Gå til innhold

Dårlig økonomisk sans

Gjest myu

Anbefalte innlegg

Jeg mener kjæresten min har et usunt forhold til penger, og jeg vurderer om jeg har lyst til å satse på en fremtid med han... Håper ikke jeg er veldig sær som tenker slik, men ser ikke for meg en fremtid med noen som ikke har økonomisk sans :( Det vil gå utover et samboerskap i større grad enn det gjør nå. Han har aldri mulighet til å finne på noe, fordi han har "så dårlig råd". Jeg får mindre enn han i måneden, og har leilighet med medfølgende strøm/internett/tv og klarer meg helt fint, fordi prioriteringene er som de må.

I voksen alder bor han fortsatt hjemme og får all mat gratis, men har likevel tatt opp fullt studielån og brukt på tull. Han har et enormt forbruk finansiert av dette lånet, og han er ikke interessert i å kutte på det. Skulle vi flyttet sammen ville jeg f. eks måtte stått for alle utgiftene selv, fordi han ikke har noe til overs etter alt tullet er kjøpt. Han "må" ha disse greiene, som er ting som byttes ut etter kort tid (ny bil, ny data, nytt anlegg til bilen). Vi prøvde å bo sammen en kort periode, men min økonomi klarte ikke å betale for to og da flyttet han heller ut enn å kutte ned på forbruket sitt så det ble penger til overs til regninger. Han snakker hele tiden om å kjøpe både det ene og det andre. Jeg bestemmer selvsagt ikke hva han skal bruke pengene på, men vil heller ikke være sammen med noen som synes lånte penger er det samme som eide penger :/

Noen som har sluttet et forhold på bakgrunn av økonomi? Det er selvsagt ikke eneste grunn - men det som virker utslagsgivende for meg.. Noen erfaringer hvor den ene parten har en usunn bruk av penger, og nekter å kutte ned?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja for meg er det virkel det. Har brent meg hele to ganger på det og det er økonomisk utroskap i mine øyner det jeg var gjennom og tilitten ble brutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg hadde nok også styrt unna dersom det var noe langvarig jeg var ute etter. En slik type går det vel greit å ha det litt moro med, men det er jo nærmest umulig å bygge et hjem sammen med noen som er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna, er mitt råd.

Mitt også. Hadde aldri klart å leve med en sånn mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt også. Hadde aldri klart å leve med en sånn mann.

Forstår godt hva dere mener, men er ikke så lett å styre unna, siden vi allerede har vært sammen i tre år :-) Jeg har tatt mange samtaler hvor jeg forklarer at dette forbruker kommer til å henge over han i mange mange år, når lånet må nedbetales. Men det virker ikke som om han bryr seg. Jeg får rett og slett vurdere om det er noe håp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mynona83

Har ikke erfaring med det selv, men god venninne har gjort det slutt med mangeårig kjæreste og samboer med dårlig økonomisk sans som utslagsgivende faktor.

Tror ikke hun angrer på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eks som ikke kunne styre penger. Hadde han feks 500 kr igjen før neste lønning, så brukte han sine siste kroner på et pc-spill istedenfor mat. Slikt går ikke i lengden. Forresten så syns jeg det er usjarmerende med voksne menn som fremdeles bor hjemme. Kom deg unna :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...