Gjest icecream Skrevet 28. april 2011 #1 Skrevet 28. april 2011 Hei! Hva vil det egentlig si å være en god menneskekjenner? Synes du at du er en god menneskekjenner? Hva er evt dine taktikker/hva legger du merke til hos folk du ikke kjenner så godt?
Gjest døden Skrevet 28. april 2011 #2 Skrevet 28. april 2011 Min taktikk er ikke å henge seg opp i ting som en finner sjokkerende, frastøtende osv. på seg selv kjenner man andre best. Noe som egentlig slår begge veier og som kan være avslørende, men de fleste er mest opptatt med seg selv og hvordan man føler på andre hvem de er.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #3 Skrevet 28. april 2011 Hei! Hva vil det egentlig si å være en god menneskekjenner? Synes du at du er en god menneskekjenner? Hva er evt dine taktikker/hva legger du merke til hos folk du ikke kjenner så godt? Jeg er en god menneskekjenner. Det kjipe er at mange vil stemple meg som fordomsfull. Vel, for å sid et lsik så har jeg aldri tatt feil angående folk. For eksempel når jeg sitter på cafe, eller andre plasser med folk rundt meg så kan jeg observere folk og trekke konklusjoner om hvordan de er utifra åssen de oppfører seg/snakker. For eksempel satt jeg på en cafe der jeg så en blond dame med en utenlandsk fyr. Nå, det er ikke noe spesielt merkverdig i seg selv men da jeg så fyren, som var så utrolig stygg, så begynte jeg å tenke hva denne dama gjorde hos han. Han kunne hatt en meget god personlighet men han så ikke ut som en fyr med noen spesielt god personlighet heller. Da han åpnet kjeften hørte jeg bare gebrokken norsk og de hadde et samtaleemne som var nesten vondt å høre på (fjortisgreier). Ser for meg at denne jenta er sammen med denne fyren for å gå imot foreldrene sine eller whatever med å finne seg en sånn fyr (som så ut som en som prøvde å virke bad ass. Så de på parkeringsplassen senere og ja han kjørte selvfølgelig BMW. Har også møtt endel folk på fest og det er den samme gamle tomme hjernedøde praten folk har med hverandre, med en gang noen kommer bort for å fortsette den hjernedøde samtalen så bare virker jeg totalt uinteressert. Det lyser så lett gjennom at disse folkene bare er ute etter et ligg. However, jeg har vært på fester der man snakker om andre ting, men folk har så lite grenser for hva som er greit og ikke greit å si med en gang de får litt alkohol innabords at jeg blir flau på deres vegne. Greit nok at du hadde en vond barndom but please...jeg er ut for å danse ikke for å være psykologen din. Ellers så gjennomskuer jeg folk lett, folk som prøver å være hyggelige og smiler og virker veldig trivelige men som egentlig ikke mener det, jeg ser det lett på blikket deres og måten de smiler på. Har dog vanskelig for å få meg venner i og med at jeg misliker de fleste jeg møter eller har null felles med de eller ikke synes de virker interessante for 5 flate øre. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var dum og naiv, hadde vært lettere å bli kjent med andre mennesker da. Jeg klarer bare ikke å holde i gang tom prat som så mange andre folk klarer. 1
Kosemose Skrevet 28. april 2011 #4 Skrevet 28. april 2011 Jeg har etterhvert funnet ut at jeg iblant kan være en ganske dårlig menneskekjenner når det dreier seg om førsteinntrykk. Jeg er litt skeptisk og reservert og negativ til en del nye mennesker som senere har vist seg å være gullegode, og omvendt. Min "taktik" med nye mennesker er derfor blitt å ikke bry meg for mye om førsteinntrykket og heller vente litt, sitte litt på gjerdet. 3
Gjest Heloise Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 Jeg vet ikke om jeg er en god menneskekjenner generelt sett, men jeg har en veldig velutviklet magefølelse, det har jeg etterhvert fått med meg. Jeg merker stort sett fort om det er et "godt" menneske eller ei. Jeg får "pigger" som jeg kaller det, hvis det er et menneske som ikke er "helt ved sine fulle fem" eller som har litt vel spesielle ("onde") tanker/hensikter. Det er visse folk jeg bare ikke takler, og da hender det ved tilfeldigheter at jeg finner ut ting om de som sier meg at jeg hadde rett. Det er slik jeg lett klarte/klarer å luke ut bekjentskapene mine via. onlinespillet mitt også. Så langt har jeg aldri møtt et eneste dårlig menneske der, fordi radaren min slår ut tidlig selvom jeg ikke møter de ansikt til ansikt. Hvis man ser på bilder av mange overgrepsmenn, drapsmenn, gjerningspersoner i incest-saker etc. så ser man ofte at det er "noe" med ansiktet og uttrykkene deres. Mange har en magefølelse når de ser slike personer. Flere som har lagt merke til det? Når det kommer til forhold så ser jeg rett igjennom løgner, det er egentlig litt plagsomt på en måte. Jeg kan skjule ting godt selv, men ingen klarer å skjule noe for meg av de jeg kjenner godt. Vet ikke hva det er med meg, det er nesten som en liten forbannelse.
Gjest Lol Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Jeg vet ikke om jeg er en god menneskekjenner generelt sett, men jeg har en veldig velutviklet magefølelse, det har jeg etterhvert fått med meg. Jeg merker stort sett fort om det er et "godt" menneske eller ei. Jeg får "pigger" som jeg kaller det, hvis det er et menneske som ikke er "helt ved sine fulle fem" eller som har litt vel spesielle ("onde") tanker/hensikter. Det er visse folk jeg bare ikke takler, og da hender det ved tilfeldigheter at jeg finner ut ting om de som sier meg at jeg hadde rett. Det er slik jeg lett klarte/klarer å luke ut bekjentskapene mine via. onlinespillet mitt også. Så langt har jeg aldri møtt et eneste dårlig menneske der, fordi radaren min slår ut tidlig selvom jeg ikke møter de ansikt til ansikt. Hvis man ser på bilder av mange overgrepsmenn, drapsmenn, gjerningspersoner i incest-saker etc. så ser man ofte at det er "noe" med ansiktet og uttrykkene deres. Mange har en magefølelse når de ser slike personer. Flere som har lagt merke til det? Når det kommer til forhold så ser jeg rett igjennom løgner, det er egentlig litt plagsomt på en måte. Jeg kan skjule ting godt selv, men ingen klarer å skjule noe for meg av de jeg kjenner godt. Vet ikke hva det er med meg, det er nesten som en liten forbannelse. Herregud, hvis man blir holdt i varetekt mot sin vilje og blir fotografert i svart/hvittbilde, uten mulighet for å stelle seg eller fikse seg opp så vil vel alle se helt jvælige ut, de får jo ikke lov til å smile på bildene en gang. Er du 14 år eller? Hvis han/hun ser creepy ut så er de også det? Det eneste du gjør er å luke ut folk du ikke liker første inntrykket av, også gjør du det sikkert på en arrogant eller overlegen måte som gjør at de blir fornærmet, så bruker du deres reaksjon som en bekreftelse på at du hadde rett. At det går ann. Du er ingen menneskekjenner, du er bare utrolig skeptisk og plagsom, som gjør at folk reagerer negativt på, og når de gjør det, tror du det er dem det er noe galt med, og ikke deg og dine holdninger. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Jeg leser folk veldig lett ang hvem de er,spesielt når jeg bare kan observere og ikke deltar i samtalen. Jeg liker svært få mennesker-fordi det er så mye folk som er så falske. Som skal presentere seg som så mye bedre enn de er. Jeg avskyr folk som er sånn,da går jeg heller aleine. Har enda ikke tatt feil av folk som jeg har blitt kjent med.
Gjest Heloise Skrevet 29. april 2011 #8 Skrevet 29. april 2011 Herregud, hvis man blir holdt i varetekt mot sin vilje og blir fotografert i svart/hvittbilde, uten mulighet for å stelle seg eller fikse seg opp så vil vel alle se helt jvælige ut, de får jo ikke lov til å smile på bildene en gang. Er du 14 år eller? Hvis han/hun ser creepy ut så er de også det? Det eneste du gjør er å luke ut folk du ikke liker første inntrykket av, også gjør du det sikkert på en arrogant eller overlegen måte som gjør at de blir fornærmet, så bruker du deres reaksjon som en bekreftelse på at du hadde rett. At det går ann. Du er ingen menneskekjenner, du er bare utrolig skeptisk og plagsom, som gjør at folk reagerer negativt på, og når de gjør det, tror du det er dem det er noe galt med, og ikke deg og dine holdninger. Ja jeg er 14 år og er kjempeplagsom
waco Skrevet 29. april 2011 #9 Skrevet 29. april 2011 Jeg hater at mennesker ikke stemmer med førsteinntrykket! 1
Gjest icecream Skrevet 29. april 2011 #10 Skrevet 29. april 2011 Ja jeg er 14 år og er kjempeplagsom Jeg synes ikke det likte svaret ditt.. enkelte folk liker å kritisere osv ikke bry deg
Facepainter Skrevet 29. april 2011 #11 Skrevet 29. april 2011 Det første jeg legger merke til er ansikt, kroppsspråk og hvordan de finner seg til rette i en gruppe. Deretter stemmebruk, språk, hersketeknikker/underkastelse. Straks dette er kartlagt vet jeg hva slags person jeg har med å gjøre. Man trenger ikke kjenne noen for å kjenne typen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #12 Skrevet 29. april 2011 Alle tror jo at de er gode menneskekjennere, for man har ikke noe å sammenligne med når det kommer til den evnen, kun seg selv. Så da blir det litt meningsløst å svare på? Alle klarer å se om noen er usikre, og alle vet at alle er bare mennesker. Man gir andre følelser man har selv, I guess. Jeg aner ikke om jeg er god menneskekjenner, jeg har i hvert fall ikke sosialisert meg noe særlig gjennom livet til nå. Men det å følge magefølelsen høres ut som en fin ting. Jeg prøver å lytte til den nå, hehe. 1
Gjest Heloise Skrevet 29. april 2011 #13 Skrevet 29. april 2011 Jeg synes ikke det likte svaret ditt.. enkelte folk liker å kritisere osv ikke bry deg Tusen takk, det var hyggelig sagt
Gjest døden Skrevet 29. april 2011 #14 Skrevet 29. april 2011 En regner at 1 av ca. 10 000 har absolutt gehør. Blant autister forekommer evnen oftere. Speakers of European languages have been found to make use of an absolute, though subconscious, pitch memory when speaking. I følge Ars Goetica er vi født med 72 demoner 1
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2011 #15 Skrevet 29. april 2011 Jeg begynner å fryse når jeg er nær folk som ikke er snille, og som tenker stygt om meg! Og det har alltid stemt. Men jeg har også opplevd meget dårlige vibrasjoner; at jeg knapt klarer å gå dit den personen er, og at jeg blir redd bare jeg snakker med han i telefonen. Der har imidlertid magefølelsen spilt meg et puss og jeg har senere elsket personen og følt meg tryggere enn noen gang. Jeg tror også jeg fanger opp andres følelser mot meg, og trives best med de som er åpne av natur. 1
louise1 Skrevet 29. april 2011 #16 Skrevet 29. april 2011 Jeg vil si at jeg er en god menneskekjenner. Det er bare noe jeg føler på meg og jeg har som regel alltid rett! 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #17 Skrevet 29. april 2011 leser alle som en åpen bok. ingen taktikk, ser bare alt. 1
waco Skrevet 29. april 2011 #18 Skrevet 29. april 2011 leser alle som en åpen bok. ingen taktikk, ser bare alt. Tenk å avsløre alle mennesker sånn! Det minner om telepati!
Gjest Trolltausa Skrevet 29. april 2011 #19 Skrevet 29. april 2011 (endret) Jeg har etterhvert funnet ut at jeg iblant kan være en ganske dårlig menneskekjenner når det dreier seg om førsteinntrykk. Jeg er litt skeptisk og reservert og negativ til en del nye mennesker som senere har vist seg å være gullegode, og omvendt. Min "taktik" med nye mennesker er derfor blitt å ikke bry meg for mye om førsteinntrykket og heller vente litt, sitte litt på gjerdet. Slik er det for meg også. Jeg stoler ikke lenger på førsteinntrykk, og har heller som en regel for meg selv at jeg tror det beste om alle inntil det motsatte er bevist. Endret 29. april 2011 av Trolltausa
Gjest Katten. Skrevet 30. april 2011 #20 Skrevet 30. april 2011 Etter førsteinntrykket deler jeg ubevisst folk inn i grove kategorier, og deretter i mindre og mindre underkategorier. I begynnelsen av min selgerkarriere var jeg mye mer bastant i mine opprinnelige tolkninger, og ble overrasket over hvor ofte en kunne ta feil. Skinnet bedrar. Nå vektlegger jeg mye mer utstrålingen: kroppsspråk, tonalitet, ordvalg, øyekontakt, micro-gestures og slikt. Til syvende og sist er det kun tre viktige grupper jeg deler inn menneskene i: de som gir energi, de som tar energi og de som er litt både og. Er selvfølgelig tre ekstragrupper for kvinner: fuckable, unfuckable, 15 shots of vodkable.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå