Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
24 minutter siden, NoDiggity skrev:

Fyysøren ja, intens episode! Synes dog ikke den var bedre enn for eksempel siste episode i sesong 5 eller første episode i sesong 6. Etterlengtet dog! Skal se den på nytt når den kommer ut på HBO :) 

Ja, siste episoden i sesong 5 var bra (og 6 sesongen hadde jeg veldig sansen for), men denne episoden var noe helt for seg selv. Jeg syns den var intens, ikke hele episoden, men de delene av episoden som ikke var intens hadde mange bra scener. Jeg digger alt med episoden! Gleder meg til fortsettelsen! Episodene i denne sesongen har ingen "downtime", du rekker liksom ikke å ha drikkepause når du ser episodene :laugh:

Anonymkode: 15840...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, siste episoden i sesong 5 var bra (og 6 sesongen hadde jeg veldig sansen for), men denne episoden var noe helt for seg selv. Jeg syns den var intens, ikke hele episoden, men de delene av episoden som ikke var intens hadde mange bra scener. Jeg digger alt med episoden! Gleder meg til fortsettelsen! Episodene i denne sesongen har ingen "downtime", du rekker liksom ikke å ha drikkepause når du ser episodene :laugh:

Men episoden "traff" meg ikke i hjertet slik som da Jon Snow ble drept i sesong 5. Da kjente jeg hjertet briste. Men måtte ta noen langepauser samt at kvaliteten jo ikke var så mye å skryte av, så kanskje episoden er bedre neste gang jeg ser! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, NoDiggity skrev:

Men episoden "traff" meg ikke i hjertet slik som da Jon Snow ble drept i sesong 5. Da kjente jeg hjertet briste. Men måtte ta noen langepauser samt at kvaliteten jo ikke var så mye å skryte av, så kanskje episoden er bedre neste gang jeg ser! :) 

Det er så mange gode episoder i denne serien at det er vanskelig å si hva som er favoritten, men for min del er denne en av de beste, om ikke den beste. Men gleder meg til å se den på HBO, kvaliteten har mye å si. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har man HBO-konto, ser jeg ikke noe galt i å laste ned den lekkede episoden, siden man allerede har betalt for å se den.

Jeg skal vente uansett til den slippes på HBO, så slipper jeg å vente så lenge på neste.... Greit med norsk tekst også, ikke fordi jeg ikke trenger det vanligvis, men greit å ha når det det blir mumling og dårlig lyd, så får man med seg alt som blir sagt.

Anonymkode: 157d3...5af

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men argumentet ditt er ikke spesielt bra :P du leser ikke kommentarer du siterer og svarer på?

Anonymkode: c86d3...1c2

Så gikk det litt fort akkurat der. Jeg er SÅÅÅÅ utrolig lei for det. Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du siterer innlegget mitt her, hvor det jo står at jeg har en konto hos HBO, så jeg betaler for HBO og har gjort det i mange år. Men nå klarte jeg ikke å vente og måtte se den siste episoden. 

Det blir uansett å gi tyvene en form for validitet ved at du faktisk bruker det de har stjålet, da.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Sheherasade skrev:

Det blir uansett å gi tyvene en form for validitet ved at du faktisk bruker det de har stjålet, da.

Så lenge der er mennesker som ikke kan kjøpe medium uten at det går på bekostning av faste avgifter (mat, bolig), så kommer det til å være mulig å laste ned. Hadde alle hatt råd til netflix eller HBO uten problemer (samt pc/ tv å se det på og strøm), så hadde det ikke vært mye nedlasting. 

Slike som verden er nå, spiller det ingen rolle til eller fra om AB du siterer laster ned eller ei, når hun betaler for tjenesten

Anonymkode: 85e83...649

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Sheherasade skrev:

Så gikk det litt fort akkurat der. Jeg er SÅÅÅÅ utrolig lei for det. Jeez.

Et tips er å faktisk lese innleggene du siterer. Det er ikke så vanskelig å holde styr da alle som poster anonymt har en personlig kode. 

5 timer siden, Sheherasade skrev:

En som betaler for tjenesten gir ikke tyvene validitetet da en faktisk har betalt for å se episodene. HBO taper ikke på at folk som har betalt ser på en lekket episode - det er ikke slik at jeg sier opp abonnementet fordi noen har lekket en episode. Det er de som ikke betaler som er problemet, og som AB skriver i et innlegg her, så lenge folk lever under fattigdomsgrensen vil nok dette problemet vare…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart forbrukerne av tyvegods også er en del av problemet. Etterspørselen er jo hele grunnen til at noen gidder å "stjele" den type ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Sisti skrev:

Klart forbrukerne av tyvegods også er en del av problemet. Etterspørselen er jo hele grunnen til at noen gidder å "stjele" den type ting. 

Nå var det snakk om at HBO taper store summer pga. lekkede episoder, men det er jo ikke tilfellet her. Det er ikke slik at jeg avslutter abonnementet mitt pga. at episoder blir lekket. Jeg betaler for HBO og har gjort det lenge, jeg er ikke tilhenger av streaming, og betaler for kvalitet. Etterspørselen er stor pga. av at noen ikke har råd eller ikke vil betale. 

Nå var det vel heller ikke tyvene/hackerne som stjal episode 4, de stjal manuset til GoT, men ingen episoder. Det er en distribusjonspartner fra et indisk medieselskap som har lekket episoden, altså kommer lekkasjen fra innsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 17.04, Sheherasade skrev:

Ikke bra. Tyveri. Hva med å faktisk støtte økonomien til de som lager serien?

Han/hun gjør jo det. Vedkommende betaler jo HBO for å se GoT.

Tyveri? Nei, tyveri er å ta en fysisk gjenstand fra noen så de ikke har den lenger. Når noen kopierer digital informasjon så blir ikke originalen borte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Han/hun gjør jo det. Vedkommende betaler jo HBO for å se GoT.

Tyveri? Nei, tyveri er å ta en fysisk gjenstand fra noen så de ikke har den lenger. Når noen kopierer digital informasjon så blir ikke originalen borte.

Så du er ikke enige i at de som lager musikk eller underholdning digitalt har rett til å få betalt fra alle de som benytter seg av det de har laget? Du driter i åndsverkloven? Å tenke at tyveri kun gjelder fysiske gjenstander er en veldig gammeldags tankegang. Hvordan skal musikere og filmbransjen overleve da, tenker du?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Sheherasade skrev:

Så du er ikke enige i at de som lager musikk eller underholdning digitalt har rett til å få betalt fra alle de som benytter seg av det de har laget? Du driter i åndsverkloven? Å tenke at tyveri kun gjelder fysiske gjenstander er en veldig gammeldags tankegang. Hvordan skal musikere og filmbransjen overleve da, tenker du?

Hvorfor får du dette til å handle om at folk ikke har rett til å få betalt for jobben de gjør? De fleste her som har sett episoden skriver at de abonnerer på HBO, så det er irrelevant å diskutere dette. Please, lag en tråd om temaet og ikke spam tråden med dette. 

Noen flere her som har sett den siste episoden eller venter dere til imorgen? Selv om jeg har sett episoden, gleder jeg meg til å se den på hbo!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du dette til å handle om at folk ikke har rett til å få betalt for jobben de gjør? De fleste her som har sett episoden skriver at de abonnerer på HBO, så det er irrelevant å diskutere dette. Please, lag en tråd om temaet og ikke spam tråden med dette. 

Noen flere her som har sett den siste episoden eller venter dere til imorgen? Selv om jeg har sett episoden, gleder jeg meg til å se den på hbo!

Fordi jeg svarte på "Tyveri? Nei, tyveri er å ta en fysisk gjenstand fra noen så de ikke har den lenger. Når noen kopierer digital informasjon så blir ikke originalen borte.". 

Selv gleder jeg meg til å se den i morgen! 
:yvonne: Den vil jeg se med god samvittighet. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, Regn skrev:

Jeg venter :)

:)

21 minutter siden, Sheherasade skrev:

Fordi jeg svarte på "Tyveri? Nei, tyveri er å ta en fysisk gjenstand fra noen så de ikke har den lenger. Når noen kopierer digital informasjon så blir ikke originalen borte.". 

Det har vært nok snakk om dette nå. 

Jeg er glad for at jeg så den på lørdag jeg, gjorde helgen min litt bedre. Jeg har ikke dårlig samvittighet ettersom jeg vet at jeg betaler, men kjedelig å ikke kunne skrive/snakke om den - for da spoiler jeg bare, + kvaliteten var ikke kjempebra. Konklusjon: Kommer ikke til å gjøre det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 time siden, Sheherasade skrev:

Dersom jeg hadde giddet å lete opp en kurant streaming-side hadde jeg også sett den med god samvittighet, men jeg gidder ikke, enkelt og greit av latskap, ikke "moralske" årsaker.

Anonymkode: c86d3...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...