Salamandria Skrevet 25. april 2011 #1 Del Skrevet 25. april 2011 jeg har likt en gutt i en tid, som jeg har hatt veldig god kjemi med. Folk har ofte kommentert at vi passer så godt sammen, og at vi noen ganger ser ut som at vi er kjærester. Jeg har ofte snakket med en venninne om følelsene mine for han, og hun har oppmuntret meg og sagt at vi er veldig like, og passer så bra sammen. På fredag var vi alle på samme fest, og plutselig så jeg de to kline. Er jeg helt rar om jeg er sint på venninnen min for dette? Jeg føler meg hvertfall veldig såret. Jeg har ingen grunn til å være sint på han, for han har aldri "lovet" meg noe, eller visst hva jeg føler om han. Mens hun visste alt sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 25. april 2011 #2 Del Skrevet 25. april 2011 Nei, jeg synes ikke du er rar hvis du blir sint. jeg er en av de som mener at man skal holde seg unna venners flammer. og hvis man blir interessert i samme fyr, skal man snakke med venninden sin om det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katt1 Skrevet 25. april 2011 #3 Del Skrevet 25. april 2011 Dette er og blir ett svik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 25. april 2011 #4 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde blitt utrolig lei meg. Har hun forklart seg hvorfor hun gjorde det? Synes det var vanvittig dårlig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tears.of.the.Sun Skrevet 25. april 2011 #5 Del Skrevet 25. april 2011 Hvis du har tydelig fortalt din venninne at du er keen på denne fyren og hun har skjønt og innsett det, da syns jeg det er et stort svik fra hennes side ja. Jeg hadde personlig ikke blitt sur for noe sånt, men jeg skjønner godt at du reagerer på det. Det er utrolig dårlig gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2011 #6 Del Skrevet 25. april 2011 jeg har likt en gutt i en tid, som jeg har hatt veldig god kjemi med. Folk har ofte kommentert at vi passer så godt sammen, og at vi noen ganger ser ut som at vi er kjærester. Jeg har ofte snakket med en venninne om følelsene mine for han, og hun har oppmuntret meg og sagt at vi er veldig like, og passer så bra sammen. På fredag var vi alle på samme fest, og plutselig så jeg de to kline. Er jeg helt rar om jeg er sint på venninnen min for dette? Jeg føler meg hvertfall veldig såret. Jeg har ingen grunn til å være sint på han, for han har aldri "lovet" meg noe, eller visst hva jeg føler om han. Mens hun visste alt sammen Kansje han likte henne godt? Hvorfor har han ikke kysset deg før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandria Skrevet 25. april 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde blitt utrolig lei meg. Har hun forklart seg hvorfor hun gjorde det? Synes det var vanvittig dårlig gjort. vi snakket sammen rett etterpå, og da sa hun at hun trodde hun begynte å få følelser for han hun også. Men hun visste ikke, siden hun var full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandria Skrevet 25. april 2011 Forfatter #8 Del Skrevet 25. april 2011 Kansje han likte henne godt? Hvorfor har han ikke kysset deg før? de har kjent hverandre i mange år, og det har aldri vært noen følelser der. Men nå som jeg liker han, gjør plutselig venninnen min det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 25. april 2011 #9 Del Skrevet 25. april 2011 Man prøver seg ikke på sine venners ekser, kjærester eller potensielle kjærester. Enkelt og greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2011 #10 Del Skrevet 25. april 2011 Hun burde jo i det minste be deg om unnskyldning da. Jeg synes at dersom de to har følelser for hvernandre, kan de godt bli sammen, for du har jo egentlig ikke noen rett på han. Men hun burde ha sagt fra til deg før hun kysset han, eller vært rask med å beklage det overfor deg. For du har jo betrodd deg til henne om følelsene dine. Nå virker det jo som hun ikke bryr seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 25. april 2011 #11 Del Skrevet 25. april 2011 Jeg hadde flippet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9naah Skrevet 25. april 2011 #12 Del Skrevet 25. april 2011 de har kjent hverandre i mange år, og det har aldri vært noen følelser der. Men nå som jeg liker han, gjør plutselig venninnen min det også Hadde en gang en veninne som alltid skulle ha de jeg holdt på med. For å si det slik; vi er ikke venner den dag idag! Og det har jeg ikke angret noe på.. Men hun gikk jo på alle de jeg likte osv. Men om dette er et engangs tilfelle så er ikke hun lik som min "veninne". Jeg hadde blitt veldig pissed jeg også, om det var en du liker veldig godt. Greia er at jeg ikke så at hun var en dårlig venn, helt til noen venner av meg sa hva hun hadde holdt på med osv. De jeg holdt på med hadde ikke gjort noe med henne, men hun hadde prøvd seg kraftig på de. Synest ikke du ska bruke krefter på henne lenger. Men det er min mening, du må gjørde det du føler for selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 25. april 2011 #13 Del Skrevet 25. april 2011 de har kjent hverandre i mange år, og det har aldri vært noen følelser der. Men nå som jeg liker han, gjør plutselig venninnen min det også "Hermer" hun deg når det gjelder andre ting? Vi var ei venninnegjeng på 6 stk og hun ene hermet og gjorde ALT likt som oss andre. Hun måtte bevise for seg selv og for andre at hun hadde draget på mannfolk hun og, så hun hadde likeså godt sex/rotet med folk vi andre var forelsket i. Det kom opp seinere at dette var pga dårlig selvtillit og sjalusi. Har du merket noen andre tegn til at hun kun liker han fordi du liker han? Det kan jo være hun har likt han lenge, men ikke har turd å si det eller bare har fått følelser helt uten videre? Har du pratet med hun når hun er edru? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
9naah Skrevet 25. april 2011 #14 Del Skrevet 25. april 2011 Man prøver seg ikke på sine venners ekser, kjærester eller potensielle kjærester. Enkelt og greit. Du har helt rett! Dette er en regel alle vet om, men noen velger å overse den (dumt!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 25. april 2011 #15 Del Skrevet 25. april 2011 Her er en stor forskjell mellom menn og kvinner. Som mann kan jeg si at jeg ser enhver kamerat som en rival i kjerlighetslivet, forventer ikke annet enn at vi skal fatte interesse for de samme jentene. Her gjelder den sterkestes rett, hvor en vil komme seirende ut og den andre ikke. Enkelt og greit, et brutalt spill med enkle spilleregler. Dere jenter lager for mye drama rundt det hele, jeg ser ingen grunn for at det at man er rivaler som kjemper om den samme skal kunne gå ut over vennskapet. Så også med ekser, dem er fritt vilt for kamerater av stakkaren som kanskje mistet kjæresten ufrivillig og som er lei seg og knust. Det er bare forventningen han skal måtte leve med og forholde seg til det, det kunne jo vært omvendt så hvorfor skal det få ødelegge vennskapet? Noen ganger ryker vennskap i sjalusiens lys, som sagt er verden brutal... Dog overlever de fleste vennskap selv hard rivalisering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandria Skrevet 25. april 2011 Forfatter #16 Del Skrevet 25. april 2011 "Hermer" hun deg når det gjelder andre ting? Vi var ei venninnegjeng på 6 stk og hun ene hermet og gjorde ALT likt som oss andre. Hun måtte bevise for seg selv og for andre at hun hadde draget på mannfolk hun og, så hun hadde likeså godt sex/rotet med folk vi andre var forelsket i. Det kom opp seinere at dette var pga dårlig selvtillit og sjalusi. Har du merket noen andre tegn til at hun kun liker han fordi du liker han? Det kan jo være hun har likt han lenge, men ikke har turd å si det eller bare har fått følelser helt uten videre? Har du pratet med hun når hun er edru? Greia med henne er vel mer at hun alltid må flørte med noen. Ofte en ny gutt på hver fest. Jeg tror ikke det å herme er greia hennes, men kanskje at hun alltid må ha oppmerksomhet. Og nei, jeg har ikke snakket med henne edru. Kommer ikke til å ta kontakt uten at hun gjør det først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. april 2011 #17 Del Skrevet 25. april 2011 Her er en stor forskjell mellom menn og kvinner. Som mann kan jeg si at jeg ser enhver kamerat som en rival i kjerlighetslivet, forventer ikke annet enn at vi skal fatte interesse for de samme jentene. Her gjelder den sterkestes rett, hvor en vil komme seirende ut og den andre ikke. Enkelt og greit, et brutalt spill med enkle spilleregler. Dere jenter lager for mye drama rundt det hele, jeg ser ingen grunn for at det at man er rivaler som kjemper om den samme skal kunne gå ut over vennskapet. Så også med ekser, dem er fritt vilt for kamerater av stakkaren som kanskje mistet kjæresten ufrivillig og som er lei seg og knust. Det er bare forventningen han skal måtte leve med og forholde seg til det, det kunne jo vært omvendt så hvorfor skal det få ødelegge vennskapet? Noen ganger ryker vennskap i sjalusiens lys, som sagt er verden brutal... Dog overlever de fleste vennskap selv hard rivalisering. Eg, som kvinne, er einig i den her, noko som har gjort at eg ikkje har att nokon av fjortis-venninnene, for dei meinte jo at ein hadde hevd på mannfolka. Og sånn til orientering har eg aldri lagt meg etter kjærestar, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 25. april 2011 #18 Del Skrevet 25. april 2011 Hadde en gang en veninne som alltid skulle ha de jeg holdt på med. For å si det slik; vi er ikke venner den dag idag! Og det har jeg ikke angret noe på.. Men hun gikk jo på alle de jeg likte osv. Men om dette er et engangs tilfelle så er ikke hun lik som min "veninne". Jeg hadde blitt veldig pissed jeg også, om det var en du liker veldig godt. Greia er at jeg ikke så at hun var en dårlig venn, helt til noen venner av meg sa hva hun hadde holdt på med osv. De jeg holdt på med hadde ikke gjort noe med henne, men hun hadde prøvd seg kraftig på de. Synest ikke du ska bruke krefter på henne lenger. Men det er min mening, du må gjørde det du føler for selv. Dette må være et vanlig fenomen blant unge jenter. Jeg gikk i klasse med ei på skolen som var akkurat slik du beskriver. Hun gikk bevisst etter gutter hun visste noen av oss andre jentene likte (etter at hun hadde frittet oss ut om det). Hun hadde aldri noen nære venner igjen til slutt, og prøvde å henge seg på her og der. Nå som jeg har blitt voksen, skjønner jeg jo at hun hadde dårlig selvtillit, og hun hadde det ikke så greit hjemme heller, dermed skulle hun hevde seg på denne måten. Jeg hadde blitt såret og lei meg om jeg var deg, TS. At hun sier hun plutselig likte han, blir bare for tynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2011 #19 Del Skrevet 25. april 2011 Her er en stor forskjell mellom menn og kvinner. Som mann kan jeg si at jeg ser enhver kamerat som en rival i kjerlighetslivet, forventer ikke annet enn at vi skal fatte interesse for de samme jentene. Her gjelder den sterkestes rett, hvor en vil komme seirende ut og den andre ikke. Enkelt og greit, et brutalt spill med enkle spilleregler. Dere jenter lager for mye drama rundt det hele, jeg ser ingen grunn for at det at man er rivaler som kjemper om den samme skal kunne gå ut over vennskapet. Så også med ekser, dem er fritt vilt for kamerater av stakkaren som kanskje mistet kjæresten ufrivillig og som er lei seg og knust. Det er bare forventningen han skal måtte leve med og forholde seg til det, det kunne jo vært omvendt så hvorfor skal det få ødelegge vennskapet? Noen ganger ryker vennskap i sjalusiens lys, som sagt er verden brutal... Dog overlever de fleste vennskap selv hard rivalisering. Kan til dels være enig med deg. Men nå er det nå ofte slik blant gode venninner at man betror seg om følelsene og usikkerheten man kjenner overfor den man er interessert i. Og venninnen oppmuntrer en gjerne da. Da blir det dolking i ryggen når den samme venninnen går og kliner med han. Et tillitsbrudd. Dere menn snakker ikke om følelsene på samme måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest made4u Skrevet 25. april 2011 #20 Del Skrevet 25. april 2011 Kan til dels være enig med deg. Men nå er det nå ofte slik blant gode venninner at man betror seg om følelsene og usikkerheten man kjenner overfor den man er interessert i. Og venninnen oppmuntrer en gjerne da. Da blir det dolking i ryggen når den samme venninnen går og kliner med han. Et tillitsbrudd. Dere menn snakker ikke om følelsene på samme måten. Vi vet når vi er interessert i den samme jenta, kommentarer kommer jo. Er jo ikke følelser vi betror hverandre, snarere kommentarer om henne. Skal ikke eksemplifisere det for dere, for det ser kanskje ikke all verdens ut i dere jenters øyne... Men altså, vi vet når vi har felles interesser og er rivaler. Det vet man selv om man har ei, da vi hannkjønn ikke har andre forventninger til hverandre enn at har jeg ei vakker dame så forventer jeg at enhver mann kan ønske at det blir slutt mellom meg og henne så hun blir hans. Kamerater er ikke mer hederlige der, dersom jenta er interessant og attraktiv nok. Det med kjærligheten er på en måte noe større og viktigere enn vennskap, og som sagt så er det et spill der man stiller fullstendig likt og forventer det samme fra hverandre (ikke urettferdig i så måte, bare brutalt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå