Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er mellom 7 og 8 uker på vei nå. Helt i starten hadde jeg "menssmerter" (ca uke 4-5), samt ektreeeemt ømme pupper. Fra jeg var ca 6 uker på vei til 7 uker, var jeg kvalm hver dag. Hele dagen, mer eller mindre. Ømmheten i puppene avtok litt under uke 6-7. Nå i dag har jeg ikke vært kvalm :lete: Nå er eneste symptom at jeg går hyppig på do og tisser og har bittelitee ømme pupper... :sjenert:

Kan ikke hjelpe for at jeg blir bekymret, da jeg hadde en SA i uke 5 for 3 mnd siden..

Vær så snill å fortell meg at det er normalt at symptomene gir seg litt rundt denne perioden, og at det fortsatt er håp om at spire har det bra...? :sukk: Kommer og går symptomene på dette viset?

Skal til første svangerskapskontroll hos legen neste fredag. Prøver bare å roe nervene mine litt i mellomtiden........ :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) So kjekt at du er gravid igjen, og "sopass" langt på veg. Ikkje lenge igjen til den skumlaste perioden er over :) Eg trur du skal slappe heilt av. Ting kjem og går som dei vil når ein er gravid :)

Skrevet

Takk skal du ha, Minimus :)

Jeg er vel bare hysterisk.... :sjenert: hehe

Er bare så vemmelig å kjenne at symptomene avtar :lete:

Skrevet

Jeg er 6+3, og ømheten i puppene er myye mindre nå enn det de var. Mensmurringene er ikke så ofte som før heller, og jeg var å tok UL igår, og alt er bra med spiren :) Så jeg ville tro at det er helt normalt :)

Skrevet

Jeg er 6+3, og ømheten i puppene er myye mindre nå enn det de var. Mensmurringene er ikke så ofte som før heller, og jeg var å tok UL igår, og alt er bra med spiren :) Så jeg ville tro at det er helt normalt :)

Betryggende å høre det er flere - og at alt er i orden med din spire :) det gir litt mer trygghet om at min lille rakker også har det bra :sjenert: det er så rart med det, når man ikke har noen mage å se enda - er så uvirkelig at det er noe der inne, at man mister troen på at det faktisk er noe der, ved den minste anledning :sukk:

Skrevet

de få symptomene jeg har hatt har kommet og gått.. men fra uke 15-16 ble jeg helt meg selv igjen, har kun en voksende mage :)

alle er forskjellige :) både fra kvinne til kvinne og fra graviditet til graviditet :P

lykke til videre!

Skrevet

Jeg kan berolige deg med at de kommer og går! Jeg tok til og med privat ultralyd kun fordi jeg hadde så svingende symptomer. Ene dagen hadde jeg omtrent brystspreng, dagen etter var de HELT normale, og det psyket meg helt ut. Jeg var veldig redd et par ganger og skulle den gang ønske at noen kunne berolige meg, men mange svar var så diffuse. JA, det er normalt. Jenta mi i magen har det topp og jeg er heldig som slapp unna plagene i uke 9.

Skrevet

Det er helt normalt! Hverfall var det det for meg. Hadde veldig ømme bryster frem til ca 6 uker, så avtok det. Kom litt tilbake en uke senere, men var veldig opp og ned etter det. Kvalme har jeg kjent lite til egentlig i det hele tatt. Ble selv veldig stresset av så varierende symptomer, så jeg skjønner deg godt. Likevel har alt vært i skjønneste orden hele tiden. Tok privat ul når jeg var ca 12 uker, bare for å bekrefte at alt var ok, og det beroliget meg veldig.

I de aller fleste tilfeller går det bra :)

Skrevet

Nå er jeg mye roligere, kjenner jeg. Takk alle :klemmer: Godt å vite at det er helt normalt og noe "alle" opplever :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...