Gå til innhold

Batteriet lader seg opp et nytt liv


Batteri

Anbefalte innlegg

Starter på den obligatoriske dagen mandag, nærmere bestemt 2/5.

Er en person som med hele sitt hjerte hater trening, og elsker mat og sukker. Hittil har jeg vært så heldig at ingenting har satt seg på kroppen, men etter to svangerskap sitter jeg igjen med rundt 14 kilo overvekt som nå skal vekk.

Ikke minst trenger jeg å legge om kostholdet nå som jeg har fått barn.

Hele livet har jeg spist akkurat det jeg har hatt lyst på, når jeg har hatt lyst på det. Jeg kunne fint starte dagen med pizza, fortsette med potetgull til lunsj og sjokolade til kvelds.

Jeg er en skikkelig sjokolade-elsker, og fortærer ca fem til seks 200 grams i uka. I tillegg spiser jeg smågodt og potetgull, smører tjukt med smør på brødskiva og ber alltid om helmelk i mochaen.

Skal prøve å bli mer bevisst på hva jeg putter i meg.

Jeg er som sagt en trenings-hater, og har derfor funnet ut at jeg er nødt til å gjøre noe som jeg i det minste har en liten sjanse til å fullføre. Min treningsform er Wii Active Sports, som faktisk er et veldig bra program, og det gir meg lyst til å trene.

Dette var det jeg hadde tid til å skrive nå, dette er altså en slags countdown til den store dagen MANDAG.

PS: I det vanlige liv er jeg en ord-pedant uten like, og irriterer meg grønn over skrivefeil. I denne dagboken kommer jeg likevel ikke til å ha dette som førsteprioritet siden den hovedsaklig er ment for meg selv. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strålende, kjempe bra, nydelig!!! :D

At du vil gjøre noe med det altså.

Mitt lille tips til deg på veien er å prøve bytte ut sjokoladen, men mørk sjokolade... er flere der som er overraskende gode, eller bedre som jeg nå vil si! :)

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, LissiN! :)

Det hjelper.

Jeg er glad i kokesjokolade, kanskje jeg skal begynne med det i stedet. Er det færre kalorier i mørk sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er interessert i å få helseeffekter av sjokolade bør man spise mørk sjokolade med et høyt kakaoinnhold. Helst over 70 prosent, men jo høyere jo bedre.

Vanlig melkesjokolade og andre lyse sjokolader inneholder lite kakaobønner, men mye fett og sukker, så det er absolutt ikke et helsebringende alternativ.

Tradisjonelt har sjokolade og kakao vært kjent for å virke stimulerende på seksualdriften og potensen, og det at vi også blir glade av en bit sjokolade er jo også velkjent. Og å være glad er virkelig bra for helsen!

Vitenskapelige undersøkelser viser at sjokolade påvirker frigjøringen av endorfiner og serotonin i hjernen, som er stoffer som hjelper mot stress og gir en følelse av velbehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, all mulig grunn til å ta en bit i ny og ne, altså :fnise:

Men mørk framfor lys, got it.

Takk for informativt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er samboer på konsert, så jeg er alene med barna. Straks de er i seng skal jeg sette på ukas Dr Phil-episoder, og spise opp isen fra i går.

Litt lørdagskos må man få unne seg, dessuten har jeg jo ikke begynt ennå!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er DAGEN, og jeg har hittil vært kjempeflink :)

Jeg våkna halv sju av minstejenta, og la merke til at vi hadde fått besøk av storejenta i løpet av natta ;) Jeg våkna med et kjempehumør, og var skikkelig innstilt på at dette skulle bli den første dagen med den nye meg.

Starta dagen med et glas vann og tre havreknekkebrød med makrell i tomat.

Jeg gikk en omvei etter å ha levert i bhg, sånn at jeg skulle bli varmet opp før treningsøkta. I dag valgte jeg 51-minutters-økta, og den kjente jeg! Det er faktisk ganske morsomt å trene med Wii (ikke at jeg har noe å sammenligne med, egentlig)

Så lagde jeg meg en skål med havregrøt og tre skjeer jordbærsyltetøy. Det var bedre enn forventet, men jeg tror jeg skal bytte til bringebærsyltetøy siden jeg liker det bedre. Skal også bytte ut de lettkokte grynene med de store, for det skal visstnok være sunnere.

Jeg kan bare krysse fingrene for at jeg er flink i kveld, når det kommer til sjokolade.

Det beste med trening er at jeg får skikkelig energi av det, jeg er

vanligvis ganske lat og giddalaus.

Nå skal jeg dusje av meg all svetten - jeg er svett, hurra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gikk jeg på vekta i dag tidlig, og den viste 74,9 - FØR dobesøk :fnise:

Så da kan jeg flytte på slideren på tickeren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser nå at jeg må ha et måltid mellom lunsj og middag. Det er altfor lenge å gå seks timer uten mat.

Jeg må bare finne ut hva jeg skal spise sånn i hverdagen, viktig at det er sunt og noenlunde kalorifattig. Jeg skal ikke bli en panisk kaloriteller, men det er greit å tenke seg litt om.

Jeg ammer også for tiden, så jeg må få i meg en viss mengde hver dag. Det vil nok også forhåpentligvis gjøre at vekta går ned litt raskere :)

Middagen i dag skal bestå av kyllingfilet, grønnsaker og nudler. Det er veldig godt så lenge samboeren lager det :) Han er kjempeflink til å lage mat, heldige meg.

Jeg er mer glad i å bake, men jeg mistenker at det har minst like mye å gjøre med at jeg liker å spise resultatene etterpå :fnise:

Fy søren, jeg er sulten. Det går utover humøret. Må huske på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Müsli og yoghurt må vel være bra? Om jeg lager müslien selv og velger lettyoghurt? Det kan jo funke som kveldsmat og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg klarte å holde meg unna sjokolade i kveld! :)

Jeg kjøpte meg en God Morgen-yoghurt som jeg koste meg med i stedet. Jada, jeg vet det er ganske mye kalorier og fett i den, men det er uansett langt mindre enn i en 200-grams sjokkis.

Jeg kjøpte meg forresten den nye Sports Active i dag, med pulsmåler og greier. Selv om dte ikke er treningsdag i morgen må jeg likevel teste den ut.

Jeg kan ta et 30 minutters program, så kanskje jeg har samvittighet til å kjøpe meg en kaffe mocha. Elsker de nydelige mochaene de lager på Kaffemakeriet!

Anyways, dagen er vel overstått, og jeg kjenner det faktisk i noen muskler her og der. Gøy å kjenne at jeg faktisk har noen muskler :fnise:

Jeg gleder meg til å se kroppen bli fastere og mindre.

Har kjøpt en skjorte på H&M som er i str 38 (nå bruker jeg 42). Den har jeg hengt utenpå skapdøra mi, sånn at jeg ser den hver dag som en gulrot. Den er skikkelig fin, og jeg gleder meg til å bruke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en elendig dag i dag. Våkna i skikkelig dårlig humør. Jeg tipper det er fordi jeg er på en "sukker-down".

Ble ikke noen trening, har bare ligget på sofaen og sett på Dr. Phil. Eneste trimmen jeg fikk var å gå til bhg. Jeg parkerte der og lot bilen stå mens storejenta var der, sånn at jeg i det minste skulle røre på meg litt.

Jeg spiste de vanlige tre knekkebrødene med makrell til frokost, og prøvde å lage musliyoghurt til lunsj. Det var helt ok, men jeg lagde alt for mye. Spiste en hel Grandis til middag, noe som i seg selv er rundt 1500 kalorier.

Men ikke noe sjokolade til kvelds, hurra!!

I morgen er det treningsdag, og jeg skal teste ut det nye programmet. Håper humøret er med meg mer da. I hvertfall kan jeg være stolt av at jeg har gått to dager uten sjokolade. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig gikk jeg på vekta i dag tidlig, og den viste fortsatt 74,9.

Jeg vet at man ikke skal veie seg hver dag, men er man spent, så er man spent. :) Uansett muligens litt tidlig å forvente noen forandring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var plutselig tre dager gått uten noen oppdatering.

Jeg har faktisk trent hver dag denne uka, unntatt den begredelige tirsdagen. Jeg begynner å kjenne at musklene mine er der, at de er i bruk. Det er utrolig deilig!

Jeg spiste en 200 grams på onsdag, men jeg har ikke det minste snev av dårlig samvittighet, for jeg har vært så sabla flink denne uka både med trening og kosthold ellers.

Jeg sitter her og er faktisk bittelitt trist fordi jeg ikke skal trene i helga. TENK DET! Sofapølsa Batteri har LYST til å trene! Det er så sinnsykt deilig at du aner ikke.

Vekta i dag tidlig viste 74,5, så en snau halvkilo ned er foreløpig resultat. Men som sagt er ikke nødvendigvis vekta det viktigste, det er jo heller det at jeg skal inn i mine gamle klær.

Jeg har 10 - ti - esker med klær fra min "før-graviditets-tid" som jeg har planer om å komme meg inn i. Herregud, det blir jo som å få en helt ny garderobe :) Håper bare klæra ikke er altfor utdaterte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som begynner å trene :klappe: Og så synes jeg det er viktig å huske at man må få lov til å kose seg innimellom.

Wii Active Sports, er det spillet der du får med slik røde bånd og stroppe til å ha på låret? Har selv kun prøvd Wii Fit 1 og 2. De kan jeg anbefale på det varmeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er med bånd og stropp på Sports Active. :)

Wii Fit er bra det og, men jeg synes liksom ikke det er så mye seriøs trening i det spillet. Mer lek, liksom.

Nå har jeg blitt kjent med spillet og de forskjellige øvelsene, så nå har jeg laget mitt eget program. En times trening med en omtrentlig forbrenning av 325 kalorier per gang, tre ganger i uka.

I dag kjøpte jeg en rockering, for jeg leste et sted at det var den absolutt beste treninga for magen. Ser ut til at barndommens kunnskaper har gått i glemmeboka, for det fikk jeg faktisk ikke til :fnise:

Skal øve mye mer, for i Sports Active er det ingen mageøvelser. Må jo trene hele kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vekta viste 74,9 igjen i dag tidlig, går opp og ned her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :) Snikere meg inn jeg :)

Ser ut til at du har fått en fin start! Hvordan går det med sjokoladespisingen? :)

Det kan forøvrig være litt muskler du har fått som gir utslag på vekta, muskler veier mer enn fett ;) Og husk at det er lurere å veie seg en gang i uka, vekta kan vel også ha noe med syklus å gjøre - vann i kroppen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Gina_! :)

Jeg har kun spist sjokolade på onsdag denne uka, klarte til og med å holde meg unna på selveste godisdagen i går. Det har gått bedre enn forventa, selv om det er vanskelig når suget slår til.

Passer på å ha sunn snacks tilgjengelig, har blant annet fått dilla på smoothiesen til Chiquita, de er dritgode og inneholder bare 58 kalorier per 100 gr.

Men kan det virkelig være tilfelle at jeg har fått muskler allerede som kan gi utslag så fort? :sjokkert:

Det hadde jo i tilfelle vært utrolig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er som holder deg unna søtsakene :klappe:

Siden du liker smoothie veldig godt, lager du selv iblant også?

Tenkte å bestille meg Active Sports selv nå, og ser det har kommet en 2'er. Har du prøvd den? Så fantastisk av Wii å gi ut slike spill for oss som ikke liker treningssentre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...