Gå til innhold

Hva skjer på 2. gangs jobbintervju?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym nå

Jeg har allerede vært gjennom ett jobbintervju, og er nå blitt innkalt til et nytt. Dette er ukjent for meg, så jeg håper noen kan fortelle meg hva som vanligvis skjer på det andre intervjuet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

De to gangene jeg har vært på annengangsintervju har spørsmålene vært mange av de samme, men det har vært en ny person til stede i tillegg til den som intervjuet meg forrige gang.

Dette betyr jo at du er en ganske potensiell kandidat, så jeg vil ønske deg lykke til!! :) Tenk gjennom om det er noe du vil spørre om som du ikke husket på forrige gangen osv.

Dersom temaet referanser ikke var oppe første gangen, kan det hende det kommer på banen nå.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå

Ja, jeg håper jo at jeg er en potensiell kandidat! :wink: Det er i hvert fall oppløftende at jeg kom meg videre etter den første runden.

Kan jeg risikere å bli "grillet" innenfor mitt fagområde (IT-bransjen), eller er det mer sannsynlig at jeg vil få mer overfladiske spørsmål om personlighet o.l?

Referanser har arbeidsgiveren allerede fått, så kan det være mulig at de i mellomtiden har kontaktet vedkommende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg ble innkalt til 2.gangs intervju til en lederstilling måtte jeg gjennom en personlighetstest som ble utført av en annen person enn førstegangsintervjuerene. Denne testen var bl.a i form av et eget dataprogram der jeg skulle svare på flest mulig spørsmål i løpet av en viss tid. Gjaldt et større konsern.

Jeg var ganske så forkjøla..og fikk ikke jobben heller. Men det var en fin erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg jobber brukes 2. gangsintervjuet for at personen skal ta div. tester og snakke med personalsjefen, men det er sikkert forskjellig fra sted til sted. Vi har aldri praktisert faglige spørsmål på intervju i det hele tatt. Kaller bare inn de som vi ser er kvalifiserte ut fra søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På annengans-intervjuet var det litt mer inngående spørsmål rundt mine evner og kvalifikasjoner. I tillegg måtte jeg fremlegge flere grafiske arbeider, og svare på hvordan jeg ville løst diverse problemstillinger. Fikk jobben. :D

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym nå
Lykke til  :D

Takk for det! :) Det blir i hvert fall spennende å se hvordan det går.

Er det forresten vanlig at det kan bli flere enn to intervjuer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...