Gå til innhold

mine svarte lampeledninger mot de hvite vinduslistene


Vilje

Anbefalte innlegg

har noen kjempestilige vinduslamper i frostet glass som jeg vil henge opp i vinduene.

Nå er jeg ingen stor praktiker, men jeg skal nok få de spikra opp på et vis. Problemet er at lampeledningene er så svarte, og det blir ikke så pent å la ledningene "følge" den hvite vinduslisten, det blir så synlig. hva kan jeg gjøre? Kan en elektriker hjelpe meg? Kan dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere typer ledning-skjulere eller kabelkanaler som du kan legge ledningene inni.

Det er ikke bare-bare å få byttet ledningene selv!

Vet at Maxbo har, finnes sikkert i andre elektronikkbutikker også.

Claes Ohlson har også: trykk på kabelkanal i menyen til venstre

Høres kanskje ikke så kult ut meg hvit plast på veggen, men det blir nesten usynlig, og til og med penere enn hvite ledninger.

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare-bare å få byttet ledningene selv

det kommer sikkert ann på de ulike lampene, men på alle mine lamper har det vært enkelt å bytte (har mest IKEA lamper, da.. og der er det jo langt opp til at du skal "koble dem sammen" selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg, det er absolutt ikke vanskelig å bytte ledning selv, så lenge det er plass til en sukkerbit, eller det går greit å komme til pæreholderen.

Har jobbet i lampebutikk, det er kjempelett og tar max 4 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såså ... ;-)

Så sant det er mulig å skru opp lampen, eller plass til en sukkerbit bak eller inni er det selvsagt ikke noe problem... Så for meg sånne som henger i vinuet i ledningen, og at det ikke var så lett å komme inni der...

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig det heller *blånekter å la denne diskusjonen dø hen.. :sjarmor: *

Man skifter bare ledningen i pæreholderen..

Men du hadde rett i at det var vinduspendler det var snakk om her, det hadde ikke jeg fått med meg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt den orginale ledningen nederst.

Der du fester dem i/over vinduskarmen, ville jeg klipt ledningen i to og koblet til en sukkerbit med hvit ledning etter det. Slik løser du det problemet:)

Ja, det er mulig å koble dem sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville koblet dem sammen to og to med sukkerbit, det finnes (fra Elektro Armatur) sukkerbiter med lokk rundt, og dratt hvit ledning fra sukkerbiten til støpselet og kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilje_ikke logga inn

går det an å koble sammen tre i en ledning? så jeg bare trenger en stikk kontakt? skal ha 3 pendler i ett vindu, og 1 pendel i et mindre vindu. stikk kontakten er et stykke fra vinduet...... hvordan løser man det?

takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke vanskelig det heller *blånekter å la denne diskusjonen dø hen.. :sjarmor: *

greitgreit.... *rekker tunge, noterer en kvart seier, og gir seg* :sjarmor::ler:

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går det an å koble sammen tre i en ledning? så jeg bare trenger en stikk kontakt? skal ha 3 pendler i ett vindu, og 1 pendel i et mindre vindu. stikk kontakten er et stykke fra vinduet...... hvordan løser man det?

takk for tips!

Joda, det går an. Bare pass på at du får rett dimensjon på ledningen din!

Case:

Tre lamper, tre kontakter. Skal ende opp med en kontakt.

Løsning:

Henge opp lamper. Strekke ledningene sammen. Der alle ledningene møtes, kutt av og koble alle ledningene sammen i en koblingsboks f.eks.

Strekk ledningen videre og fest en stikkontakt på enden. Vips. En ledning i stedet for tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...