Gå til innhold

Omdanne muskler til fett


hulaboer

Anbefalte innlegg

Opp 3 kg muskler på 2 uker?! Hvordan har du målt dette?

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er resultat av 3 ukers trening, men fikk ikke resultat på scanneren før de siste 2 ukene.

Scanner kroppen en gang i uka på en bodyscanner hos livsstilsklubben, tilsvarende den de tilbyr på feks Elixia osv. Den måler blant annet fettprosent og kg muskler og metabolsk alder osv.

Det skal sies at jeg har veldig lite muskler og ikke har vært i noen overdreven fysisk aktivitet på ca 18 mnd, derfor kommer resultatene fort i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 3 kg muskler på 2 uker?! Hvordan har du målt dette?

Stusset over dette jeg også :klo: Det er vel helt umulig for selv bodybuildere å legge på seg såpass mye muskler på så kort tid??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset over dette jeg også :klo: Det er vel helt umulig for selv bodybuildere å legge på seg såpass mye muskler på så kort tid??

Stor forskjell på en bodybuilder og en utrent kropp. Kroppen bygger ganske raskt opp de første "centimeterene" med muskler som kroppen er ment til å ha for å fungere optimalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusset over dette jeg også :klo: Det er vel helt umulig for selv bodybuildere å legge på seg såpass mye muskler på så kort tid??

Om man ikke er i form, har man mindre muskler enn det kroppen er lagd til. Den bygger seg utrolig raskt opp til det punktet hvor den naturlig skal være, så å legge på seg 3 kilo muskler så fort, trenger ikke være noe problem.

En annen ting er at de vektene måler i prosenter, hvor vann er en av tingene som blir målt... Om du da drikker mindre vann en dag, vil alle målingene forandre seg litt, fordi kroppen plutselig består av mer muskler, fett, bein og bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jepp, har lagt på meg muskler fort fordi jeg rett og slett ikke har de musklene kroppen skal ha til vanlig :P Er ekstremt utrent, og da går det fort i begynnelsen :)

Takk for likes.. :sjenert: Tror jeg skal fjærne bildet i kveld, kjenner jeg får skikkelig nerver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stille leser

Å herremin.. Hvorfor gjør jeg dette... :P

Her er meg, 168cm, 86 kg, født 1 barn.

Veit kroppen min ser helt serva ut nå, men har begynt å trene og meldt meg inn i livsstilsklubben, så håper det blir bra om ikke lenge :) Har gått opp 2,8 kg i muskler og ned 2 i fettprosent på 2 uker, så det går framover!

Ikke for å være demotiverende eller pirkete, men kan en del om trening og om en mann trener vektløfting 5 dager i uken klarer han max å legge på seg 6-8 kg muskler på ett år.(uten bol) Så at de sier du har fått 2.8 kg muskler på 2 uker irriterer meg litt da dette mest sannsynlig er et salgstriks og feilinformasjon.

At det føles ut som du har fått 2.8 kg muskler på 2 uker er en helt annen sak da resultatene kommer kjapt i starten, og vil fortsette å komme kjapt i flere mnd fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Ikke for å være demotiverende eller pirkete, men kan en del om trening og om en mann trener vektløfting 5 dager i uken klarer han max å legge på seg 6-8 kg muskler på ett år.(uten bol) Så at de sier du har fått 2.8 kg muskler på 2 uker irriterer meg litt da dette mest sannsynlig er et salgstriks og feilinformasjon.

Kan du legge ved en kilde også kanskje, når du skal være så pirkete og demotiverende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Hadde jeg hatt samme fremgang hadde jeg fått over 70 kg musker på ett år og vert større en han som vant *verdens sterkeste mann*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Kan du legge ved en kilde også kanskje, når du skal være så pirkete og demotiverende?

Kilde? Dette er vel noe de fleste vet. Spør de bak skranken neste gang du er på et helsestudio så kan de bekrefte det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Kilde? Dette er vel noe de fleste vet. Spør de bak skranken neste gang du er på et helsestudio så kan de bekrefte det for deg.

Men kommer det ikke an på utgangspunktet? Når man har født barn så har man så og si 0 magemuskler f.eks. Har ikke musklene en slags "hukommelse" som gjør at muskler som tidlig har vært i god form, kommer fortere på det nivået. Mener jeg har lest/hørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde? Dette er vel noe de fleste vet. Spør de bak skranken neste gang du er på et helsestudio så kan de bekrefte det for deg.

Kreves ikke utdanningen av de som står i skranken, så ville nok heller spurt noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt samme fremgang hadde jeg fått over 70 kg musker på ett år og vert større en han som vant *verdens sterkeste mann*

Det går helt fint ann at en utrent person legger på seg muskler veeeldig fort. Jeg har allerede skrevet et svar på det der, som du kan lese om du gidder.

Jeg syns det er litt rart at mennesker som sier de kan mye om trening, ikke veit noe om det der, men biologien bak det hele er kanskje ikke like interresang for alle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stille leser

Men kommer det ikke an på utgangspunktet? Når man har født barn så har man så og si 0 magemuskler f.eks. Har ikke musklene en slags "hukommelse" som gjør at muskler som tidlig har vært i god form, kommer fortere på det nivået. Mener jeg har lest/hørt det.

Er letter og bygger seg opp ja om en har vert i bra form før, men det er vel mer nervesystemet som har hukommelse som bestemmer hvor mye musklene lar seg presse = mer nedbrytning = større oppbygging. Men 2.8 kg er umulig for musklene ikke har kapasitet til å gjenoppbygge seg i det tempoet der uten veksthormon eller anabole steroider.

Jeg begynte og trene styrke igjen for 6 mnd siden. har gått opp 10 kg i vekt men det vil ikke si jeg har 10 kilo mer muskler. Tipper jeg har fått ca 3-4 kg muskler, resten er vann/fett i kroppen + at senene blir kraftigere og skjelettet litt mer robust.

Er det mer du lurer på send meg en PM, vil ikke ødelegge tråden her da det er kjekt med bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Det går helt fint ann at en utrent person legger på seg muskler veeeldig fort. Jeg har allerede skrevet et svar på det der, som du kan lese om du gidder.

Jeg syns det er litt rart at mennesker som sier de kan mye om trening, ikke veit noe om det der, men biologien bak det hele er kanskje ikke like interresang for alle?

Om du prøver lære folk her inne at man kan legge på seg nesten 3 kilo muskler på 2 uker syns jeg du skal gå og ta deg en bolle. Har flere kamerater som trener med olympiatoppen i styrkeløft og noen i vektløfting. Bestekameraten min har master i ernæring og driver eget firma inne kosthold og trening(pt foredragsholder og kostholdsveileder) så har mildt sagt lest og snakka mye om trening i mitt liv.

Tror du blander muskelbygging og treningsresultat. Jeg har på 6 mnd gått fra 120 til 180 kg i pers på markløft men dette betyr ikke at jeg har fått så himla mye mer muskler selv om jeg ser en god del strammere ut. At man får store resultat når man ikke har trent på en stund betyr ikke at musklene bygger i *warp-speed* Tror det er du som bør lese litt om biologien til menneskekroppen. Om hun virkelig har fått 3 kilo muskler på 2 uker bør hun nesten passe seg litt. Da er nok både NASA olympiatoppen og de fleste militære organisasjoner ute etter å få en bit av DNA et hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du prøver lære folk her inne at man kan legge på seg nesten 3 kilo muskler på 2 uker syns jeg du skal gå og ta deg en bolle. Har flere kamerater som trener med olympiatoppen i styrkeløft og noen i vektløfting. Bestekameraten min har master i ernæring og driver eget firma inne kosthold og trening(pt foredragsholder og kostholdsveileder) så har mildt sagt lest og snakka mye om trening i mitt liv.

Tror du blander muskelbygging og treningsresultat. Jeg har på 6 mnd gått fra 120 til 180 kg i pers på markløft men dette betyr ikke at jeg har fått så himla mye mer muskler selv om jeg ser en god del strammere ut. At man får store resultat når man ikke har trent på en stund betyr ikke at musklene bygger i *warp-speed* Tror det er du som bør lese litt om biologien til menneskekroppen. Om hun virkelig har fått 3 kilo muskler på 2 uker bør hun nesten passe seg litt. Da er nok både NASA olympiatoppen og de fleste militære organisasjoner ute etter å få en bit av DNA et hennes....

Du hadde spart deg for litt tid, om du gadd å lese det jeg skrev tidligere.

Man kan legge på seg muskler ganske fort i starten, om man er langt ifra der kroppen naturlig vil være... Men! De maskinene de bruker for å måle det der på helsestudioene, måler prosenter, hvor vann er en av tingene som blir målt. Hvis man drikker mindre vann en dag, så vil det vise at man plutselig har mer muskler, siden man da har mindre vann... Det var en sånn maskin hu hadde brukt for å måle resultatene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du hadde spart deg for litt tid, om du gadd å lese det jeg skrev tidligere.

Man kan legge på seg muskler ganske fort i starten, om man er langt ifra der kroppen naturlig vil være... Men! De maskinene de bruker for å måle det der på helsestudioene, måler prosenter, hvor vann er en av tingene som blir målt. Hvis man drikker mindre vann en dag, så vil det vise at man plutselig har mer muskler, siden man da har mindre vann... Det var en sånn maskin hu hadde brukt for å måle resultatene sine.

Det er rett og slett ikke mulig for en kvinne å bygge 2 kg muskler på to uker.

http://www.bodybuilding.com/fun/maki2.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Du hadde spart deg for litt tid, om du gadd å lese det jeg skrev tidligere.

Man kan legge på seg muskler ganske fort i starten, om man er langt ifra der kroppen naturlig vil være... Men! De maskinene de bruker for å måle det der på helsestudioene, måler prosenter, hvor vann er en av tingene som blir målt. Hvis man drikker mindre vann en dag, så vil det vise at man plutselig har mer muskler, siden man da har mindre vann... Det var en sånn maskin hu hadde brukt for å måle resultatene sine.

Ja men ikke 2.8 kg på 2uker fort. Har aldri brukt noen av de maskinene siden jeg ikke sliter med og motivere meg selv så det er godt mulig.(ingen anelse)

http://www.youtube.com/user/scooby1961#p/u/40/Xcuhi6RaZ24

Han der snakker litt om muskelbygging. Han ser helt løk ut men har trent hele livet, er motstander av bol og har litt peiling.

Endret av Stille leser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du prøver lære folk her inne at man kan legge på seg nesten 3 kilo muskler på 2 uker syns jeg du skal gå og ta deg en bolle. Har flere kamerater som trener med olympiatoppen i styrkeløft og noen i vektløfting. Bestekameraten min har master i ernæring og driver eget firma inne kosthold og trening(pt foredragsholder og kostholdsveileder) så har mildt sagt lest og snakka mye om trening i mitt liv.

Tror du blander muskelbygging og treningsresultat. Jeg har på 6 mnd gått fra 120 til 180 kg i pers på markløft men dette betyr ikke at jeg har fått så himla mye mer muskler selv om jeg ser en god del strammere ut. At man får store resultat når man ikke har trent på en stund betyr ikke at musklene bygger i *warp-speed* Tror det er du som bør lese litt om biologien til menneskekroppen. Om hun virkelig har fått 3 kilo muskler på 2 uker bør hun nesten passe seg litt. Da er nok både NASA olympiatoppen og de fleste militære organisasjoner ute etter å få en bit av DNA et hennes....

Jeg må nok si meg litt uenig med deg.. Jeg selv trener en del og løper veldig mye. De gangene jeg har jobbet veldig mye med styrke samtidig som utholdenhet har jeg gått opp rundt om 2-3 kilo, som regel jenver det seg ut etter en god stund, men jeg ser helt klart sammenhengen mellom styrkeøvelser og vektøkning.

Nå er ikke jeg noe overvektig, men heller ikke tynn. Så når jeg trener styrke så går jeg ikke ned i vekt, men fettet mitt blir omdannet til muskler i stedet. Alle har ulike fibre i kroppen og musklene spesielt fungerer ikke på samme måte hos alle. Det burde du vite som har hørt så mye om trening. I tillegg så er hun jente.

En som er utrent vil naturligvis bygge muskler raskere enn de som trener mye og har muskler. Musklene kan ikke bli så mye større uten "ekstra" hjelp. Den utrente personen vil da bygge musklene som hun har potensiale til å få. Verre er det ikke.. 2-3 kilo er ikke særlig mye heller ser man på sammenhengen mellom fett og muskler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg litt uenig med deg.. Jeg selv trener en del og løper veldig mye. De gangene jeg har jobbet veldig mye med styrke samtidig som utholdenhet har jeg gått opp rundt om 2-3 kilo, som regel jenver det seg ut etter en god stund, men jeg ser helt klart sammenhengen mellom styrkeøvelser og vektøkning.

Nå er ikke jeg noe overvektig, men heller ikke tynn. Så når jeg trener styrke så går jeg ikke ned i vekt, men fettet mitt blir omdannet til muskler i stedet. Alle har ulike fibre i kroppen og musklene spesielt fungerer ikke på samme måte hos alle. Det burde du vite som har hørt så mye om trening. I tillegg så er hun jente.

En som er utrent vil naturligvis bygge muskler raskere enn de som trener mye og har muskler. Musklene kan ikke bli så mye større uten "ekstra" hjelp. Den utrente personen vil da bygge musklene som hun har potensiale til å få. Verre er det ikke.. 2-3 kilo er ikke særlig mye heller ser man på sammenhengen mellom fett og muskler...

Her var det mye tull.

Fett omdannes til muskler? Nei, skjer ikke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...