Gå til innhold

Er dette ok?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser bloggen til Karianne, men synes det er upassende å diskutere dette temaet her. Det blir feil ovenfor de det gjelder, de færreste her inne kjenner Karianne og hennes bakgrunn. Synes derfor moderator bør slette denne tråden.

Skrevet

Sykt, spør du meg!

• Liker 3
Skrevet

Hvordan kan dette bli 'feil' å diskutere her?

Dette er da vitterlig et åpent diskusjonsforum, og såvidt jeg ser er det ingen som har lekket personlig informasjon om Karianne.

• Liker 5
Skrevet

Psykiske lidelser, og kanskje spesielt selvskading, er blitt lettere å snakke om men de mørkeste sidene er fremdeles tabubelagt. Det er fremdeles noe man skammer seg over å ha. Men når man har en sykdom og man prøver å bli frisk, trenger man forståelse og omsorg fra omverdenen. Derfor er det kjempeviktig at noen få modige tør å stå fram og å prøve å gjøre det til et tema det er lettere å snakke om :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare håper at ingen unge jenter/gutter blir påvirket av innlegget og ønsker å prøve det selv.

Skrevet

Hun kaller "nutridrink" en SKIKKELIG frokost......

De fleste med problemer eller avhengighet rasjonaliserer problemene sine for seg selv, det er hele grunnen til at folk trenger HJELP til å se hvor feil det er i slike tilfeller. Det som er trist er at andre i samme situasjon kan finne bloggen hennes, og føle det som en anerkjennelse om at spising og spying er ok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kaller "nutridrink" en SKIKKELIG frokost......

De fleste med problemer eller avhengighet rasjonaliserer problemene sine for seg selv, det er hele grunnen til at folk trenger HJELP til å se hvor feil det er i slike tilfeller. Det som er trist er at andre i samme situasjon kan finne bloggen hennes, og føle det som en anerkjennelse om at spising og spying er ok.

En nutridrikk kan fint erstatte en frokost. Inneholder rundt 300kcal i en.

Skrevet

En nutridrink er ikke en erstatning for frokost i det lange løp.

Skrevet (endret)

Ja for all del, drikker slikt selv innomellom. Men jeg anser ikke det som en skikkelig frokost. Langt i fra. Men det kan godt erstatte EN frokost. I denne sammenhengen blir det tatt som ett eksempel hvor denne spiseforstyrrede personen anser dette som ett skikkelig måltid, sammenlignet med andre....

Endret av Tulling
AnonymBruker
Skrevet

En nutridrink er ikke en erstatning for frokost i det lange løp.

Nei, men for en som sliter med å beholde mat, kan nutridrikk fungere som en erstatning.

Skrevet

Som blogger, særlig når målgruppen er unge mennesker, skal man være spesielt bevisst på hva man skriver om. Ikke alt egner seg for et større publikum, å blogge om spiseforstyrrelser når man selv er syk, krever balansegang. Det kan fort ende i forsterking av et spiseforstyrret mønster når det man skriver om kan tas som råd.

Det er ikke uten grunn at seriøse blogger om sf ikke snakker om tall eller tillater annen prat som kan forsterke og inspirere til større problemer.

Jeg er skeptisk til bloggere som blogger i aktive sykdomsperioder. Det er lett å trå feil. Visse ting burde nok ikke publiseres før det er bearbeidet. Det kan være fornuftig å spare noe til behandlere.

• Liker 2
Skrevet

Nei, men for en som sliter med å beholde mat, kan nutridrikk fungere som en erstatning.

Ja. Men det blir feil å kalle det en ordentlig frokost. Iallefall med den glorifiseringen hun driver med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men det blir feil å kalle det en ordentlig frokost. Iallefall med den glorifiseringen hun driver med.

Jeh tviler på at hun mente det slik. For de som har fulgt bloggen til Karianne en stund vet vi at hun sliter med både anoreksi og bulimi. Jeg har aldri på noen måte fått inntrykk av at hun glorifiserer sykdommen sin.

Skrevet

Si hva du vil, ikke alle som leser en blogg kjenner livshistorien til bloggeren og tolker teksten deretter. Vi som ser det for første gang ser bare hva som står DER, og tolker det deretter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si hva du vil, ikke alle som leser en blogg kjenner livshistorien til bloggeren og tolker teksten deretter. Vi som ser det for første gang ser bare hva som står DER, og tolker det deretter.

Derfor bør du kanskje lese noen andre innlegg også før du uttaler deg.

Skrevet

Derfor bør du kanskje lese noen andre innlegg også før du uttaler deg.

Endrer ikke det jeg har skrevet tidligere som er fakta ut fra den teksten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes absolutt det er viktig at innlegg som skrives ikke forutsetter at man har fulgt bloggen lenge, de må kunne stå som de står uten forklaringer eller tilbakelesninger.

• Liker 2
Skrevet

Jeg aner ingenting om denne bloggen, men det er hennes blogg, hennes valg.

Det blir som å si at noen som får utgitt en biografi skal ta hensyn til at alle og enhver kan snuble over et løsrevet avsnitt.

At "trigger warnings" og "klikk her for å se resten av innlegget" er en fordel? Ja. Jeg aner ikke om det er mulig i wordpress, men på livejournal er det mye brukt, nettopp pga at en god del ikke tåler lese om ulike temaer, og skal dermed lettere kunne unngå det når de hopper mellom blogger.

Skrevet

Jeg aner ingenting om denne bloggen, men det er hennes blogg, hennes valg.

Det blir som å si at noen som får utgitt en biografi skal ta hensyn til at alle og enhver kan snuble over et løsrevet avsnitt.

Det er jeg ikke enig i. Man har ansvar når man blogger, arikane har mange lesere og jeg har mine sterke tvil til at de fleste er behandlere som har faglige interesser av å følge henne. Hun blogger ikke i det skjulte, akkurat. Sf-jenter søker tips som forsterker sykdommen, jeg lurer på om arikane er bevisst sitt ansvar?

Blogging kan være terapi, men alt bør ikke publiseres.

Å sammenligne blogging med romaner er ikke helt riktig. Romaner er ikke like lett tilgjengelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...