Skytte Skrevet 13. september 2011 #581 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg prøver for livet å tøyle handlingen sånn at jeg kan småshoppe nå og da helt til jul.. Men han kommer helt sikkert til å ha aaalt for mye klær:) Skal si til familien at de ikke må kjøpe klær i så små str. hvis det er klær de vil kjøpe i gave. Nå om dagen spekulerer jeg fælt på hva vi skal gi snupp i julegave... Også tenker jeg å gi han en storebrorgave når babyen kommer. Har snakket litt med han ang at babyer får mange gaver... Det var ikke helt poppis at bare babyen skulle få gaver:) Men tenker at vi kjøper storebrorgave og nevner det for familien også så får han bare overleve de andre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 13. september 2011 #582 Del Skrevet 13. september 2011 Nå om dagen spekulerer jeg fælt på hva vi skal gi snupp i julegave... Også tenker jeg å gi han en storebrorgave når babyen kommer. Har snakket litt med han ang at babyer får mange gaver... Det var ikke helt poppis at bare babyen skulle få gaver:) Men tenker at vi kjøper storebrorgave og nevner det for familien også så får han bare overleve de andre:) Jeg skal gi storesøster en ny dukke. Så da får hun også en liten baby. Kan jo hende sønnen din også vil ha en egen baby? Selvom mange ikke liker å gi gutter dukker. Alternativet er jo en kjempestor lastebil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 13. september 2011 #583 Del Skrevet 13. september 2011 Hehehe:) Kanskje en litt stor monstertruck, han digger dem:) Han har faktisk den gamle babydukken min. Den kom han hjem med ei helg han hadde vært hos mam og pap for et par år siden. Da var det lillebror og han måtte skiftes på og fikk egen seng i den ene kommodeskuffen hans:) Men nå som han er fem er det mye kulere med monstertrucks og ben ten figurer:) Veldig lurt med en ny dukke til storesøster! Smart tenkt med egen baby til henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 13. september 2011 #584 Del Skrevet 13. september 2011 Hehehe:) Kanskje en litt stor monstertruck, han digger dem:) Veldig lurt med en ny dukke til storesøster! Smart tenkt med egen baby til henne Takk takk men kan ikke ta æren for ideen. Men hva har man ikke KG og BIM for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 13. september 2011 Forfatter #585 Del Skrevet 13. september 2011 Jeg har også tenkt tanken om dukke til storesøster De fleste skjønner nok at det er lurt å kjøpe litt store klær i gave, men da vi fikk jenta vår fikk vi 3 pysjer og noen bodyer og diverse i str 50. Det var ikke så lenge vi fikk brukt det nei! Så det er sikkert lurt å si fra Eventuelt bytte klær som er litt små Jeg gleder meg jeg! Gleder meg til å pusle med en liten igjen selvom halvannet år er en fantastisk alder med mange rare påfunn så savner jeg spebarnstida litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GueSS Skrevet 13. september 2011 #586 Del Skrevet 13. september 2011 Enig med deg der Miss mp! Storkoser oss med lilletupp, og gleder meg samtidig tussete til lille nurket er i armene Og den dukke-ideen var smart! *lagre* Nå blir det endelig Ul på mandagskvelden, jippi!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. september 2011 #587 Del Skrevet 17. september 2011 Hei hei! Hvordan har damene det i helgen da? Lillebror ligger an til å bli like aktiv som storebror var i magen..! Husker jeg ofte tenkte at han bare måtte sprelle fra seg i magen og bli en roooolig baby når han kom ut..! Jadda:) Så denne gangen skal jeg forberede meg på en turbo til og heller ta evt roligheter som en bonus:) Men det er herlig å kjenne han sprelle der inne <3 må le av og til for jeg ser for meg at han sparker fra med bena og dytter rumpa ut mot magen min, hehe! Det kjennes i alle fall slik ut! Ellers er storebror særs omsorgsfull og gleder seg utrolig masse:) Vi har begynt å spekulere i navn men aner rett og slett ikke hva vi skal kalle han...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 18. september 2011 #588 Del Skrevet 18. september 2011 Spennende med navnespekulasjoner Skytte. Er det forslagene som mangler eller graden av enighet på forslagene som kommer frem? Her har jeg også en særs aktiv liten sprellus i magen føles det som. Kjennes ut som hun virkelig gjør noen kollbøtter innimellom. Kjenner henne flere ganger hver dag, veldig koselig Hun beveger seg og hver gang trollemannen synger eller jeg traller og hører på musikk her hjemme. Det er så hyggelig å se igjennom klærne som ligger klare å venter. Godt jeg ikke er alene om å være så tidlig ute Handlet inn en del i går, blant annet en nydelig newbie fleece pose som man kan feste bilbelte igjennom. Den var bare herlig Noen som har gode forslag til hvor man kan finne gode og passelige strømpebukser til den aller første tiden siden det blir januarbaby på oss og antakelig kaldt? God søndag til allesammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. september 2011 #589 Del Skrevet 18. september 2011 Det er litt mangel på gode ideer og de navnene jeg liker er så opptatte rundt oss... Men vi må vel finne på noe:) Jeg har kjøpt noen vanlige bomullsstrbukser på HM og noen i ull på en lokal barnebutikk. Husker ikke hvilket merke det var men de var svindyre så det blir ikke flere av dem..! Satt en kveld og sjekket litt på nettet, tror det var hos Sparkjøp jeg så noen små ullstrømpebukser til en ok pris.. Ære være den som husker noe:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 18. september 2011 #590 Del Skrevet 18. september 2011 Ja, vanskeleg dette med navn. Me har funne navn Og det er få som heiter det i Norge, so det er ganske deileg, hihi. Eg er fortsatt ørlite i tvil, men finner ingen andre navn eg tykkjer er like tøffe, og da må det jo berre bli det navnet På tirsdag har me ny UL -> Babyen er heilt nederst på gjennomsnittet i magemål, so jordmora vil sjekke om han får lite næring eller om han berre følger si eiga kurve Utstyr i orden: Vogn, bilsete, seng og dyne. Ein liten gut, tenk det God søndag! No er eg 25 veker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. september 2011 #591 Del Skrevet 18. september 2011 Åh, så heldige dere er!! Kan jeg få låne navnet? Hehe:) Nei det dukker vel opp et navn før eller siden. Akkurat idag vurderer jeg å bare bytte navn på snupp og kalle han umulius så kan lillebror overta snupp sitt navn! Til han blir en umulius..! Oi, blir spennende med den ekstra ul'en. Håper han bare vokser i sitt eget tempo <3 Grattis med 25 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvn84 Skrevet 18. september 2011 #592 Del Skrevet 18. september 2011 Vi har også navnet klart:) det var klart før vi ble gravide så vi er Gla det ble jente for guttenavn er vanskelige:) Ellers har vi vært i oslo på kjærestehelg i helgen og hentet ny bil:S kostbart med barn på vei:S:) Snart tredje trimester her også, og ny ul 6.okt bare for å se at alt er ok) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 18. september 2011 #593 Del Skrevet 18. september 2011 Åh, så heldige dere er!! Kan jeg få låne navnet? Hehe:) Nei det dukker vel opp et navn før eller siden. Akkurat idag vurderer jeg å bare bytte navn på snupp og kalle han umulius så kan lillebror overta snupp sitt navn! Til han blir en umulius..! Oi, blir spennende med den ekstra ul'en. Håper han bare vokser i sitt eget tempo <3 Grattis med 25 uker!!! Hehe, neeei, navnet vil eg ha for meg sjøl :gjeiper: Du hadde sikkert ikkje likt det uansett, hehe. Dei fleste synes å meine at det ikkje er so fint. Men, eg likar best originale navn, og dette er ganske originalt Er umulius i trassalderen kanskje? Men, det er berre å sjå gjennom navnelister for både svenske, norske, danske osv. Som oftast dukkar det opp iallefall 1 navn ein liker...og da kan du skrive navnet saman med etternavn babyen skal ha --- blir meir verkeleg da Ja, håpar det kun er at han veks i si eiga kurve Thank you, snart 6 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 18. september 2011 #594 Del Skrevet 18. september 2011 Vi har også navnet klart:) det var klart før vi ble gravide så vi er Gla det ble jente for guttenavn er vanskelige:) Ellers har vi vært i oslo på kjærestehelg i helgen og hentet ny bil:S kostbart med barn på vei:S:) Snart tredje trimester her også, og ny ul 6.okt bare for å se at alt er ok) Hehe, me hadde egentleg navn klart før eg vart gravid. Men, eg hadde problem med å finne gutenavn...fortsatt piiittelitt i tvil. Kjærestehelg høyres kos ut og grattis med ny bil da! Me har ikkje bil Det er gåavstand til alt, og bil er dyrt å ha :o Tredje trimester...er det ikkje i veke 28 eller 29 det startar? Eller? Greitt å få sjå at alt er ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minimus Skrevet 18. september 2011 #595 Del Skrevet 18. september 2011 Kanskje me skal lage ei navneliste med all slags mulige navn - kan hende det hjelper på dei som ikkje greier å bestemme seg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 18. september 2011 #596 Del Skrevet 18. september 2011 Jaaaa takk til navnelisteforslaget:))) Grattis med ny bil og kjærestehelg hørtes herlig ut <3 Vi håper vi rekker en slik før jul vi også Har bare et hus vi må gjøre ferdig først.... Bah! Umulius har trasset on and off siden han var 1,5 år tror jeg:) Akkurat nå minner han om en tenåringsjente i puberteten... Seriøst! Han nekter å høre på gode råd ang hva skjer hvis man gjør eller ikke gjør sånn og sånn, han tåler ikke tilsnakk, han tramper og slamrer med romdøren og blir dypt fornærmet for den minste ting! Så i tilleg til å være følsom og si mye fint, er han tidvis snarsint og temmelig irriterende:) Skulle bare ønske jeg slapp å være streng i stemmen og formane om alt hele tiden... Men vil ikke at han skal bli en tølp så da må jeg bare være litt streng... Rygg og bekken har virkelig begynt å vise sin vrede i helgen:( Men har styra mye også da... Vel, vel if it doesn't kill you... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 19. september 2011 Forfatter #597 Del Skrevet 19. september 2011 Akk ja, ny bil her og siden vi ble påkjørt av en idiot i sommer og bilen ble vrak. Deilig med ny bil da, men dyrt.. allerede punktert og noen har vært borti den på parkeringsplassen så den er på verksted i dag og får lakkert hele framskjermen. Den gamle bilen begynte å brenne rett før vi ble påkjørt og lynet slo ned i huset i sommer. Tenker vi sier at det holder nå!! Fokusere på det positive Når det gjelder strømpebukse har jeg kjøpt 2 ullstrømpebukser fra sparkjøp, de kosta rundt 80-90 kr tror jeg. Barnas hus har tilbud på ulltøy fra Reflex nå, 99 kr pr del, men det er bukse, body og genser de har der. Vanlige bomullsstrømpebukser kan du få kjøpt overalt Kan jeg få spørre om hvor den posen man kan feste bilbelte igjennom er kjøpt? Den hørtes utrolig genial ut! Blir jo des/jan baby her og, og det er nytt for meg.. storesøster var jo aprilbaby, mye mindre å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 19. september 2011 Forfatter #598 Del Skrevet 19. september 2011 Navneliste var forresten lurt ja, vi står bom fast på det området vi og Jeg liker veldig godt Jonas og Mathias da, men pappa'en sier nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvn84 Skrevet 19. september 2011 #599 Del Skrevet 19. september 2011 Hehe, me hadde egentleg navn klart før eg vart gravid. Men, eg hadde problem med å finne gutenavn...fortsatt piiittelitt i tvil. Kjærestehelg høyres kos ut og grattis med ny bil da! Me har ikkje bil Det er gåavstand til alt, og bil er dyrt å ha :o Tredje trimester...er det ikkje i veke 28 eller 29 det startar? Eller? Greitt å få sjå at alt er ok Har lest at det er fra uke 25 men kan være jeg tar feil:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 19. september 2011 #600 Del Skrevet 19. september 2011 Artig å se at vi alle lurer på og driver med de samme tingene om dagen... Redebygging, redebygging, redebygging Her i gården er navn blitt bestemt og jeg var også så heldig at jeg fant en dunjakke/"pose" (vet ikke helt hva jeg skal kalle den) som hadde mulighet for åpning mellom bena slik at bilsele kan festes. Det var lurt tenkte jeg hvertfall! Fra Benetton var den og var ikke så aller værst i ordinærpris heller syns jeg. 549,- (men handlet på 20 % salg ) Skogstrollet: Jeg har tenkt til å handle noen ullstrømpebukser fra nøstebarn også... syns å huske at de ikke var altfor gærne i pris derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå