Gå til innhold

Kjæresten og hans dvaskete klær!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:fnise:

Men, det blir jo litt trist for en selv da, når man må tøfle rundt i one-piece og ugg-boots på fester, helt til typen din tar poenget...

Selv hadde jeg en kjæreste som nektet å bytte ut en utslitt, grå denimjakke som en gang i tiden hadde vært svart og passet (da den ble kjøpt, men som nå var for kort alle veier) en millitærgrønn bestefargenser med utslitte "frynser" nederst på armene, og et par jeans som ikke akkurat var svarte lenger de heller. I tillegg knakk brillestangen hans, og da tapet han den bare. Han nektet å kjøpe ny innfatning siden ingen annen var "like behagelig på"...

Han reparerte den med tape i ett helt år.

Jakka og brillene ble byttet da sjefen ba han se mer presentabel ut når han skulle på en representasjonsreise med jobben.Jeg tror med andre ord at sjefen hintet om at han ville ikke blitt med, om han ikke ordnet utseendet.

Man kan elske dem, og de kan være intelligente.Men de må likevel forstå at de setter andre i forlegenhet med lurvete utseende.

Ja enig der, planen min er ikke idiotsikker, men trikset er å se så jævlig ut at han MÅ reagere. Kjenner til problemstillingen med militærgenseren, til det kan jeg bare si at du må kjøpe nye tilsvarende bestefartrøyer som er skikkelige men i vestentlig bedre stand enn den forrige - menn har større problemer med å kvitte seg med heslige militærgensre enn å gå uten sex i tre måneder. Det som er fint med å kjøpe nye klær til han selv er at han da må bruke klærne for å glede deg. Tingen er at man må være smart, kjøp noe som likner noenlunde på det de har fra før slik at de ikke føler seg ukomfortabel og stivpyntet og at de sutrer over at du prøver å forvandle dem. Poenget er ikke en ny mann men en forbedret mann. Og plagget MÅ være komfortabelt. Folk er alt for glade i komfort for tiden, og det kan være en killer for både sexliv og sosiale relasjoner, men det betyr ikke at fint ikke kan være komfortabelt - det er absolutt mulig dersom man bruker litt kløkt:)Alt dreier seg om smart manipulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jammen hvorfor det? La nå fyren få kle seg som han vil. Det du gjør er utrolig respektløst, hva om han bestemte seg for å la noen av dine klær "forsvinne" og bli erstattet av noe han liker bedre? Klarer du ikke leve med hvordan han ser ut, så foreslår jeg at du heller dumper ham, enn å prøve å forme ham til den du vil han skal bli - uavhengig av om han vil det selv eller ikke.

Er det RART kvinnfolk får rykte på seg for å være overfladiske?

Hvis du leser litt høyere opp i tråden, så sa sjefen hans til han at han måtte skaffe seg noe ordentlig til de skulle reise til utlandet og representere arbeidsplassen. Hvis ikke ville noen andre av kollegaene ha bltt valgt, uansett hvor gløgg fyren var.

Så det er nok ikke jeg som er overfladisk nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen hvorfor det? La nå fyren få kle seg som han vil. Det du gjør er utrolig respektløst, hva om han bestemte seg for å la noen av dine klær "forsvinne" og bli erstattet av noe han liker bedre? Klarer du ikke leve med hvordan han ser ut, så foreslår jeg at du heller dumper ham, enn å prøve å forme ham til den du vil han skal bli - uavhengig av om han vil det selv eller ikke.

Er det RART kvinnfolk får rykte på seg for å være overfladiske?

Gjesp! Det der er så kjedelig argument. Om denne mannen gir så faen i hvordan han ser ut, hvilken rolle spiller det om han tar på seg noe bedre? Det handler ikke om å endre stilen på vedkommende - for det har han åpenbart ikke, det handler om å gi han litt stil. Jeg ville aldri endret stilen til kjæresten min, for den liker jeg selvom den er ulik min, men det handler om at enkelte ganger må han innse at kroppen har forandret seg og at garderoben kan trenge en fornyelse - samt at hettegenser og hullete og utvaskede jeans ikke egner seg i bryllup. Det handler også om respekt for den du er sammen med, for jeg vet også at de fleste menn bryr seg til en viss grad om hvordan deres kjærester ser ut. Det er bl.a derfor Gud oppfant barberhøvler og blondetruser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig der, planen min er ikke idiotsikker, men trikset er å se så jævlig ut at han MÅ reagere. Kjenner til problemstillingen med militærgenseren, til det kan jeg bare si at du må kjøpe nye tilsvarende bestefartrøyer som er skikkelige men i vestentlig bedre stand enn den forrige - menn har større problemer med å kvitte seg med heslige militærgensre enn å gå uten sex i tre måneder. Det som er fint med å kjøpe nye klær til han selv er at han da må bruke klærne for å glede deg. Tingen er at man må være smart, kjøp noe som likner noenlunde på det de har fra før slik at de ikke føler seg ukomfortabel og stivpyntet og at de sutrer over at du prøver å forvandle dem. Poenget er ikke en ny mann men en forbedret mann. Og plagget MÅ være komfortabelt. Folk er alt for glade i komfort for tiden, og det kan være en killer for både sexliv og sosiale relasjoner, men det betyr ikke at fint ikke kan være komfortabelt - det er absolutt mulig dersom man bruker litt kløkt:)Alt dreier seg om smart manipulasjon.

Jeg tror vi er rimelig samstemte på dette området.

Men problemer oppstår når man etter hvert blir så lei av å være en mamma som handler for han... Det blir også vanskelig når basisplaggene han har brukt i alle år går av mote, og man ikke finner det i butikkene lenger...

Og hvorfor kan han ikke bare å ta på noe nytt han selv kjøper på eget initiativ, nettopp for å glede meg?

Jeg ønsker ikke å manipulere, men rett og sett oppleve å bli respektert av den jeg er sammen med.

Derfor syns jeg eksempelet med å trekke i one-pice var strålende. Synd jeg ikke kom på det selv.

Man kan jo følge opp hele "stilen", og ta den helt ut med å prøve å gå ut i one-piece, ugg-boots, med håret i en vase og uten sminke også :fnise: Og bære lommeboka og nøklene sine i en pose fra Kiwi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg utrolig godt TS!!!

Jeg har vært sammen med en fyr som kan minne om din. Ikke fullt så ille, men ser tendensene. Han var fresh i stilen da vi ble sammen, men så dabbet det av. Joggebukse hver bidige dag! Han kunne aldri være med på fester pga han hadde verken dressbukse eller dongeribukse som passet (han la på seg mye etter vi ble sammen fordi han gadd ikke trene lengre). Til og med på jul stilte han i joggebukse!!

Jeg kjøpte en del hettegensere og t-skjorter til han, disse brukte han og det reddet han litt. Men det er ikke kult å føle seg som mora hans, at han selv driter i utseende er turn-of.

Jeg gir en lang f i luksusklær, merker osv, men krever at menn kler seg presentabelt. Og at de viser et minste snev av interesse for hvordan de ser ut. På Cubus bugner det av enkle, billige hettegensere, vanlige gensere, tskjorter med og uten print. Hvor vanskelig er det å gå inn, prøve et par også kjøpe flere like i ulike farger.

Selv er jeg veldig opptatt av klær, shopper flere ganger i uken og virkelig bryr meg om hvordan jeg ser ut. Forventer ikke samme holdning fra partnern, men slasker er uaktuellt.

Jeg syns faktisk TS skal kreve at han kler seg fint når han skal møte vennene hennes. Hadde jeg stilt opp usminket med slaskete klær når min nåværende kjæreste (ikke han slasken)skulle vise meg for kompisene, hadde han skjems av meg. Ikke fordi jeg var stygg, men fordi det er nærmest uhøflig å se ut som en dass.

Selv om han ikke bryr seg om utseende, bør han respektere at du gjør det og viser seg villig til å bruke 1 kcal og noen hundringser på å gjøre noe med det.

Å ta seg godt ut for partneren er stikkordet her. Glem klisjeer som "ta meg for den jeg er".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi er rimelig samstemte på dette området.

Men problemer oppstår når man etter hvert blir så lei av å være en mamma som handler for han... Det blir også vanskelig når basisplaggene han har brukt i alle år går av mote, og man ikke finner det i butikkene lenger...

Og hvorfor kan han ikke bare å ta på noe nytt han selv kjøper på eget initiativ, nettopp for å glede meg?

Jeg ønsker ikke å manipulere, men rett og sett oppleve å bli respektert av den jeg er sammen med.

Derfor syns jeg eksempelet med å trekke i one-pice var strålende. Synd jeg ikke kom på det selv.

Man kan jo følge opp hele "stilen", og ta den helt ut med å prøve å gå ut i one-piece, ugg-boots, med håret i en vase og uten sminke også :fnise: Og bære lommeboka og nøklene sine i en pose fra Kiwi.

Ja, dra den helt ut:) Joggebukse og rosa pumps er også en slager, for mye sminke kan muligens funke bedre enn uten sminke.

Poenget mitt med manipulasjon og "mammahandling" er for de som bare rett og slett aldri vil gidde å følge opp en fornyelse eller ikke klarer å se hva problemet er. Det er det samme som om at jeg har lært at det ikke hjelper å hinte om diverse ting som f.eks rydding. Han kommer aldri til å endre seg og må ha ting i klartekst men på en hyggelig måte. Ja det er irriterende å alltid måtte be om hjelp til å gjøre ting som burde være åpenbare at man trengte hjelp til, men enkelte ganger må man bare leve med visse svakhetstrekk. Viktig å ikke vise hvor irritert man faktisk er, for da kommer piggene naturligvis ut og det blir sur stemning i hjemmet. Det beste er å smile søtt og be om den hjelpen man trenger - da får jeg bestandig svaret "selvfølgelig skal jeg hjelpe". Jeg har også barnslige karaktertrekk som aldri kommer til å endre seg - og da trenger jeg hyggelig veiledning.

edit: skrivefeil

Endret av edderkoppdame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om samboeren min ville bruke en sekk han brukte på barneskolen til bagasje, ville nok jeg også ha reagert :fnise: for et syn..

Nei, jeg skjønner deg godt TS. Det er jo ikke snakk om at du vil dresse han opp i de mest fancye merkeklær, men at du ville satt pris på om han ofret påkledningen litt mer tanke og planlegging. Er glad for at jeg har en samboer som bryr seg om hvordan han ser ut. Vi jenter doller oss opp og vil føle oss fine og sexye hele tiden, så hvorfor skal ikke menn det også?

...Synes ikke det er overfladisk at man ønsker at kjæresten sin skal se OK ut!

Endret av Plutseliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en del hettegensere og t-skjorter til han, disse brukte han og det reddet han litt. Men det er ikke kult å føle seg som mora hans, at han selv driter i utseende er turn-of.

Jeg gir en lang f i luksusklær, merker osv, men krever at menn kler seg presentabelt. Og at de viser et minste snev av interesse for hvordan de ser ut. På Cubus bugner det av enkle, billige hettegensere, vanlige gensere, tskjorter med og uten print. Hvor vanskelig er det å gå inn, prøve et par også kjøpe flere like i ulike farger.

Han trenger jo ikke gå i hettegenser heller. Det ser litt latterlig ut på en mann over 30..

Dessuten har de jo Dressmann som bugner av rimelige herreklær. Cubus blir for oss jenter, og barna våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger jo ikke gå i hettegenser heller. Det ser litt latterlig ut på en mann over 30..

Dessuten har de jo Dressmann som bugner av rimelige herreklær. Cubus blir for oss jenter, og barna våre...

Min var 20, så da var hettegensere greit;)

Grunnen til at jeg kjøpte til han på Cubus var at jeg selv shoppet der. Da var det mer naturlig å ta med en tskjorte og en genser i ny og ne, enn å dra til Dressmann ens ærend. De har faktisk mye greit for gutter/menn på Cubus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at mange gutter kler seg fint og kult, men jammen er det mye rart å se blant menn over 30. Eller, rart og rart - kjedelig er vel heller ordet. Dongeribukse som er dratt litt høyt opp, gjerne med en trasig t-skjorte stappa nedi. sorry ass, men det er skikkelig turnoff.

Kjæresten min kler seg både tøft og mindre kult..må innrømme at når han kommer i jallaklær så..ja, hva skal jeg si..jo, turnoff igjen. Når han spør hva jeg mener så sier jeg rett ut hva jeg synes, uten å være ufin.

Det samme gjør han. Han liker at jeg har håret utslått, at jeg sminker meg og kler meg sexy. Men selvfølgelig hender det at vi dasser rundt, men det er meget sjeldent. Synes livet er for kort til å ikke bry seg, jeg.

Og jeg er ikke overfladisk, da hadde jeg aldri valgt kjæresten min. Vi er litt sånn mot alle odds..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv HATER å dra ut å handle. Beste som fins er å faktisk få dama til å handle for seg, somregel elsker dere jo shopping, så ser ikke så veldig mye galt i det å gi hu et par hundringser ekstra for å kjøpe noe til seg selv også mens hun speider etter noe til meg.

Ender alltid opp med "kombinasjoner" som passer bedre også, når hun handler klær kontra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen eier rett og slett ikke interesse eller klessmak fordi de ikke har peiling! Slutt nå å gnåle om at man ikke tar han for den man er. Hvis du kjøper en ny tskjorte i hans stil som ikke er 5 år gammel så tror jeg ikke han lider av den grunn. Gjelder bare å gjøre det på den rette måten :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her igjen.

Mannen min har ikke kommet hjem enda (vi pleier å treffes på skype når han er ferdig på jobb). Jeg mistenker at han muligens er ute og ser på klær. :gjeiper:

Men det er godt å høre at jeg ikke er den eneste som har en slik mann! Jeg tror han har en litt for "praktisk" tankegang, og jeg skjønner han litt. Hvorfor kjøpe en ny sekk når sekken jeg allerede har funker bra? Hvorfor kjøpe nye klær når de jeg har oppfyller de grunnleggende kriteria? Jaja...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser problemet (selv om det overhodet ikke er noe tema med mannen min, da han kler seg veldig bra, og det helt selv;)), og jeg syns ikke det er ovefladisk å ønske at en 30 år gammel mann slutter å drasse rundt på barneskolesekken sin. Ut fra at det også høres ut som han har fått kommentarer på jobben, tror jeg faktisk han ville hatt godt av litt veiledning. Når man beveger seg ute i samfunnet, vil man faktisk bli dømt bl.a. ut fra klesstil om man liker det eller ei, hvertfall når det gjelder førsteinntrykk, og hvertfall hvis man beveger seg mye utenfor normalen. Det kan godt være han syns det er verdt det å gå i slitne og gamle klær, men han bør i det minste informeres om hva det kan bety for ham i møte med omverdenen.

Samtidig er det jo noe med å ikke gi ham følelsen at han ikke er "god nok". Jeg støtter dermed forslag om å dra på shopping sammen, og fokusere på hva han vil se bra ut i, framfor å skulle kommentere mye negativt om det han nå bruker. Det høres jo ut som han er litt følsom på dette, noe jeg også forstår. Han ønsker vel at du skal være stolt av å vise ham fram for den han er. Og det kommer jo også til et punkt hvor man bare må innse at han bestemmer selv, og spørre seg selv hvor viktig dette er, dersom han fortsetter å ikke se problemet. Og så er det vel noe med å forsøke å hjelpe ham gradvis, framfor å skulle endevende garderoben hans fullstendig helt plutselig. Kanskje er det en tanke som må modnes, at han faktisk kan kjøpe seg noe nytt før det er fullstendig utslitt.

Samtidig er det jo også noe ved holdningen hans jeg liker, nemlig at han ikke ser hvorfor han skal kjøpe noe nytt når han har ting som funker. De fleste av oss burde jo egentlig tenke mer sånn. Men så ser jeg at det fins grenser også, som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjæresten min over alt på jord, det er ingen tvil om det! Men det er en ting, jeg som kvinne, begynner å irritere meg over.

Klærne hans.

Er dette en typisk manneting? At menn over 30 slutter å bry seg om hvordan de tar seg ut? Er det fordi de er late, eller fordi det oppriktig ikke streifer dem?

Om et par dager skal jeg introdusere han for mine venninner for første gang. Vi har bodd fra hverandre i ca. et år nå fordi jeg studerer i utlandet, og jeg skal være ærlig og si at jeg gruer meg til han kommer. Ja, jeg høres nok ut som ei merr (i virkeligheten er jeg egentlig ganske snill og mild), men når jeg tenker over klærne han går i nå for tiden, så vet jeg at han ikke kommer til å gi et godt inntrykk.

Utvaskete, fillete gensere fra det forrige århundre, som bærere preg av at han ikke helt vet hvordan man bruker vaskemaskinen. Jeans som er alt for lange, jakker som er for store. Tskjorter med utvaskede trykk. Han presterte også å foreslå å bruke sin 20 år gamle barneskolesekk til å ha bagasjen inni når han kommer! :kjefte:

Prøver så skånsomt som jeg kan å foreslå at han kan kjøpe noen nye plagg før han kommer, men da blir han småsur og mumler noe om at "han bryr seg ikke om utsiden, og hva folk tenker om han", noe som får meg til å føle meg overfladisk. Noe jeg absolutt ikke er!

Derfor lurer jeg på...

- Er det feil av meg å forvente at hvis min mann bryr seg om MEG, så vil han gjøre sitt beste for å lage et godt førsteinntrykk for mine venninner?

- eller burde jeg akseptere at menn bare ikke tenker på slikt, og hvis jeg vil at han skal se noenlunde ok ut, enten kjøpe klærne til han selv, eller si rett ut "du ser ut som en dvask, kom deg på butikken"?

Sistnevnte vet jeg at kommer til å såre han, men allikevel: Vi har vært et par i fem år, og han har kun kjøpt ett plagg helt alene. Det var en shorts.

Han var vel slik da dere møtes også? Og du ble forelsket i han så hvorfor skal du endre han nå? Hvis du er flau over din kjære er det kansje på tide å revudere forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han var vel slik da dere møtes også? Og du ble forelsket i han så hvorfor skal du endre han nå? Hvis du er flau over din kjære er det kansje på tide å revudere forholdet.

Da vi først ble sammen tok han litt bedre vare på seg selv. Derimot fikk han også det meste av klær fra sine søstre og hans mor.

For et par år siden flyttet han til en ny by, og siden da har det bare gått nedover... Det var også det året jeg begynte å studere i utlandet.

Så, man kan jo tro at han har vært litt bortskjemt av sin mor og søstre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noen motekonge selv, og min kjære har lett for å dra meg inn i butikker. Det blir handling av det.

Du er den som er oppegående på klær i forholdet deres. Slik er det , og slik vil det alltid bli.

Ta en prat om klær med gubben. Fortell litt om at i mange kulturer så er det å kle seg korrekt noe man gjør av respekt til de man møter.

Eksempel- bryllup, jobbintervju, møte svigermor.

Men det er ikke bare i disse sammenhengene det er betydningsfullt.

Si at du er den som er mest oppdatert på dette av dere, og at du vil veilede han slik at han slipper å stigmatisere seg selv og dere på en måte som du oppfatter som ubehagelig.

Så blir dere enige om å gå på shopping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen er flink til å kle seg, så overlat det til ham. Ikke fiks hva som funker! Hvis mannen ikke er flink til å kle seg, så fortell ham om dine forventninger. Enten si hva som er passende å ta på seg i den anledningen, eller hvis han trenger det, si hvilke plagg konkret.

Min mann er i hovedsak flink til å kle seg, det er noe jeg setter stor pris på. Men i perioder slasker han til, og da sier jeg fra i anledninger hvor det er viktig for meg. Jeg har t.o.m. sagt at han må ha på seg noe pent, for eksempel det det eller det, ellers får han ikke komme :gjeiper:

Husker en tidligere kjæreste var veldig dårlig kledd. Det gikk utover hvor attraktiv jeg syntes han var, og å gå ved hans side i byen opplevdes ikke som at jeg var stolt og følte meg heldig, heller at jeg var flau og skjemtes, håpet ingen kjente så oss.. Da har man problemer i forholdet. Jeg tok opp dette også med ham, men han ignorerte mine meninger på dette. Og vi er ikke sammen idag nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hvorfor skal han kle seg etter din smak, og ikke sin egen? :klo:

Hvis han ikke har smak så bør han jo høre på henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...