Gå til innhold

dårlig gjort av venninne?

Salamandria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Linda sofie

Det synes jeg var veldig dårlig gjort siden hun visste at du likte ham. Veldig respektløst!

Har selv hatt en venninne som klinte med en gutt jeg likte for noen år siden. Hun visste godt at jeg likte ham for det hadde jeg sagt til henne flere ganger. Ikke noe særlig når du ser en god venninne av deg kline med han du liker på byen. Hun skyldte på at hin var så full, men for å være helt ærlig så bryr jeg meg IKKE om hvor full hun var altså. Sånt gjør man bare ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tronder

Vi vet når vi er interessert i den samme jenta, kommentarer kommer jo. Er jo ikke følelser vi betror hverandre, snarere kommentarer om henne. Skal ikke eksemplifisere det for dere, for det ser kanskje ikke all verdens ut i dere jenters øyne...

Men altså, vi vet når vi har felles interesser og er rivaler. Det vet man selv om man har ei, da vi hannkjønn ikke har andre forventninger til hverandre enn at har jeg ei vakker dame så forventer jeg at enhver mann kan ønske at det blir slutt mellom meg og henne så hun blir hans. Kamerater er ikke mer hederlige der, dersom jenta er interessant og attraktiv nok.

Det med kjærligheten er på en måte noe større og viktigere enn vennskap, og som sagt så er det et spill der man stiller fullstendig likt og forventer det samme fra hverandre (ikke urettferdig i så måte, bare brutalt).

Akkurat dette tror jeg er litt forskjellig fra vennegjeng til vennegjeng. Av kompiser jeg har så er ekser no-go uten å ha snakket med vedkommende først. Samt at når dama har gått til sengs med en i gjengen så er hun ikke forholdsmateriale for resten. Men jeg er enig: fram til at 2 stk har gått til sengs er det fritt fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han da? Uskyldige sauen ledet til slaktebenken uten så mye som et bæ? Om han hadde vært interessert i TS tilbake, så hadde han vel neppe kyssa venninna.

Og gjør han det alikevel. Ja så har TS spart seg enda en helvetes frosk.

La kjerringa ha dusten og dump dem begge. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man prøver seg ikke på sine venners ekser, kjærester eller potensielle kjærester. Enkelt og greit.

Einig i dei to siste, men ikkje fyrste. Kvifor i all verda skal veninners eksar vere forbudt? Når det er slutt mellom to mennesker, står begge to fritt til å finne seg ein ny - vere seg ven av eksen eller ikkje. Tykkjer det der er ein teit regel. Eg hadde ikkje blitt sur viss ein av mine veninner hadde blitt saman med eksmannen min (berre lei meg på hennar vegne, men det er jo ein anna sak :fnise: ). Me er frie mennsker. Klart ein skal vise omsyn til andre (som at ein ikkje skal prøve seg på nokon ein veit veninna/venen er interessert i), men det med eksar blir å dra det litt langt, etter mi meining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og han da? Uskyldige sauen ledet til slaktebenken uten så mye som et bæ? Om han hadde vært interessert i TS tilbake, så hadde han vel neppe kyssa venninna.

Og gjør han det alikevel. Ja så har TS spart seg enda en helvetes frosk.

La kjerringa ha dusten og dump dem begge. :filer:

Er litt einig i dette - han hadde neppe kyssa veninna dersom han var interessert i TS. Kjipt for TS å få vete det på den måten, men ho hadde vel berre fått eit avslag ved ein seinare anledning elles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Akkurat dette tror jeg er litt forskjellig fra vennegjeng til vennegjeng. Av kompiser jeg har så er ekser no-go uten å ha snakket med vedkommende først. Samt at når dama har gått til sengs med en i gjengen så er hun ikke forholdsmateriale for resten. Men jeg er enig: fram til at 2 stk har gått til sengs er det fritt fram!

Hvis jenta går til sengs med en annen så har man trolig tapt kampen, og da kan man like gjerne se mot noen andre. Å gi opp henne da kan jo være en ide, og det gjør man jo om slikt skjer og konstaterer nederlaget og lar kameraten få ha jenta og forholder seg til det.

Så slik sett er ikke det noen problem, tidvis må man gi opp og forholde seg til realitetene.

Frem til hun er kapret derimot, så er det full rivalisering selv mellom gode kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med henne er vel mer at hun alltid må flørte med noen. Ofte en ny gutt på hver fest. Jeg tror ikke det å herme er greia hennes, men kanskje at hun alltid må ha oppmerksomhet.

Og nei, jeg har ikke snakket med henne edru. Kommer ikke til å ta kontakt uten at hun gjør det først.

Muligens så har hun selvtillitsproblemer, men det er ingen grunn til å flørte/kysse andres flammer. Forstår at du ikke tar kontakt først, håper hun har en GOD unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var om ikke annet, ufølsomt gjort av venninna di! Samme hva slags "kode" man har internt i vennegjengen.

Jeg er også vant til at slikt er no-go. Med mine venner har vi stolt på hverandre, og har hatt episoder med dansing med venninnas kjæreste for å gjøre annen mann sjalu på byen, "jørgen, gi Lise et kyss så hun ler selv om det er midnatt nyttårsaften og hun er singel, haha", og tilfeller av "hilse på venninnas nye kjæreste og oppdage at det er et gammelt ons". Alt dette har vært ok, og ført til lattermilde minner blant vennene.

Med da jeg forelsket meg i min eks' kamerat, ble det verre. Nye ville ikke innlede noe med meg uten at det var greit for gamle, og det innebar mange tårevåte overtalelser fra meg før eks kunne si ok.

Ekser, potensielle, forelskelser og søsken av venner er no-go uten å ha pratet om det først! Tør man ikke ta det opp, betyr jo det at man selv vet det er galt!

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...