Gå til innhold

Skravletråd 2012

Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Akk ja, ny bil her og siden vi ble påkjørt av en idiot i sommer og bilen ble vrak. Deilig med ny bil da, men dyrt.. allerede punktert og noen har vært borti den på parkeringsplassen så den er på verksted i dag og får lakkert hele framskjermen. Den gamle bilen begynte å brenne rett før vi ble påkjørt :sjenert: og lynet slo ned i huset i sommer. Tenker vi sier at det holder nå!! Fokusere på det positive :)

Når det gjelder strømpebukse har jeg kjøpt 2 ullstrømpebukser fra sparkjøp, de kosta rundt 80-90 kr tror jeg. Barnas hus har tilbud på ulltøy fra Reflex nå, 99 kr pr del, men det er bukse, body og genser de har der. Vanlige bomullsstrømpebukser kan du få kjøpt overalt :)

Kan jeg få spørre om hvor den posen man kan feste bilbelte igjennom er kjøpt? Den hørtes utrolig genial ut! Blir jo des/jan baby her og, og det er nytt for meg.. storesøster var jo aprilbaby, mye mindre å tenke på :fnise:

Den kjøpte jeg på Kapp Ahl :) De har masse fint i fra Newbie. Posen er hvit og med armer (og mulighet for å brette over hendene så de fungerer som "vott") Jeg likte den veldig godt :D betalte 250 kr for den ca. Tusen takk for gode strømpebukse-tips! :)

Tror 3.trimester starter fra og med uke 29 og ut svangerskapet. Har lest det flere steder, blant annet her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da skal jeg ta en titt på Kappahl :Nikke: Kan være veldig greit med en sånn pose, siden jeg har kjøpt en reisetrille som bilstolen kan festes på når jeg skal handle og sånn :) Og levere storesøster i bhg! Kan bli mange kalde turer for lillebror.

Nøstebarn har veldig masse fint, og bra kvalitet. Det er litt dyrere, men jeg tror plaggene er verdt det. Vurderer å kjøpe en ulldress til lillebror derfra, den ligger på ca 500 kr tror jeg. Storesøster har en som vi er veldig fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ullfleece-dressene til Nøstebarn ser utrolig deilige ut - synes heller ikke prisen er SÅ ille - alle sånne dresser koster jo en del synes jeg... :sjenert:

Men vi har ikke kikket i noen andre butikker da, så har litt dårlig oversikt når jeg bare har kikket rundt på nett... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg ta en titt på Kappahl :Nikke: Kan være veldig greit med en sånn pose, siden jeg har kjøpt en reisetrille som bilstolen kan festes på når jeg skal handle og sånn :) Og levere storesøster i bhg! Kan bli mange kalde turer for lillebror.

Nøstebarn har veldig masse fint, og bra kvalitet. Det er litt dyrere, men jeg tror plaggene er verdt det. Vurderer å kjøpe en ulldress til lillebror derfra, den ligger på ca 500 kr tror jeg. Storesøster har en som vi er veldig fornøyd med :)

Sånn reisetrille har jeg tittet en del på! Synes det virker så kjekt! Hvilken type har du kjøpt miss mp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ofte jeg finner bedre utvalg og priser på nett jeg da :)

Reisetrillen heter zero2four, kostet 1500 kr på barnas hus. Kjøpte den til storesøster, men oppdaget tilfeldigvis at man kan feste maxicosi bilstol på den, og det har vi etter storesøster. Helt genialt :) Husker at det var slitsomt å handle alene med baby, enten bære bilstolen, eller fylle opp hele handlevogna med den. Det hjalp seg når jeg turte å legge henne over i setet på handlevogna da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Da har vi vært på ultralyd(jeg i influensatåke, men her ofrer vi alt :)

Der så vi en superaktiv liten gutt :babygutt: som gjerne poserte i alle stillinger, jordmor var veeeeldig fornøyd(i skarp kontrast til ul vi hadde med storesøster!) Termin blir nå 22. februar :) Ellers var ene nyrebekkenet hans akkurat på maksmålet, så jeg må til spesialist senere i uken, dette var visst ikke noe farlig, bare at det måtte sjekkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! Da har vi vært på ultralyd(jeg i influensatåke, men her ofrer vi alt :)

Der så vi en superaktiv liten gutt :babygutt: som gjerne poserte i alle stillinger, jordmor var veeeeldig fornøyd(i skarp kontrast til ul vi hadde med storesøster!) Termin blir nå 22. februar :) Ellers var ene nyrebekkenet hans akkurat på maksmålet, så jeg må til spesialist senere i uken, dette var visst ikke noe farlig, bare at det måtte sjekkes :)

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten!! Håper det går bra med det nyrebekkenet:)

Jeg har vært på lagertømmingssalg hos Intersport idag og handlet åtte julegaver!! Fant ingen ting til lillebror der da, men veldig fornøyd med alle gavene:)

I helga skal ene barneutstyrsbutikken her ha salg på bla bilstoler... Lurer på om vi skal kjøpe nå eller vente... Vet ikke hvilken vi skal ha heller...

Har dere mye mensmurringer? Syns jeg har fått mer og mer i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutten!! Håper det går bra med det nyrebekkenet:)

Jeg har vært på lagertømmingssalg hos Intersport idag og handlet åtte julegaver!! Fant ingen ting til lillebror der da, men veldig fornøyd med alle gavene:)

I helga skal ene barneutstyrsbutikken her ha salg på bla bilstoler... Lurer på om vi skal kjøpe nå eller vente... Vet ikke hvilken vi skal ha heller...

Har dere mye mensmurringer? Syns jeg har fått mer og mer i det siste...

Wow! 8 julegaver! Du er flink :jepp: nå kjente jeg panikken grep meg en smule her, jeg stresser med disse julegavene altså.. :sjenert:

Angående mensmurring har jeg fått mer og mer de siste dagene, som jeg og skrev i dagboka. Snakket litt med mamma som hadde hatt akkurat det samme da hun gikk gravid og det kom på samme tiden. Antar det da er høyst normalt og sikkert bare litt kynnere :)

Gratulerer med gutt Guess! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten gutt på vei GueSS! :klem:

Skytte: Hvorfor vente med å handle bilstol hvis dere kan gjøre et godt kjøp? (forutsatt at dere får sånn ca bestemt dere for hvilken stol..) :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvorfor jeg er så rar på den innhandlingen denne gangen.. Er liksom bare bilstol vi skal kjøpe så kan hende det er derfor. Null stress med bare en ting eller noe..? I don't know:)

Får se om vi får møttes lenge nok til å rekke å snakke om saken:) Mannen jobber og snekrer døgnet rundt føles det som..!

Husker dere når vi begynner å gå oftere til kontroll?

Savner jm snakket litt inni mellom føler jeg. Eller bare generelt å skravle litt om hvordan jeg opplever ting denne gangen.. Har sikkert også litt med at jeg ser mannen lite og får snakket minimalt om knøttet med han..

Vel, vel nå er det natta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulera med prins du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir en liten :babygutt: på oss også :hjerte:

Tenk at jeg skal bli guttemamma, og får en liten sønn :hoppe:

Lurer sånn på hvordan han blir - hvordan utseende får han - arver han pappan sin kroppsfasong, eller får han mine gener? Får han lyst går, eller mørkt hår? Blir han høy eller lav?

Og personligheten da! Blir han en hyperaktiv ramp, eller en rolig liten tass, blir han morsom, eller mer av den alvorlige typen? Sosial, eller like grei på egen hånd??

Det blir så spennende å bli kjent med han - uansett hvem han er selvsagt - det er bare spenningen ved å se HVEM den lille tassen er og skal bli :hjerte:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt på deg også Zia :hjerte:

Jeg har ikke hatt mensmurringer enda denne gangen, men jeg hadde det mye under svangerskapet med storesøster. Fikk høre da at det er helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye Zia!!! Det er fantastisk å være guttemamma <3 For det er fantastisk å være mamma<3

Fint å høre at flere har opplevd disse murringene. Kan ikke huske at jeg hadde det sist.. Men så husker jeg ikke mye for tiden heller da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

Ikke hver dag jeg er her inne, men her går det framover :) Den lille vokser og har det bra, er 25+5 i dag og synes tiden har gått utrolig fort. Har fått ny termin som er siste dagen i året, vi får se når nurket kommer.

Har i dag hatt en del smerter i rygg og kynnere, men det er ikke så ille at jeg trenger å ringe for å få sjekket. For tilig å komme ut enda ja, så har roet den lille ned :) Men det kan sikkert være bekkenet også som er litt vrangt for det stråler litt nedover beina.

Håper dere alle har det bra :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en liten :babygutt: på oss også :hjerte:

Tenk at jeg skal bli guttemamma, og får en liten sønn :hoppe:

Lurer sånn på hvordan han blir - hvordan utseende får han - arver han pappan sin kroppsfasong, eller får han mine gener? Får han lyst går, eller mørkt hår? Blir han høy eller lav?

Og personligheten da! Blir han en hyperaktiv ramp, eller en rolig liten tass, blir han morsom, eller mer av den alvorlige typen? Sosial, eller like grei på egen hånd??

Det blir så spennende å bli kjent med han - uansett hvem han er selvsagt - det er bare spenningen ved å se HVEM den lille tassen er og skal bli :hjerte:

:hoppe:

Hurra for enda ein prins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia: Gratulerer så mye med en :babygutt: i magen! :strix:

Husker dere når vi begynner å gå oftere til kontroll?

Savner jm snakket litt inni mellom føler jeg. Eller bare generelt å skravle litt om hvordan jeg opplever ting denne gangen.. Har sikkert også litt med at jeg ser mannen lite og får snakket minimalt om knøttet med han..

Vel, vel nå er det natta:)

Rutinekontrollene er fra uke 24 hver 4. uke, dvs: 24, 28, 32, 36 og deretter hver andre: 38 + 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...