Gå til innhold

Leilighetsjakt


rødstrupe

Anbefalte innlegg

Først: Meld dere inn i Obos om dere ikke er det allerede! Da kan dere sjekke med obos leiligheter som er solgt og som kan tas på forkjøpsrett.

Dere burde kikke på Teisen. Kjempefint område, skjult perle, fine priser! feks disse: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/result?areaId=&sort=0&keyword=agmund

Her går de fleste 3-roms for under 2 mill.

Partallsleilighetene ligger best til i forhold til ring 3.

Vet hvor kjipt det er å lete og lete og aldri vinne budrunden. Men en dag er det deres tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først: Meld dere inn i Obos om dere ikke er det allerede! Da kan dere sjekke med obos leiligheter som er solgt og som kan tas på forkjøpsrett.

OBOS-medlemsskap støttes!

Er aldri en ulempe å ha, og som ovennevnte sier kan du benytte deg av forkjøpsretten. Har selv kjøpt to ganger ved bruk av forkjøpsretten, syns det er veldig fint (selv om det er kjipt for den som "mister" leiligheten). Og så slipper man stressende budrunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle innspill!

Til deg som nevnte Oppsal: Ja, vi har vurdert det, men der går leilighetene fort og dyrt..

Er det bare å melde seg inn i Obos og få forkjøpsrett med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å melde seg inn i obos. Forkjøpsretten kan brukes og den som har lengst medlemskap står sterkest. Jeg var bare medlem i noen uker før jeg fikk kjøpt og det var nervepirrende den uken jeg måtte vente på om andre benyttet forkjøpsrett og om de ville benytte den. Det vil si at de kan gå inn og overta leiligheten til samme pris som den som vant budrunden. Det samme kan dere gjøre hvis dere er medlem.

Vil råde dere til å se på Oppsal, Bogerud, Bjerke, Ammerud, Økern, Teisen, Tveita, Lamberseter, Manglerud.

Må dere ha to soverom eller kan dere kjøpe en to-roms hvis leiligheten er stor og dere kanskje kan bygge en alkove? Det er lettere å finne en større to-roms enn en liten treroms. Hvilke andre krav har dere? Veranda, heis, oppussing, standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ha to soverom eller kan dere kjøpe en to-roms hvis leiligheten er stor og dere kanskje kan bygge en alkove? Det er lettere å finne en større to-roms enn en liten treroms. Hvilke andre krav har dere? Veranda, heis, oppussing, standard?

Takk, da melder jeg meg snart inn i Obos!

Vi har ikke andre krav enn at leiligheten er relativt fin, har relativt kort vei til offentlig kommunikasjon, ikke mer enn en halvtime reise til oslo sentrum. Et ekstra soverom er noe vi har lyst på, men det blir trolig en bonus, slik markedet er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I grorudalen er det noen områder som er mer attraktive enn andre, i mine øyne. Jeg har vært på noen visninger der sammen med en venninne som kjøpte i høst.

Bjerke har høyest pris, Linderud, Tonsenhagen hører til Bjerke og er også et rolig strøk, Kalbakken likeså, Ammerud er bedre enn Grorud, Romsås har også et godt bomiljø. Alle disse har nærhet til marka og et godt kollektivtilbud.

Veitvedt har mye innvandrere og barnefamilier, men det er mest folk fra Sri Lanka. Likevel synes jeg veitvedt ligger i en dal i dalen og jeg får lett en følelse av å være innestengt når jeg har vært der.

Stovner har mange perler og et godt miljø. Det er mange områder som var preget av rusmisbruk for 20-30 år siden som ikke er det i dag.

Styr unna Haugenstua, visse deler av Furuseth og spesielt Nedre Haugen hvis dere har lyst at leiligheten skal stige i verdi fremover.

Tveita har bare t-bane og nattbuss og noen busser som går på dagtid, men det er også et rolig område med mange eldre som har bodd der i mange år. Bogerud er et rolig område og det samme er Oppsal. Holmlia er visst plaget av disse monstermastene som ble satt opp og folk sier de har fått helseproblemer, men tror ikke det gjelder hele Holmlia.

Jeg ville kjøpt en stor toroms, men så liker jeg ikke små leiligheter med mange små rom. Får dere barn, kan dere lage en alkoveløsning i stua der dere voksne kan ha seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Kalbakken, og her er det flere leiligheter i din prisklasse til salgs. Hva med denne? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=28245103 Kjøkkenet var jo bare dritkult, og resten av leiligheten var jo også fint. Ca to min å gå til Rødtvet t-banestasjon og ca like langt til busser, butikk, treningssenter, taxiplass osv. Stille og rolig her, og nær marka. Var flere leiligheter til salgs her også, men denne var den kuleste(syns jeg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp! Markedet har vært ganske heftig de siste månedene, det tok lang tid før jeg vant budrunde. Budsjettet deres er noe i laveste laget, men hvis dere ikke har det travelt, og kanskje kan pusse opp litt selv, så skal det være mulig :) Sommeren er spådd å være bedre marked for kjøper.

Og om det er til skrekk eller til trøst, en kollega av meg var på over 90 visninger før hun fikk seg hus!

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor i treroms på romsås. gav 1 250 000 for tre år siden, og tok den med forkjøpsrett, hadde vært obosmedlem i to uker ;) det er kjempefint her, og vi stortrives!! 84 kvadratmeter, garasjeplass og kjempefin utsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på Romsås i en 3-roms (som kan gjøres om til 4-roms). Betalte 1 200 000 for 80 kvm. Det inkluderer også en vestvendt 12kvm stor balkong der jeg har sol fra kl.14-21 og utsikt til Oslofjorden og marka. Kjempedeilig! Man får ihvertfall mye for pengene i Groruddalen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på Romsås i en 3-roms (som kan gjøres om til 4-roms). Betalte 1 200 000 for 80 kvm. Det inkluderer også en vestvendt 12kvm stor balkong der jeg har sol fra kl.14-21 og utsikt til Oslofjorden og marka. Kjempedeilig! Man får ihvertfall mye for pengene i Groruddalen.

Ja man får mye for pengene i Groruddalen, men med på kjøpet så får man Oslo´s mest kriminelle bydel. Det er ikke uten grunn at det er så billig der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så typisk at de som ikke bor et sted selv vet så innmari mye om stedet, og er så negative. Jeg har ikke snakket med noen som bor her som har noe negativt å si. Jeg stortrives :) Anbefaler Romsås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at de som ikke bor et sted selv vet så innmari mye om stedet, og er så negative. Jeg har ikke snakket med noen som bor her som har noe negativt å si. Jeg stortrives :) Anbefaler Romsås.

Jeg har venner som har bodd der som flyttet nettopp pga det, også er det vel ikke uten grunn at Oslo politi betegner bydelen som den med mest overfall/kriminalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som har bodd der som flyttet nettopp pga det, også er det vel ikke uten grunn at Oslo politi betegner bydelen som den med mest overfall/kriminalitet?

Der tar du nok feil. Det er mye mer kriminalitet i Gamle Oslo, Sentrum og Grunerløkka enn det på Romsås.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler på at det er så mye kriminalitet her. Nå bor som sagt jeg på Kalbakken, og det eneste jeg veit som har skjedd her var en kar som trua med å avfyre en bazooka(som han ikke hadde da). Det var i naboblokka og merka ingen ting til det før jeg leste det på en nettavis og så ut av vinduet(så en sivil politibil). Det er det ENESTE jeg har hørt om her siden jeg flytta hit for 2,5 år siden. Da VG(tror jeg det var) hadde en sak på nettet der man kunne trykke på steder der man mente at det trengtes mer synlig politi så jeg INGEN prikker her oppi Groruddalen. Det var i forbindelse med de overfallsvoldtektene der. Har kjørt pizza for Peppes, og på Romsås er det blitt kjempefint. Og masse barn og lekemuligheter :) Og nærskole der unga ikke trenger å gå over trafikkerte veier for å komme til.

Ops, dette ble langt men blir litt engasjert når noen sier at det er så farlig å bo her. Jeg kunne ikke bodd noe annet sted i Oslo hvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på Kalbakken, og her er det flere leiligheter i din prisklasse til salgs. Hva med denne? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=28245103 Kjøkkenet var jo bare dritkult, og resten av leiligheten var jo også fint. Ca to min å gå til Rødtvet t-banestasjon og ca like langt til busser, butikk, treningssenter, taxiplass osv. Stille og rolig her, og nær marka. Var flere leiligheter til salgs her også, men denne var den kuleste(syns jeg da)

Denne er godt innenfor prisen og har 2,5 rom og ikke behov for opppussing:

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=28273192

Det er langt flere leiligheter ute på markedet nå enn før påske. Nå er det over 1900 i Oslo, mens det var vært rundt 1200-1300 tidlig i vinter.

De var kjempefine begge to :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la ut linken til leiligheten med 2,5 rom på Romsås. Den andre var litt mer spesiell, men det var litt prisforskjell. Hvor mye kan dere betale i fellesutgifter?

Ser at det er mange boliger i prisgruppen på f.eks. Kalbakken og Rødvedt, Ammerud nå. Da ville jeg satset på å gå på flere visninger i området og lagt inn bud på en krone på dem alle. Når budrundene går, må dere velge hvilken dere skal satse på, men som regel er det ikke budrunde på alle samme dag. Er det mange visninger så velg ett område.

Ser dere at leilighetene begynner på prisantydning, men går langt over takst kan det være smart å legge inn første bud en del høyere enn prisantydning for å skremme bort andre kjøpere. Psykologisk sett er det lettere å gå opp 20-30.000 for hvert bud enn å gå rett opp foreksempel 70.000-100.000. Men det er noe dere må bestemme. Er sikker på at dere finner noe nå som det er flere leigligheter på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar og forslag til leiligheter. Sleng gjerne inn flere også. Bør helst ikke være så langt til tbane eller buss til sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...