Gå til innhold

Dumper hun meg på en fin måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne har problemer igjen. Jeg kan egentlig ikke forstå hva problemet er, men det har oppstått tidligere uten å ha blitt forklart noe nærmere.

Vi har vært venner siden barneskole alder. På den tiden og ungdomskoletiden var vi hos hverandre hver helg. Noen perioder var jeg mest hos henne og i andre perioder var hun mest hos meg.

Nå, de siste årene har det blitt til at vi har mistet litt kontakten, men funnet den igjen. Vi er bestevenner vi ringes og vi inviterer hverandre på ting. Vi spiser lunsj og middag sammen.

Men, likevel så plutselig vil hun ikke ha kontakt med meg, dette skjer med gjevne mellomrom. Hver gang jeg prater med henne for å ordne opp hører jeg andre ting. Hun er sliten eller annet. Likevel ser jeg at hun er med andre av våre felles venninner stadig vekk.

Er det bare meg, eller prøver hun å finne en fin måte å dumpe meg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun trenger bare et pusterom. Ikke fra deg, men for seg. Selv har jeg sånne perioder jeg kun har lyst til å bruke på meg selv og ikke orker å være sosial med andre. Eller kanskje jeg skal si enkelte. Og jeg kan bli direkte stressa hvis jeg skal gå å kjenne på at jeg "burde" ta kontakt med den eller den så vedkommende ikke skal bli lei seg. Det handler helt sikkert ikke om deg, men at hun har en hektisk tid, og vil fordele den på seg selv eller rett og slett noen andre hun også har forsømt .

og du sier du "må ta det opp med henne" gang på gang. Det er direkte turn off for min del. Du lar henne få dårlig samvittighet, og hun må prøve av ren plikt å være sammen med deg. Dere er venner og ikke gift... synes venner skulle kunne gi hverandre pauser uten at det skal bli dårlig stemning av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet jeg får opp i hodet er "bruk- og kastmentalitet". Blitt utsatt for dette SÅÅÅ mange ganger, og er så jævlig drittlei av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei venninne har problemer igjen. Jeg kan egentlig ikke forstå hva problemet er, men det har oppstått tidligere uten å ha blitt forklart noe nærmere.

Vi har vært venner siden barneskole alder. På den tiden og ungdomskoletiden var vi hos hverandre hver helg. Noen perioder var jeg mest hos henne og i andre perioder var hun mest hos meg.

Nå, de siste årene har det blitt til at vi har mistet litt kontakten, men funnet den igjen. Vi er bestevenner vi ringes og vi inviterer hverandre på ting. Vi spiser lunsj og middag sammen.

Men, likevel så plutselig vil hun ikke ha kontakt med meg, dette skjer med gjevne mellomrom. Hver gang jeg prater med henne for å ordne opp hører jeg andre ting. Hun er sliten eller annet. Likevel ser jeg at hun er med andre av våre felles venninner stadig vekk.

Er det bare meg, eller prøver hun å finne en fin måte å dumpe meg på?

Det virker rett og slett som du er en backup løsning. Du sier at du stadig ser henne med andre folk, dette er et mønster som går igjen? De fleste mennesker er egoistiske og tenker på seg selv først.

Jeg merker selv at det er gått å ha noen i backup som jeg kan ringe til når primær vennene mine er opptatt. Det er synd , men slik er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Hva er problemet med at venninna di har andre venner og ikke kan være med deg 24/7?

Jeg har to bestevenner, en jeg møter ca. 1 gang i uka og en jeg møter kanskje en gang i måneden. Betyr ikke at jeg ikke er glad i de!

TS du må innse at man ikke kan være sammen hver dag, hver eneste time av hver eneste dag selvom man er nære venner. Ikke en gang kjærester kan det.

Du høres litt storforlangende ut. Hadde min kompis snakket slik om meg hadde jeg fått angst! Så alt for "klengete".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med at venninna di har andre venner og ikke kan være med deg 24/7?

Jeg har to bestevenner, en jeg møter ca. 1 gang i uka og en jeg møter kanskje en gang i måneden. Betyr ikke at jeg ikke er glad i de!

TS du må innse at man ikke kan være sammen hver dag, hver eneste time av hver eneste dag selvom man er nære venner. Ikke en gang kjærester kan det.

Du høres litt storforlangende ut. Hadde min kompis snakket slik om meg hadde jeg fått angst! Så alt for "klengete".

Ts her:

Er jeg storforlangene når jeg ikke krever i det hele tatt? Men håper vennene mine inviterer meg med og jeg krever ikke 24/7. Hva gir deg inntrykk av det? en gang i uken holder lenge for meg. Har ikke sett henne på over en mnd, ikke en melding, ingenting.

Jeg innser at du misforstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...