AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #1 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg hører stadig vekk folk si "Ikke for å være frekk, men" og lignende ting også er det akkurat det dem er. F.eks "Ikke for å være frekk, men du ser ut som en idiot". Men blir det noe mindre frekt å si det på den måten? Blir folk noe mindre støtt om noen sier det på den måten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 28. april 2011 #2 Del Skrevet 28. april 2011 Ja, det er morsomt. Jeg kjenner en som til stadighet pleide å si "ikke for å kritisere, men..." før det haglet med kritikk. Det er kanskje en måte å si i fra på at nå kommer jeg til å være frekk/kritisk/slem eller hva man har tenkt til å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. april 2011 #3 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg svarer da alltid, hvorfor sier du det da???? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweetharth <3 Skrevet 28. april 2011 #4 Del Skrevet 28. april 2011 kanskje det hjelpeer:P hvertfall jeg hadde en venninne som stadig sa det til meg og det såret hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 28. april 2011 #5 Del Skrevet 28. april 2011 En annen variant er "for å være helt ærlig...". Da pleier jeg å spørre om vedkommende har for vane å pynte på sannheten, eller rett ut lyve. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 28. april 2011 #6 Del Skrevet 28. april 2011 Så har du varianten "ikke at det er noe jeg har noe med, men..." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. april 2011 #7 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg merker at nå jeg svarer slik blir det en del forklaringer, hvis jeg bare ser på dem og ikke sier noe ender det som regel med at de innser selv hvordan de kunne formulert seg bedre.. Har en venninne som er kronisk på å "slenge dritt" og skjule seg bak slike fraser som det der, merkelig nok er jeg liksom "spart" for hennes skarpe tunge som de sier - og bare fordi jeg stiller spørsmål som; hvorfor sier du det da, hva mener du egentlig, er det ikke kritikk altså, hva mente du hvis det ikke var for å såre da, kanskje du kan si det på en penere måte (den er forresten litt spiss.....) Men joda, det funker å gjøre folk obs på egen væremåte :gjeiper: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 28. april 2011 #8 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg merker at nå jeg svarer slik blir det en del forklaringer, hvis jeg bare ser på dem og ikke sier noe ender det som regel med at de innser selv hvordan de kunne formulert seg bedre.. Har en venninne som er kronisk på å "slenge dritt" og skjule seg bak slike fraser som det der, merkelig nok er jeg liksom "spart" for hennes skarpe tunge som de sier - og bare fordi jeg stiller spørsmål som; hvorfor sier du det da, hva mener du egentlig, er det ikke kritikk altså, hva mente du hvis det ikke var for å såre da, kanskje du kan si det på en penere måte (den er forresten litt spiss.....) Men joda, det funker å gjøre folk obs på egen væremåte :gjeiper: Ja, jeg vet det funker. Det funket i hvert fall med han som "ikke kritiserte, men...". Han ble litt spak da han ble spurt om hvorfor han sa han ikke kritiserte når det var nettopp det han gjorde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cosette Skrevet 28. april 2011 #9 Del Skrevet 28. april 2011 Hehe, dette er en klassiker. Dette kommer vel under det man kan kalle språklige "dempere" - noe man sier for å dempe den åpenbare slemheten i det man sier, slik at man ikke fremstår som slem. Ikke at det virker, jeg synes det er mye bedre å få en direkte og uinnpakket kommentar enn "ikke for å være frekk, men...". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. april 2011 #10 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Jeg bruker si det får en til å fremstå som akkurat det jeg, ufin, kritiserende eller hva de nå innleder med :gjeiper: *skrivefeil gitt* Endret 28. april 2011 av Carrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 28. april 2011 #11 Del Skrevet 28. april 2011 Hater når folk bruker det, for da tar de på en måte vekk den "retten" jeg har til å bli forbanna for det de sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stillness Skrevet 28. april 2011 #12 Del Skrevet 28. april 2011 Ååå,hater når folk kamuflerer det negative de skal si Kan man ikke bare si ting rett ut isteden for å pakke det inn i en sånn "jeg vil slenge drit,men gjør det på en måte sånn at det ikke høres sånn ut". Noen ganger har jeg tatt meg selv i å nesten si sånn selv,men holder heller kjeft enn å kamuflere det på den måten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #13 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg syns faktisk det er VERRE hvis noen sier det først. Da blir det på en måte så poengtert at de skal være frekk eller kritisere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jamme Skrevet 28. april 2011 #14 Del Skrevet 28. april 2011 Ikke for å være frekk, men jeg synes dette er en skikkelig teit diskusjon. ... Sorry. Jeg måtte bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #15 Del Skrevet 2. mai 2011 Ja det kan ofte være nøyaktig slik det fremstår, og da virker det bare teit. Men det kan også være en måte å opplyse om intensjonen bak utsagnet, for å sette fokus på innholdet. Jeg har en bekjent som oppfatter all kritikk som at folk er ute etter å være slemme, og hvis jeg f.eks. sier at "Jeg synes ikke det er hyggelig når du gjør sånn" så kan hun fint finne på å vri fokus over på meg, med at jeg sier det bare for å være frekk. Og det gjør jeg jo ikke. Så.. "Ikke for å være frekk, MEN..." Dessverre hjelper det egentlig lite, hun spiller offer uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svante Skrevet 3. mai 2011 #16 Del Skrevet 3. mai 2011 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #17 Del Skrevet 3. mai 2011 "Jeg er ikke rasist, men", er en annen variant. Den brukes stort sett kun av folk som skal komme med rasistiske ytringer. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspertheGh0st Skrevet 3. mai 2011 #18 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) slettet Endret 9. oktober 2016 av soffapute 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå