Gå til innhold

Til alle rockere!


Gjest Drodlebrura

Anbefalte innlegg

Gjest Sus Scrofa

Vet det er mange der ute som trener med rockering, og dette tok liksom litt av for en tid tilbake.

Er det noen av dere som har rocket fast/ over en lengre periode? Har dere merket noen positiv effekt av det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den gjorde absolutt ingenting for meg. Men nå er jeg litt trent i magen fra før, så det ble vel ikke nok motstand.

Jeg trente med en på 2kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med rockering, brukte den minst 15 minutter to-tre dager i uken i en måneds tid, men falt litt av da jeg begynte å trene ute. Det jeg merket best er at jeg har lettere for å rette meg opp i ryggen, og at jeg har blitt mye lettere og ledigere i hoftene. Som følge av det knyter jeg meg mindre. Tenker at det må være rockeringens fortjeneste, for jeg har aldri vært så myk i hoftene før jeg begynte med rockingen, ikke engang da jeg var sprek og slank. Men jeg tror ikke det har hjulpet på verken vekta eller midjemålet i seg selv, kun som en aktivitet som forbrenner kalorier, på lik linje med å gå tur og lignende.

Jeg bruker forøvrig en Abilica-rockering uten vekter og disse "muskelmasserende" kurvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt min rockering så veldig lenge, noen uker, men har ikke brukt den regelmessig. Har blitt 5min en dag, 15 min en annen dag osv... Så har ikke merket noen endring.

Men jeg har noen venninder som har brukt den regelmessig og har mistet flere cm rundt magen ved å rocke 10min her dag i flere mnd!! :)

Uansett er jo all aktivitet bra, så om man synes det er morsomt er det jo verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Sus Scrofa

Hvor lenge har du rocka da? Og hvor ofte og hvor lenge hver gang? Tok det lang tid før du merka resultater? :)

Og om du vil svare: Hvilken type kropp/str var/er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt på i 4-5 måneder ca tror jeg. :) Rocker 3-4 dager i uka med ca 15 minutter per gang. 7,5 min hver vei. Men husk å stramme magemusklene mens du rocker ellers får du lite utbytte og tarmene dine kan bli most (ikke særlig digg).

Jeg har alltid vært timeglassforma, men har fått tydeligere midje nå enn hva jeg hadde før. Er størresle 34-36 i klær.

Sånn ser midja mi ut nå.

Endret av KaDust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen midje, KaDust!

Skal hive meg i gang med rockinga igjen, snart flytter vi til en leilighet som ikke er plass til å rocke i. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rocker i hagen eller på terrassen, jeg. :sjenert:

Vi skal bo i blokk uten hage og balkong, så jeg får vel rocke litt mens jeg venter på bussen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere ikke vondt, når dere rocker med sånn tung ring? Jeg forsøkte nemlig moren min sin i fjord sommer, og var gul og blå i en uke... Nå hadde nok ikke jeg kjøpt meg sånn ring uansett, jeg liker andre måter å trene magen på uansett, men hadde jo vært gøy å kunne rocke når jeg er hjemme på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt øm i begynnelsen, men nå kan jeg holde på en stund (7-10 min) hver vei uten problem.

Jeg bruker ikke ringen regelmessig, men den er grei å ha hvis det er en dag jeg ikke kommer meg ut for å trene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble en del øm i starten, ja. Men det gikk over når jeg fikk brukt ringen mer. :) Forøvrig bør man starte med en mindre tung ring første gangene, da skal du ikke bli gul og blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si jeg er den ultimate forsøkskanin fordi jeg er tynn, men med litt lite magemuskler/litt magefett i forhold til resten av kroppen. Jeg rocker 20 minutter daglig med en tung rockering og har gjort dette siden jul og merker ikke noe som helst forskjell. Deprimerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært så flink med den rockeringen, greier ikke å rocke regelmessig så jeg vet ikke om det har blitt resultater. Men jeg har store planer om å rocke ofte og mye fremover, må bare ta det litt gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sjokoladebolle

Jeg kan ikke si at jeg bruker rockeringen så veldig mye, eller merker så mye forskjell på midja, men jeg synes a den er fin å bruke med tanke på ryggen. Sliter litt med vond og stiv rygg av og til, så jeg synes det hjelper å bruke rockeringen til det formålet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare trene skikkelig styrketrening i stedet? Da får man jo trent hele kroppen, tilstrekkelig tungt, og vet at man oppnår resulater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper rockeringen bare på midjen, eller hjelper den på magen også? Kan man få flatere mage av rockering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare trene skikkelig styrketrening i stedet? Da får man jo trent hele kroppen, tilstrekkelig tungt, og vet at man oppnår resulater.

Det ene utelukker vel ikke det andre? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...