lær og pels. Men kjempet gjorde de. Anonymkode: 15840...4fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3012 Del Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dothrakiene slåss på en helt annen måte enn hærene i Westeros gjør. De er villmenn, slåss ikke med ære og er fryktløse. Det samme kan ikke sies om de The Golden Company Lannisterhæren. De hadde masse beskyttelsesutstyr/rustning, etc., mens dothrakiene kun hadde lær og pels. Men kjempet gjorde de. Anonymkode: 15840...4fd Anonymkode: 15840...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. august 2017 #3013 Del Skrevet 7. august 2017 Hvis det ikke hadde vært fra dragekraft hadde Dothrakiene tapt så det sang. Lett kavaleri slår aldri tungt og disiplinert infanteri i nærkamp. Men Lannisterne skulle vel hatt en god slump riddere som på egen hånd ville knust hestetullingene. Jaime overlever definitvt, go tror ikke han blir tatt til fange. Tipper at han og Bronn dukker opp på andre siden av dammen i begynnelsen av neste episode. Var det none som fikk med seg om Randyll Tarly ble grillet? Og lurer på hvordan det gikk med Dickon. Tipper han klarer å komme seg tilbake til Kings Landing. Den første vekslingen mellom Arya og Brienne var kul, men Arya kan ikke drive å dodge sånn i en treningskamp. For da må jo Brienne så og si prøve å drepe henne. Og det var idiotisk senere når de begynte med ren fekting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymSjiraff Skrevet 7. august 2017 #3014 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dothrakiene slåss på en helt annen måte enn hærene i Westeros gjør. De er villmenn, slåss ikke med ære og er fryktløse. Det samme kan ikke sies om de The Golden Company. De hadde masse beskyttelsesutstyr/rustning, etc., mens dothrakiene kun hadde lær og pels. Men kjempet gjorde de. Anonymkode: 15840...4fd Jeg sier jo ikke at Dothrakiene ikke kan kjempe eller er modige, jeg sier bare at det kan Lannisterhæren er modige, disiplinerte og kan kjempe de også. Endret 7. august 2017 av AnonymSjiraff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoDiggity Skrevet 7. august 2017 #3015 Del Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, Sheherasade skrev: Herlig episode! Tenk at nå er tre av søsknene gjenforent! Gøy at Arya viste hva hun hadde av våpenkunster. Og gjenforeningen med Jon Snow og han Greyjoy... sterkt! Var sikker på at dragen ville dø, men heldigvis ikke. Men nå vet Danaerys hva hun kan forvente seg senere, da. Også sterkt å se Tyrion se familiens hær bli slaktet, og effekten det hadde på ham. Og lurer på om Jon knelte i grotten eller ikke! Men Bran... hva faen liksom? "Takk"??? Enig, var helt spesielt å se Arya på winterfell igjen. Jeg savner hvor søt Bran var i starten jeg! Nå synes jeg bare han er helt merkelig. Skjønner det er en del av den nye rollen hans, men det blir bare rart og upersonlig for min del. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3016 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skal fortelle alt med teskjeer? Og det kommer fra den som har sutret i ukevis om at de ikke viser reisene/at reisene ikke tar lengre tid, for det er visst så vanskelig å forstå at det passerer en del tid mellom scenene. Har du lest bøkene? Har du tenkt litt over hvorfor serien heter «the song of ice and fire»? Om Daenerys og Jon blir sammen har jeg ikke tenkt på engang, men tviler på at det kommer til å skje. Anonymkode: 15840...4fd Ja, jeg har lest bøkene. Nettopp fordi det tar tid å forflytte seg gjør at bok 4 og 5 ble lange. Det du skriver om teskjeer har ingenting å gjøre med at de foretar ulogiske valg, som å reise fra Dorne til Dragonstone og tilbake til Dorne igjen uten grunn. Angående sluttsekvensen med Jaime, så red han altså i vannkanten mot Daenerys og Drogon, det var altså bare noen cm dypt. Men plutselig, da Bronn(?) reddet ham fra ilden, så var den langgrunne "sjøen" plutselig blitt til Hornindalsvannet, uendelig dypt! Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 7. august 2017 #3017 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis Jaime blir fisket opp, så blir han så klart tatt til fange og muligens byttet mot Grejyoy/Sand. Det skal vel mye til før han bytter side, Cersei er kvinnen i hans liv og han har stått ved hennes side hele tiden, til og med etter at hun brukte wildfire. Samtidig har han jo hatt et veldig godt forhold til Tyrion, men etter at Tyrion drepte faren uttrykte Jaime at han ville drept Tyrion dersom de møtes igjen. Anonymkode: 15840...4fd Nå fikk Jaime vite at Tyrion ikke drept Joffrey i hvert fall. Så det er jo noe. Men tror nok ikke han kommer til å switche side sånn uten like... selv om det har vært nok av hint om at han kommer til å drepe Cersei til slutt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Episoden hadde brukbar action. Men dessverre er det blitt ufattelig forutsigbart. At de tok fram dolken til Littlefinger igjen er bare så utrolig teit. Skal fortelle alt med teskjeer. Men det verste er Daenerys/Jon. Ingenting er mer kvalmende enn de to sammen. Jeg har bedt om en ting fra starten, og det var at de to ikke ble sammen. Fordi det er så klisjé. Og ingen kjemi mellom de to dårligste skuespilleren i tv-serien. Heldigvis er ikke forfatteren så dum at han lar det skje, så det er nok ikke noe som er "meant to be", takk og lov! Anonymkode: 82242...6a7 Nå vet vi jo at Targaryons er kjent for incest, da. Henger ikke helt med mht. dolken. Hvorfor ville Littlefinger drepe Bran? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 7. august 2017 #3018 Del Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, Sheherasade skrev: Var sikker på at dragen ville dø, men heldigvis ikke. Den hadde kanskje Plot Scales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3019 Del Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi vet jo ikke om Drogon overlever, håper selvfølgelig det. Dothrakiene var jo overlegne i den kampen, kommentaren til han dothraki-fyren som sto bak Tyrion var spot on ("your people can't fight"), og dét ansiktsuttrykket til Tyrion.. Jaime er vel ferdig? :/ Bran er jo ikke lenger bare Bran, han ser og vet alt og det gjør vel kanskje at han blir litt apatisk? Anonymkode: 15840...4fd Vi ser i traileren for neste episode at Drogon lever, men han ble jo truffet i skulderen-ish, så hvem vet om han vil klare å fly igjen? Og ja, dothrakiene var overlegne. Var det ikke King Robert som sa at man ALDRI burde møte dothrakier på åpen slette? Jamie er enten 1) ferdig, eller 2) blir dratt opp fra vannet og venter en eller annen skjebne. Tatt til fange kanskje? Anonymkode: c86d3...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3020 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har lest bøkene. Nettopp fordi det tar tid å forflytte seg gjør at bok 4 og 5 ble lange. Det du skriver om teskjeer har ingenting å gjøre med at de foretar ulogiske valg, som å reise fra Dorne til Dragonstone og tilbake til Dorne igjen uten grunn. Angående sluttsekvensen med Jaime, så red han altså i vannkanten mot Daenerys og Drogon, det var altså bare noen cm dypt. Men plutselig, da Bronn(?) reddet ham fra ilden, så var den langgrunne "sjøen" plutselig blitt til Hornindalsvannet, uendelig dypt! Anonymkode: 82242...6a7 Og dersom du har lest bøkene, burde du forstå hvorfor de har de travelt med de siste sesongene. Det er ikke mange episoder igjen og skal historien få en avslutning, så kan en ikke bruke lang tid på reisene. Martin har jo ikke skrevet siste boka engang. Har du hørt om marbakke noen gang? Da er det ikke så merkelig at det pluselig blir "uendelig dypt". https://snl.no/marbakke 1 time siden, AnonymSjiraff skrev: Jeg sier jo ikke at Dothrakiene ikke kan kjempe eller er modige, jeg sier bare at det kan Lannisterhæren er modige, disiplinerte og kan kjempe de også. Jeg sier ikke at Lannisterhæren ikke kjemper, for det gjorde de Anonymkode: 15840...4fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå