Bankai L Skrevet 2. mai 2011 #21 Skrevet 2. mai 2011 Hei, jeg har vært ute for et lignende tilfelle med en jente i min vennekrets. (vi er midt i tyve-årene) Hun har mange venner, er attraktiv og sosial, og det er vanskelig for meg og andre å forstå at hun har vært singel så lenge. Hun har mange beilere(som hun selv kaller guttevenner, men jeg ser at disse guttene vil noe mer, inkl meg selv), og hun lar gutter komme ganske langt inn på seg før hun stenger av. Kroppspråket kan jeg heller ikke stole på, det skifter mellom interesse og ignorering hele tiden. Dermed blir jeg stående å lure på om jeg burde være mer pågående, eller om dette bare er hennes måte å vise at hun ikke er interessert. Uansett hva man gjør føles det feil. Eg opplever noen lunde det samme. Eg tror enkelte er veldig flinke til å holde oppe en sosial maske, men har vanskeligheter med å åpne seg opp og latt andre komme skikkelig innpå seg. Tenker det er en forsvars mekanisme som brukes for å unngå å bli såret. Eg hater virkelig det hot and cold spillet som du nevner. Det gjør meg bare frustert og skuffet. Koffor kan hun ikkje bare si ka som plager henne istedenfor å være kald og avisende. Det er jo ikkje akuratt slik at vi er tankelesere heller og ja, ting føles feil :/
Bankai L Skrevet 2. mai 2011 #22 Skrevet 2. mai 2011 Vell attraktive jenter som i utgangspunktet er både selvsikre, utadvendte og usjenerte , opplever ofte at menn står å sikler og glaner intenst på dem omså hele kvelden . Men vi kan jo ikke vite om de bare liker å stå der å sikle og se på oss , eller om de ønsker kontakt . Kanskje mener de ikke noe med det heller . Bare liker å stå der å sikle med blikket . Jeg legger ikke så mye i det , er så vant til det at jeg tar det ikke som noen seriøs interesse fra han . Selv om han står å sikler og nistirrer på meg hele kvelden . Føler meg heller oppgitt og lei av det , om det er ALLT han gjør . Men ikke tar kontakt på en mer seriøs og ordentlig måte . Alltså komme bort å skåle , hilse , for å snakke med meg .Og opptrer som en ordentlig kar . Når han ikke gjør det , og han vet at jeg liker han , forde det har jeg vist tydelig interesse ved å holde blikket hans , smile og vie han mye oppmerksomhet , mye mer enn andre . Em, du driver jo bare å "sikler", glaner og nistirrer akkuratt som han. Han har jo vist deg TYDELIG interresse ved å gjøre det. Kordan vet vi at dere er seriøse hvis vi skal følge de samme reglene som du gjør? Det virker jo ikkje som du går bort til han å skåler, hilser og opptrer som en ordentlig dame. Hvorfor skal vi menn ha helt andre regler å forholde oss til når det kommer til dette?, det er bare tull. Det virker som enkelte av dere ikkje tror at vi er usikkre på dere damer også fordi dere er så tiltaksløse. Så vi attraktive damer kan ikke vite hvem av dere er seriøst interesert eller bare leker et spill med oss . Og er ute etter kunn å få boostet opp selvtillitten sin litt . DERFOR går jeg over til å bli overlegen til slutt . Gir han opp , tenker han bare spiller spill og er en kødd hele fyren . Sikkert totalt useriøs eller bare nok et siklende mannfolk som allerede har dame .Men utsetter meg for hans lek . Da blir jeg irritert . Og overlegen .Gidder ikke gi han mer oppmerksomhet , om jeg tenker han bare er USERIØS . ATTRAKTIVE PENE jenter opplever desverre ofte at allerede opptatte menn som har dame osv - likevell flørter åpenlyst med deg som er singel , sikler og glaner .Har opplevd dette alltfor mange ganger .Det ER SKUFFENDE og irriterende , særlig når man faller for flørten dems og biter på kroken . Og faktisk liker han , for så å finne ut at han har dame , er opptatt og at dette var bare et spill og en lek for han , på din bekostning . Fy fan så kjipt .Kjipe fyrer . Er så lei av det . ETTERHVERT blir man overlegen forde man har opplevd nok skuffelser og useriøse folk ( mannfolk som sikler ) . Man orker ikke mer .Da blir jeg arrogant og overlegen . Sikkert for å beskytte meg selv mot flere USERIØSE karer som SIKLER , SIKLER OG SIKLER . Flørter og står i . Det er ikke bestandig gøy . Det kan være sårende , og man skjønner fort at de har lite respekt for deg som menneske . Du er bare et objekt de sikler på . Skjønner de ikke at det er et menneske bak , med følelser . Vis respekt og ikke spill kjipe spill med håpefulle , single damer .Som faktisk ønsker noe seriøst og ikke bare er ute etter kunn flørting . Men kanskje vil noe mer . Bli kjent med deg , få deg som fast elsker , knullevenn , kanskje kjæreste . Eller bare venn . Hvem vet . Hva man passer som .... Er veldig redd for at eg er plasert i denne båsen du beskriver her av damen eg liker :/, det hele er bare uheldig. Ka kan man gjøre for å unngå dette? Eg har jo ikkje spillt noen spill egentlig. Da er det heller hun som tolker i øst og vest og reagerer med å være kald/avisende. Eg føler ikkje det er riktig at eg skal utlevere meg og mine følelser når hun ikkje møter meg på veien. Eg ser jo at det er eg som må ta det første skrittet, men det er ikkje lett altså! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #23 Skrevet 2. mai 2011 Em, du driver jo bare å "sikler", glaner og nistirrer akkuratt som han. Han har jo vist deg TYDELIG interresse ved å gjøre det. Kordan vet vi at dere er seriøse hvis vi skal følge de samme reglene som du gjør? Det virker jo ikkje som du går bort til han å skåler, hilser og opptrer som en ordentlig dame. Hvorfor skal vi menn ha helt andre regler å forholde oss til når det kommer til dette?, det er bare tull. Det virker som enkelte av dere ikkje tror at vi er usikkre på dere damer også fordi dere er så tiltaksløse. Er veldig redd for at eg er plasert i denne båsen du beskriver her av damen eg liker :/, det hele er bare uheldig. Ka kan man gjøre for å unngå dette? Eg har jo ikkje spillt noen spill egentlig. Da er det heller hun som tolker i øst og vest og reagerer med å være kald/avisende. Eg føler ikkje det er riktig at eg skal utlevere meg og mine følelser når hun ikkje møter meg på veien. Eg ser jo at det er eg som må ta det første skrittet, men det er ikkje lett altså! Etter kort tid cold & worm lek er det på tide med noe mer håndfast og seriøse signaler ovenfor kvinnen dersom du er seriøs interesert . Straks du har mistanke om at hun liker deg men er usikker på deg . Bør du opptre klarere og mer tydelig ovenfor henne . Alltså gi TYDELIGE signaler på at hun er noe du vil ha , eller IKKE. Hun vil vite det raskt , hun vil ikke gå der usikker i mnd vis og lure på det nemlig . La henne få vite det på en eller annen måte , du trenger ikke si det med ord , men med en annen betydningsfull handling o.l . Ikke hold henne på pinebenken / tvilebenken alltfor lenge . Da blir hun bare lei og gir opp og blir overlegen og kald .Og tror du er useriøs . Utenlandske menn kan VIRKELIG dette gamet , de er dyktige og flinke med å behandle kvinner , men ikke så mange norske menn er like flink . Utenlandske menn er tydelige både i ord og handling og kroppsspråk ovenfor kvinnen i hva de vil og ønsker med henne . Hva de synes om henne og hvor mye hun betyr for han . Merkelig nok er ikke de redde for å vise svakhet ovenfor en kvinnes tiltrekningskraft på han . Nei de innrømmer det raskt og ber henne med ut , spør etter en dans , et telefonnummer , mulighet for en date , kjøper henne noe å drikke , spør om hun vil ha noe etc . osv osv Bedre å spørre og få svar , en å gå tvilende og usikker og lure på det i mnd vis , årevis , OM man hadde hatt sjangsen på en date med henne eller ikke . Norske menn er flaue og redde for å vise at de er betatt av en kvinne i både ord og gjerninger , og viser INGEN handlekraft ofte . De står bare passive ( som damer ) og kikker på damer . Dette er bare fortvilende , usexy , lite sjarmerende og lite mandig oppførsel i lengden . Hvorfor skal kvinner falle for menn og forelske seg i menn som oppfører seg som damer ? Når kjønnsrollene krasjer fullstendig og ikke fungerer lenger , blir bare hele spillet uforståelig og vanskelig for BEGGE KJØNN . Ingen aner hva de skal gjøre eller hvordan mer . Hverken menn eller kvinner . Så kjærlighetens spill blir bare enda vanskeligere enn det allerede er . Om man ikke søker seg litt tilbake til god gammel skikk og bruk . Som i de gode gamle dager .... Da menn var menn og våget vise svakhet for en kvinnes tiltrekningskraft på han og INNRØMME det ! Oppfør deg som en mann mot henne . Så FORSTÅR hun deg : ) Og hun vil spille den kvinnelige rollen perfekt og uanstrengt , ja t.o.m helt uten noen innlæring i det . Det ligger instinktivt i oss. Det å oppføre oss enten som menn eller kvinner . Menn som oppfører seg som damer og er PASSIVE er fortvilende og sender bare usikre og mixede signaler ut , man ikke greier å tyde . Kvinner oppører seg og er som de bestandig har vært . Mens menn er blitt for passive og feige .
straamann Skrevet 2. mai 2011 #24 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Hei du anonym rett over der. Nå er du altfor trangsynt i dine uttalelser... selfølgelig har kvinner også et ansvar for sitt eget kjærlighetsliv. Det hjelper ikke om mannen er tydelig om kvinnen ikke svarer på hans tilnærmelser på en like tydelig måte. For å bruke din retorikk; UTENLANDSKE kvinner er mye bedre enn norske kvinner på å gi mannen tydelige beskjed på et tidlig staium om hun liker ham eller ei, så han slipper å lure på dette i måneder, år. Endret 2. mai 2011 av straamann
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #25 Skrevet 2. mai 2011 Hei du anonym rett over der. Nå er du altfor trangsynt i dine uttalelser... selfølgelig har kvinner også et ansvar for sitt eget kjærlighetsliv. Det hjelper ikke om mannen er tydelig om kvinnen ikke svarer på hans tilnærmelser på en like tydelig måte. For å bruke din retorikk; UTENLANDSKE kvinner er mye bedre enn norske kvinner på å gi mannen tydelige beskjed på et tidlig staium om hun liker ham eller ei, så han slipper å lure på dette i måneder, år. Da er nok jeg temmelig lite norsk i min adferd ..., selv om jeg er 100 % norsk og vokst opp her . Jeg viser det så tydelig jeg bare kan , på grensen til at jeg kan oppfattes som billig ...sikler åpenlyst på han .. Og når mannen da enda ikke forstår noenting . Da blir man bare deppa og lei , gir fan og finner seg et SKIKKELIG MANNFOLK en annen plass ... Hvor lang tid skal det ta før han skjønner det og reagerer selv ? Og HVOR BILLIG må jeg gjøre meg , hvor mye skal jeg dumme meg ut , hvor mye skal jeg knebe han om " reaksjon og handling " fra hans side ? Hvor mye skal til før en norsk mann tør å handle , Gjøre noe tydelig . Enten avvise meg helt er å foretrekke faktisk . Eller oppmuntre meg vidre , ta selv litt initiativ også da . Vis om du vil ha meg eller ikke . Jeg er utolmodig , lovesick og orker ikke vente i en evighet på svar , eller tydelig signal på om jeg får lov å komme nær deg , klemme deg , gi deg et kyss , slenge meg om halsen din osv ! Og vise deg min hengivenhet .
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #26 Skrevet 2. mai 2011 Da er nok jeg temmelig lite norsk i min adferd ..., selv om jeg er 100 % norsk og vokst opp her . Jeg viser det så tydelig jeg bare kan , på grensen til at jeg kan oppfattes som billig ...sikler åpenlyst på han .. Og når mannen da enda ikke forstår noenting . Da blir man bare deppa og lei , gir fan og finner seg et SKIKKELIG MANNFOLK en annen plass ... Hvor lang tid skal det ta før han skjønner det og reagerer selv ? Og HVOR BILLIG må jeg gjøre meg , hvor mye skal jeg dumme meg ut , hvor mye skal jeg knebe han om " reaksjon og handling " fra hans side ? Hvor mye skal til før en norsk mann tør å handle , Gjøre noe tydelig . Enten avvise meg helt er å foretrekke faktisk . Eller oppmuntre meg vidre , ta selv litt initiativ også da . Vis om du vil ha meg eller ikke . Jeg er utolmodig , lovesick og orker ikke vente i en evighet på svar , eller tydelig signal på om jeg får lov å komme nær deg , klemme deg , gi deg et kyss , slenge meg om halsen din osv ! Og vise deg min hengivenhet . Så enkelt allt hadde vært om man bare kunne si til den man liker veldig raskt . Jeg syns du er så kjekk og deilig ! / Eller nydelig og deilig . Ja gi han / henne et kompliment som ikke kan misforstås ! Så hun / han raskt vet hvor hun / han har deg henne . INNRØM DET om du liker noen . Si det til dem . Både menn og kvinner , burde kunne uttrykke dette veldig fort , om man liker noen . Det burde ikke være en hemmelighet at menn syns kvinner er deilige og kvinner syns menn er deilige .... Sån er det bare og det er naturens gang det . . Og noen syns vi er MYE mer deilige å se på , enn andre . Allså kjempedeilige . SI DET , om du mener det . Hvorfor skal man holde det hemmelig så lenge for den det gjelder ? Er jo ikke forbudt eller noe tabu å føle det , for en utvalgt av annet kjønn .
Steinar40 Skrevet 2. mai 2011 #27 Skrevet 2. mai 2011 Hvor mye skal til før en norsk mann tør å handle , Gjøre noe tydelig . Enten avvise meg helt er å foretrekke faktisk . Eller oppmuntre meg vidre , ta selv litt initiativ også da . Vis om du vil ha meg eller ikke . Jeg er utolmodig , lovesick og orker ikke vente i en evighet på svar , eller tydelig signal på om jeg får lov å komme nær deg , klemme deg , gi deg et kyss , slenge meg om halsen din osv ! Og vise deg min hengivenhet . Det er jo en slags maktkamp. Man vil ikke vise seg for interessert.
straamann Skrevet 2. mai 2011 #28 Skrevet 2. mai 2011 Det er jo en slags maktkamp. Man vil ikke vise seg for interessert. Må ikke ødelegge mystikken , vettu. I kjærligheten er det handlig som betyr noe, ikke ord. Og et typisk trekk ved vårt samfunn er at flertallet ikke har kontakt med sine egne følelser, og da blir det hvertfall vanskelig å forstå andres følelser, samt å vise sine egne.
Steinar40 Skrevet 2. mai 2011 #29 Skrevet 2. mai 2011 Må ikke ødelegge mystikken , vettu. I kjærligheten er det handlig som betyr noe, ikke ord. Og et typisk trekk ved vårt samfunn er at flertallet ikke har kontakt med sine egne følelser, og da blir det hvertfall vanskelig å forstå andres følelser, samt å vise sine egne. Tenker du på noe spesielt når du sier at flertallet ikke har kontakt med sine egne følelser?
straamann Skrevet 2. mai 2011 #30 Skrevet 2. mai 2011 Tenker du på noe spesielt når du sier at flertallet ikke har kontakt med sine egne følelser? Jeg kan ikke bevise dette, det er bare min oppfatning generelt. Vi omgir oss nå med elektroniske duppedingser tilknyttet internett døgnet rundt, og tar oss ikke tid til å kjenne etter på følelser. Stadig flere mennesker blir apatiske, følelseskalde eller ekstremt impulsive fordi de ikke har kontakt med egne følelser og tanker. Når ubehagelige tanker dukker opp, er det lett å flykte inn i en elektronisk verden i stedet for å gå inn i problemene.
Steinar40 Skrevet 2. mai 2011 #31 Skrevet 2. mai 2011 Jeg kan ikke bevise dette, det er bare min oppfatning generelt. Vi omgir oss nå med elektroniske duppedingser tilknyttet internett døgnet rundt, og tar oss ikke tid til å kjenne etter på følelser. Stadig flere mennesker blir apatiske, følelseskalde eller ekstremt impulsive fordi de ikke har kontakt med egne følelser og tanker. Når ubehagelige tanker dukker opp, er det lett å flykte inn i en elektronisk verden i stedet for å gå inn i problemene. Jo, det kan sikkert være mye i det; at TV, Internett, spill og elektroniske duppedingser generelt, fungerer som virkelighetsflukt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #32 Skrevet 2. mai 2011 Det er jo en slags maktkamp. Man vil ikke vise seg for interessert. Har man god nok selvtillitt tar man sjangsen på det . Nemlig å vise seg litt for interesert , om det er det som skal til . Grunnen til jeg tør det , er at jeg vet det står mange MANGE andre siklende intereserte menn som gladelig hadde tatt meg om de hadde sjangs på meg , HVIS jeg ikke får napp hos han jeg liker best . Jeg tåler en avvisning , jeg tåler å ikke få det jeg vil ha alltid ( Noe enhver mann også må tåle ) . Jeg vet jeg er attraktiv og hans avslag eller manglende interesse ødelegger såvisst ikke min selvtillitt . Det har jeg nok av likevell . Klarer meg jeg : ) Da får man bare prøve seg på neste mann da , om ikke dette går som man ønsker . Enkelt og greit . HVOR er det blitt av menns selvtillitt til å tåle å få et avslag , dersom de viser seg litt for interesert i en dame ? Hvorfor skal det være en sån maktkamp ? En liten stund kan det være pirrende . Men holder du på slik for lenge mister hun bare interessen . Man vil jo føle seg ønsket tross alt av den man liker . Spiller spill , du må ikke tro jeg liker deg , SÅ GODT som du kansje tror ...he he Hun SER det jo på deg uansett at du liker henne , sikler . At du har siklet på henne , glant og stirret . Hva er vitsen ? Instinktivt vet hun det allerede , så hvorfor ikke bare AVSLØRE det selv også for henne ? Du kan ikke lyve med kroppsspråket ditt .. Det avslører både deg og henne uansett hvor godt du prøver å skjule det . At du liker henne . Det der er bare feigt og latterlig, egentlig lite voksent . Når du ikke vil innrømme det ...Og du ikke gir henne den " tillatelsen " og aksepten for at , ja , jeg liker deg og vil gjerne ha deg nærmere meg , mer kontakt . Gjerne litt mer fysisk også ....he he Når du ikke vil innrømme det og tilkjennegjøre det for henne . Så har hun jo ikke fått noen aksept fra deg at det er greit for henne å nærme seg deg ...Da kan hun ikke , da må hun jo bare holde seg på avstand . Og vente på " innbydelse " fra deg . Hvorfor vil du ikke gi henne denne invitasjonen til mer kontakt , nærmere og tettere kontakt ? Jo - forde du er redd og feig . Derfor . Eller ikke interesert nok rett og slett . Men da bør du SLUTTE å sikle og stirre på henne . Ikke frist med flørting , for så å stikke av eller late som ingenting . I såfall tenker hun at du er en tuffs av en mann , umoden , livredd og feig , du har lite erfaring med damer avslører du , liten pikk kanskje eller at du har andre issues å slite med , siden du oppfører deg HELT UTEN SELVTILLITT og SELVSIKKERHET . USEXY MANN - siden du oppfører deg så rart ... Nei da mister hun fort lysten på deg , det er sikkert ! Tok feil jeg , trodde han var en skikkelig MANN , men skinnet kan bedra ....ha ha
Steinar40 Skrevet 2. mai 2011 #33 Skrevet 2. mai 2011 Når du ikke vil innrømme det og tilkjennegjøre det for henne . Så har hun jo ikke fått noen aksept fra deg at det er greit for henne å nærme seg deg ...Da kan hun ikke , da må hun jo bare holde seg på avstand . Og vente på " innbydelse " fra deg . Er det ikke sånn det bør være da? hehe
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #34 Skrevet 2. mai 2011 Er det ikke sånn det bør være da? hehe Jeg bryter usynlige spilleregler stadig vekk , om jeg er ivrig nok ...he he
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #35 Skrevet 2. mai 2011 Er det ikke sånn det bør være da? hehe Ikke la meg vente for lenge ! Når man venter på noe godt , er man utolmodig ...vet du : ) he he
Steinar40 Skrevet 3. mai 2011 #36 Skrevet 3. mai 2011 Ikke la meg vente for lenge ! Når man venter på noe godt , er man utolmodig ...vet du : ) he he På den annen side så bør det være verdt å vente på.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #37 Skrevet 3. mai 2011 På den annen side så bør det være verdt å vente på. Ja men da må hun vite at hun skal vente på deg og avvise andre menn i mellomtiden , mens hun venter på mer initiativ fra deg . Da må hun ha håp , om at det vil lønne seg å vente .Og hun må tro at hun får deg snart ! Hvorfor skulle hun vente om hun tror du ikke er interesert i henne ? Når du ikke viser henne det tydelig , har hun ikke håp , og orker derfor ikke å vente .Og da går hun bare vidre . Du er så treg du Steinar ! Drømmedama de kommer til å gå tapt for deg , mens du fomler og funderer på hva du skal gjøre . Ingen gidder å vente på noen uten å i det minste ha håp om at det kan bli dere .Da må du gi tydelig tegn på det i såfall .
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #38 Skrevet 3. mai 2011 Det er jo en slags maktkamp. Man vil ikke vise seg for interessert. Man må da vise interesse. Jeg er en singel kvinne på 40, og om den jeg dater driver med spill og ikke skal vise seg interessert, nei, da er det ikke noe for meg. Man må da ha selvtillit til å kunne si at jeg liker deg og vil gjerne bli kjent med deg. Sitte å vente på telefon, lure på hva som skjer, lure på når man skal se han igjen, nei, deg spillet gidder ikke jeg spille.
straamann Skrevet 3. mai 2011 #39 Skrevet 3. mai 2011 Man må da vise interesse. Jeg er en singel kvinne på 40, og om den jeg dater driver med spill og ikke skal vise seg interessert, nei, da er det ikke noe for meg. Man må da ha selvtillit til å kunne si at jeg liker deg og vil gjerne bli kjent med deg. Sitte å vente på telefon, lure på hva som skjer, lure på når man skal se han igjen, nei, deg spillet gidder ikke jeg spille. mange kvinner som sier dette, men praksis er ofte annerledes. Uforutsigbare menn har en enorm tiltrekningskraft på unge kvinner. Når kvinnene nærmer seg 40 og endelig har gjennomskuet spillet, ja da kan de endelig gå rett til mennene med "selvtillit".
Steinar40 Skrevet 3. mai 2011 #40 Skrevet 3. mai 2011 Ja men da må hun vite at hun skal vente på deg og avvise andre menn i mellomtiden , mens hun venter på mer initiativ fra deg . Da må hun ha håp , om at det vil lønne seg å vente .Og hun må tro at hun får deg snart ! Hvorfor skulle hun vente om hun tror du ikke er interesert i henne ? Når du ikke viser henne det tydelig , har hun ikke håp , og orker derfor ikke å vente .Og da går hun bare vidre . Du er så treg du Steinar ! Drømmedama de kommer til å gå tapt for deg , mens du fomler og funderer på hva du skal gjøre . Ingen gidder å vente på noen uten å i det minste ha håp om at det kan bli dere .Da må du gi tydelig tegn på det i såfall . Nei, jeg har full forståelse for at ingen gidder å vente på noen som av ulike årsaker ikke klarer å bestemme seg på en evighet. Det vet jeg alt om. Jeg kan bare anbefale alle å ta den sjansen som føles riktig mens man kan. Og føles det ikke riktig, så gå videre, mens man kan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå