Gå til innhold

Omdanne muskler til fett


hulaboer

Anbefalte innlegg

Gjest Stille leser

Jeg må nok si meg litt uenig med deg.. Jeg selv trener en del og løper veldig mye. De gangene jeg har jobbet veldig mye med styrke samtidig som utholdenhet har jeg gått opp rundt om 2-3 kilo, som regel jenver det seg ut etter en god stund, men jeg ser helt klart sammenhengen mellom styrkeøvelser og vektøkning.

Nå er ikke jeg noe overvektig, men heller ikke tynn. Så når jeg trener styrke så går jeg ikke ned i vekt, men fettet mitt blir omdannet til muskler i stedet. Alle har ulike fibre i kroppen og musklene spesielt fungerer ikke på samme måte hos alle. Det burde du vite som har hørt så mye om trening. I tillegg så er hun jente.

En som er utrent vil naturligvis bygge muskler raskere enn de som trener mye og har muskler. Musklene kan ikke bli så mye større uten "ekstra" hjelp. Den utrente personen vil da bygge musklene som hun har potensiale til å få. Verre er det ikke.. 2-3 kilo er ikke særlig mye heller ser man på sammenhengen mellom fett og muskler...

Bare det at du skriver at fettet blir omdannet til muskler sier meg at du har utrolig lite peiling på trening og kropp(fett er energi, protein bygger muskler). Orker ikke diskutere eller prøve forklare. Se linken jeg la ut ovenfor, han forklarer det meste på en enkel måte. I håp om å ikke ødelegge tråden trekk jeg meg ut av treningsdiskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅÅÅÅ, ta trenings/muskel/fett whatever pratet deres til den ANDRE DISKUSJONEN som omhandler dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å omdanne muskler til fett eller vice versa skjer ikke da muskel- og fettceller ikke er samme type celler.

Jeg er enig i at det er umulig å bygge 3 kg muskler på 2 uker, selv for en nybegynner med perfekt kosthold.

Apparater som måler kroppssammensetning basert på "bioelectrical impedance" (brukt på bl.a. treningssentre) har lav sensitivitet med tanke på små forskjeller i kroppssammensetning fra gang til gang. For å få noenlunde reliable målinger bør visse variabler være så like som mulig ved hver måling.

Dehydrering som følge av lite væskeinntak/svette eller relativt tomme glykogenlagre og væsketap som følge av dette er nok til å øke impedans som resulterer i overestimering av fettfri masse og underestimering av fettmasse.

Endret av Fairchild
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...