AnonymBruker Skrevet 27. april 2011 #21 Del Skrevet 27. april 2011 Hvordan skal jeg reagere på dette? "Så bra at du er ærlig om det, lykke til videre!"? Hvordan ville dere reagert? Jeg føler at ingen egentlig svarer deg, de fleste bare kritiserer deg. Du spør jo faktisk om hvordan du skal reagere til henne. Jeg synes du burde si takk for at hun velger å dele dette med deg, også ikke spørre mer. Hvis hun føler for å fortelle mer til deg, så vær der og lytt til henne. Kanskje hun også mener at dere var gode venner når dere gikk på skolen sammen, og derfor føler at hun faktisk kan snakke med deg om sånne ting? Det kan jo hende at hun faktisk synes det er enklere å snakke med noen som ikke er nærmest i hverdagslivet sitt, men noen som hun likevel kjenner. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glynis Skrevet 27. april 2011 #22 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg reagerer mer på at du gjenopptar kontakten etter fem år med innledningen 'det virker ikke som du har det så lett' enn at hun svarer deg på hvorfor hun ikke har det så lett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cyanid Skrevet 27. april 2011 #23 Del Skrevet 27. april 2011 Ubehagelig for deg? Sikkert like behagelig som å være på spa, denne situasjonen venninnen din er i, i forhold... eller sikkert ikke? Leit at "vi" har blitt så fine på det, at vi ikke engang tåler å høre hvordan gamle venner egentlig har det. Fysjameg på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. april 2011 #24 Del Skrevet 27. april 2011 Uansett så trengte hun jo ikke nevne at hun var sykemeldt, det er det samme som at du spør meg om når jeg skal gifte meg, og jeg sier "Til jul, men vi får se om vi holder så lenge, fordi vi har skikkelig problemer i sexlivet vårt for tiden, han presterer liksom ikke så godt lenger". Alvorlig talt, dette er da virkelig ikke det samme! Hun nevnte såvidt det var at hun var sykmeldt og hvorfor. Hun skrev også at det hjalp henne å være åpen om det. Jeg skjønner ikke hva slags problemer det kan være rundt det å respondere tilbake. Svar henne noe medfølende. Det er da vel ikke så vanskleig å snakke til folk selv om de har fortalt om en alvorlig sykdom. Håper ikke denne jenta du refererer til er på KG og får se sine meldinger og statusoppadteringer bli offentliggjort på et forum på denne måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 27. april 2011 #25 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg føler at ingen egentlig svarer deg, de fleste bare kritiserer deg. Du spør jo faktisk om hvordan du skal reagere til henne. Og hun spør: "Hvordan ville dere reagert?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepe Skrevet 27. april 2011 #26 Del Skrevet 27. april 2011 Nei hvordan føler du at du bør reagere da? Jeg hadde sagt noe i retning av å ønske henne bedring og noen sånne ting. Hvis du synes det ble veldig ubehagelig kan du jo skrive noe slikt som du selv foreslo, hun er sikkert vant med at folk sier mye forskjellig dersom hun er åpen om det. Du snoket jo på facebookprofilen hennes så noe juicy ville du vel få ut av det. Kunne like gjerne vært spiseforstyrrelsene som det noe usunne kjærlighetsforholdet. Begge deler er jo tegn på mental ustabilitet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rayanne Skrevet 27. april 2011 #27 Del Skrevet 27. april 2011 Du er drøy, først inviterer du henne til å snakke om problemene sine, så henger du henne ut på nettet fordi hun biter på. Håper hun finner denne debatten, og forteller alle du kjenner hvor falsk du er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HerrNelson Skrevet 27. april 2011 #28 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg syns du skal lage en ny tråd her med tittelen "Prøvde å lage en tråd om noe som skjedde på facebook", og så kan du beklage deg og overanalysere alle de negative reaksjonene du har fått i denne tråden. Og så får dere andre enda mer å skvaldre om. - Nils Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tina Skrevet 27. april 2011 #29 Del Skrevet 27. april 2011 Bare dette med at du skriver "ser at du ikke har det så lett for tiden" høres falskt ut. Da jeg "ikke hadde så så lett for tiden" fikk jeg mer sånn: Hey, bli med på kaffe! Man vil liksom... komme i bedre stemning. Jeg hadde faktisk reagert skeptisk på det DU sa, egentlig. Så der må du ikke føle deg så høy på pæra selv altså Hadde generelt svart deg ganske nøytralt tilbake, og gått tilbake til de virkelig folka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 27. april 2011 #30 Del Skrevet 27. april 2011 jeg synes statusoppdateringer på Facebook sier veldig mye om en person, ut ifra de statusoppdateringene du sier at hun har, virker det som hun er en person som forteller ganske detaljert om privatlivet sitt, svaret hennes til deg synes jeg derfor passer med denne måten å kommunisere på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Smilla Skrevet 28. april 2011 #31 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg ville nok reagert annerledes enn deg. Jeg ville tenkt at hun svarte som hun gjorde fordi du spurte hvordan det gikk OG fordi du spesifikt spurte hvor mange prosent hun jobbet. Som noen over meg skrev; ville du synes det var greit om hun sa at hun var gradert sykmeldt pga noe annet, som senebetennelse, prolaps, krystallsyke, eller ville det vært "for privat" også? Er det formen for sykdom som gjør det vanskelig for deg å vite hvordan du skal takle situasjonen? Hvis jeg var deg ville jeg svart henne noe slik som dette: "Det var synd å høre at du strever for tiden, men bra at ærlighet hjelper deg. God bedring!" -og så eventuelt føyd på noe om jobb, hvis du tenker at dere har noe å snakke om i så måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #32 Del Skrevet 28. april 2011 Ja, synes det er helt merkelig at du reagerer sånn på hennes svar når det var du som påpekte at hun ikke hardde det så lett. Og rart at du var så opphengt i hvor mange prosent man jobber. Jeg vet om en jente som var åpen om at hun var sykmeldt pga psykiske problemer etter å ha blitt misbrukt som barn. Det hadde du i hvert fall ikke taklet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 28. april 2011 #33 Del Skrevet 28. april 2011 Uansett så trengte hun jo ikke nevne at hun var sykemeldt, det er det samme som at du spør meg om når jeg skal gifte meg, og jeg sier "Til jul, men vi får se om vi holder så lenge, fordi vi har skikkelig problemer i sexlivet vårt for tiden, han presterer liksom ikke så godt lenger". -TS For å si at en er sykmeldt er statshemmelighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #34 Del Skrevet 28. april 2011 Vet du hva, TS? Så enormt stort tabu er ikke dette, som du skal ha det til. Det er nesten så en lurer på om du kan ha spiseforstyrrelser selv, ettersom du synes det er så farlig å si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 28. april 2011 #35 Del Skrevet 28. april 2011 Glad venna mine ikke er som TS. Hadde ikke satt pris på om noen spurte meg om noe,fikk svar og deretter la ut svaret på kvinneguiden pga hun ikke var fornøyd med svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckyme Skrevet 28. april 2011 #36 Del Skrevet 28. april 2011 Til TS. Om du hadde sendt en slik mld til meg hadde jeg blitt skeptisk. Makan til snoking i privatlivet til folk da? Hva er du ute etter? etter å ha snoket på nett og blitt informert om hennes jobb, at hun har kommet ut av skapet, bla bla bla.. Du er jo faen meg ikke helt go spør du meg. Om du er interessert i å få kontakt, må du lære deg å formulere deg, og skjule dine hensikter, ikke oppsummere hva hun har gjort de siste åra. Om du ikke likte svaret, burde du ikke spurt. Meget glad du ikke er min venn, med skjulte og falske hensikter, og så spørre på et forum hva vi mener om hennes åpenhet. Hun burde fått sjansen til å godkjenne om offentlig forum om hennes spiseforstyrrelser og analysering fra din side. Hvorfor sendte du en medlidende melding, når du egentlig gir faen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2011 #37 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er faktisk en person jeg ikke har snakket ordentlig med på fem år, og jeg synes det er direkte ubehagelig at hun forteller meg noe så privat om seg selv til meg. Hvordan skal jeg reagere på dette? "Så bra at du er ærlig om det, lykke til videre!"? Hvordan ville dere reagert? Du skal i hvert fall ikke reagere ved å legge ut en privat og lett gjenkjennelig melding på et netforum! Hva i all verden tenkte du på? Hva hadde du gjort om dine private meldinger plutselig lå til almmenn analyse på kvinneguiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 28. april 2011 #38 Del Skrevet 28. april 2011 Det er sikkert mye vanskeligere for henne å ha spiseforstyrrelse og være sykemeldt for det, enn for deg å få vite om det. Jeg synes ærlig talt at du selv ba om det. Hvordan du skal svare avhenger jo helt av hvilket forhold du ønsker å ha til henne. Ønsker du å bli bedre kjent og være til støtte, så får du kommentere det hun nettopp delte med deg. Hvis du bare ønsket å hilse på, får du svare kort og hyggelig med ønske om god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckyme Skrevet 28. april 2011 #39 Del Skrevet 28. april 2011 Du skal i hvert fall ikke reagere ved å legge ut en privat og lett gjenkjennelig melding på et netforum! Hva i all verden tenkte du på? Hva hadde du gjort om dine private meldinger plutselig lå til almmenn analyse på kvinneguiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå