Gå til innhold

Sjenert eller uinteressert?

Fremhevede innlegg

Gjest Anjelika
Skrevet

Ja men da må hun vite at hun skal vente på deg og avvise andre menn i mellomtiden , mens hun venter på mer initiativ fra deg . Da må hun ha håp , om at det vil lønne seg å vente .Og hun må tro at hun får deg snart !

Hvorfor skulle hun vente om hun tror du ikke er interesert i henne ? Når du ikke viser henne det tydelig , har hun ikke håp , og orker derfor ikke å vente .Og da går hun bare vidre .

Du er så treg du Steinar ! Drømmedama de kommer til å gå tapt for deg , mens du fomler og funderer på hva du skal gjøre . Ingen gidder å vente på noen uten å i det minste ha håp om at det kan bli dere .Da må du gi tydelig tegn på det i såfall .

Jeg synes du virker treg, jeg.

Hva er vitsen med å vente siklende på at han tar initiativ? Ta initiativ selv vel!

Om du mener sjekking skal følge et kjønnsrollemønster hvor mannen skal gjøre fremstøtene så legger du jo bare en gigantisk roadblock i din egen vei. Å sjekke menn er det letteste i hele verden om du bare tør, og det påstår du jo at du gjør - så hva er problemet?

Men du kan godt stå der i et hjørne og blafre febrilsk med øyenvippene imens jeg går og snapper mannen.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vitsen med å vente siklende på at han tar initiativ? Ta initiativ selv vel!

Om du mener sjekking skal følge et kjønnsrollemønster hvor mannen skal gjøre fremstøtene så legger du jo bare en gigantisk roadblock i din egen vei. Å sjekke menn er det letteste i hele verden om du bare tør, og det påstår du jo at du gjør - så hva er problemet?

Men du kan godt stå der i et hjørne og blafre febrilsk med øyenvippene imens jeg går og snapper mannen.

Og når han blir lei av å prate med deg etter 5 minutt forde du ikke er hans smak og han har IKKE invitert deg til seg . Så kommer han bort til meg etterpå . forde jeg er mye mer deilig , sexy , og lokkende enn det du er . Som overtar hans mannlige rolle totalt og han føler seg uvel av deg .

Her blir det ingen tenning .Forde du oppfører deg som en mann .

Jeg tar ofte initiativ til direkte kontakt , men da på en ultrasexy og feminin måte . Jeg buser ikke på . Jeg er mer som katten , jeg vet når byttet er klart til å tas .

Gjest Anjelika
Skrevet

Og når han blir lei av å prate med deg etter 5 minutt forde du ikke er hans smak og han har IKKE invitert deg til seg . Så kommer han bort til meg etterpå . forde jeg er mye mer deilig , sexy , og lokkende enn det du er . Som overtar hans mannlige rolle totalt og han føler seg uvel av deg .

Jeg tar ofte initiativ til direkte kontakt , men da på en ultrasexy og feminin måte . Jeg buser ikke på . Jeg er mer som katten , jeg vet når byttet er klart til å tas .

I motsetning til deg så blir ikke folk lei av å prate med meg etter 5 minutter.

Hvis menn mister tenning av at du snakker til dem og viser interesse så har du et enda større problem med sjekkingen enn jeg forutså.

AnonymBruker
Skrevet

I motsetning til deg så blir ikke folk lei av å prate med meg etter 5 minutter.

Hvis menn mister tenning av at du snakker til dem og viser interesse så har du et enda større problem med sjekkingen enn jeg forutså.

Har du tenkt på at de kjeder seg og bare er høflige mot deg kanskje ? En innpåsliten fyllebøtte som buser på de og som de ikke vet hvordan de skal bli kvitt ? Stakkars menn . DET synet har jeg sett flere ganger ute på byen .

Vær nå heller litt listig og sexy og forsiktig . Hvordan oppfører katten seg når den jakter på mus ? Løper den bare rett på ? Og skremmer musa vekk ? NEI , ALDRI .

Nei . Den smyger seg nærmere og nærmere innpå han , rolig og nesten umerkelig mens den holder musa under oppsyn hele tiden .

Musa legger merke til at den blir iaktatt og stivner til og bare står der passiv . Den har ingen plasser å rømme . Derfor står den bare passiv .Likeså katten . Her oppstår SPENNING mellom byttet og jegeren .Også sexuell spenning , nysgjerrighet osv oppstår om dette var mennesker av motsatt kjønn . Intens spenning. Her måler man hverandre opp og ned og tester styrke og svakhetsforhold mellom byttet og jegeren .

Nå som han er passiv og vier deg al sin oppmerksomhet . Nå er han klar snart , til å gå nærmere . Så nært du bare kommer kroppen hans .

Vell katten griper tak i musa på et visst punkt , når den er nært nok , og vet at den ikke vil klare å rømme unna .

Om kvinnen var katten , er mannen nå snart klar til å slenge seg om halsen på . Forde man fikk lov å komme nært han nok , innenfor hans intimsone . Så close til kroppen hans . Nesten en invitasjon å få lov å komme så nært . Det er naturlig og begge ønsker det .

Vel i musas tilfelle ender det jo dramatisk men den har ikke valg ! Den blir tatt .

Vell samme gjør vell mannen . Hvordan skal han motstå henne ? Hun slår ikke til , før hun er 100 % sikker på at dette vil lykkes .

Det er ingen annen utvei.

Katten vinner alltid ! Den KAN JAKTE . Det kan ikke du ....he he

Skrevet (endret)

Etter kort tid cold & worm lek er det på tide med noe mer håndfast og seriøse signaler ovenfor kvinnen dersom du er seriøs interesert . Straks du har mistanke om at hun liker deg men er usikker på deg . Bør du opptre klarere og mer tydelig ovenfor henne . Alltså gi TYDELIGE signaler på at hun er noe du vil ha , eller IKKE. Hun vil vite det raskt , hun vil ikke gå der usikker i mnd vis og lure på det nemlig .

La henne få vite det på en eller annen måte , du trenger ikke si det med ord , men med en annen betydningsfull handling o.l . Ikke hold henne på pinebenken / tvilebenken alltfor lenge . Da blir hun bare lei og gir opp og blir overlegen og kald . Og tror du er useriøs .

Eg tror du har et veldig godt poeng her. Eg har null problem med å gjøre dette når eg får de rette signalene, men når eg ikkje gjør det blir det veldig vanskelig for meg. Da må eg ta en større risk og eg er ikkje noe god på det. Hadde hun møtt meg mellom 35-40% på veien så hadde dette vært null problem. Eg er god på å lese kroppspråk og adferd så eg har en viss ide om damen er interresert eller ikkje. Dog eg sliter med å lese signalene når hun kjører en adferd som tilsier at hun ikkje er interresert selv om hun egentlig er det xD, da blir jo eg helt forvirret. Dette med å ta risk uten å vite om dame er interresert eller ikkje er noe eg må trene på, absolutt. Eg tenker å ta en prat med hun for å rense luften :), thanks!.

Norske menn er flaue og redde for å vise at de er betatt av en kvinne i både ord og gjerninger , og viser INGEN handlekraft ofte . De står bare passive ( som damer ) og kikker på damer . Dette er bare fortvilende , usexy , lite sjarmerende og lite mandig oppførsel i lengden .

Hvorfor skal kvinner falle for menn og forelske seg i menn som oppfører seg som damer ?

Når kjønnsrollene krasjer fullstendig og ikke fungerer lenger , blir bare hele spillet uforståelig og vanskelig for BEGGE KJØNN .

Ingen aner hva de skal gjøre eller hvordan mer . Hverken menn eller kvinner .

Så kjærlighetens spill blir bare enda vanskeligere enn det allerede er . Om man ikke søker seg litt tilbake til god gammel skikk og bruk .

Som i de gode gamle dager ....

Da menn var menn og våget vise svakhet for en kvinnes tiltrekningskraft på han og INNRØMME det !

Oppfør deg som en mann mot henne . Så FORSTÅR hun deg : ) Og hun vil spille den kvinnelige rollen perfekt og uanstrengt , ja t.o.m helt uten noen innlæring i det . Det ligger instinktivt i oss. Det å oppføre oss enten som menn eller kvinner .

Menn som oppfører seg som damer og er PASSIVE er fortvilende og sender bare usikre og mixede signaler ut , man ikke greier å tyde .

Kvinner oppører seg og er som de bestandig har vært . Mens menn er blitt for passive og feige .

Akuratt når det kommer til dette temaet så misunner eg damer. Det må være veldig greit å bare kunne sitte seg tilbake og være den som alle kommer til. Sån er det ikkje for meg iallefall. Det å være mann er ikkje så lett som du skal ha det til :P. Hadde du bare visst om alt stresset og driten vi må gjennomgå med å være den som tar første inisativ og være den som leder ann hadde du ikkje sakt de tingene så lett som du gjør her. Eg har tross alt bevisst gått inn for å trene meg i dette og vet ka eg snakker om. De fleste menn opplever en form for angst når de skal gå bort til en dame de er betatt av. Det er rett og slett biologisk betinget. Forskjellen er at vi faktisk må presse oss igjennom dette for at det skal skje noe. Siden kulturen er slik at menn helst skal gå bort til damer først og alle menn får dette banket inn i hodet sitt blir det en konkurranse hos menn. Den som ikkje går bort og gjør ingenting får heller ikkje noe. Dersom du hadde hatt samme presset for at noe skulle skje hadde ikkje du hatt de samme holdningene :P. Som mann kan man ikkje gjøre noe annet enn å akseptere dette på tross av at det er dønn urettferdig.

Noe av det mest irriterende eg ser er når folk stiller krav til andre som de ikkje kan innfri selv. Slik eg forstår deg så definerer at en mann er en mann ved at han åpent kan vise følelsene sine. Hvor lett tror du det er?, spesielt når hun begynner å bli kald og avisende fordi hun tror du er useriøs. Da tror jo man faktisk at hun ikkje er interresert og det gjør bare ting enda værre.

Eg tror likestillingen har gjort en for drastisk endring i samfunnet uten at populasjonen har helt klart å følge med. Kvinner stiller høyere krav til partneren nå som dere kan velge hvem dere vil ha. Spesielt siden det i dag oftest blir latt vekt på at det er følelser tilstede og at valget av partneren ikkje er basert på økonomiske grunner. Det som er tidig er jo at vi menn har begynnt å gjøre det samme. Eg representerer de menn som har begynnt å stille høyere krav til damen som ikkje gjelder utseende. Eg vil helst ha en partner som er meg likeverdig. Hun trenger ikkje å være like god som meg på alle områder, men eg ønsker at vi kan utfylle hverandre på de forskjellige områdene. Da er ikkje eg interresert i å møte en dame som gjør 10% av jobben når vi først møtes, mens eg må gjøre ca 90%. Da hadde eg heller forblitt singel. Heldigvis for meg så møter jo eg på damer som gir meg skikkelig respons når eg tar inisativ, damer som tør å sjekke meg opp :P og som tar inisativ selv. Det er jo veldig kjekt, selv om eg helst vil være den som spør om nummeret osv xD, har et lite mannekompleks der. Eg skal virkelig ta til meg dette med å være mer seriøs når eg først har fått en god tone med en dame :), eg tror det kan være grunnen til at det ikkje har gått helt veien denne gangen.

Eg forstår veldig godt at du helst vil ha den rollen som er lettest og minst anstrengende. Dog no har det satt i gang en likestillingsprossess og det har ikkje blitt gjort en dritt for likestilling på de områdene der dere har overtaket. Eg finner en dame som oppfører seg på samme måte som kvinner gjorde for 50-60 årsiden like fortvilende som du finner menn som oppfører seg som damer idag.

Endret av Bankai L
Skrevet

Hei du anonym rett over der. Nå er du altfor trangsynt i dine uttalelser... selfølgelig har kvinner også et ansvar for sitt eget kjærlighetsliv. Det hjelper ikke om mannen er tydelig om kvinnen ikke svarer på hans tilnærmelser på en like tydelig måte.

Helt enig!. Stiller faktisk krav til at damene kommer med skikkelig respons når eg går bort :P, ellers blir eg ikkje interresert.

• Liker 1
Skrevet

Kan ikkje du drive med litt "misjonering" av disse holdningene sån at meg og Straamannen treffer noen interresange damer! :P

Skrevet

Eg er ikkje i tvil om at det finnes menn som vil være den som jakter og som faller pladask for rollen du beskriver her. Dog det finnes menn som ikkje liker den inntense jaktingen heller(Meg). Dette blir et individuelt spørsmål hvor menn har forskjellige preferanser.

Skrevet (endret)

Om kvinnen var katten , er mannen nå snart klar til å slenge seg om halsen på . Forde man fikk lov å komme nært han nok , innenfor hans intimsone . Så close til kroppen hans . Nesten en invitasjon å få lov å komme så nært . Det er naturlig og begge ønsker det .

Vel i musas tilfelle ender det jo dramatisk men den har ikke valg ! Den blir tatt .

Vell samme gjør vell mannen . Hvordan skal han motstå henne ? Hun slår ikke til , før hun er 100 % sikker på at dette vil lykkes .

Ja du, det er faktisk ingen tvil om at visse kvinner er såpass utspekulerte :sexy:

Tror det må være medfødt hehe

Endret av Steinar40
AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på at de kjeder seg og bare er høflige mot deg kanskje ? En innpåsliten fyllebøtte som buser på de og som de ikke vet hvordan de skal bli kvitt ? Stakkars menn . DET synet har jeg sett flere ganger ute på byen .

Vær nå heller litt listig og sexy og forsiktig . Hvordan oppfører katten seg når den jakter på mus ? Løper den bare rett på ? Og skremmer musa vekk ? NEI , ALDRI .

Nei . Den smyger seg nærmere og nærmere innpå han , rolig og nesten umerkelig mens den holder musa under oppsyn hele tiden .

Musa legger merke til at den blir iaktatt og stivner til og bare står der passiv . Den har ingen plasser å rømme . Derfor står den bare passiv .Likeså katten . Her oppstår SPENNING mellom byttet og jegeren .Også sexuell spenning , nysgjerrighet osv oppstår om dette var mennesker av motsatt kjønn . Intens spenning. Her måler man hverandre opp og ned og tester styrke og svakhetsforhold mellom byttet og jegeren .

Nå som han er passiv og vier deg al sin oppmerksomhet . Nå er han klar snart , til å gå nærmere . Så nært du bare kommer kroppen hans .

Vell katten griper tak i musa på et visst punkt , når den er nært nok , og vet at den ikke vil klare å rømme unna .

Katten vinner alltid ! Den KAN JAKTE . Det kan ikke du ....he he

Les heller innlegget ovenfor . Det går an å ta aktivt initiativ , men UTEN å buse rett på uten å være " invitert og akseptert " først , via eks blikk kontakt og smil før man går bort og hilser .

Problemet med å buse rett på en fremmend mann . Er at da oppstår ikke den spesielle , tiltrekkende og sexy stemningen og spenningen mellom dere to .

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Nå lager du bare scenarioer i hodet ditt basert på andre du har sett og med ingenting grunnlag i det jeg har skrevet. Jeg får alltid den jeg vil ha, det er du som sitter her og klager på at du ikke har hell på sjekkemarkedet med din sikle-teknikk.

Det går an å ta initiativ uten å buse på som en fyllebøtte, men om du ikke har fantasi til å tenke så langt så er du nok ikke den snedigste katten i gata.

Men la oss ikke gjøre dette til en catfight.

Endret av Anjelika
AnonymBruker
Skrevet

Nå lager du bare scenarioer i hodet ditt basert på andre du har sett og med ingenting grunnlag i det jeg har skrevet. Jeg får alltid den jeg vil ha, det er du som sitter her og klager på at du ikke har hell på sjekkemarkedet med din sikle-teknikk.

Det går an å ta initiativ uten å buse på som en fyllebøtte, men om du ikke har fantasi til å tenke så langt så er du nok ikke den snedigste katten i gata.

Men la oss ikke gjøre dette til en catfight.

Jeg har aldri klaget på uheldige resultater når jeg jakter . Jeg har alltid fått positivt resultat , blitt invitert og akseptert og ØNSKET av dem veldig hver eneste gang , samt gitt de en sexy og deilig opplevelse underveis i jakten , som karene aldri har glemt i ettertid ...Jeg lykkes og holder på min teknikk. Så kan du holde på din .

Men din teknikk er usexy og usjarmerende syns jeg . Jeg kommer ikke i stemning selv engang av å buse på noen så brått og direkte som jeg ikke kjenner . Jeg liker å skape den rette stemningen , spenningen , tiltrekningen , og begjær rundt oss først . Hele møtet blir så uforglemmelig da . Man setter et varig inntrykk etter seg . Som han ikke vil klare å glemme i ettertid ...he he Første møte er første møte . Utrolig viktig , at det da er mer enn bare vanlig " kjedelig tørrprat " mellom oss ....om det skal bli noe mer ...etterpå !

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg har aldri klaget på uheldige resultater når jeg jakter . Jeg har alltid fått positivt resultat , blitt invitert og akseptert og ØNSKET av dem veldig hver eneste gang , samt gitt de en sexy og deilig opplevelse underveis i jakten , som karene aldri har glemt i ettertid ...Jeg lykkes og holder på min teknikk. Så kan du holde på din .

Men din teknikk er usexy og usjarmerende syns jeg . Jeg kommer ikke i stemning selv engang av å buse på noen så brått og direkte som jeg ikke kjenner . Jeg liker å skape den rette stemningen , spenningen , tiltrekningen , og begjær rundt oss først . Hele møtet blir så uforglemmelig da . Man setter et varig inntrykk etter seg . Som han ikke vil klare å glemme i ettertid ...he he Første møte er første møte . Utrolig viktig , at det da er mer enn bare vanlig " kjedelig tørrprat " mellom oss ....om det skal bli noe mer ...etterpå !

Du har jo ingen som helst anelse om hva jeg gjør, så hvordan i huleste kan du konkludere med at det er usjarmerende? Du lever jo helt i din egne lille verden. DET er usjarmerende.

Jaja, heldigvis skal ikke vi to sjekke opp hverandre!

Men jeg er ikke helt fremmed for beskrivelsene dine, kanskje vi ikke er så forskjellige som man skulle tro på akkurat det der :fnise:

Bortsett fra at jeg aldri nøyer meg med å vente, og aldri skylder på mannen eller kjønnsroller.

Har aldri hatt grunn til å klage på noe heller da :tongue:

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Interessant. Som mann må jeg spørre dere kvinner som er sjenerte:

Hva om han du er interessert i spør deg ut på date? Kan det være du sier nei selv om du egentlig har lyst, fordi du er "redd for å tape ansikt"? Og hvordan forventer dere da at mannen skal forstå at dere liker ham? De fleste oppegående menn ser seg om på andre jaktmarker når kvinnen takker nei til f.eks date... man kan jo ikke true henne med seg heller. Jeg vil i hvertfall unngå å bli beskyldt for

voldtekt...

Jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg lurer veldig på dette! Noen inspill og/eller råd?

Anonymous poster hash: 16955...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...