AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #1 Del Skrevet 26. april 2011 Samboeren min og jeg har bodd sammen i ca. ett år nå. I det siste har han begynt å være ute hele natten uten å si i fra hvor han er. Det er utrolig frustrerende for jeg aner ikke hvor han er hen. Mobilen er enten avskrudd eller så er det ingen svar å få. I starten ble jeg bekymret for han, men nå gidder jeg ikke det mer, fordi han kommer alltid hjem til slutt. Jeg har satt meg ned med han flere ganger og fortalt at når man bor sammen, så har man et ansvar med å si i fra hvor man er. Jeg sier at det ikke handler om å spørre om lov, men om å gi beskjed. Når han går ut gir han meg ofte en tid. Type "jeg kommer hjem kl. 24". Så hører jeg ikke et pipp fra han, men han kommer hjem kl. 9-10 om morgenen neste dag og lurer på hvorfor jeg er irritert.. Dette skjedde forrige helg, og da fortalte jeg han veldig tydelig at jeg var veldig lei av dette, og at det er veldig vanskelig å bo sammen når han skal holde på sånn. Jeg gråt, og vi snakket lenge om det, og han lovte at det ikke skulle gjenta seg. Han lovte meg at han skulle begynnne å sende sms hvis han blir senere enn avtalt, og hvis han lader ut, skal han sende fra noen av de han er med. I går kveld dro han til en kompis kl. 18, og sa at han kom hjem i 21-tiden. Kl. 2230 gikk jeg til sengs, og sendte en mld om at jeg la meg og lurte på når han kom hjem. Jeg fikk svar, hvor det stod at han ville bli "litt senere". I dag våknet jeg kl. 06 fordi jeg skulle på jobb, og samboeren min hadde ikke kommet hjem enda.. Ingen beskjed på mobilen eller noe.. Jeg skal dra herifra kl. 07, og tviler sterkt på at han er hjemme da... Det må nevnes at her hjemme er det jeg som handler, vasker klær, vasker hus, lager mat, betaler mat og han skylder meg over 22 000 for husleier han ikke har betalt. (jeg har betalt alt mange mnd).. Hva faen skal jeg gjøre med han? Jeg føler at jeg har vær for snill altfor lenge. Jeg krever omtrent ingenting fra han.. Det eneste jeg ber om er at han skal si i fra hvor han er, men han klarer jo faen ikke det engang!! Beklager rotete innlegg, jeg måtte bare få en utblåsning her.. (Vi er forresten i starten av 20-årene begge to, hvis det er av betydning) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2011 #2 Del Skrevet 26. april 2011 Faktisk bare påtide å sette ned foten. Hvis du er for snill for lenge kan du risikere at han blir så vant til det at når du selv setter ned foten, ser han ikke lenger noe poeng i forholdet. Forhold der den ene parten gjør mye mer for den andre parten er ikke sunne. Skap deg selv forandringer, ikke vær for snill, du blir bare utnyttet til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker23 Skrevet 26. april 2011 #3 Del Skrevet 26. april 2011 Minner mye om oppførselen til xsamboeren min det derre. Han og utnyttet bare min godhet, og så viste det seg i etter tid så hadde han hatt ett forhold på si, så alle de gangene han sa han var med kompisene og bare hadde sovnet der, eller drukket eller spilt så var han hos hun andre damen.... Han og lovet å skjerpe seg en stund å skulle gi beskjed men det skjedde aldri. Nå sier jeg ikke at han typen din er som xen min, men jeg ville ikke funnet meg i det i lengden, det blir nok ikke bedre dessverre. Ønsker deg lykke til :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 26. april 2011 #4 Del Skrevet 26. april 2011 Slik oppførsel hadde ikke jeg funnet meg i. God mulig han er en grei kar og alt det der, men han trenger utvilsomt å bli voksen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #5 Del Skrevet 26. april 2011 Det er ingenting du kan gjøre med HAM, men du kan ta ett valg om du ønsker å fortsette livet ditt slik, for det kommer ikke til å endre seg til det bedre uansett hva du forsøker å gjøre med ham. Jeg har bodd med en slik en, jeg betalte alt etterhvert, for han festet bort pengene sine. Jeg gjorde alt, jeg tryglet ham om å bare fortelle meg det når han ble borte over natta, så jeg slapp å engste meg.. men neida, han gjorde aldri det. På ett tidspunkt, aaaaaaaltfor sent, traff jeg en annen (det var det som måtte til for meg, for at jeg skulle klare å komme meg ut av forholdet, å se hva som var der ute, føle hvordan det SKULLE føles). Jeg satt ute og pratet med ham til sent på natta, noen ganger kom jeg ikke hjem før dagen etter.... DA ble det baluba kan du trygt si, og hvor hadde JEG vært???? Jeg gjorde det slutt, og ser i etterkant at jeg KUN sitter igjen med lærdom om hvordan livet IKKE skal være etter dette forholdet. Hvis du ikke ønsker å ende opp med å brødfø en som kun har deg for å suge deg tom, en som ser det praktiske i å ha gratis hjem og mat med ei som lydig venter på ham og gir ham det han trenger når han er hjemme... og som finner seg i at han ellers gjør akkurat som han selv vil.... så går du!! Jeg pleier ikke være av de som sier "dump ham!!" Men her sier jeg nettop det; Det kommer ikke til å bli noe bedre, å om du ikke ønsker det slik det er nå, så dump ham og kom deg videre på egenhånd! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bodøjenta87 Skrevet 26. april 2011 #6 Del Skrevet 26. april 2011 Fy søren, sånn oppførsel må du ikke finne deg i. Jeg har også troa på at man ikke kan forandre folk, - han må rett og slett bli voksen (hvis det er det som skal til!), og du må selv finne ut om dette er noe du orker å leve meg lengre. Helt ærlig, - du høres ut som en ansvarsfull og fornuftig person, dette her synes jeg ikke du skal finne deg i lengre. Man lever ikke for alltid, hver dag er en gave. Og hver dag med en person som helt åpenbart ikke respekterer deg eller har et stort problem av et eller anna slag, vil jeg si er en bortkasta dag. Håper det årner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bodøjenta87 Skrevet 26. april 2011 #7 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg må også si at, hvis han ikke klarer å skjerpe seg etter at du i gråt har fortalt han hvor vondt dette her er for deg, så klarer han det nok "aldri" (dvs. før han helt åpenbart blir voksen/lærer en lekse). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2011 #8 Del Skrevet 26. april 2011 Oi for en dust. For en idiot. For en tulling. Du fortjener bedre. Dette må du ikke finne deg i. Sånt ville ikke jeg tålt. Domp han. Hiv han ut. Du finner _sikkert_ noen bedre. Det hylende kg-kor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 26. april 2011 #9 Del Skrevet 26. april 2011 Oi for en dust. For en idiot. For en tulling. Du fortjener bedre. Dette må du ikke finne deg i. Sånt ville ikke jeg tålt. Domp han. Hiv han ut. Du finner _sikkert_ noen bedre. Det hylende kg-kor.. Men er det liksom helt greit da, å finne seg i å bli utnyttet? Som andre her har sagt: å forandre andre personer er et dødfødt prosjekt. En kan velge å forandre seg selv, ikke andre. Om man vil være tilstede under partnerens forvandlingsprosess fra umodent og uansvarlig "barn" til ansvarlig voksen kan man velge selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #10 Del Skrevet 26. april 2011 Oi for en dust. For en idiot. For en tulling. Du fortjener bedre. Dette må du ikke finne deg i. Sånt ville ikke jeg tålt. Domp han. Hiv han ut. Du finner _sikkert_ noen bedre. Det hylende kg-kor.. Så hva er din løsning da? Ville du blitt? rådet henne til å fortsette å tappe seg selv for penger, for en som ikke har respekt for henne i det hele tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #11 Del Skrevet 26. april 2011 TS; ikke bare er du snill, men også dum-snill. Og det utnytter han. Jo mer tøyler du gir ham, jo mer dritt finner han på. Hvordan har du lånt han 22000kroner når du vet at han bruker de på drit? Det hadde vært noe annet hvis han hadde spinket og spart til noe og ba deg om et lån, og at han var ansvarlig. I dag setter du ned foten. Det må skje øyeblikket endring, initiativ angående pengene, du låner ham ikke lenger en krone, og klarer han ikke oppføre seg som en voksen person og partner så tar du hatten og går. Et forhold som dette har jeg også hatt, jeg betalte til og med på studielånet hans, så dum var jeg, mens han fikk låne bankkortet mitt og "bare ta 200 kroner fra det på byen", men endte opp med mye mer. Jeg er på en måte glad jeg var i det forholdet, fordi jeg har lært hva jeg absolutt ikke ville ha i det neste, og hvordan et forhold skal være, og det er ikke slik! Men det lærte meg mye.. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2011 #12 Del Skrevet 26. april 2011 Hvis man aldri krever noe vil man forbli utnyttet resten av livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2011 #13 Del Skrevet 26. april 2011 Det må nevnes at her hjemme er det jeg som handler, vasker klær, vasker hus, lager mat, betaler mat og han skylder meg over 22 000 for husleier han ikke har betalt. (jeg har betalt alt mange mnd).. Hvorfor gjør du det..? Vet ikke hvem som er mest fjollete av dere jeg. Han som synes det er greit å få alt på sølvfat selv om han vet det ikke bør være sånn, eller hun som gir han det. Han hadde nok ikke krevd det nemlig, det er du som fra starten har vært for dumsnill. Kan være sent å endre det nå. Virker ikke som at han har respekt for deg overhodet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå