AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #1 Del Skrevet 28. april 2011 Saken er den at jeg fant ut for noen dager siden at kjæresten min (snart samboer) har skjult forholdsstatusen sin på facebook for alle andre enn meg. Det var jeg som satte inn forholdsstatusen når vi bestemte å flytte sammen, mest som en "spøk". Det er virkelig ikke noe big deal for meg å ha denne statusen, men når jeg la det til ga han uttrykk for at han synes det var koselig. Jeg har jo sett på profilen hans at han står oppført som i et forhold med meg, så dette er jo noe han har lagt inn med vilje.. Vi bor praktisk talt sammen i dag og han har også en fungerende rolle som stefar for min sønn. Vi er sammen omtrent døgnet rundt så jeg vet at det ikke er noen andre i bildet for å si det sånn. Vi er inkludert i hverandres liv slik som kjærester/ snart samboere er og han gir uttrykk for å glede seg like mye som meg til vi flytter sammen. Han har hatt et langt forhold tidligere som gjorde han noen erfaringer rikere på den fronten for å si det sånn (det har gjort han generelt meget skeptisk til et hvert kvinnemenneske), så jeg tenker at det kan jo være en grunn, at han ikke ønsker å "offentliggjøre" forholdet på den måten før vi har bodd sammen en stund osv. Men alle vet jo om oss uansett...? I hans tidligere yrkeskarriere var det også sånn at hans familie, venner og omgangskrets ble sjekket ut (pga sikkerhet) av arbeidsgiveren før han fikk jobben, noe jeg vet han synes var ubehagelig men i det yrket et "nødvendig onde" likevel pga sikkerhetsklareringer. Han måtte gjennom et "helvete" for å bevise at han ikke lenger hadde kontakt med sin egen far bl.a. Det kan jo ha noe med det å gjøre også, da jeg har visse personer i eksen sin familie som kan bli ansett som risiko dersom han skulle gå tilbake til det yrket i fremtiden. Men dette finner de jo i såfall ut av likevel. Det kan jo være at han synes dette er for "klissete" (han synes generelt lite om sånne "klissete" greier. Det jeg ikke skjønner hvis det er noen av disse alternativene, som i og for seg er legitime årsaker, er; hvorfor kan han ikke bare si det til meg? Han må jo skjønne at jeg uansett oppdager det, han står jo ikke oppført som i et forhold med meg på mine venners profiler f.eks... Som sagt; statusen i seg selv er ikke viktig for meg, men dette gir meg jo bare tusen spørsmål..Any ideas...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiemor Skrevet 28. april 2011 #2 Del Skrevet 28. april 2011 Så mye rart det er der ute... Hva sier han selv om dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #3 Del Skrevet 28. april 2011 Så mye rart det er der ute... Hva sier han selv om dette da? Ja det er mye rart hehe.. Jeg har ikke snakket med han om dette, så han vet ikke at jeg har sett det..Vet jeg burde spørre han, men så kvier jeg meg litt for det også. Derfor jeg spør her, for å finne ut om dette er noe å henge seg opp i eller la det ligge.. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 28. april 2011 #4 Del Skrevet 28. april 2011 kan jo ikek være verre enn at han har boen fra jobbem på Fb og vil unngå problemer ved ikek å vise at han er sammen med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #5 Del Skrevet 28. april 2011 kan jo ikek være verre enn at han har boen fra jobbem på Fb og vil unngå problemer ved ikek å vise at han er sammen med deg. Som jeg sa så var dette i tidligere yrkesliv, han har nå et helt annet yrke som absolutt ikke krever sånne sikkerhetsklareringer.. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audrina Skrevet 28. april 2011 #6 Del Skrevet 28. april 2011 Er så glad for at kjæresten min ikke er på FB, det gjør at vi unngår så mye rart hihi Men jeg synes du skal bare spørre han jeg. Gjør det litt "casual" og ikke lag noen big deal ut av det. Si at du var innlogget fra en venninnes profil og ville sjekke hans, men oppdaget at han ikke hadde deg på statusen sin. For all del kan dette bare være helt uskyldig, og jeg tror ærlig talt ikke det er noe å bekymre seg over. Hvis du stoler på han og dere er eksklusive er det sikkert en ærlig og uskyldig forklaring på det hele. Derimot om du er usikker på om at han kanskje kan bruke profilen sin til å flørte litt med andre damer er det jo kanskje litt mer bekymringsverdig.. Spør rett ut på en hyggelig måte. Tror reaksjonen hans i tillegg til svaret kan si deg mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chikako Skrevet 28. april 2011 #7 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Var dette venner av deg eller venner av dere begge? På min profil er det bare mine venner som kan se hvem jeg er sammen med. Det kan være så enkelt som at han har gjort alt på profilen tilgjengelig bare til de han har som facebookvenner. Endret 28. april 2011 av chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #8 Del Skrevet 28. april 2011 Ja det er mye rart hehe.. Jeg har ikke snakket med han om dette, så han vet ikke at jeg har sett det..Vet jeg burde spørre han, men så kvier jeg meg litt for det også. Derfor jeg spør her, for å finne ut om dette er noe å henge seg opp i eller la det ligge.. Ts Du er jo tydeligvis ganske opphengt i det - samme hva andre mener og ikke, så jeg synes godt du kan spørre ham. Samtidig er det ikke sikkert at han er klar over det selv - kanskje er det en innstilling som gjør at det blir slik, som han ikke er klar over? Du vet, det er ikke alt menn er klar over Dere bor jo sammen, og jeg regner med han ikke hadde gjort det om han ikke hadde villet...mest sannsynlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #9 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg tenker som så at han kanskje vil unngå 100 000 kommentarer dersom det blir slutt. Det kan umulig være noe gøy. Kanskje han har opplevd det før? Eller så kan det hende at ikke hvem som helst kan se det, men f.eks. bare vennene hans? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #10 Del Skrevet 29. april 2011 Tusen takk for svar, som dere sier så er det helt sikkert en uskyldig forklaring på dette, men dere vet...man begynner jo å lure litt like vel :-) man begynner jo å tenke så mye..er han flau over meg, er han usikker osv... Men som sagt er det sikkert uskyldige grunner.. Jeg så at statusen manglet fordi vi driver med noen spill på fb og pga det opprettet jeg en profil på det ene kjæledyret vårt for å få flere naboer der, som jeg også la til han som venn på, og det var da jeg egentlig tilfelig la merke til det. Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #11 Del Skrevet 29. april 2011 Det er så mange muligheter etter som jeg har forståelsen av. Jeg har ved flere tidligere anledninger sett at samboeren min alltid er innom sikkerhets oppdateringer av forskjellig art når han logger seg innpå facebook. Har ofte tenkt om han skjuler diverse informasjon fra meg innpå facebook. Kan han feks skjule meldinger for meg på veggen sin?, venner på vennelista?, ting han kommenterer på andre? osv. Hvordan fungerer dette egentlig? Samboeren min sitter til tider en del på facebook, helst når jeg ikke ser det, eller når han er alene. Har lagt merke til at det er mye jenter han er inne og ser på, venninner og deres venninner igjen som ikke han er venn med selv. Følelsen min sier at det er noe som ikke stemmer her.... Men kanskje du gjør lurt i og spørre typen din om dette? Når dere skal flytte sammen er det jo veldig greit å vite hvor en har hverandre og at en stoler på hverandre. Ofte har ting en enkel og naturlig forklaring. Jeg for min del kan ofte gå å lage mine egne konklusjoner og irritere meg og til tider være lei meg over det, så viser det seg at jeg tok helt feil... Men jeg ville nok tenkt de samme tankene hadde jeg vært i samme situasjon. I tillegg er også min samboer inne på diverse nettsamfunn og bloggsider som twitter, pipl osv. Også utenlandske chatte og bloggsider. Når jeg har tatt dette opp med han gjør han seg fullstendig uvitende og sier han ikke gjør nytte av disse sidene. Ble nå litt "pisst" over at han skulle lyve om det og gikk innpå "datahjernen" og der viste jo ALLE sidene han har vært inne på. Har ikke giddet og gjort noe mer med det. Men hvorfor lyve? Jeg tenker som så at om han har glede av dette så for all del, så finner jeg på noe mer spennende enn å sitte med nesa ned i tastaturet..... Men at det fører med seg sinne og frustrasjon til tider skal jeg ærlig innrømme.... Håper det løser seg for deg, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lacus Skrevet 29. april 2011 #12 Del Skrevet 29. april 2011 Jeg tenker som så at han kanskje vil unngå 100 000 kommentarer dersom det blir slutt. Det kan umulig være noe gøy. Kanskje han har opplevd det før? Eller så kan det hende at ikke hvem som helst kan se det, men f.eks. bare vennene hans? Jeg tenkte akkurat det samme. Husker når mitt forhold tok slutt og jeg endret statusen til singel. Det var ikke noe særlig kjekt med alle kommentarene som kom der og da. Usikker på om jeg kommer til å føre opp et eventuellt nytt forhold på facebook senere pga dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. april 2011 #13 Del Skrevet 29. april 2011 Det varierer hva slags informasjon man ønsker å ha ute på facebook. En venninne har ikke sivilstatus på fb, og samboeren er litt furten for det. De har bodd sammen i flere år og planlegger bryllup, så det har ikke noe med at hun er usikker på forholdet -hun bare ønsker ikke å ha det der. Uansett er vel første bud for ts å faktisk ta det opp med kjæresten, heller enn å spekulere og (over)analysere her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stakkar Skrevet 29. april 2011 #14 Del Skrevet 29. april 2011 Sannsynligvis er dette så enkelt som at han har satt privacyen sin på maks, noe som omfatter mye annet enn sivilstatusen. At du kan se forholdsstatusen er jo fordi du er direkte påvirket av den. Det er ikke mulig å merke noen på Facebook uten at de selv kan se det. Siden han har hatt et yrke med høy sikkerhetserklærling er det bare naturlig at han er blant de mange som holder profilen sin diskret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HerrNelson2 Skrevet 29. april 2011 #15 Del Skrevet 29. april 2011 Hvis han skjuler denne informasjonen, så tyder jo det helt klart på at han ikke ønsker at andre skal vite at dere skal bli samboere. Høres ut som du har foregrepet begivenhetene her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramela Skrevet 30. april 2011 #16 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg har ikke ført opp meg selv i forhold på facebook, årsaken er at de som har noe med at jeg er i et forhold, de vet det allerede. De som ikke har noe med min sivilstatus å gjøre, de trenger ikke å vite det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isa Skrevet 10. mai 2011 #17 Del Skrevet 10. mai 2011 Litt rart at han skjuler den for alle andre enn deg.. Men betyr sikkert ingenting. snakk med han!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2011 #18 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg tenker som så at han kanskje vil unngå 100 000 kommentarer dersom det blir slutt. Det kan umulig være noe gøy. Kanskje han har opplevd det før? Å tenke på hva som kan skje hvis det blir slutt (og la det styre hva man gjør) er ikke bra. Kan bli selvoppfyllende profeti. Jeg reagerer på at han har innstilt så TS kan se statusen, men andre kan ikke... Når man bevisst driver å endrer innstillinger så har man en grunn til det. Hvordan vet du at andre ikke kan se statusen hans, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aeikina Skrevet 10. mai 2011 #19 Del Skrevet 10. mai 2011 Ja jeg hadde reagert på samme måten! Nå ble jeg nesten nysgjerring på om min kjæreste gkør det samme, iogmed at det alltid er jenter som legger han til?:S men er det noen som kan forklare meg hvor mye det går ann å skjule på facebook for meg feks? Uff.. x min tok helt av på nettet med chatting og titting. mannfolk og internett er ikke trygt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 10. mai 2011 #20 Del Skrevet 10. mai 2011 Som noen andre nevnte her oppe, så er det ikke usannsynlig at du er den eneste som kan se det fordi det er deg han er i forhold med. Du er jo merket i sivilstatusen hans, og dermed går det ikke an å skjule den for deg, selv om han egentlig har satt den til å ikke være synlig på profilen i det hele tatt (og det er det mange som har, uten at det er noen big deal). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå