Gå til innhold

Isdronningen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter virkelig med å få følelser for folk. Eller problemet er vel mer det at jeg får noe som kan minne om følelser, men med en gang gutten sier at han liker meg, så forsvinner alt av følelser og går over til missliking/hat. Er dette noe som er vanlig ? Eller er jeg rett og slett ikke bygget for å ha følelser for folk i lengre tid ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare våge.

Vet med meg selv at jeg er redd for å få følelser for andre, for jeg er redd for å bli såret. Har hatt noen negative opplevelser når det gjelder gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg våger. Jeg er veldig åpen for å få følelser, men det hender alltid at jeg mister følelsene med en gang jeg vet at han liker meg også

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal være mer åpen for å få følelser for folk ? Er det gjerne sånn at du lett ser feil i folk, så forsvinner følelsene lett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest made4u

Jeg antar at siden du skriver dette her så bekymrer dette deg, det i seg selv forteller meg at du ikke er så isdronning som du kanskje føler og tror at du er, i så fall ville ikke dette bekymret deg.

Så jeg er enig med dem som har svart at kanskje er grunnen til at du blir så kald nettopp fordi du er redd for å bli såret, og i frykten for å oppleve det så beskytter du deg så sterkt at du skyver følelsene helt til side.

Men enn usikkerhet på andre handler nok dette om usikkerhet hos deg selv, og slik jeg ser det så er det dine egne følelser og sperrer du må komme over og få kontroll med. Hvordan du skal makte det vet jeg ikke, ei hvordan det har utviklet seg slik for deg. Men jeg tror det er viktig for deg med positive opplevelser og det å erfare at du kan slippe andre tettere inn på deg uten at den sårbarheten det skaper hos deg viser seg i form av smerte.

Trolig er det en skuffelse som ligger bak det hele, at du kanskje en gang har blitt såret og det har gått slik inn på deg at du nå ikke tør å slippe noen nær nok. Det igjen bekrefter at du er et følelsesmenneske og ikke en isdronning, du har rett og slett utviklet et for sterkt beskyttelsesinstinkt og stenger heller andre ute. Ikke heldig at noen har bygget så sterke og solide murer rundt seg, en løsning kan være å åpne opp dører i den grad at du hele veien føler deg trygg mens du sakte men sikkert åpner mer og mer opp for noen og kanskje du til sist opplever å tørre å gjøre deg sårbar.

Du vil få mye mer igjen for en relasjon til andre, dersom du tør å åpne for større sårbarhet, for akkurat det er noe av det mest unike to personer deler med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du er slik at hvis du vet du kan få noe, så blir det ikke like spennende, go du vil ikke ha det lengre. Så når en gutt sier han liker deg, så vet du at du kan få han, og da blir det ikke like spennende lengre, hvis du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg har vært i flere forhold, men jeg går fort lei. Det virker som om det er umulig å få følelsene til å vare lenge. Jeg har ikke blitt såret noen ganger, så jeg tror ikke at jeg er redd for det. Men kan godt stemme at jeg ikke vil "ha" det jeg kan få. Men, jeg vil heller aldri ha noe jeg ikke kan få. Så forstår liksom ikke helt hva som er galt, jeg er nå 26 år og begynner nesten å tro at det er mening at jeg skal være evig singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror bare du ikke har møtt en som gir deg ekte følelser. Du blir bare betatt, aldri forelsket. Tror også du vil at de som liker deg skal kjempe for deg, skal overbevise deg om å få følelser for dem. Tror ikke det har noe frykt for å bli såret, men bare en trang til å få toppet hjertebanken som ingen har klart å gjøre ennå. Du er komplisert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte.. Kan bli betatt, men mister følelsene fort. Derfor har jeg vært singel i flere år, rett og slett for ikke å såre andre.

Jeg ble faktisk forelsket i en før jul, men det viste seg at han var en idiot som bare stakk uten en lyd, så jeg får være singel i 10 år til ;) Og jeg fyller 30 i år.. Gud hjelpe meg :fnise:

Skal ganske mye til for at jeg virkelig blir foelsket. Var 9 år siden sist..

Men men, det er fint å være singel også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvordan kan jeg få bort disse murene mine ? Er det noe jeg kan gjøre ? Jeg har jo veldig lyst til å bli skikkelig forelsket, har lyst på kjæreste osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hvordan kan jeg få bort disse murene mine ? Er det noe jeg kan gjøre ? Jeg har jo veldig lyst til å bli skikkelig forelsket, har lyst på kjæreste osv.

Finn ut hvilke typer du blir betatt av og hvordan de får deg. Blir du veldig sjarmert av gutter som sier fine ting til deg? Høres ut som du går inn i forhold med menn som egentlig ikke vekker din interesse så går du etter en stund før du har rukket å bli glad i dem. Men nå skal det sies at det aldri er noen som kan forstå hvordan en dame tenker uansett, selv ikke hun selv skjønner vel egentlig det. Dere drives av emosjoner, som ofte er urasjonelle og ulogiske så det er ikke godt å si gitt. Selv har jeg lært at som mann er det bare å prøve å gjøre henne fornøyd med et eller annet å la henne sysle med sitt og stå klar på tå hev når neste utbrudd nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som du blir veldig sårbar og beskyttende når du føler andre prøver å komme under huden på deg. Reaksjonen din er hat og frustrasjon. Dette er bare din måte å reagere på, og slik du klarer å vise kjærlighet på. For hat og kjærlighet er det samme. Man kan ikke hate noen man ikke elsker. De mennesker man mener er under vår egen verdighet, bruker man ikke energi på å hate engag. Dette fordi man har en likegyldig holdning til slike mennesker.

Mye forklaring :)

Det er en prosess å kunne åpne opp, og stole på mennesker igjen. Ikke forhast deg, og du bør finne ut av hvilke kvaliteter dine venner SKAL ha, og hvilke din kjæreste SKAL ha. Dette vil gjøre deg mye tryggere senere. :) I promise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...