Gå til innhold

Singel.. hvordan bor dere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når spørsmplet er hvordan bor dere -

hvorfor må da så mange nevne om de leier eller eier?

Er det viktig for hvordan de bor (1-roms, hus, etc.)?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Når trådstarter synes det er dyrt å bo alene, er da ikke boformen relevant?

Gjest Lacus
Skrevet

Leier kjellerleilighet med 2 soverom. Stor og fin leilighet, men dyrt ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier rekkehus på 120m2, er aleine med 3 barn annenhver uke. Har det helt supert med det og er lykkelig over at jeg har så god plass.

AnonymBruker
Skrevet

Eier rekkehus på 120 m2, bor med to barn hele tiden. Relativt sentralt i Trondheim.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det faktisk har noe med saken å gjøre?

TS synes det er horribelt dyrt å bo alene som singel, og det er faktisk en forskjell økonomisk på å eie kontra å leie. Med lån på rundt 75% er de månedlige utgiftene til bolig omtrent de samme, men ved å eie har man to fordeler.

1. Man får avskrevet renteutgifter på inntekten (via selvangivelsen)

2. Man får (stort sett) verdistigning på boligen. Gevinsten om noen år kan være like stor som låneutgiftene du har hatt i samme periode

Gjest KateW
Skrevet

Hm, HVORDAN bor dere? Det er spørsmålet, når jeg da svarer at jeg eier leilighet, hvordan er det IKKE svar på spørsmålet? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Eier en 4 roms leilighet i Bergen, hvor jeg bor med mine to barn :)

Skrevet

Toppleilighet 275 kvadrat på tjuvholmen! Trives!

Gjest Passing by
Skrevet

Rekkehus på 100 kvadrat + kjeller, med ca 100 kvadrat hage i by på Østlandet

Det gjør jeg også.

Skrevet

Leier en hybelleilighet. Dyrt og ensomt. Aldri igjen. :P Skal bo i kollektiv eller noe lignende neste gang. Er 22 btw.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke singel, men jeg bor alene.

Bor i en liten sokkelleilighet/hybel på ca 35 kvm. Det er lavt under taket, men takket være lyse vegger og gulv og en god planløsning virker ikke leiligheten trang og klaustrofobisk. Den er faktisk ganske fin, og stor nok for én person (pluss to rotter, hehe).

Leiligheten ligger i gåavstand fra Sandvika (i Bærum), og kun få minutters gange fra både buss og togstasjon. Butikk rett nedi gata her.

Betaler 4 500 kr i måneden, pluss strøm. Kabel-TV og bredbånd er inkludert i husleien. Har nok vært ganske heldig ;)

- Jente 23

AnonymBruker
Skrevet

Toppleilighet 275 kvadrat på tjuvholmen! Trives!

Tviler ikke!

Skrevet

Bor alene i en leilighet til 1.8 mill. 10500 i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi hvordan også har med eie/leieforhold å gjøre.

Jeg eier en 2-roms leilighet på Torshov i Oslo. Og det er jeg og ikke banken som eier den tenk!!! Lånet ble nedbetalt i fjor! :) Så jeg har bare fellesutgiftene til sameiet og løpende utgifter. Da går det helt fint an å bo alene.

Skrevet

Personlig er jeg nok ikke gjeldsfri før jeg er 80! Leiligheten min var et impulskjøp, og jeg angrer bittert, selvom den er fin! Utrolig at banken fa meg lånet! Kom innom i fylla får å søke :S

AnonymBruker
Skrevet

Fordi hvordan også har med eie/leieforhold å gjøre.

Jeg eier en 2-roms leilighet på Torshov i Oslo. Og det er jeg og ikke banken som eier den tenk!!! Lånet ble nedbetalt i fjor! :) Så jeg har bare fellesutgiftene til sameiet og løpende utgifter. Da går det helt fint an å bo alene.

Hei kjære nabo!

Torshov her også, og stortrives med det. :klemmer:

Gjest Lille-pus
Skrevet

4-roms selveier, rett utenfor en av Norges største byer. Bor sammen med mine 3 katter :)

Gjest Tjoms
Skrevet

Leier kjempefin 2 roms sentralt i Oslo. Rolig beliggenhet, med alt rett utenfor døra. 45 m2 og 7600 i mnd, bra standard.

Skrevet

Eier en 60 kvm leilighet med 2 soverom utenfor en av vestlandets store byer. Sinnsykt dyrt å betale banken, men enda dyrere å leie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...